2017-09-05, 21:41
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Äntligen lite åsktsförändringar i sakfrågor.

http://www.expressen.se/ledare/moder...tiggerifragan/

Expressen kallar zigenarkulturen för "patriarkal klanstruktur". Lite anmärkningsvärt. För några år sen var det hippt och PK att försvara tiggeri. Sen kom alla ensamkommande skäggbarn och gud vet allt som vällt in i Sverige dom senaste åren. Skulle man göra en tidsresa i Sverige på 20 år skulle man knappt känna igen sig i stora delar av samhället. Tecknen på vad som var på väg att hända fanns redan då, men den offentliga viljan att försvara det nurvarande "svenska tillståndet" har minskat på många håll.

En nytt synkront budskap? Arpi skriver om samma sak, men gör det bättre:
Dessutom har den romska kulturen under hundratals år präglats av ett kringflackande liv som inneburit en distans till Europas bofasta majoritetskulturer. Romer har länge varit rädda för assimilering, vilket kan förklara varför romska barn oftare än andra avviker från skolan trots skolplikt. Man vill inte låta dem bli som gadje (icke-romer). Så hur hjälper man någon som inte vill bli hjälpt? En kultur, med eget språk, som funnits under hundratals år i ett flertal länder låter sig inte förändras i första taget. Sådant tar lång tid. Hittills har inget land riktigt lyckats.

Det är en svår insikt: inget vi gör här i *Sverige kommer att innebära en lösning för romernas situation. Det vi kan göra är att förändra lagarna i Sverige. Förändras incitamenten, förändras beteenden – det gäller alla människor. Så länge det är enkelt att tigga i Sverige, och enkelt att resa hit och hem igen, kommer inget att ändras. Inte här, inte i hemländerna, inte för dem själva. Det som står i vår makt att ändra är huruvida vi vill ha tiggeri i Sverige eller inte, men vi kan förmodligen inte ändra på dem som kommer hit.

Förutom SD som har fört fram ett liknande förslag, har Moderaterna med sig svenska folket. I en ny opinionsundersökning av Aftonbladet/Inizio säger nästan sex av tio, 57 procent, av väljarna att tiggande ska förbjudas. Det är fler än mätningen i våras. Tiggeriet har kanske blivit ett permanent inslag i gatubilden, och även om det kanske har accepterats av majoriteten av svenska politiker, har det inte normaliserats för gemene man.
https://www.svd.se/lat-inte-tiggeriet-normaliseras
Citera
2017-09-05, 21:57
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Postmodernismens nuna. Efter decenniers progressiv subversion har den kritiska massan uppnåtts; the shit har hittat the fan. En kakistokratisk politikerklass behöver inte känna sig hotad av en försvinnande vit medelklass. Med en ras-, etnicitets- och lika utfalls-fixerad PK-politik kan förvaltningen och utbildningsväsendet, allt, genomsyras av identitetspolitiskt baserad "meritokrati" som har sönderfallet inbyggt i sig. Dialog mellan lägren har det aldrig varit frågan om. I politiken är det inte ens så mycket debatt inom lägren; toppstyrningen är gängse. Oligarkins järnlag? Kanske inbillar vi oss om vi tror att det någonsin varit annorlunda än toppstyrt? "Enighet" inom partierna, icke-opposition mellan dem (DÖ).

Alltid trevligt att någon har synpunkter på de inlägg man snickrar ihop, tack för detta. Däremot förstod jag inte ett ord av vad du skrev, var det möjligen galghumor
Citera
2017-09-05, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Uppslagen för ståuppkomiker, politiska motståndare, kreti och pleti är oändlig! Det är dags att ändra taktik om orden ska inbringa någon effekt överhuvudtaget. Långa seriösa inlägg i debatten, oavsett innehåll, är bevisligen helt fruktlös då ingen kan hantera sanningen längre. Jag förutspår pga detta att det stora framöver blir galghumorn. Hani Bali är ett exempel på en som fattat poängen, hoppas flertalet hänger på!
Så rätt, så rätt. Det enda sättet att behålla förnuftet i en galen värld är med hjälp av galghumorn. Jag tycker att det senaste året har visat en klar tendens till vikande samhällsdebatt i media. Något "mediakrig" som det var t ex 2015 finns inte på samma sätt nu.

Som jag skrev tidigare publiceras bara pliktskyldigast "dagens skjutning" ungefär som dagens sportresultat. Det som möjligen börjar skönjas de sista veckorna är pluralis, dvs "dagens skjutningar", för det verka accelerera. Det var ju en forskare som fick publicerat häromdagen i MSM att vi är i nivå med Syditalien och Mexiko vad gäller någon dimension av gängkriminalitet. Man kan ju undra om Mexikos president Nieto vill få omvärldsbilden av sitt land nedsolkat med att jämföras med Sverige. Forskaren i fråga hade ju ingen aning om vilken faktor som orsakat Sveriges ökade gängkriminalitet. Häpnadsväckande!

Galenskapen bara eskalerar, och det är det som inte skrivs som är det mest sjuka nuförtiden.
Citera
2017-09-05, 22:07
Medlem
Droidlifes avatar
Det är väl "coolt" och dynamiskt med lite Amerika flejver?

Det är ju så vissa av de mest isolerade bubbleborna tänker, och känner. Jag minns någon tjomme för ett par år sedan som skrev om hur "spännande" Malmö kändes nu för tiden. Det är liksom dynamiskt va. Det händer grejer. Det känns modernt och osvenskt.

Jag tror att vi kommer att få se en massa figurer slinka undan i tysthet de kommande åren, men en hel del kommer att vara i vansinnets grepp och bejaka öppenheten hela vägen tills de står på knä i en gränd med en pistol emot pannan och lämnar över plånkan till en "utsatt"...
Citera
2017-09-05, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Så rätt, så rätt. Det enda sättet att behålla förnuftet i en galen värld är med hjälp av galghumorn. Jag tycker att det senaste året har visat en klar tendens till vikande samhällsdebatt i media. Något "mediakrig" som det var t ex 2015 finns inte på samma sätt nu.

Som jag skrev tidigare publiceras bara pliktskyldigast "dagens skjutning" ungefär som dagens sportresultat. Det som möjligen börjar skönjas de sista veckorna är pluralis, dvs "dagens skjutningar", för det verka accelerera. Det var ju en forskare som fick publicerat häromdagen i MSM att vi är i nivå med Syditalien och Mexiko vad gäller någon dimension av gängkriminalitet. Man kan ju undra om Mexikos president Nieto vill få omvärldsbilden av sitt land nedsolkat med att jämföras med Sverige. Forskaren i fråga hade ju ingen aning om vilken faktor som orsakat Sveriges ökade gängkriminalitet. Häpnadsväckande!

Galenskapen bara eskalerar, och det är det som inte skrivs som är det mest sjuka nuförtiden.

SR har gjort en tragikomisk rättelse:

Citat:
Fotnot: I en tidigare version av texten stod felaktigt att antalet skottdåd i Sverige står i paritet med förekomsten i Mexiko. Denna jämförelse rörde användandet av handgranater i de båda länderna och har således strukits.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6770039
Citera
2017-09-05, 23:46
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
SR har gjort en tragikomisk rättelse:

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6770039

Så skjutningar är i paritet med maffiosodelen av Italien och handgranatsprängningar står sig fint i jämförelse med drogkartellsgangstrarnas aktiviteter i Mexiko. Korrekt uppfattat?
Citera
2017-09-06, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Droidlife
Det är väl "coolt" och dynamiskt med lite Amerika flejver?

Det är ju så vissa av de mest isolerade bubbleborna tänker, och känner. Jag minns någon tjomme för ett par år sedan som skrev om hur "spännande" Malmö kändes nu för tiden. Det är liksom dynamiskt va. Det händer grejer. Det känns modernt och osvenskt.

Jag tror att vi kommer att få se en massa figurer slinka undan i tysthet de kommande åren, men en hel del kommer att vara i vansinnets grepp och bejaka öppenheten hela vägen tills de står på knä i en gränd med en pistol emot pannan och lämnar över plånkan till en "utsatt"...

Sannolikt förstår inte svensken hur mycket amerikanernas liv styrs av rädslan för våld från minoriteternas sida. Raskravaller är ett särskilt problem som inträffar med jämna mellanrum och kan utlösas av händelser som felaktiga polisingripanden. Ett annat ständigt lågintensivt hot är den våldsamma kriminaliteten där de icke-vita minoriteterna enligt officiell statistik står för en majoritet av all våldsbrottslighet i USA. Mycket av det som vi naiva svenskar tolkar som hysteri i USA är i själva verket rationella skyddsåtgärder.
Citera
2017-09-06, 09:23
Medlem
McAzs avatar
Citat:

Läste rapporten, sen sms:ade jag den, tillsammans med utvalda citat såsom t.ex:

Citat:
Det sker många fler skjutningar i Sverige än något annat Europeiskt land

Det sker fem gånger fler skjutningar med dödlig utgång per capita i Sverige jämfört med länder som t.ex. Tyskland

Svårt att hitta något motsvarande land. Sverige ligger snarare i paritet med södra Italien och Mexiko.

Förändras inte utvecklingen kommer Sverige att uppleva mycket brutala terrordåd där islamister använder granater och automatvapen.

till 5-6 polare igår. Har hittills inte fått nåt svar, INTE ETT ENDA SVAR... Sådant skrämmer mig, folk vill inte inse sanningen, den är obehaglig och stämmer inte med den egna uppfattningen så då stoppar man upp huvudet ytterligare lite djupare in i sitt eget arsel istället. Man blundar och struntar i den objektiva verkligheten. Det är detta som är så förbannat farligt i ett samhälle.

Lika förbannat skrämmande som de där idiotpåståendena man tvingats uppleva senaste åren. För bara 1-1,5 år sedan var det människor jag känner, med arbete inom offentlig sektor s.a.s., som helt seriöst kunde säga saker som "De ensamkommande ungdomarna är så intelligenta och ambitiösa, nästan alla söker snabbt in på någon av Sveriges topputbildningar efter ankomsten till Sverige".

Detta har alltså högutbildade, vuxna, svenska människor sagt rakt ut. När man påtalat det helt sinnessjuka i påståendet har man betraktats som lågintelligent för att man inte klarar av att "se potentialen". Det är så sjukt att det inte finns ord för skiten. Kan utbildade människor låta sig luras på detta vis så kan man lura i folk precis vad fan som helst, precis vilka tokigheter som helst...
Senast redigerad av McAz 2017-09-06 kl. 09:57.
Citera
2017-09-06, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McAz
Läste rapporten, sen sms:ade jag den, tillsammans med utvalda citat såsom t.ex:

till 5-6 polare igår. Har hittills inte fått nåt svar, INTE ETT ENDA SVAR... Sådant skrämmer mig, folk vill inte inse sanningen, den är obehaglig och stämmer inte med den egna uppfattningen så då stoppar man upp huvudet ytterligare lite djupare in i sitt eget arsel istället. Man blundar och struntar i den objektiva verkligheten. Det är detta som är så förbannat farligt i ett samhälle.

Lika förbannat skrämmande som de där idiotpåståendena man tvingats uppleva senaste åren. För bara 1-1,5 år sedan var det människor jag känner, med arbete inom offentlig sektor s.a.s., som helt seriöst kunde säga saker som "De ensamkommande ungdomarna är så intelligenta och ambitiösa, nästan alla söker snabbt in på någon av Sveriges topputbildningar efter ankomsten till Sverige".

Detta har alltså högutbildade, vuxna, svenska människor sagt rakt ut. När man påtalat det helt sinnessjuka i påståendet har man betraktats som lågintelligent för att man inte klarar av att "se potentialen". Det är så sjukt att det inte finns ord för skiten. Kan utbildade människor låta sig luras på detta vis så kan man lura i folk precis vad fan som helst, precis vilka tokigheter som helst...

Tror det var Nietzsche som sa något i stil med att människor kommer alltid att hålla den ansträngning som det innebär att tvingas att byta sin uppfattning emot dig.

Det är jobbigt att byta uppfattning men det är ännu värre att tvingas byta uppfattning och att en vän gnider in det. Det blir lätt som att jag hade rätt och du hade fel. Fan vad dum du är.

Bättre är om information överförs utan egna kommentarer.
Citera
2017-09-06, 13:26
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Det är jobbigt att byta uppfattning men det är ännu värre att tvingas byta uppfattning och att en vän gnider in det.

Tänk då hur jobbigt det blir när ens politiska motståndares verklighetsbeskrivning visar sig vara den mest verklighetsnära beskrivningen.

Det är därför jag menar att den snabbaste förändringen i mediekriget om mångkulturen är om det öppnas en front från den politiskt motsatta sidan till SD i frågan. Från vänster och kommunister.

Mångkulturkritik från Malcom Kyeyune eller i Flamman får en helt annan tyngd och de som vill byta åsikt i frågan kan fortfarande kallas sig vänster.

Vi har samma sak i andra ämnen, som till exempel med Feminister och miljöivrare. De hittar sina själsfränder både till höger och till vänster i den politiska skalan.

Dags med ett riktigt tvåfrontskrig mot mångkulturen. Då kan det gå fort.
Citera
2017-09-06, 14:31
Avstängd
sherms avatar
Citat:

Det var visst "en gåta för forskningen att knäcka". Med tillskott utav några skattemiljoner kan de säkert komma till slutsatsen att orsaken är för få fritidsgårdar och att lösningen är mera genuspedagogik. Är benägen att citera Ivar Arpi i hans vädjan, "låt inte tiggeriet normaliseras" (som om normaliseringen inte redan har skett, i likhet med "dagens skjutningar"): "Det är en svår insikt: inget vi gör här i *Sverige kommer att innebära en lösning".

Detta alltså gällande det romska tiggeriet enligt Arpi, men likväl är det att tillskriva det mångkulturella projektet som helhet. Det tål att sägas igen, vilket han själv också gör för att förtydliga att "det finns ingen lösning på problemet". Nu är det förstås så som de flesta utav er, liksom Arpi vet att det finns lösningar långt bortom förrädarnas omsorgsindustriella handhjärtan - inte minst i form utav repatriering. Däremot är spridandet utav defaitism i de fientliga leden något som på alla sätt bör uppmuntras: det enda vi kan göra är att skicka ut dem.

Citat:
Ursprungligen postat av McAz
Kan utbildade människor låta sig luras på detta vis så kan man lura i folk precis vad fan som helst, precis vilka tokigheter som helst...
Människor tillåter sig själva att bli lurade ja, därav är de mottagliga för propagandan och kan på eget bevåg spela med i charaden.
Citera
2017-09-06, 15:01
Medlem
Citat:
Här liknar SD-toppen Mattias Karlsson Koranen vid Adolf Hitlers "Mein Kampf".
Uttalandet gjorde han på ett internt partimöte inför kyrkovalet.
- Jag skulle vilja gå så långt som att säga att läsa högt ur Koranen i en kristen kyrka, när det i Koranen står att kristna ska dödas, är nästan att jämföra med att läsa högt ur "Mein Kampf" i en synagoga, säger Karlsson i talet till partikamraterna.

Källa: http://www.expressen.se/nyheter/har-...id-mein-kampf/

Det som är konstigt är att jag får det till att Mattias Karlssons uttalande inte direkt total sågas i artikeln. Istället får han förklara vad som menas och ger en fullt rimlig tolkning. Journalisten är inte direkt aggressivt fördömande heller?

Uppfattar ni artikeln på samma sätt? Eller är det tänkt att man skall bli såp chockad av uttalandet att inga ytterligare påhopp behövs i texten? Jag trodde David Baas nästan var Expo certifierad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in