Citat:
Ursprungligen postat av
Ottokar
Du glömde denna del av texten. Fetat den för att underlätta läsningen.
Det verkar f.ö. som om Alinskys regel nr: 13 tillämpas.
Vi tar den igen.
När vi ringer upp honom påpekar han att Expressen drev en starkt EU-positiv linje på nyhetsplats inför EU-omröstningen, då han själv var chefredaktör, och att det inte är konstigare att man arbetade för en högervinst i valet 2010. Att förmå politiska reportrar att driva kampanj för ägarnas värderingar är enligt -Olle Wästberg inte svårt.
Det förbluffar för mig hur du tänker. Ett annat sätt att få uppfattningen att Expressen var/är EU-positiv
är att faktiskt läsa tidningen. Jag kan vara behjälplig här och påtala för dig att Expressen fortfarande är EU-positiv. Detta utan att ta hjälp av Olle Wästberg. Jag kom fram tiill detta genom att gå in på expressen.se.
Men det är bra att vi kommer till kärnan i vad verklighetsflykten består i. Verklightesflykten går ut på att liberala Stockholms-journalister och den klassen människor i stort inte är EU-positiva. I stället var det bara Bonnier(!) som var det i hela Stockholm. Sen lurade Bonner folk att rösta JA i EU-omröstningen. Så om vi bara kommer avslöjar Bonnier...
Det är inte svårt att övertyga EU-positiva Stockholms-journalister att skriva positivt om EU. Jag tror att Wästberg har rätt. Verklightsflykten består i att inbilla sig att bara Bonnier har vissa åsikter (de har standardliberala åsikter). Allt blir så myckt enklare då.