2020-10-19, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
Ramberg fick ett pris.

SR

Wolodarski gillar honom. Det säger mycket det där.

Ramberg heter Ramberg.
Citera
2020-10-19, 14:21
Medlem
Inverterad white flight

En liten intressant nyhet kom idag. Det finns tydligen kommuner som nu river hus för att slippa att bli berikade av ytterligare vågor av menaiter.

Citat:
I början av året bjöd civilministern in 19 av de mest drabbade kommunerna och lovade att frågan om den sociala dumpningen ska utredas. Nu uppger fyra av de berörda kommunerna för tidningen att man dessutom planerar riva eller redan har rivit flera tomma lägenheter för att undkomma fenomenet. Ett exempel är Hultsfred, där politikerna inom kort väntas fatta beslut om rivning av 150 lägenheter på flera orter. Även i Hällefors, Bengtsfors samt Filipstads kommun är rivning av bostäder aktuellt.

Stora kostnadsbesparingar finns att göra för svenska kommuner om de river tomma bostäder. Tänk så det kan bli.....

Påminner en smula om det taktiska greppet som brukas av retirerande styrkor när ett land invaderas. Man bränner bebyggelse så att de invaderande styrkorna inte kan dra nytta av dem.
Senast redigerad av Ottokar 2020-10-19 kl. 14:23.
Citera
2020-10-19, 15:04
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Inverterad white flight

En liten intressant nyhet kom idag. Det finns tydligen kommuner som nu river hus för att slippa att bli berikade av ytterligare vågor av menaiter.

Stora kostnadsbesparingar finns att göra för svenska kommuner om de river tomma bostäder. Tänk så det kan bli.....

Lite OT, men den sociala dumpingen gäller inte bara menaiter, utan även svenska socialfall som på grund av undanträngningseffekter inte får någon plats på sin egentliga hemorter. Faktiskt är pundare och alkisar ännu mera kostnadskrävande än understödsberoende menaiter.
Citera
2020-10-19, 18:26
Medlem
Vad är då en människa, att du tänker på henne

"Vad är då en människa, att du tänker på henne" står det i Psaltaren.

Tråden har ju vid tillfällen berört Ron Unz skriverier och Edgerton kallade ju honom senast en sökare. Så kan man ju kalla det som Unz håller på med, men frågan är om han inte sökt sig alltför långt utanför de tankebanor som över huvud taget är tillåtna i sitt senaste alster.

https://www.unz.com/runz/white-racia...-then-and-now/

Det är en artikel på nästan 25 tusen ord som beskriver rastänkandet i Imperiets kärnland under 1900 talet fram till våra dagar. Läste den (det tar några timmar) och den sista avslutande delen var något som ställde vårt moderna tänkande som det utformats efter andra världskriget rätt upp och ned. Hela den ordning som baseras på ut ur Afrika teorin ifrågasätts.

Artikeln i sig är väl långt utanför trådens ämne eftersom den kättersk synes antyda att Psaltarens fråga kan vara aktuell. Men om ni om några veckor läser att Unz.com stängts ned och han själv blivit lynchad så vet ni varför. Unz verkar ha en dödslängtan.
Citera
2020-10-19, 18:46
Medlem
Knullkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
min fetning

Någon insyn har jag inte men du ger själv en stor del av svaret. Bara att lyssna på Benkö när hon förklarade sig... mer behövs inte. Och sen det här också att låta en flyktingdotter från Ungern göra sån karriär. (Ja för h---e det här låter illa i pk-Sverige men står för varje ord och ännu mer om det behövs). Det måste ha funnits betydligt skarpare och svenska! kandidater men nu är Sverige så gånget: andra nationaliteter och etniciteter har ett plus i CV:et, till en viss grad, en viss gräns. Och i Benköfallet sätter hon den gränsen på SR sedan flera år.

Man hör på Benkö vilken stenhård jävel det är. Hon har läst de flata syltryggarna svenskarna. Saken blir inte bättre av hon backas upp av andra maktens kvinnor och män, som nått sin plattform i sin tur.
Att lyssna till Benkös förklaring efter upproret var ett skräckexempel på hur svenska språket används av dessa kreatur. Hon sa absolut ingenting av betydelsebärande meningar som svar på frågorna.
En flodvåg av pk-svenska inlärd genom kompendier och kanske någon kurs innan hon blev allsmäktig.
Det sorgliga är att såna här som Benkö sitter som spik i bergväggen. Trots det dysfunktionella i Radiohuset och på andra håll sitter de säkra tills de tröttnar.

Och till din retoriska och viktigaste fråga: Benkö vill inte ha mindre kompetenta medarbetare av någon etnicitet i sitt bolag men hon är tvungen att ta in ca 25% av utländsk härkomst, men aldrig längre upp än till en viss nivå, i alla fall inte för mer än några stycken, eftersom de andra överlag inte klarar kompetenskraven, särskilt i svenska språket, vilket de inte kan lastas för då svenska är ett svårt språk för folk utanför den germanska språkgrenen. Infödda här eller ej gör ingen skillnad på bredden eftersom svenska inte pratas tillräckligt inom familjen och släkten.

En medarbetare med härkomst utifrån på SR som behärskar svenska språket fullt ut, bättre än undertecknad, är Fernando Arias, korren i USA.
Men han är då å andra sidan en oblyg liberal som inte gör annat än svartmålar Trump. Han talar Benkös språk och har hennes öra. Vad Arias inte förstår är att han därmed ger en skev bild av USA på totalen så att säga. Vi får inte som lyssnare en helhetsbild hur den amerikanska verkligheten för amerikanen i sig ter sig.
Om Arias i något inslag kunde balansera sin partiskhet genom ett länge reportage om Trumpväljare och speglat deras miljö och uppfattningar om sitt land skulle lyssnarna i Sverige få en mångfaldsbild av USA vilket vi inte får idag.
Kommer aldrig att ske med Arias eftersom han stammar från Mellanamerika. Och är anställd på Sveriges Radio.
Genom ett påbud uppifrån bidrar jag till hans och Benkös löner och pensioner.

Arias berättar idag om sin jobbiga uppväxt i en krönika i P1-morgon.

https://sverigesradio.se/sida/avsnit...programid=4773

"En gång när jag kom hem från skolan hade jag ett smutsigt fotavtryck på jackan. En klasskamrat hade sparkat mig i ryggen och kallat mig ”jävla n-ordet”. När jag var ännu yngre, på förskolan, brukade några äldre killar brotta ner mig. De kallade mig också n-ordet när jag låg där på marken och inte kunde röra mig eftersom de satt med sina knän på mina armar. Det här hände gång på gång framför pedagoger och lärare.

Min mamma har berättat för mig om hur jag brukade prata om det där som barn. En gång skulle hon tvätta kläder och ta bort bruna fläckar med klorin. ”Kan inte du tvätta mig med det så att jag blir vit”, hade jag frågat henne, ”jag vill inte vara brun längre mamma”."
Citera
2020-10-19, 18:52
Medlem
elbels avatar
Försöker komma ihåg vad en journalist eller politiker heter, minns han från debatter på svt

Han är ca 40 år, mörkt hår, lite talfel

Politiskt inkorrekt, rakt på sak, men varken sosse eller sd har jag för mig

gillar han för han är faktabaserad, objektiv och debatterar inte känslosamt
Citera
2020-10-19, 19:41
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Försöker komma ihåg vad en journalist eller politiker heter, minns han från debatter på svt

Donald Trump!
Citera
2020-10-19, 19:50
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel

Tino Sanandaji?

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Tino_Sanandaji
Citera
2020-10-19, 22:18
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Inverterad white flight

Påminner en smula om det taktiska greppet som brukas av retirerande styrkor när ett land invaderas. Man bränner bebyggelse så att de invaderande styrkorna inte kan dra nytta av dem.
Ett Orwellskt scenario där brandkåren kommer med bensin och bränner ner husen.

Ett sista desperat försök från folket att rädda sig själva och sitt samhälle mot den totala attacken från politiker och media.

Det kommer att brinna mycket framöver!
https://www.youtube.com/watch?v=IcTP7YWPayU
Senast redigerad av RobbanUC 2020-10-19 kl. 22:21.
Citera
2020-10-19, 23:14
Medlem
Citat:
Vad är då en människa, att du tänker på henne

"Vad är då en människa, att du tänker på henne" står det i Psaltaren.

Tråden har ju vid tillfällen berört Ron Unz skriverier och Edgerton kallade ju honom senast en sökare. Så kan man ju kalla det som Unz håller på med, men frågan är om han inte sökt sig alltför långt utanför de tankebanor som över huvud taget är tillåtna i sitt senaste alster.

https://www.unz.com/runz/white-racia...-then-and-now/

Det är en artikel på nästan 25 tusen ord som beskriver rastänkandet i Imperiets kärnland under 1900 talet fram till våra dagar. Läste den (det tar några timmar) och den sista avslutande delen var något som ställde vårt moderna tänkande som det utformats efter andra världskriget rätt upp och ned. Hela den ordning som baseras på ut ur Afrika teorin ifrågasätts.

Artikeln i sig är väl långt utanför trådens ämne eftersom den kättersk synes antyda att Psaltarens fråga kan vara aktuell. Men om ni om några veckor läser att Unz.com stängts ned och han själv blivit lynchad så vet ni varför. Unz verkar ha en dödslängtan.
Jag läste den där också en del av den där. Den där boken om afrikaner som han länkar till är nog det mest rasistiska skräp jag någonsin hört talas om. Han har också publicerat en lång rad förintelseförnekare vilket också är rätt galet. Jag läser vänsterskribenterna som han publicerar men den nynazistiska extremhögern kan jag vara utan. Jag måste säga att Isak Nachman, rabbin, faktiskt kommer ut som en person som anser att man bör förlåta om någon uppriktigt ångrar sig och förstår att människor har brister och gör fel.

Citat:
Till sist vill jag citera våra lärde: ”utbilda många elever och var sansade när ni dömer.” Kanske är detta särskilt viktigt när det gäller rektor Hamid. Kanske ska vi vara sansade när vi dömer någon som utbildat många elever och nu försöker göra bot.

https://www.expressen.se/kultur/var-...-rektor-hamid/

Som jag har försökt förklara här i tråden har människor olika sidor och brister. Många har sjukt rasistiska, provokativa, fördomsfulla och hatiska inlägg bakom sig av olika anledningar. Det kan vara ren ilska men det också vara annat så som att provocera fram reaktioner, testa gränser, dra saker till sin spets och diskutera begränsningslöst. Du kan ju inte göra samma sak IRL så många tycker det är kul på nätet. Antagligen också Hamid. Samtidigt blir man äldre och inser hur dumt det är. Ett sansat debattklimat tror jag Sverige skulle må gott av men jag betvivlar att så kommer ske. Det känns dock skönt att Isak Nachman också tänkt på det och reflekterat över sig själv. Vi i tråden kanske bör tänka på det också.
Senast redigerad av Edgerton 2020-10-19 kl. 23:35.
Citera
2020-10-19, 23:28
Medlem
innocentblues avatar
Citat:
Inverterad white flight

Brända jordens taktik
Citera
2020-10-20, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Ett Orwellskt scenario där brandkåren kommer med bensin och bränner ner husen.

Ett sista desperat försök från folket att rädda sig själva och sitt samhälle mot den totala attacken från politiker och media.

Det kommer att brinna mycket framöver!
https://www.youtube.com/watch?v=IcTP7YWPayU

Ja, det känns närmast som den lovsjunga mångkulturens sista dödsryckningar när vi kommit till läget att bostäder hellre förstörs än tillåts bli ghettoläger för invandrare. Beslutat av samma kommunalpolitiker som bara för några år sedan gjorde glädjedanser över "berikningen" och glatt konstaterade att "ICA- butiken kunde vara kvar i staden".

Man har ju läst ett antal artiklar senaste åren om negativ kritik mot den "sociala dumpning" som ligger bakom i alla fall en del av problemen för berörda kommuner. Mig veterligt har i skrivande stund ingen inom MSM adresserat frågan att kommunpolitikerna hellre bränner/spränger bostäder än upplåter dem till invandrare (och nerknarkade svenskar). Misstänker starkt att Anders Lindberg i detta nu sitter och svettas framför tangentbordet tänkandes "Ja men vad fan, det här är ju en sossekommun! Här kan jag ju inte naziststämpla. Helvete, vad ska jag göra?"

Sanningen gör ont i bland. Är det inte "Blut und Boden" så är det "bränn husen" som utgör mantrat. Vi lever sannerligen i spännande tider!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in