2020-07-02, 05:02
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Förstår precis vad du menar och har ofta samma farhågor när jag diskuterar med folk som jag upplever som kritiska men fortfarande lite naivt systemlojala. Risken för impotenta halvmesyrer till ställningstaganden är ständigt överhängande. Man ska vara noggrann med att hålla det korrupta etablissemanget kort. Däremot kan det ju hända att en Arpi säger något helt sant, och då blir det bara knas om man ska försöka ogiltigförklara. Låt idéerna tala. De flesta som försiktigt börjar fundera över om inte Arpi har rätt ändå i kritik av mångkulturen är inte behjälpta av att någon kommer och surar för att det är cuckservative osv...
Det mesta Arpi säger kommer att vara vettigt, det är så de formar de här figurerna. Det är därför det krävs lite mer för att avslöja dem (med metoder av typen jag beskrev ovan).

Risken för att folk i stor utsträckning skulle sluta kritisera mångkulturen för att jag berättar att Arpi är en kontrollerad konservativ i en flashbacktråd håller jag för minimal. Det handlar om vilka ledarfigurer de väljer att ty sig till.

Kontrollerade konservativa har nu makten i flera länder, överallt visar det sig att frågorna de valdes för aldrig blir frågorna de driver. Det senaste den konservativa rörelsen lyckats med är att förbjuda Mississippis flagga (efter att negrer och kommunister begått ihållande terrorism i hela landet i en månad - utan konservativ handling). I England så har Johnson precis bjudit in hela Hong Kongs befolkning i landet (mycket med hjälp av den här Kinamemen som alla konservativa sprider men som ingen vanlig människa berörs av). De här människorna är värdelösa, som bäst.
Senast redigerad av baggebo1 2020-07-02 kl. 05:16.
Citera
2020-07-02, 05:40
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selmer
En liten inblick i läget i Tyskland:

https://www.faz.net/aktuell/politik/...-16839731.html

Ett helt kompani i den tyska kommandobataljonen KSK upplöses med omedelbar verkan p.g.a. utbredd "högerextremism" bland soldater och officerare. Resten av bataljonen kommer att synas i sömmarna och den tyska staten flaggar för att hela förbandet eventuellt kommer att avskaffas p.g.a. politisk opålitlighet. Detta i samma veva som USA planerar att minska sin närvaro i Tyskland med en tredjedel.

Tyskland hamnar i en intressant position. De kan inte lita på sina egna soldater och de verkar inte kunna lita på USA heller.

Hade varit härligt om "högerextremism" genomsyrat hela Tyska försvarsmakten och att en militärkupp mot Merkel med lakejer vore på tapeten
Citera
2020-07-02, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Måste bara ta en till grej om Arpi. Hur vet man att han är "kontrollerad"? Jo, man tittar på hur väl hans åsikter och intressen för dagen korrelerar med sådana åsikter de "konservativa" man VET är kontrollerade har för dagen. Vilken uppgift har "högern" tilldelats av ZOG det senaste halvåret eller så? Jo: Attackera Kina. Vi hade nån lätthögerdåre som åkte till Hongkong för att stödja CIA-kuppen (CIA hade samtidigt klätt ut sina Hongkong-demonstranter i Pepe-kostymer ). Vi har haft Trumps ständiga attacker. Och helt plötsligt har alla köpta/kontrollerade konservativa i USA och Europa tyckt att Kina är den absolut viktigaste utrikesfrågan som finns. Vad är det enda Arpi tjatar om den senaste tiden (förutom sin bok som ska krängas)? Svar: Kina.

Här hänvisar han till den kriminelle judiske globalisten "Bill Browder", i frågan:

https://twitter.com/Ivarpi/status/1278342747968221184

Ta inte såna här människor på allvar, snälla ni. Vänta inte fem år innan ni förstår det här också, som ni alltid brukar vänta 5-10 år innan ni har samma åsikt som jag. Förstå nu med detsamma att de här skojarna är kontrollerade.

På unz.com publicerades idag en lång väl underbyggd artikel som går igenom fallet med Browder.

https://www.unz.com/article/bill-bro...raud-and-liar/
Citera
2020-07-02, 10:39
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
På unz.com publicerades idag en lång väl underbyggd artikel som går igenom fallet med Browder.

https://www.unz.com/article/bill-bro...raud-and-liar/

Bill Browders bakgrund som inte tas upp i artikeln.
Felix hans far och Earl hans farfar.
Felix Earl Browder was born in 1927 in Moscow, Russia, while his American father Earl Browder, born in Wichita, Kansas, was living and working there. He had gone to the Soviet Union in 1927. His mother was Raissa Berkmann, a Russian Jewish woman from St. Petersburg whom Browder met and married while living in the Soviet Union. As a child, Felix Browder moved with his family to the United States, where his father Earl Browder for a time was head of the American Communist Party. The father ran for US president in 1936 and 1940. A 1999 book by Alexander Vassiliev, published after the fall of the Soviet Union, said that Earl Browder was recruited in the 1940s as a spy for the Soviet Union.
...
Browder married Eva Tislowitz in 1949, born to Jewish parents. Their children .... and Bill Browder, who became CEO of Hermitage Capital Management and resides in London.
https://en.wikipedia.org/wiki/Felix_Browder

Givetvis en ren slump.
Citera
2020-07-02, 11:04
Moderator
TheLuckys avatar
Gustav Fridolin räds att S ska göra upp med M om migrationspolitiken. Som väntat öppnar han upp med en lögn:

Citat:
De stora partierna tävlar i att vara hårda mot flyende, och förslagen som diskuteras är därefter.

Uppgörelsen handlar alltså om att vara hård, det vill säga ställa kra, mot bosättarna. Att man vill värna om samhällets och en sund utveckling ingår inte i Fridolins värld.

Citat:
Forskare och organisationer som jobbat med frågorna i decennier försöker få partierna att sansa sig. Men jag har känslan av att det inte handlar om sakargument. Det handlar om taktik. Man vill klämma åt flyktingar av partitaktiska skäl.

Ingen seriös forskare skulle stödja en politik som Fridolin anammar. Därmed ljuger han även här.

Citat:
Eller som Mattias Irving, politisk analytiker hos socialdemokratiska Tro och solidaritet, uttryckte det: ”Är fullkomligt övertygad om att S partiledning är på väg att begå ett historiskt misstag som det kommer ta mycket lång tid att återhämta sig ifrån. Löfvens eftermäle kommer då sannolikt inte bli att han vände högervågen efter Alliansen, utan att han agerade dörrmatta åt nästa.”
https://tidningensyre.se/2020/1-juli...iska-kamikaze/

Solidaritet och tro är ett enormt sänke för S. Så även det argumentet faller bort. Samt mycket annat.

Blir migrationsuppgörelsen av kommer mycket av medias drev mot invandringskritiker bli svårt. Man kan inte dreva mot vad en majoritet i riksdagen beslutat om och som vi vet att majoriteten av befolkningen ställer sig bakom.

Fast oavsett kommer uppgörelsen inte lösa mångkulturens konsekvenser. Konsekvenserna har ätit sig för långt in i systemen.
Citera
2020-07-02, 13:56
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky

Citat:
Löfvens eftermäle kommer då sannolikt inte bli att han vände högervågen efter Alliansen, utan att han agerade dörrmatta åt nästa.”

Solidaritet och tro är ett enormt sänke för S. Så även det argumentet faller bort. Samt mycket annat.

Solidaritet och tro har redan sin dolkstötsteori klar.
Citera
2020-07-02, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Herre min skapare. Är det Germania som reser sig ännu en gång?

Det tycks inte gå att piska stoltheten och den preussiska andan ur tyskarna. De har redan stora politiska partier som är hyfsat radikala, och det trots lagstiftning mot allt som luktar "nazism" — plus omvärldens vakande ögon på sig, för att det inte åter ska hända något olyckligt.

Märklig ingång du har, gubbe. Räds du mer ett konservativt Tyskland som hedrar sin historia och kultur än ett globalistiskt multietniskt land som – garanterat – går mot samma uppluckring av sin nation som Sverige gör?
Och där kom det. Men nazismen kan inte längre vara parian som hindrar ett bättre alternativ för Tyskland än det som leder ”utvecklingen” där sedan milleniumskiftet.

Alla krig bortsett från det sista som Tyskland antingen orsakat eller tvingats in i ger i militärhistoriskt perspektiv inte sämre etiskt utfall för Tyskland än de gjort för GB, Frankrike, Japan och USA för att nämna stormakter som också genom historien startat och deltagit i krig.
Men så har vi ju denne Hitler. Undar hur länge politiker, medier och samhällsdebattörer skall låta honom hålla tyska folket som gisslan?

Det är inte alls märkligt att det uppstår högerkrafter i olika fraktioner i Tyskland. Om de inte uppstått hade det varit märkligare. Men allt som har med höger att göra är per definition något ont och förkastligt, även i detta forum hos vissa. För mig har det gått så långt nu i Sverige och pågående i Tyskland att ordet liberal har blivit något ont och förkastligt. Denna farsot som slagit knut på sitt ursprungliga värde för längesedan genomsyrar hela samhället i Sverige och Tyskland genom medierna som styr politikerna och den allmänna debatten, även om det inte gått lika långt i Tyskland som i Sverige.
Så hårt sitter stigmat i Tyskland som naziland – alltid naziland som alltså ändå inte har en judisk kontroll över medierna som i Sverige, vad jag vet.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2020-07-02 kl. 15:03.
Citera
2020-07-02, 14:57
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Märklig ingång du har, gubbe. Räds du mer ett konservativt Tyskland som hedrar sin historia och kultur än ett globalistiskt multietniskt land som – garanterat – går mot samma uppluckring av sin nation som Sverige gör?
Och där kom det. Men nazismen kan inte längre vara parian som hindrar ett bättre alternativ för Tyskland än det som leder ”utvecklingen” där sedan milleniumskiftet.

Alla krig bortsett från det sista som Tyskland antingen orsakat eller tvingats in i ger i militärhistoriskt perspektiv inte sämre etiskt utfall för Tyskland än de gjort för GB, Frankrike, Japan och USA för att nämna stormakter som också genom historien startat och deltagit i krig.
Men så har vi ju denne Hitler. Undar hur länge politiker, medier och samhällsdebattörer skall låta honom hålla tyska folket som gisslan?

Det är inte alls märkligt att det uppstår högerkrafter i olika fraktioner i Tyskland. Om de inte uppstått hade det varit märkligare. Men allt som har med höger att göra är per definition något ont och förkastligt, även i detta forum hos vissa. För mig har det gått så långt nu i Sverige och pågående i Tyskland att ordet liberal har blivit något ont och förkastligt. Denna farsot som slagit knut på sitt ursprungliga värde för längesedan genomsyrar hela samhället i Sverige och Tyskland genom medierna som styr politikerna och den allmänna debatten, även om det inte gått lika långt i Tyskland som i Sverige.
Så hårt sitter stigmat i Tyskland som naziland – alltid naziland som alltså ändå inte har en judisk kontroll över medierna som i Sverige, vad jag vet.
Jag tror att du missförstår mig helt, antagligen för att jag uttryckte mig lite kreativt.

Jag är alltså imponerad av att tyskarna kommer igen — och att de kommit längre än vi i Sverige. Hoppas så klart att Tyskland vaknar.
Citera
2020-07-02, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag tror att du missförstår mig helt, antagligen för att jag uttryckte mig lite kreativt.

Jag är alltså imponerad av att tyskarna kommer igen — och att de kommit längre än vi i Sverige. Hoppas så klart att Tyskland vaknar.

Alla kan inte skilja på sofistikerad ironi och allvar. Gränsen här var hårfin och min kreativitet för svag att se skillnaden,
Citera
2020-07-02, 15:13
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Alla kan inte skilja på sofistikerad ironi och allvar. Gränsen här var hårfin och min kreativitet för svag att se skillnaden,
Ingen fara. Jag tycker mest att det är lite pinsamt själv när jag lyckas "lura" någon. Jag ironiserade främst kring omvärldens tänkta reaktion. Det är fantastiskt att det inte går att krossa den tyska nationalismen. Den överlever mot alla odds. Visar hur djupt denna fighting spirit sitter i den germanska själen.
Citera
2020-07-02, 15:52
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Bulletin från Albion:

Citat:
The BBC has decided its presenters and guests should not wear Black Lives Matter badges as the campaign was accused of “hijacking” George Floyd’s death for political reasons.

Vad är det som föranlett denna omsvängning hos den brittiska statligt finansierade mediejätten? Är det BLMs ständiga avhumaniserande av vita människor, deras bildstormande, deras lynchningar av vitingar på gator och torg?

Nej, BLM har börjat kritisera Israel, och där går en gräns för vad BBC kan tolerera:

Citat:
It comes as a number of high-profile organisations were forced to backtrack on their support for the Black Lives Matter movement as its UK arm publicly criticised Israel and called on the British government to “defund the police”.

Hat och våld mot vita människor är inget problem, men när den judiska staten kritiseras så drar dessa mediabolag midasöronen åt sig. Jag antar att judestaten kan fortsätta avrätta civila palestinier utan västvärldens mediala fördömande. Aldrig har väl den riktiga makten varit mer naket synlig än i fall som dessa.

Länk: https://www.telegraph.co.uk/news/202...box=1593635759
Citera
2020-07-02, 16:22
Medlem
McAzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selmer
En liten inblick i läget i Tyskland:

https://www.faz.net/aktuell/politik/...-16839731.html

Ett helt kompani i den tyska kommandobataljonen KSK upplöses med omedelbar verkan p.g.a. utbredd "högerextremism" bland soldater och officerare. Resten av bataljonen kommer att synas i sömmarna och den tyska staten flaggar för att hela förbandet eventuellt kommer att avskaffas p.g.a. politisk opålitlighet. Detta i samma veva som USA planerar att minska sin närvaro i Tyskland med en tredjedel.

Tyskland hamnar i en intressant position. De kan inte lita på sina egna soldater och de verkar inte kunna lita på USA heller.

Dom, och andra delar av Bundeswehr, har haft ögonen på sig under en längre tid.

Bl.a. efter incidenten med ”Day X”-komplotten 2017.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Day_X_plot

https://www.ynetnews.com/articles/0,...398245,00.html

Sen har man ju som vanligt ingen aning om vad som anses med ”högerextremism”. Vet att man gjorde hemliga räder i deras logementen tidigare för att hitta påstådd Wehrmacht-memorabilia. Det hade bl.a. ryktats om att det fanns några gamla rostiga ”Stahlhelm” på nån hylla = bevis för nazistsympatier.
Senast redigerad av McAz 2020-07-02 kl. 16:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in