2020-01-05, 01:03
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estetik
sysselsättningsgraden hos svenskar är rekordlåg, ca 90% arbetar. invandringen skapar sysselsättning för byråkraterna. det kallas på ekonomiska för offentlig konsumtion, vilket ökar BNP och stimulerar marknaden via multiplikatoreffekt.

Hur ska pensionsystemet upprätthållas utan befolkningstillväxt?
Hur ska kreditsystemet upprätthållas utan ekonomisk aktivitet?
Hur ska aktier o fonder generera avkastning utan globalism och ökat lebensraum för marknaden?
Hur ska avsaknaden av ovanstående säkerställa existensen av din kära välfärdsstat?
Men det är ju precis vad jag svarat på i mitt inlägg som jag länkade till. Jag citerar det istället för ökad tydlighet:
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Invandring och integration har INTE fungerat i Sverige sedan 70-talet. Läs följande rapport av Jan Edling:
Förorterna som moder svea glömde
http://www.verdandi.se/wp-content/up...l%C3%B6mde.pdf

De arbetstillfällen som flyktingindustrin skapar finansieras av skattemedel som bara innebär rundgång av skattepengar och överlastning av samhällsfunktionerna. Det är synnerligen skadligt för landet och ett närmast parodiskt exempel på ”Broken Window Fallacy”:
https://www.youtube.com/watch?v=gG3AKoL0vEs

Massinvandring av outbildade människor från inkompatibla kulturer är helt fel väg att gå. Den ”åldrande befolkningen” är inget egentligt problem, vilket framgår här:
https://www.ekonomifakta.se/Artiklar...tida-utmaning/

Det gäller att bibehålla eller minska försörjningskvoten genom att öka sysselsättningsgraden hos svenskarna. Nu gör Sverige istället tvärtom till stora kostnader. Vi importerar arbetslöshet för lånade pengar.
(FB) "Sverige går mot en systemkollaps" - vilka är bevisen?

Alltså: Massinvandring av outbildade människor från inkompatibla kulturer är helt fel väg att gå. Den åldrande befolkningen är inget egentligt problem.
Citera
2020-01-05, 01:06
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
sysselsättningsgraden hos svenskar är rekordlåg, ca 90% arbetar. invandringen skapar sysselsättning för byråkraterna. det kallas på ekonomiska för offentlig konsumtion, vilket ökar BNP och stimulerar marknaden via multiplikatoreffekt.

Hur ska pensionsystemet upprätthållas utan befolkningstillväxt?
Hur ska kreditsystemet upprätthållas utan ekonomisk aktivitet?
Hur ska aktier o fonder generera avkastning utan globalism och ökat lebensraum för marknaden?
Hur ska avsaknaden av ovanstående säkerställa existensen av din kära välfärdsstat?
Jag vet att du ställer retoriska frågor för att trigga Totius tills han får en stroke och att du uppenbarligen gillar att argumentera. Jag ska nu skjuta ner din argumentation så att du får chansen att leka i någon annan tråd.

Ja, det du räknar upp är nödvändigt om vi ska ha kvar det nuvarande systemet för finansieringen av "välfärden". Det som vi igår döpte till "BWF-systemet."

Lösningen är dock enkel på pappret och enkel i praktiken. Vi slutar ta in brunfolk och skickar hem alla som kommit hit sedan millennieskiftet och som inte har en doktorsgrad i raketforskning och är protestanter. Sedan ger vi Soros, EU och USA fingret. Sedan sätter vi oss ner och ser vad som händer.

Problem solved.
Citera
2020-01-05, 01:08
Medlem
estetiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
Jag vet att du ställer retoriska frågor för att trigga Totius tills han får en stroke och att du uppenbarligen gillar att argumentera. Jag ska nu skjuta ner din argumentation så att du får chansen att leka i någon annan tråd.

Ja, det du räknar upp är nödvändigt om vi ska ha kvar det nuvarande systemet för finansieringen av "välfärden". Det som vi igår döpte till "BWF-systemet."

Lösningen är dock enkel på pappret och enkel i praktiken. Vi slutar ta in brunfolk och skickar hem alla som kommit hit sedan millennieskiftet och som inte har en doktorsgrad i raketforskning och är protestanter. Sedan ger vi Soros, EU och USA fingret. Sedan sätter vi oss ner och ser vad som händer.

Problem solved.
resultatet blir välfärdsstatens kollaps. jag är okej med att globohomo-strukturerna kollapsar. är ni okej med det?
Citera
2020-01-05, 01:19
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
resultatet blir välfärdsstatens kollaps. jag är okej med att globohomo-strukturerna kollapsar. är ni okej med det?
Du har uppenbarligen fått de grundläggande mekanismerna om bakfoten. Det ÄR konsekvenserna av ”globohomo-strukturerna” och annat dysfunktionellt som genomsyrar statsapparaten och medierna som förstör välfärdsstaten. Mångkulturen är bara en av många absurda konsekvenser.

Med normalt fungerande människor inom statsapparaten och medierna så är problemen lätta att lösa, vilket KansasCityFagot visar.
Citera
2020-01-05, 01:20
Medlem
fasligts avatar
Citat:

Absolut. Det är ändå dit Gretasekten och miljöpartiet för oss, dock via omöjliggörande av födoämnesproduktion och uppvärmda bostäder, för att nu inte tala om
omöjligheten att producera något säljbart som skulle kunna finansiera någon välfärd alls. Kollapsade globohomostrukturer är en västanfläkt i jämförelse med evighetsgrön armodskommunism där det råder brist på allt utom kringstrykande brunfolk och sten.
Citera
2020-01-05, 01:20
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
JA!

Vad fan tror du vi usla slentrianpostare och "trådens giganter" är ute efter? Att försiktigt kritisera migrationspolitiken och tassa på tårna för att inte störa den sköra tillväxten? Nej, vi vill ha revolution. Vi skiter i om nazisterna eller kommunisterna tar makten i Sverige. Bara vi vinner Hockey-VM och brunfolket åker hem. Jag är beredd att ta 20 år i Gulag för det. Vem vet, jag kanske blir polare med Dimitrij Karamazov.
Citera
2020-01-05, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Jag tror jag förstår vad du menar, men vänder mig ändå mot beskrivningen eftersom jag tar kritiken på allvar som riktats mot tråden om att vara en grupprunkande övning i spilld tankemöda. Det ligger hela tiden farligt nära verkligheten.

Du har antagligen mest läst det jag skriver i specifikt den här tråden och bara de senaste åren, vilket ju är präglat av just den här tråden och har förändrats i takt med att vissa delar av repertoaren normaliserats (det jag skrev om svenska folket 2013 var vackrare och enklare, men är inte längre lika exotiskt som det var då). Här tar vi ju höjd och för en metadiskussion kring det påvra diskuterandet som finns i offentligheten och det finns rentav en befogad hackordning där detta är den högsta nivån. Ett bra exempel kan vara professorn i etik som när han gärna offrade svenska pensionärer för migranter, helt enkelt var en undermålig utilitarisk utifrån sina egna filosofiska premisser. Han hade inte kunnat hävda sig här i dialog, när hans titels tolkningsföreträde inte längre betyder något - och det hade stört honom mer än att mötas med ilska och förvåning över hans kränkande av intuitiv, hygglig anständighet. Det senare kan ju rentav ses som ett kvitto på att pöbeln inte förstår filosofi rätt, medan det förra är pinsam brist på kompetens.

I ett sådant fall kan en viss nivå av märkvärdighet vara på sin plats, som en statusmarkör. Det är bra om läsare tror på mig när jag skriver att inget som skrivs däruppe i finsalongen är bättre än det som skrivs härnere i underjorden. Vi vet vad de kommer tycka innan de gör det själva och uttrycker det bättre nu än de, då.

Detta är dock beroende på just denna lilla särartade biotop. Att jag numera blir regelmässigt raderad i SD:s opinionstråd (där jag skrivit längre än här) beror inte på att jag uttrycker mig obegripligt eller högtravande där, utan på att min intention misstänks vara subversiv gentemot partiledningens linje - vilket den på sätt och vis ofta är. Då blir det väl och enkelt uttryckta bara desto mer graverande.

Poängen är att jag är mycket intresserad av just det instrumentella, det taktiskt anpassade. Pragmatiskt inriktning. Ett meme med en utvecklingsstörd groda är många gånger bättre än en lärd utläggning - men inte alltid. Och inte på bekostnad av.

Vad gäller Teodor Holmberg så verkade han ju i ett extremt homogent Sverige, varför hans nationalism harmonierade väl med nationalstatens demokratiska folkhem. Om Mattias Karlsson försöker applicera dessa idéer på dagens fragmentiserade Sverige, blir han antingen bara en variant av en floskulös Erik Ullenhag eller en Kemal Atatürk med mindre maktmedel att skapa en öppenturkisk kulturentitet av än mer disparata byggstenar.

Däremot har den postmoderna, postkoloniala begreppsapparaten hos Lyotard alla fördelar av att vara det språk som dagens progressiva intelligentia förstår och som bara behöver korrigeras aldrig så lite för beskriva den terror, det repressiva tystande som svenskar utsätts för i dagens maktordning. T ex ska etniskt hat mot svenskar beskrivas som riktat mot svenska kroppar för att lättast förbrylla dem som önskar förbrylla om vem som är svensk. Det enkla polemiska tricket är att förlägga rasindelningen hos den som anklagas för att hata, såsom sker med ordet "rasifierade".

Ja, jag vill påstå att världen bara behöver bli tillräckligt postmodern i meningen att förskjuta det sista metanarrativet, för att en pluralistisk, klassisk nationalism baserad på folkrätt ska kunna realiseras. Det enda fortfarande heliga påbudet, måste skändas.

Jag håller med dig. Du kan inte bygga en överbryggande nationalism i ett etniskt fragmenterat samhälle och där med blir Mattias Karlssons form av assimilations-nationalism meningslös. Själv börjar jag oroa mig för populisten i vita huset som i dagarna olagligen mördade en iransk general i Irak. Nu tänker hotar Trump med att bomba civila mål. Så här skriver Trump på Twitter;

Citat:
Iran is talking very boldly about targeting certain USA assets as revenge for our ridding the world of their terrorist leader who had just killed an American, & badly wounded many others, not to mention all of the people he had killed over his lifetime, including recently hundreds of Iranian protesters. He was already attacking our Embassy, and preparing for additional hits in other locations. Iran has been nothing but problems for many years. Let this serve as a WARNING that if Iran strikes any Americans, or American assets, we have targeted 52 Iranian sites (representing the 52 American hostages taken by Iran many years ago), some at a very high level & important to Iran & the Iranian culture, and those targets, and Iran itself, WILL BE HIT VERY FAST AND VERY HARD. The USA wants no more threats!

https://twitter.com/realDonaldTrump/...93975732527112

Det är ett direkt hot mot Iran och han tänker om jag förstår det rätt bomba civila icke-militära mål där bland Darius och Persepolis. Det gör honom inte bättre än ISIS. Detta är ett brott mot internationell lag. Det är ett folkrättsbrott.

När Trump började bomba Syrien så tappade jag förtroendet för honom. Det Trump gör är att helt bryta sig ut ur internationell lag och nu menar jag inte stoppa illegala invandrare. Det innebär att alla länder i världen inte längre går säkra för amerikansk vrede. För länder som Iran är det därför viktigt att skaffa kärnvapen. Det fullkomligt rationellt givet vad vita huset ägnar sig åt. Det är också den här clownen som Mattias Karlsson genom Turning Point America (TPUSA) vill samarbeta med. Notera att det är Israelerna och Saudierna som driver på för ett krig med Iran. Det finns inga andra orsaker.

https://www.zerohedge.com/news/2018-...uard-commander

https://www.zerohedge.com/geopolitic...very-fast-hard

https://thehill.com/homenews/adminis...-as-helpful-as

https://www.timesofisrael.com/the-ri...medium=twitter

Som det ser nu vänder sig EU, Latinamerika, Asien, Ryssland, Afrika och FN mot USA. Till och med Tucker Carlsson på Fox News undrar vad det är för fel på Donald Trump. När Trump hotade Nordkorea hände ingenting men Nordkorea är en isolerad liten stat mellan stabila staterna Sydkorea, Kina, Ryssland och Japan. Nordkorea hotar ingen på samma sätt som Kuba inte gör det. Nordkorea ligger inte direkt i en riskzon. Iran däremot ligger mitt i stridens hetta. Därför kryper verkligheten på.

Jag noterade att värdelösa kontra-jihadistiska Samnytt applåderar det Trump gjort.

https://samnytt.se/svt-presenterade-...h-superkandis/

Läser man kommentarerna på Samnytt så inser man att de som kommenterar och skriver på blaskan är fyllda av hat mot muslimer och har en osund förälskelse i Israel. De flesta av dem är liberaler som inte gillar muslimer. Det är som tråden på Flashback om den här händelsen i Iran. Fyllt av hat mot muslimer (för att de tror på gud) och en sjuklig kärlek till Israel för att de har HBTQ-barer och feminister i Tel Aviv.

De som skriver på Samnytt och på Flashback är fruktansvärt okunniga och på ett farligt sätt. De definierar sin nationalism utifrån israelisk agenda och liberal sensitivitet. Eftersom Iran är ett muslimskt land som inte är uppslukat av liberalism har iranierna per definition alltid fel enligt de här anti-muslimska "nationalisterna" trots att det faktiskt är USA, Israel och Saudierna som är den aggressiva parten.

Risken är stor att vi kommer få en form av aggressiv (neo)konservatism med en meningslös liberal medborgarnationalism. Det är åt det hållet som Sverigedemokraterna och även FPÖ är på väg. USA och Storbritannien är redan där. Detta förändrar ingenting alls. Jag trodde kontra-jihadismen (en avart av neo-konservatismen) var död men det ser ut som Trump gräver upp den igen.
Senast redigerad av Edgerton 2020-01-05 kl. 03:37.
Citera
2020-01-05, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det fetade. Precis. Och i detta läge är det mediernas förbannade skyldighet att göra sitt jobb som tredje statsmakten och dra fram allt detta i ljuset. Att avslöja och ställa ljugande politiker till svars.

Men medierna har istället lierat sig med makthavarna. Kanske är det till och med medierna som driver fram mångkulturen.

De svenska medborgarna är helt oskyddade mot allt detta.
Helt riktigt! Media sitter i knät hos makten och granskar kritiker av makten istället för det omvända. Det är tjänstemän som sitter på dubbla stolar, men får bara en liten reprimand om det upptäcks och media skriver inte för de tillhör samma krets av människor.

I ett rättvist samhälle hade dessa människor fått sina välförtjänta straff för allt elände de skapat.

Vi har alldeles nyligen passerat toppen och är på väg ner i det stora nationella trauma som kommer definiera Sverige nästkommande 100 år. Var så säker. Bara ännu värre katastrofer kan överskugga detta och vad skulle det vara?
Citera
2020-01-05, 10:18
Medlem
Assar i DN

Wolo har tagit beslut om att söka täcka över spåren och Bonniers ansvar genom att nu publicera en text som författats av Assar.

https://www.dn.se/debatt/sverige-ill...or-invandring/

Har tyvärr inte tillgång till debattinlägget.
Citera
2020-01-05, 10:32
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Assar i DN

Wolo har tagit beslut om att söka täcka över spåren och Bonniers ansvar genom att nu publicera en text som författats av Assar.

Inlägget publicerades i tråden ett par sidor tillbaka, om det nu är det inlägg där räknenissarna i statens tjänst kommit fram till att vi bara behöver satsa enorma summor (och tydligen också en massa fysisk smärta) på "integrationen" så blir allt bra igen.
Citera
2020-01-05, 10:34
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Assar i DN

Finns beskrivet ovan. Sverige har tagit emot för många invandrare och fel sorts invandrare och är illa rustat att ta hand om dem. Straight talk som man säger. Ja mediabilden splittras upp. Det kanske är så att det ska anses tillåtet att prata invandring i landet Sverige. Ett sorts klartecken från högsta instans. I det här landet gör ju ingen något otillåtet. Vi är så anpassade. Har anpassade åsikter till och med. Det här är ju nästan chockartat. Sent ska syndarn vakna. Men internet glömmer inte. Och skulden får DN leva med fram till dödsdagen.
Citera
2020-01-05, 10:50
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Finns beskrivet ovan. Sverige har tagit emot för många invandrare och fel sorts invandrare och är illa rustat att ta hand om dem. Straight talk som man säger. Ja mediabilden splittras upp. Det kanske är så att det ska anses tillåtet att prata invandring i landet Sverige. Ett sorts klartecken från högsta instans. I det här landet gör ju ingen något otillåtet. Vi är så anpassade. Har anpassade åsikter till och med. Det här är ju nästan chockartat. Sent ska syndarn vakna. Men internet glömmer inte. Och skulden får DN leva med fram till dödsdagen.
Wolodarski flyttar bara till sitt folk i New York eller Frankfurt om det skulle börja osa hett om öronen i framtiden. Frågan är vad som händer med hans redaktörer. De har ju lydigt sprungit Wolodarskis ärenden i många år, och kanske börjar de nu sent omsider börja snegla oroligt på lyktstolparna utanför kontorsfönstret?

Kan vi möjligen få se några överhopp till den mörka sidan från dessa redaktörer i framtiden? Någonting i stil med att någon lämnar Wolodarskis förment trygga famn och kommer ut ur den mångkulturella garderoben? Kanske någon av dem kommer fram och spiller bönorna om vad som försiggått på redaktionerna under Wolodarskis vakande öga i så många år nu? Det skulle vara spännande att få veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in