Citat:
Vi har ingen svensk regering på plats och det är upp till Vänsterpartiet om de väljer att stödja nyliberalism eller inte. Det har du rätt i.
//..// Det är också därför jag tror på en S/MP regering med stöd av C och L. Som sagt, det kommer att komma in tid där liberala eliten inte har det inflytande över policy mer men vi är inte där än.
//..// Det är också därför jag tror på en S/MP regering med stöd av C och L. Som sagt, det kommer att komma in tid där liberala eliten inte har det inflytande över policy mer men vi är inte där än.
Jag tror du har fel om den svenska utvecklingen. Under dagen har vi sett att stora grupper vänsterpartister har uttryckt att det blir ett "nej" till den föreslagna nyliberala pakten. Jag kan göra en felbedömning av EU och de blivande styrkeförhållandena där. Men jag tror vi kan vara överens om att nyliberalismen (globalisterna) kommer att försvagas. Och i och med att dom försvagas så kommer deras reformtempo att begränsas. Vi kan jämföra perioderna Reinfeldt I och Reinfeldt II, samma regering, samma personer, men skilda styrkeförhållanden. Reinfeldt II fick avsevärt mindre gjort och det kommer även gälla EU-federalisterna.
Om du såg på liberalernas sända debatt om svenska regeringsbildningen idag såg du att det som liberaler är absolut mest rädda för är nationalism. Och det liberala etablissemangets toleransgrad för nationalism är noll. Inte litegrann. Inte ett uns. Utan bara noll. Allt annat än noll stör ut deras liberala reformer och dom kommer börja med internkannibalism och bråka internt istället.
Vi kanske inte löser varken EUs eller Sveriges brist på nationalism och hänsyn till nationer och nationalstater över en natt. Men ju längre tiden går ju starkare och starkare blir nationalisternas störsändare som till slut kommer att störa ut "den liberala demokratin".