Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
Visst har ekonomin och militär styrka också betydelse. Men USA är i många stycken ett land på svårartad dekis. USAs ekonomi är påväg neråt, och Kinas kommer att gå om USA i storlek om det inte redan hänt. Vi har sett att BRICS-länderna pratat om att konstruera en egen "världsbank" så att man slipper sätta på sig den nuvarande världsbankens skuldbojor som är designade så att ingen någonsin ska ta sig ur dem, samtidigt som länder dräneras.
Att USA blir svagare för varje år som går förtar inte det faktum att de fortfarande är världens ohotade supermakt. Även i om Kina fortsätter rusta i nuvarande takt kommer det dröja till 2050 innan de uppnår paritet med USA i fråga om krigsfartyg.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
Libyens Kadaffi togs bort för att utmanade petro-dollarn, för att han vågade andas om en guldbackad valuta som man skulle kunna köpa olja för. Syriens Assad togs bort för att han motsatte sig att Qatar byggde en pipeline genom Syrien som skulle till Turkiet. Åhhh! Assad gasar sin egen befolkning hette det då.
Petrodollarn är mer eller mindre irrelevant idag. Mängden kapital som spenderas på råmaterial är försummbar på global nivå jämfört med den mängd som omsätts inom finansbranschen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
Och som en händelse skadesköt Iran en svenskägd båt. Krigshökarna skulle kriga mot Iran. Nu avstyrde Trump den planerade attacken mot Iran. Netanyahu var väl den som jublade och hejade på mest när USA skulle starta krig mot Iran. Men nu blev det inget, den här gången.
Boeings intressen väger nog tyngre i detta fall. Givet katastrofen som har drabbat deras civila filial i och med 737 MAX behöver de kompensera genom att vinna militära upphandlingar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
Det kan jag köpa när det gäller "vanliga" gamla svenskar, som fortfarande tror att USA är "land of the free" med stora bilar och rockmusik. Men jag köper det inte av vår journalistkår. Lapidius och Lomfors vet precis vad dom gör.
Västvärlden leds av kriminella eliter. Och även kriminella behöver bankirer. Och vill man sko sig på en lögn behöver man vara lite slapphänt med sin moraliska kompass. Det är det vi ser, eliter, bankirer och media som kastat sin moraliska kompass åt helvete för att upprätthålla lögnerna som är de enablers som gett oss resultatet att land efter land kan förstöras, vissa med vapen, och vissa utan.
Att inte omvärdera sin "världsbild" och hellre gå under köper jag inte. Det är därför jag skriver om det här - det har varit smärtsamt att omvärdera bilden. Men en sak vet jag, den bild jag har nu är mycket mer sann och riktig än den du läser om i media.
Även judar är människor, och Sions vise män och kvinnor har samma problem som Sveas vise motsvarigheter med att tänka kritiskt och långsiktigt. Den som under hela sin formativa period har fått höra att det lurar en Hitler i varje blond och blåögd svensk, den kommer att fortsätta rikta blicken mot Svenskarna samtidigt som Ali och Mustafa slipar kroksablarna. Situationen i Frankrike är måhända ett ännu bättre exempel: judarna i Frankrike trakasseras och fördrivs i rask takt utan att högt uppsatta judar ens själva förmår lyfta ett finger för att förhindra det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Det ena behöver ju inte utesluta det andra, tänker jag. Att judarna själva har en fixering vid nazism och vit ondska har vi förstått. Inte så märkligt med tanke på historiska omständigheter från medeltiden och framåt. Det jag tror att man bör försöka gräva i är varför svenska media, alltså svenska, är så till den milda grad betuttade i det judiska att det väcker antipati hos den som inte förstår att det skulle kunna finnas en baktanke. Jag vet inte själv varför det är som det är i Sverige, och jag kan apropå USA hålla med om att USA:s makt är i mycket ekonomisk. Jag tror dock att amerikansk kulturimperialism tjänar amerikanska syften, och här ingår judarna, Israel och andra världskriget som viktiga delar. Delar av myten om en högtstående amerikansk moral. Det är ju känsligt att utmana den bilden. I Sverige gör vi det sannerligen inte sedan Palmes tid, och även för Palme var det ju en övergående fas.
Som sagt: det är ju orimligt att judarna i sig skulle ha sådan makt och betydelse att man skulle göra allt för att vara dem till lags. Jag tror snarare att de är brickor i ett spel.
Svenska debattörer och journalister har liksom många andra internaliserat en judaiserad världsåskådning i vilken år 1933 är år 0 och andra världskriget liberalismens skapelsemyt. Judarna blir Jesus, Auschwitz blir Golgota, Hitler djävulen, och européer ömsom Barabas, ömsom Pilatus, ömsom Sanhedrin och alla andra som Jesus syftade på när han sa "Förlåt dem, ty de vet icke vad de gör." Detta är skäl ett.
Judar är dessutom en bra bulvan för svenskar, eftersom att media inte vill erkänna fiendskap mellan svenskar och muslimer. "Muslimerna attackerar judar!" blir då ett sätt att säga "Muslimerna är våra fiender!". Ungefär som när det skrivs att muslimer hatar bögar och förtrycker kvinnor. Media går som katten kring het gröt och antyder att de är svenskarnas fiender, för att de inte vågar skriva det rakt ut. Detta är skäl två.
Det tredje skälet är att man helt enkelt vill vara inställsam mot judarna i hopp om att någon gång i framtiden belönas för sin lojalitet. Judarnas resurser är minst sagt allt annat än oansenliga.