2021-07-01, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om utvecklingen i USA skall ge vägledning så är det BlackRock som köper vilan till 50% överpris & hyr ut den till socialen.
De hyr också ut den till överpris till socialen - marknadshyror. Med marknadshyror är det i slutändan ändå skattebetalarna som får betala. Vi bygger inte "social housing" längre. Det är förnedrande och har visat sig vara ett dysfunktionellt sätt att hantera människor med låga inkomster. Till och med USA tittar på vår modell. Istället delar vi ut bostadsbidrag. De måste höjas om vi nu skall ha marknadshyror.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Kan nog bli svårt att lagföra den skyldige. Media jobbar redan hårt på att relativisera händelsen.

Polisen har en tyst minut, men förstår inte att dom själv är en del av problemet.

Våld är inte lösningen. Våld är själva frågan och svaret är JA.

Tydligen är liberala Expressens ledarsida upprörda över skjutningen av polisen. Detta är tredje polisen som dödas på kanske tre decennier. Expressen nämner inte problemet. De ger oss tre lösningar;

Citat:
Att poliser identifieras med tjänstenummer, snarare än namn, på polisbrickorna.

Att alla poliser bär kroppskamera när de arbetar ute på fältet. I dagsläget verkar resurser att förse alla poliser i yttre tjänst med detta saknas.

Att polisen får möjlighet att avlyssna kriminella, även utan specifik brottsmisstanke – som vid den framgångsrika övervakningen av apparna Encrochat, Sky och Anøm.

https://www.expressen.se/ledare/jaga...-och-tillbaka/
Polisen skall alltså få snoka i våra privatliv utan misstanke om brott. Således - staten skall bli mer auktoritär för att Expressen vägrar nämna elefanten i rummet. Problemet är de här invandrargängen och det är invandrargängen som är problemet. Bonnierkoncernen har ägnat de senaste 75 åren åt att propagera för massinvandring utan någon som helst plan för hur dessa människor skall ekonomiskt och socialt assimileras. Ja, de har inte ens haft så kallade "integrationslösningar". Detta har inget med naivitet att göra men det är högst medvetet av koncernen precis som det är högst medvetet av Schibstedkoncernen och Public Service som ägnat sig åt samma sak. Nu har vi fått de här problemet och vad vill Bonnierkoncernen? Tja, de vill ha mer övervakning. Undantaget är såklart de själva eftersom de jobbar på tidning och där får polisen inte snoka. Det är bara vi vanliga icke-journalister som skall ha staten snokandes i vår dator. De här människorna kritiserar Kina för att vara en övervakningsstat.

Sverige huserar nu över en miljon marginaliserade människor från tredje världen. De är mer eller mindre inlåsta i betong-ghetton ursprungligen byggda av SAP efter 1945 för att förstöra det gamla Sverige och göra oss till kommunens hyresgäster istället för att låta oss äga våra egna hem - en fin svensk tradition som Per Albin Hansson värnade om. Ungefär 1/4 av de här migranterna i ghettoförorterna har högre utbildning men inkomsterna faller under 20,000 i månaden. Trots utbildning får de inte vettiga jobb. Om det står mellan McDonalds - utbildning till trots och langa knark så väljer de logiskt det senare. Det finns i alla fall någon form av värdighet att bli kriminell även om det är en destruktiv form av värdighet än att jobba på timme utan pensionsavtal på en snabbmatsrestaurang med 16-åringar.

Polisen är naturligtvis upprörda över att förlorat en kollega. Tja, vad tror de skulle ske? Deras fackförbund som över 85% av dem är medlemmar i är också högst ansvariga till den politiska utvecklingen som har resulterat i den här kriminaliteten. Vidare är invandrare också människor. Om jag hade haft snuten runt mig hela tiden vare sig jag gjort något eller inte så skulle jag också känna att jag trakasserades. Det är så de här människorna (för de är människor trots allt även om DN har en annan uppfattning) känner. Visst - polisen sköts av gängkriminella men faktum är att polisen symboliserar en känsla av förtryck för människorna i dessa förorter. Någon hävdar att de har misstroende mot polisen på grund av erfarenheterna från hemlandet men många av dem är födda i Sverige eller är tredje generationens invandrare. Det är svensk polis de uppfattar som förtryckande.

Problemet har varit invandringen och typen av invandring från första stund. Men också på grund av att autistiska "jag-centrerade" liberaler avskyr normer och inte förstår att människor är flockdjur och söker sammanhållning. Vidare har liberaler inte förmågan att producera seriösa planer för assimilation och integration. Värst är såklart att de inte förstår att man inte kan ta emot hur många människor som helst om det råder akut brist på vettiga arbetstillfällen samt att det påverkar assimilation och integrationsprocessen när migranterna blir för många. Kanada har importerat drivor med invandrare från Öst och Sydostasien. År 2035 kommer en majoritet i British Columbia (Vancouver) ha invandrarbakgrund från Asien och främst öst (Kina, Japan, Sydkorea osv.) och Sydostasien (Thailand osv.). Det lustiga är att morden i British Columbia har från 1990 till 2020 gått från 3.3 till 1.8 per 100,000. De här asiatiska invandrare begår mindre brott än den vita majoriteten och har oftast högre löner.

Skälet bottnar i att migranterna som kommit till British Columbia inte är marginaliserade. De får i alla fall en chans till vettig försörjning. British Columbia drar till sig en viss typ av invandrargrupper och med vissa akademiska och andra sociala bakgrunder. Även indierna och afrikanerna klarar sig hyfsat i British Columbia så det är en fråga bortom etnicitet. Vidare har British Columbia en hyfsat fungerande integrationspolitik. I Manitoba, Ontario, New Brunswick osv. har man gjort tvärtom. Där har man gjort som Sverige. Man har plockat de mest svårintegrerade invandrargrupperna samtidigt som man har praktiserat en bisarr mix av normlös "mångkulturalism", individ-främjande liberal kultur och nyliberalism. Där ökar brottsligheten och de sociala problemen. Detta inte sagt att massmigrationen till Kanada är bra men det finns i alla fall en förmåga bland deras liberala elit att tänka två steg framåt som gör att de är bra mycket mer framgångsrika än vad vår liberala elit är.

Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Polismordet i Boskapsgården får nog en högst tillfällig verkan i mediekriget. Möjligen får det något fler polismän att sluta rösta på vänsterpartier. Emellertid rapporterade Katarina Gunnarsson idag om Ali och hans vänner som förpestar Strandvägen i Stockholm med sina bilar, bl a i syfte att bråka med staten. I just Stockholm hade man kunnat förvänta sig en miljöaspekt på fenomenet, men alls icke så. Istället var det etniska och sociala vinklingar. Sådana här reportage kan nog få en betydligt större effekt, när en glimt av verkligheten för några minuter strömmar genom Riksradion.
https://sverigesradio.se/artikel/vi-...r-pa-ostermalm

Gunnarsson har gjort ögonöppnare förr, så detta är närmast följdriktigt. Det gör också allmänheten medveten om att mångkulturen nu drabbar alla, oaktat ekonomisk och social ställning. Även i riksmedia blir det allt tydligare att det är mångkulturen mot svenskarna.
Bor det mycket svenskar på Strandvägen i Stockholm? Vidare är väl det mesta kontor och hotell där. Antagligen är de dem som bor bakom strandvägen som stör sig på att det är en massa migranter där med dyra bilar? Jag lyssnade också på reportaget. Det är rätt kul hur mycket fördomar de här invandrarungdomarna i Tensta och Rinkeby har om svenskar. De associerar oss med rikedom men långt ifrån alla av oss har speciellt mycket.

Jag skulle gissa på att svenskarna i Stockholms län hellre satsar pengarna på att köpa en villa i ytterkranskommunerna Nykvarn, Norrtälje eller Värmdö - långt från problemen än att köpa en bil för en halv eller en miljon kronor. Det är så de här invandrarungdomarna bör tänka snarare än att drömma om att få bo på Östermalm. Det sagt. Jag sympatiserar bra mycket mer med migranter än jag gör uttryck i tråden. I synnerhet de här unga människorna med invandrarbakgrund. Jag kan förstå vad de säger - det finns en rationalitet i det. Annars tycker jag inte synd om östermalmarna. De får skylla sig själva. Som man röstar får man ligga - som man säger.
Senast redigerad av Edgerton 2021-07-01 kl. 23:01.
Citera
2021-07-02, 00:06
Medlem
KansasCityFagots avatar
Vissa skulle nog kunna ha synpunkter på The Edge's påståenden att bladingarna i våra ghetton är välbildade, men trots det bara har McDonken eller ett liv som brusch i det klankriminella komplexet att välja mellan.

Vissa skulle också kunna ha synpunkter på The Edge's vädjanden om att vi ska visa ömhet mot bladingarna i våra ghetton, eftersom deras beteende kan härledas till närvaron av polis i deras inmutade territorier.

Annars var det intressanta inlägg. Får man komma med önskemål? I så fall skulle jag vilja läsa en essä om följande ämnen:

1. Hur företagen flyttar från Kalifornien och hur Silicon Valley är på dekis. Detta är mitt favoritämne. Woke:iga fjollor som får se sina oaser, dit inga fattiga fick komma och hälsa på, förvandlas till bajskorv. Det är rena porren för mig.

2. Om det finns spår av äkta amerikansk konservatism för vanligt folk kvar i USA, eller rent av om den ens har funnits. Du vet, äppelpaj, knega på ett bra jobb (arbetare eller kontorsslav) med hemmafru och skicka ungarna till college. Så skulle jag vilja leva, men det går inte någonstans längre. Möjligen i Schweiz om man är miljardär, men då behöver man ju varken jobb, hemmafru eller ungar.

3. Någonting om skolan igen. Gärna en bitter drapa som dekonstruerar ondskefulla liberaler och hur de förstör barnens hjärnor. Gärna med konstruktiva och handfasta lösningar på problemen, och vad som kommer hända om vi inte löser dem. Förhoppningsvis läser också pedagoger i denna tråd.

Glöm inte att knyta essäerna till "mediakriget" så att du inte riskerar radering.
Citera
2021-07-02, 00:53
Medlem
Konkurrens om offerstatus och dess psykologiska fördelar

Trådens giganter och följare har haft funderingar kring Aron Flams skriverier om svenskarna och förintelsen. Denna artikel som publicerats på unz.com kan bidra med värdefulla insikter om de gruppevolutionära fördelar som offerstatusen kan skapa för olika etniska grupper.

Citat:
With regards to the first motivation, people generally associate victimization with innocence. Therefore, if one’s ingroup ‘wins’ the victim status, it means that it is also perceived as moral. With regards to the second motivation, people generally view victims as entitled for compensation. Therefore, if one’s ingroup ‘wins’ the victim status, it means that it is entitled to various resources such as policies to empower it or higher budgets. Groups struggle over both power (budgets, influence, etc.) and moral identity (i.e., group members typically see themselves as ‘the good guys’ and members of the other group as ‘the bad guys’). This struggle makes them engage in competitive victimhood.[1]

https://www.unz.com/article/jews-and...ve-victimhood/

Den tar ca. 30 minuter att läsa, men ger flera aha upplevelser om varför offerskapet är så viktigt för vissa grupper. De är fler än man tror. Ett flertal citat ur vetenskaplig forskning som visar hur grupper kan bygga sin känsla av berättigande genom ett konsekvent offernarrativ.

Vill ni förstå Aron Flam så bör ni läsa denna artikel.
Citera
2021-07-02, 01:38
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Konkurrens om offerstatus och dess psykologiska fördelar

Trådens giganter och följare har haft funderingar kring Aron Flams skriverier om svenskarna och förintelsen. Denna artikel som publicerats på unz.com kan bidra med värdefulla insikter om de gruppevolutionära fördelar som offerstatusen kan skapa för olika etniska grupper.

https://www.unz.com/article/jews-and...ve-victimhood/

Den tar ca. 30 minuter att läsa, men ger flera aha upplevelser om varför offerskapet är så viktigt för vissa grupper. De är fler än man tror. Ett flertal citat ur vetenskaplig forskning som visar hur grupper kan bygga sin känsla av berättigande genom ett konsekvent offernarrativ.

Vill ni förstå Aron Flam så bör ni läsa denna artikel.
Den där Unz är en rackarns intressant publikation. Jag kan fastna där i timmar när jag följer en länk från tråden. Den här passagen tycker jag var extra intressant:
Citat:
The harm done to White group interests by Jewish activism in the post-World War II era has been enormous. Jews have used their domination of the commanding heights of Western societies to effectively sabotage the successful biological and cultural reproduction of White people, whom they regard, based on their ethnocentric and jaundiced reading of history, as their foremost ethnic adversaries.
Innan Flam gav ut sin bok hade jag aldrig hört talas om honom. När jag började läsa om honom i tråden tyckte jag att han på sin höjd var en störig och gapig modern influencerjude, vilka det finns många av i olika kulörter. Ju mer jag läste, desto obehagligare blev han. Nu på sista tiden, under hans Twitter-krig med kritiker till hans bok, har det gått upp för mig vad han vill och vilka hans drivkrafter är.

Det är lätt att föreställa sig hur den som inte gjort sin hemläxa och studerat olika propagandamegafoners bakgrund, och försökt lista ut vad som driver dem, inte upptäcker deras dolda motiv och vad de egentligen vill åstadkomma.
Citera
2021-07-02, 10:11
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Tydligen är liberala Expressens ledarsida upprörda över skjutningen av polisen. Detta är tredje polisen som dödas på kanske tre decennier. Expressen nämner inte problemet. De ger oss tre lösningar;

Citat:
Att poliser identifieras med tjänstenummer, snarare än namn, på polisbrickorna.

Kom av en händelse över en polismatrikel för Stockholms stad tidigt 60-tal före rikspolisens tid.

Samtliga poliser stod förtecknade efter rotel- och vaktdistrikt med fullständiga namn, födelsedatum samt adress och telefonnummer. Inklusive en Reinfeldt för övrigt, befattningsakronym för honom har jag glömt.

Exakt vad med 60-talet är det liberaler hatar så intensivt?
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2021-07-02 kl. 10:13.
Citera
2021-07-02, 10:57
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius

[..]

Exakt vad med 60-talet är det liberaler hatar så intensivt?

60-talets Sverige var en etnostat med framtidstro, tillit och sammanhållning. Liberaler hatar sånt, för på sådana ställen kan aldrig dekadens, globo homo och blind kommersialism blomstra.
Citera
2021-07-02, 14:02
Medlem
KansasCityFagots avatar
Polischefer, media och nu senast åklagaren går all in med att polismordet var en tragisk olycka, eller "felskjutning" som det numera kallas, och inget mord. Det är uppenbart att sosseriets rutiner för damage control spinner på för högvarv.

Det är en surrealistisk upplevelse att rättsväsendet levererar material och argument till försvarssidan, om nu gärningsnegern skulle bli gripen. Det finns ingen chans att gärningsnegern skulle bli dömd för mord nu när till och med åklagaren är ute i media och trycker på att det var olyckliga omständigheter som ledde till en tragisk olycka, utan att det finns minsta bevis för det. Allting bygger på spekulationer och gissningar.

Det är för fan helt sanslöst.
Citera
2021-07-02, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
Polischefer, media och nu senast åklagaren går all in med att polismordet var en tragisk olycka, eller "felskjutning" som det numera kallas, och inget mord. Det är uppenbart att sosseriets rutiner för damage control spinner på för högvarv.

Det är en surrealistisk upplevelse att rättsväsendet levererar material och argument till försvarssidan, om nu gärningsnegern skulle bli gripen. Det finns ingen chans att gärningsnegern skulle bli dömd för mord nu när till och med åklagaren är ute i media och trycker på att det var olyckliga omständigheter som ledde till en tragisk olycka, utan att det finns minsta bevis för det. Allting bygger på spekulationer och gissningar.

"Det är för fan helt sanslöst". Egentligen inte, utan det är ett system på väg att helt förstöra sig självt.

Däremot att Riks lägger ut en pixlad video anses av somliga att jämföras med att dödsstraff ligger i brottsskalan.
Citera
2021-07-02, 14:09
Medlem
Vryzass avatar
Citat:

Apselut, polischef Erik Nord är en S-politruk av värsta sort om man får tro Peter Springare (den där polisen för några år sedan), och hans agerande just nu säger inte emot detta. Han vet vilka hans chefer är och vet hur man deltar i den koordinerade dansen. Han går ut med citat utan grund vilket ger media den spinn de behöver och alla från polisledning, till regering till regimmedia är glada. Skademinemering och försvar av regeringen avklarad. Gott jobb Erik, tror att han siktar på en högre polischefsposition och han har just visat att han är utomordentligt kvalificerad för jobbet.

Kan dock tänka mig att polisundersåtar till S-politruken är mindre glada och det kan ju bli en rolig följetång om vi har tur...
Citera
2021-07-02, 14:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Dessutom försöker man nu spinna det till att istället handla om "kränkande fotografering" eller liknande skit. Det är fotograferingen som är det egentliga problemet.
Citera
2021-07-02, 18:03
Medlem
McAzs avatar
Helt i enlighet med skolboken för propaganda:

Citat:
Polishataren Lars Widerström mördade Marias man

En polishatare mördade Maria Widéns man.
Dödsskjutningen i Göteborg för henne tillbaka till dagen för 14 år sedan när hennes man Fredrik Widén föll offer för en våldsmans kulor.
– Mina tankar går till den dödade polisens anhöriga. Jag lider med dem, de kommer att få leva med det resten av sina liv, säger Maria Widén.

https://www.expressen.se/nyheter/pol...de-marias-man/

Titta! En svensk har minsann också dödat en polis, han var minsann en renodlad polishatare till skillnad från den unga, mörhyade stackare som nu råkade skjuta en polis av ren olyckshändelse, stor skillnad!

Bild och namn, inga problem om förövaren är svensk…
Citera
2021-07-02, 18:20
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McAz
Helt i enlighet med skolboken för propaganda:

https://www.expressen.se/nyheter/pol...de-marias-man/

Titta! En svensk har minsann också dödat en polis, han var minsann en renodlad polishatare till skillnad från den unga, mörhyade stackare som nu råkade skjuta en polis av ren olyckshändelse, stor skillnad!

Bild och namn, inga problem om förövaren är svensk…
Vad ska de göra, de vet att problemen är så omfattande att inget hjälper längre, mörka, släta över, förvilla, spela dumma, allt är nu tillåtet för att köpa lite tid, vet dock inte vad de ska göra sen men de vänder väl blad som om inget hänt.

Låt dom hållas, snart måste en spade kallas en spade. Men håller med, osmakligt att alltid försöka hitta något som ska motbevisa verkligheten. Propaganda på ett barns nivå, men verkar fungera hos de breda mello/tv4/svt-lagren av folket, de behöver ledas bort från verkligheten. Tillbaka till Ullared och Böda camping.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in