Citat:
Ursprungligen postat av
Vryzas
Kan inte säga att jag gråter över att Aron Flams svenskfientliga skit beslagtas.
Tror du att böckerna beslagtogs för att de var svenskfientliga eller för att de är sossefientliga?
Det har väl aldrig varit det minsta problematiskt att skriva vad skit som helst om Sverige och svenskarna? Tvärtom så brukar det ju vara meriterande.
Nej, det är att allt mygel och korruption i sosseriet samt krypandet för islamisterna och "palestinierna" avslöjas som upprör.
Själv tycker jag att den här historien är skrämmande eftersom den visar att jag i så många år har haft rätt i min egen teori.
Jag har i decennier nämligen förstått att vår regim inte skiljer sig från andra auktoritära regimer eller rent av diktaturer när det kommer till kritan utan att man helt enkelt hittills inte har behövt visa den sidan.
Redan som ung när jag såg hur olika regimer med alla medler försvarade sig mot folkrörelser eller andra krafter som utmanade regimen så förstod jag att samma sak skulle hända här om vår regim hotades.
Det var bara det att jag förr inte kunde föreställa mig att en sådan situation skulle kunna uppstå här och att vi aldrig skulle behöva få se hur oförsonliga och grymma våra tafatta och till synes välvilliga ledare skulle kunna bli om makten på riktigt hotades.
Att parti B fick regera istället för parti A var förstås inte något som skulle trigga fram diktaturfasonerna, tvärtom så var det något som användes för att visa folk hur annorlunda vårt system var jämfört med de där andra.
Först när SD blev stora så började jag inse att nu händer det även här, sikesvantarna avtogs och med lögner och byråkrati så skulle makten säkras.
Det här beslaget av regimkritiska böcker med det genomskinliga svepskälet "upphovsrätt" visar att man inte kommer att dra sig för något.
Inte sjutton ville jag ha så rätt i den här frågan!