Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Herre min skapare. Är det Germania som reser sig ännu en gång?
Det tycks inte gå att piska stoltheten och den preussiska andan ur tyskarna. De har redan stora politiska partier som är hyfsat radikala, och det trots lagstiftning mot allt som luktar "nazism" — plus omvärldens vakande ögon på sig, för att det inte åter ska hända något olyckligt.
Märklig ingång du har, gubbe. Räds du mer ett konservativt Tyskland som hedrar sin historia och kultur än ett globalistiskt multietniskt land som – garanterat – går mot samma uppluckring av sin nation som Sverige gör?
Och där kom det. Men nazismen kan inte längre vara parian som hindrar ett bättre alternativ för Tyskland än det som leder ”utvecklingen” där sedan milleniumskiftet.
Alla krig bortsett från det sista som Tyskland antingen orsakat eller tvingats in i ger i militärhistoriskt perspektiv inte sämre etiskt utfall för Tyskland än de gjort för GB, Frankrike, Japan och USA för att nämna stormakter som också genom historien startat och deltagit i krig.
Men så har vi ju denne Hitler. Undar hur länge politiker, medier och samhällsdebattörer skall låta honom hålla tyska folket som gisslan?
Det är inte alls märkligt att det uppstår högerkrafter i olika fraktioner i Tyskland. Om de inte uppstått hade det varit märkligare. Men allt som har med höger att göra är per definition något ont och förkastligt, även i detta forum hos vissa. För mig har det gått så långt nu i Sverige och pågående i Tyskland att ordet liberal har blivit något ont och förkastligt. Denna farsot som slagit knut på sitt ursprungliga värde för längesedan genomsyrar hela samhället i Sverige och Tyskland genom medierna som styr politikerna och den allmänna debatten, även om det inte gått lika långt i Tyskland som i Sverige.
Så hårt sitter stigmat i Tyskland som
naziland – alltid naziland som alltså ändå inte har en judisk kontroll över medierna som i Sverige, vad jag vet.