Citat:
Ursprungligen postat av
Allmogen
Har tittat igenom debattfilmen och ställer mig frågan om Lindberg förstår hur apart hans position är. Det som sätts ifråga är att han hänger ut privatpersoner i samarbete med Expos och researchgruppens dokumenterade våldsförbrytare.
För vänstern har ju försökt lansera olika plattformar och haft i jämförelse oerhörda resurser till sitt förfogande.
Det jag tror är att när vänstern fastnade i det identitetspolitiska träsket så har man förstått att man svikit stora väljargrupper, men som den vänster man är äger man inte problemet utan har försökt att relativisera bort sitt eget tillkortakommande genom att blåsa upp nazisthotet till helt löjliga proportioner.
Jag tror att enamma på sin kammare har man tänkt "Vi är skitdåliga, men vi är iallfall inte sämre än NAZISTERNA!". Ända sedan Stieg Larssons dagar har vänstern jagat nazister i varje buske. Bara det att nazisterna ser ut som dom gjorde i Staffan Hildebrands film "Nattbuss 807". Såna nazister finns inte längre. Man har låtit Expo måla fritt med alla penslarna och har nu målat det stora nazistspöket.
- "Ni har svikit stora väljargrupper"
- "Meh! Vi bygger iallafall inte gaskammare"
- "Ni hänger ut pensionerade privatpersoner i media"
- "Meh. Det är iallafall bättre än Cyklon B"
Man har gjort nazismen till en halmgubbe som man låtit Expo bygga upp. Den har dock ingenting med verkligheten att göra - men har nu vuxit sig så stor så att alla är skiträdda för det uppblåsta spöket. Och eftersom det en gång har suttit en NMR-person på ett SD mandat i någon Dala-kommun (Ludvika kanske?) så tror man att om SD växer och växer och kommer in i riksdagen med 30% så kommer NMR att kuppa SD och vips har vi ett nazistparti med 30% i riksdagen.
Tänk dig. 30% nazistparti i riksdagen. Vad motiverar inte det för motåtgärder? Då kan man nog både hänga ut en pensionär, förstöra några karriärer, klubba en säl och dränka ett spädbarn. För vänstern tror ju dom räddar Sverige från 30%-nazismen.