2018-08-22, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Vad skall man säga? Affes statistik blogg har satt ihop rätt intressant data. Titta på data och gapa.

https://affes.wordpress.com/2018/07/...rna-2002-2027/

Jag är övertygad om att politikerna nu ser detta och i synnerhet Socialdemokraterna ser detta. Det är därför han satt och mumlade igår i SVT:s utfrågning. Sverige är kört rent demografiskt och detta kan inte återställas utan en massiv utvandring. Således, jag skulle gissa på att allt fler politiker vill dra i nödbromsen men det är försent. En finanskris inom tio år med den här demografiska utvecklingen kommer krisen på 1990-talet se ut som en ett myggbet. .

Under senare tid har jag aktivt undvikit att läsa Affes statistikblogg. Den är ett sådant svart piller att man tappar modet när man studerar den och funderar över konsekvenserna.

Men jag misstänker med en "oyotoism" att när väl alla inblandade, utom de mest förhärdade mångkulturalisterna, inser vad som är på väg att inträffa i slow motion - ja då kommer samtliga inblandade också att inse att en massiv återvandring är det enda som kan rädda landet.
Citera
2018-08-22, 20:31
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Jag missade "inte". Ja, jag tror de kommer få sparken. Jag hade fel om Hanif Bali...

Jag tror att Bali överlever för att det är som det är och 7K partiernas ledning är SVAG. Hade det varit 2015 hade Bali åkt åt helvete innan han hade loggat ut från Twitter, och han AfS liraren som tejpade en judenäsa på Kristersson hade kölhalats han med. Nu händer inte det. Ett tydligt svaghetstecken, från både 7K och media.

Politiken är så svag att den är både impotent och kastrerad. Ett bevis så gott som något att tiderna den här gången faktiskt ändras på riktigt. Snart får Kasselstrand stå och skälla ut skärrade och livrädda etablissemangspolitiker i SVT Forum och de inte ont anade tittarna kommer att bli varse om både "Återvandringsverket" och vad nationalism betyder när den inte inkluderande judiskliberal.

Jag ser fram emot att se Kasselstrand och Hahne kölhala Bieler i direktsänd public service från plenisalen. Lite underhållning ska vi fan ha för skatten.
Senast redigerad av Nostradumbass 2018-08-22 kl. 20:38.
Citera
2018-08-22, 20:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrwdtj
Tidigare har du sagt att Löfven och Kristersson kommer ryka efter valet. Vad är det som får dig nu att ändra uppfattning?

Varför skulle Bali inte sitta kvar i riksdagen? Sparkar M ut honom kommer de tappa 5 %-enheter till till SD. Bali håller nog kvar många invandringskritiker till M, inte minst i Storstockholm, som partiet inte har råd att förlora. Att Aftonbladet och DN går apeshit över honom är ingenting nytt.
Om Bali inte sparkas innan valet så lär ingen ha tid att ens fundera på honom efter valet. Då är det andra mer akuta utrensningar som väntar.
Citera
2018-08-22, 21:23
Medlem
Citat:

Politiker så som Fredrik Malm och Jan Björklund förstår ”höger” som liberalism och nu när M och Kd rör sig åt höger (mest för att rädda sitt skinn) är de inte höger längre. De definierar sig nu som ”mitten”. Vidare L inte längre äger integrations och invandringsfrågor längre. Hur ofta hör vi Fredrik Malm idag? Han är helt marginaliserad. Du ser det tydligt i debatterna med Sverigedemokraterna. När han debatterade Åkesson i oktober 2009 var han sjukt dryg och tittar du debatter från 2016 och 2017 sitter han och tittar ned i podiet.

Han är sliten, trött, utbränd och vet antagligen att han aldrig någonsin kommer sitta i riksdagen om en månad. Det är nog uppenbart för de flesta politiker och journalister att de inte längre äger debatten längre. Det räcker inte med att snacka om ”hedersmord” eller ”språktest”. Det är ingen som bryr sig om integration. Diskussionen om ”normativ mångkulturalism”, det vill säga diskussionen om individuella rättigheter vs grupprättigheter är nästan helt överspelad.

Fredrik Malm är en ynkrygg, en liten lort för att tala med Astrid Lindgren.

Jag såg honom en gång när Blågula frågor (med Jan Milld) hade torgmöte på Östermalmstorg. Det är många år sedan, kanske på 1900-talet t o m.

Våldsvänstern hade infunnit sig i horder och det var poliser och kravallstaket och polishelikopter som surrade. Mitt på torget stod en liten tapper skara Blågulafrågorsympatisörer.

Innanför kravallstaketen fanns en liten caféservering och där satt Fredrik Malm, då anställd på Expo, med några likasinnade.

Jan Milld talade i mikrofonen och kände igen Fredrik Malm. Milld sade: "Hallå Fredrik Malm, kom gärna hit och för fram dina åsikter". Malm bara flinade undvikande. Milld gav honom chansen till en ärlig och öppen diskussion i demokratisk anda, men Malm gillade väl mer att sitta och spionera på svenska folket i sin säkra Expo-bunker.

Malm är en demokratins fiende och det blir en sann glädje om han åker ur riksdagen. Vad ska han göra sen? Expo är ju litet på fallrepet.
Citera
2018-08-22, 21:32
Medlem
fasligts avatar
Jerzy Sanecki poserar i Aktuellt och fastslår med den absoluta säkerhet som utmärker lögnhalsar och fanatiker att Uppdrag Granskning helt saknar kompetens att undersöka våldtäktsförekomst och att diskutera eventuella orsaker medan DN tas som intäkt, med samma tvärsäkerhet, för att våldtäkter inte ökat i Sverige. Ideologiproducerande slingerbult som borde lyftas ur debatten om mångkultur och invandring. Avslutningsvis i Aktuelltinslaget påstår han om sig själv att han varken innehar specialexpertis eller specialintresse i ämnet. Det borde ju avgöra saken om vem statsmedierna inte fortsättningsvis behöver bjuda in till tyckeriverkstan. Kan man tycka.
Citera
2018-08-22, 21:55
Medlem
Noterade att man på P1:s kulturprogram nu ikväll närmast hyllade SD:s censurerade bidrag (Vilks rondellhund) till Fotografiska Museets politikjippo. Man såg SDs bidrag och allmänna hantering av det hela som djärvt och som äkta konst, samtidigt som de övriga partiernas bidrag sågades och kallades "kitsch".

Även Fotografiskas censur och motiveringen för detta kritiserades hårt och man påpekade att t ex Miljöpartiets bidrag (svältande isbjörn) borde plockats bort enligt samma logik.

Trodde knappt mina öron!
Citera
2018-08-22, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Noterade att man på P1:s kulturprogram nu ikväll närmast hyllade SD:s censurerade bidrag (Vilks rondellhund) till Fotografiska Museets politikjippo. Man såg SDs bidrag och allmänna hantering av det hela som djärvt och som äkta konst, samtidigt som de övriga partiernas bidrag sågades och kallades "kitsch".

Även Fotografiskas censur och motiveringen för detta kritiserades hårt och man påpekade att t ex Miljöpartiets bidrag (svältande isbjörn) borde plockats bort enligt samma logik.

Trodde knappt mina öron!
Jisses!
Citera
2018-08-22, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Jerzy Sanecki poserar i Aktuellt och fastslår med den absoluta säkerhet som utmärker lögnhalsar och fanatiker att Uppdrag Granskning helt saknar kompetens att undersöka våldtäktsförekomst och att diskutera eventuella orsaker medan DN tas som intäkt, med samma tvärsäkerhet, för att våldtäkter inte ökat i Sverige. Ideologiproducerande slingerbult som borde lyftas ur debatten om mångkultur och invandring. Avslutningsvis i Aktuelltinslaget påstår han om sig själv att han varken innehar specialexpertis eller specialintresse i ämnet. Det borde ju avgöra saken om vem statsmedierna inte fortsättningsvis behöver bjuda in till tyckeriverkstan. Kan man tycka.
Men ansvarig utgivare på UG var väl förberedd och sänkte Jerzy med en lätt vänsterjabb.
Citera
2018-08-22, 22:05
Medlem
Citat:

Sinnessjukdomen fick onekligen ett ansikte i det inslaget. Känns rätt tydligt hur SVT krattar manegen i förväg för att inför den nya politiska verkligheten två sina händer och hävda sin neutralitet och sitt fortsatta existensberättigande i en skattefinansierad miljö.

Jerzy Förnicki (ej jag.,det var Krispan) utgör blott ett bondeoffer som var tvunget att göras av SVT. Saknad av ingen.
Citera
2018-08-22, 22:05
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ja jäklar så pressad han är!

Han kämpar för att rädda karriär och eftermäle just nu.

Den lismande tonen är som bortblåst och arrogansen får fritt spelrum. Såg nästan ut som om Nike plötsligt insåg vilken obehaglig uppblåst pajas hon hade framför sig.
Senast redigerad av orrtupp 2018-08-22 kl. 22:08.
Citera
2018-08-22, 22:08
Medlem
fasligts avatar
För alla som ställer sig frågande till hur det står till med Annie Lööfs ideologiska övertygelse och eventuella övertygande förmågor womansplainar Ann-Charlotte Marteus tjänstvilligt.
Citat:
Annie Lööf talar mer än gärna om sin tydlighet och sitt fantastiska ledarskap. Men kanske mest om sin tydlighet.

Annie Lööf är jättetydlig, tycker Annie Lööf.

Dessvärre är det inte alltid som det glasklara i hennes politik når ända fram till den samhällsintresserade medborgarens medvetandehorisont.
[...]
Ta bara migrationspolitiken.

I Ekots utfrågning på tisdagsmorgonen avslöjade Annie Lööf att hon kan tänka sig att låta den tillfälliga asyllagen ligga kvar tills vidare. Det vill säga tills en parlamentarisk utredning har utrett hur en "långsiktig" och "hållbar" lagstiftning ska se ut. För en sådan vill Centern ha.

För ett ögonblick lät det som ett klart besked från Centerledaren och Sveriges Radio lade upp nyhetsrubriken "Lööf: Beredd att låta den tillfälliga asyllagen ligga kvar."

Men så enkelt var det ju inte. I nästa andetag förklarade nämligen C-ledaren att förutsättningen för att den tillfälliga lagen ska få ligga kvar är att den skrivs om. Centern vill nämligen återinföra rätten till familjeåterförening och kategorierna "särskilda och ömmande omständigheter".

Detta är rena motsatsen till tydlighet. En lag kan inte samtidigt förlängas och skrivas om.
[...]
På vårens presskonferens om den så kallade gymnasielagen förkunnade Lööf att regeringens lagförslag var "ett haveri". Och hon höll minsann med Lagrådet om att "gränsen är nådd för vad som är acceptabelt."

Samtidigt meddelade hon som bekant att Centern tänkte rösta för lagen.

Ett skäl till att Annie Lööf kommer undan så väl som hon gör med sina piruetter är hennes kompakta air av självförtroende.

Samtidigt som hon ställde sig bakom gymnasieamnestin underströk hon hur oerhört viktigt det är Sverige slutar upp med tillfälliga lagar och "återgår till en långsiktig politik". Hon fick det liksom att låta som om hon var på väg att tappa tålamodet med alla de andra virrpottorna till politiker, som bara hittar på tillfälliga lagar hela tiden. Trots att det var hon som just tänkte lotsa en sådan lag genom riksdagen.

Och nu är vi där igen: Annie Lööf vill ha en tillfällig lag till.
[...]
Framåt! ropar Annie Lööf och marscherar in i dimman.
https://www.expressen.se/ledare/ann-...er&social=twtr
Citera
2018-08-22, 22:09
Medlem
Citat:

Ja, visst är det lustigt. Han har suttit och 'kört samma sak sedan 1970-talet och sedan får han fan från UG som skall vara på hans sida. Vidare, M har snappat upp det och beskyller BRÅ och S för att mörka. Jag antar att Tobe kommer backa ur men samtidigt M vet vad att om de inte vågar stå upp mot akademikervänstern och BRÅ kommer de förlora.

Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Fredrik Malm är en ynkrygg, en liten lort för att tala med Astrid Lindgren.

Jag såg honom en gång när Blågula frågor (med Jan Milld) hade torgmöte på Östermalmstorg. Det är många år sedan, kanske på 1900-talet t o m.

Våldsvänstern hade infunnit sig i horder och det var poliser och kravallstaket och polishelikopter som surrade. Mitt på torget stod en liten tapper skara Blågulafrågorsympatisörer.

Innanför kravallstaketen fanns en liten caféservering och där satt Fredrik Malm, då anställd på Expo, med några likasinnade.

Jan Milld talade i mikrofonen och kände igen Fredrik Malm. Milld sade: "Hallå Fredrik Malm, kom gärna hit och för fram dina åsikter". Malm bara flinade undvikande. Milld gav honom chansen till en ärlig och öppen diskussion i demokratisk anda, men Malm gillade väl mer att sitta och spionera på svenska folket i sin säkra Expo-bunker.

Malm är en demokratins fiende och det blir en sann glädje om han åker ur riksdagen. Vad ska han göra sen? Expo är ju litet på fallrepet.
Jag visste inte att Fredrik Malm hade arbetat för Expo. Jag läser inte sådant.

Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag tror att Bali överlever för att det är som det är och 7K partiernas ledning är SVAG. Hade det varit 2015 hade Bali åkt åt helvete innan han hade loggat ut från Twitter, och han AfS liraren som tejpade en judenäsa på Kristersson hade kölhalats han med. Nu händer inte det. Ett tydligt svaghetstecken, från både 7K och media.

Politiken är så svag att den är både impotent och kastrerad. Ett bevis så gott som något att tiderna den här gången faktiskt ändras på riktigt. Snart får Kasselstrand stå och skälla ut skärrade och livrädda etablissemangspolitiker i SVT Forum och de inte ont anade tittarna kommer att bli varse om både "Återvandringsverket" och vad nationalism betyder när den inte inkluderande judiskliberal.

Jag ser fram emot att se Kasselstrand och Hahne kölhala Bieler i direktsänd public service från plenisalen. Lite underhållning ska vi fan ha för skatten.
Bali överlever säkert det här valet. Det var jag som hade fel angående hur högt upp han var på listan men som sagt. Efter det här valet kommer det bli mycket utrensningar. Jag undrar dock vem som vinner. Om de konservativa ta över moderaterna eller kommer liberalerna vara kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Under senare tid har jag aktivt undvikit att läsa Affes statistikblogg. Den är ett sådant svart piller att man tappar modet när man studerar den och funderar över konsekvenserna.

Men jag misstänker med en "oyotoism" att när väl alla inblandade, utom de mest förhärdade mångkulturalisterna, inser vad som är på väg att inträffa i slow motion - ja då kommer samtliga inblandade också att inse att en massiv återvandring är det enda som kan rädda landet.

Ja, man blir fan i mig mörkrädd när man tittar på data angående demografin.
Senast redigerad av Edgerton 2018-08-22 kl. 22:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in