Sven, jag gör ett försök att förklara vad jag menar så tydligt som möjligt här. Jag avbröt ett tidigare inlägg eftersom detta nedan blir lite lustigt.
Nedan är en sak jag är ut efter att poängtera.
Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Ja, vad bryr jag mig? Eller du dig? Men vi är vuxna och kan (jag talar för mig själv) slå tillbaka rejält mot det ordet. Det kan inte barn eller unga göra och de matas med det hela tiden. Hur många exempel på sexualbrottsfall finns det när man undrar...varför sa hon inte i från tidigare? Varför bad hon inte om hjälp? Varför följde hon med dem? Svaret är: "rasism". Får inte vara "rasist". Och då pratar vi bara rapporterade fall. Detta lärs ut så gott som dagligen. Det här är riktigt allvarliga saker och det är inte någon intellektuell lek vilket man skulle kunna tro om man läser vår nuvarande alternativa media.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
När det gäller sexualbrott så är det viktigt att minnas vad Baudrillard säger: "Sexuell identitet är en del av narrativets sammanbrott";
Men enligt Bailey är det inte så mycket sexuellt identitet som är en del av narrativets sammanbrott, men snarare misslyckandet, och därmed osynligheten, av sexuell identitet. Således ett antal dekonstruktioner om dialektisk klassens absurditet kan avslöjas. Om pretextual teori håller, måste vi välja mellan det kapitalistiska paradigmet av konsensus och kulturell diskurs.
Du förstod vad jag menade direkt. Enoch skriver aldrig annars så som ovan men han gjorde det som svar på mitt inlägg. Vad han gör är att
låtsas att inte förstå vad jag menar. Det gör han genom att köra lite post-strukturellt nonsensspråk, som om det jag skriver inte är förståeligt. Han gör ett bra jobb, ett så bra jobb att han lurar dig att han faktiskt menar allvar. Ditt svar till honom nedan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Baudrillard och hans teorier om simulationer och simulacra hör absolut hemma i den här tråden, för att inte tala om en text som The Gulf War did not take place. Väldigt klargörande om hur makten aktivt manipulerar "verkligheten" för att uppnå vissa syften. Baudrilland och hela postmodernismen har för övrigt rätt i sin profetia gällande Det stora narrativet. Det är denna utveckling vi ser nu i Sverige med många konkurrerande sätt att betrakta/beskriva samhället, med mycket liten samsyn.
Så varför låtsas Enoch att han inte förstår det jag fetmarkerade i mitt inlägg ovan? Det är för att det är ett nytt perspektiv. Ett perspektiv som ställer etablissemanget tills svars för deras användning av "rasist". Då handlar det inte längre om att be dem vara lite rättvisa som du var inne på. Nu handlar det i stället om hur många sexualbrott de är medskyldiga till genom att grooma barn från en ung ålder (förskola till och med!) genom ordet "rasist". Du är väl inte "rasist", flicka lilla? Det finns hur många, många trådar i kriminalforumet som tangerar allt detta. Och då är det bara rapporterade fall...detta är öppningen. Deras svaga punkt. Det är här man går till attack.