2018-06-30, 14:45
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Vi får se vad som står i boken som väl kommer ut nu under Almedalsveckan. Har boken varit ett projekt för att avslöja det djupt rasistiska narrativet att invandrare våldtar svenska kvinnor? Vem vet? Det blir spännande att se.

Men vad hände med koreanskan Livedals förbud mot Heberlein? Var det bara en markering, skallerormens rasslande eller hade de redan lagt in artikeln och fick svårt att fylla med annat?

Edit: Jag är av den uppfattningen att man mycket väl kan bli en del av nationen och adoption är ett av sätten. Men då får man banne mig också svära sin trohet till nationen, flaggan och hockeylaget Tre Kronor. Annars är man bara en del av en diaspora.

Det står i artikeln.

Vet inte om ni sett att diskussionerna gått höga i vissa kretsar om vad som hänt efter finspångsmemen. Även om man inte fattar vad memesarna handlar om så är man irriterad på SvD's agerande och många har sagt upp sin prenumeration. SvD har också varit hårt attackerade på twitter.

Den grupp som gjort det lär nog bli besvikna på Anns bok. Jag har en vän som säger att Ann byter åsikt när hon byter man, men den gamla F! analysen lever kvar i intervjun. Jag är sååå besviken. Den generationen förstår verkligen ingenting, och borde bara hålla tyst.

Ann har gråtit ut överallt, det verkar som det hon är bäst på är att vara offer.
https://ledarsidorna.se/2018/06/mode...re-till-motes/

Citat:
Anledningen till denna sena avbokning var en artikel i vänsterpublikationen Expo som rasar över att min man Erik van der Heeg har delat så kallade Finspångsmemes på sin Facebooksida vid tre tillfällen. Själv hade jag inte hört talas om dessa Finspångskämt innan Expo skrev om det hela i en text publicerad på midsommarafton, tillika min födelsedag. Expos artikel och Eriks dumhet skapade hyfsat dålig stämning, kan jag avslöja. Jag applåderar inte min mans smaklösa humor, tvärtom.

Enligt Expo går Finspångmemen att koppla till nazistiska rörelser, vilket Erik inte hade någon aning om när han delade dem. Jag tycker att dessa skämt är oaptitliga och skulle aldrig varken gilla eller dela något dylikt. Dock menar jag att vi i en demokrati som värnar yttrandefrihet måste tolerera också makabra skämt. Det tycker inte Tove Lifvendahl. Hon anser att jag intagit en ”överslätande attityd” som strider mot Svenska Dagbladets ”värdegrund” och därför avbokas jag.

Såhär skriver SvD
Citat:
I svensk dagstidningstradition går det en tydlig skiljelinje mellan ledarredaktion och allmän redaktion. Ledarredaktionen sätter och driver tidningens politiska linje, medan journalisterna på den allmänna redaktionen arbetar helt oberoende av politiska intressen. [....]

De olika redaktionerna gör självständiga bedömningar om vad som ska publiceras och vilka som ska lyftas fram. Besluten kan därmed se olika ut.
Citat:
På nyhetsplats och i SvD Kultur vi ingen annan agenda än läsarnas bästa, driver ingen politisk opinion eller kampanjer åt vare sig höger eller vänster. Att vi intervjuar en person betyder inte att redaktionen delar den personens åsikter.

[..........]I den kontexten är det relevant för SvD Kultur att publicera en intervju med Ann Heberlein just nu, när diskussionens vågor runt henne går höga, när hon snart ger ut sin nya bok och när hon i höst kliver fram i politikens strålkastarljus och söker folkets stöd i i både kommun- och riksdagsval.

Läser man mellan raderna har något hänt, man vill inte ha lika dålig upplaga som DN.

Sociala medier har stor makt i dag. Flera opinionsbildare har pumpat ut detta med inlägg efter inlägg.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-06-30 kl. 14:48.
Citera
2018-06-30, 14:45
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Ann Heberlein ser ut att skapa en opposition redan innan hon har kommit in i riksdagen.

Att frondera på det här sättet hade lett till uteslutning i SD.

Fast hon har sagt att hon hoppar av
Citera
2018-06-30, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Fast hon har sagt att hon hoppar av
Har jag inte sett. Däremot har hon väl snackat lite löst om att dra sig tillbaka från sociala media.
Citera
2018-06-30, 15:32
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Har jag inte sett. Däremot har hon väl snackat lite löst om att dra sig tillbaka från sociala media.

Ah du har rätt, jag fick det som andrahandsinformation, och fan jag gick på det...

Det var tydligen ännu ett offerkvidande för att få medhåll.
https://nyheteridag.se/efter-expos-n...ffentligheten/
Citat:
För Nyheter Idag berättat Heberlein att hon snart inte orkar engagera sig i debatten längre.

Jag såg en video igår där Jordan Petersson uttalade sig om migrantkrisen i Europa och varför yttrandefriheten begränsas. Han menar på att det kommer sig av identitetspolitiken och vi anser att egalitarianism och undvikande av konflikt ses som de högsta dygderna.
Vad han mer säger och som har bäring här är att han tror att detta beror på att kvinnor blivit involverade i politiken. Han säger att det är något vi inte erfarit förut. Men faktum är att där Jordan lever (i Kanada) var det matriarkatet som styrde innan Europeerna kom. Hos de indianstammarna var det kvinnorna som skickade ut de manliga indianerna för att hämnas en förlust. Det var alltså föga förvånande kvinnorna som startade krig med grannstammarna på grund av oförätter. Det var också kvinnorna som var ledande i den tortyr vi har hört talas om. Det här var en sadistisk kultur och det är orsaken till att de kallades "vildar" av Européerna.
Om man ser till alla drev som sker i dag och har insikt i den kulturen så är det historien upprepar sig. En kvinna är sårad, och jagar ut alla män och så börjar hetsjakten. #metoo är praktexemplet. Män ska till schavotten.

Det är orsaken till att Jordan kallar kvinnostyre kaos. För det är såhär kvinnor skapar rättvisa. Folk har ju ställt upp och betalat Anns bok för att de tror att Ann gör detta för Sverige, men nej hon vill sälja böcker. I sina inlägg är hon upprörd för att _hon_ har hindrats marknadsföra _sin_ bok.

För Ann, Aron. Ledarsidorna och Erik är det inte yttrandefriheten som är hotad, det är deras varumärke, därför börjar de kasta brunskiten ifrån sig, och kallar trollpartiet nazister.
Det var alltså föga förvånande kvinnorna som startade krig med grannstammarna på grund av oförätter. Det var också kvinnorna som var ledande i den tortyr vi har hört talas om.
Om man ser till alla drev som sker i dag och har insikt i den kulturen så är det historien upprepar sig. En kvinna är sårad, och jagar ut alla män och så börjar hetsjakten.

Det finns en orsak till att Jordan kallar kvinnostyre kaos. (däremot får han väl ta och läsa på om Islam)
https://youtu.be/qk5DXEzwOBw?t=33s
Jag har inte sett hela, men han menar vidare att det beror på att kvinnor är mer agreeable och detta korrelerar med att vara compassionate för lidande, och kvinnor tenderar att se minoriteter som just lidande. Detta i kombination med den neomarxistiska analysen att alla som har ett övertag utnyttjar det (om jag lyckades översätta rätt)

Lägger man till detta till Baron Cohens studier på kön, där kvinnor är mer empatiska och män mer av strukturalister (generellt) så innebär det en oförmåga hos kvinnor att se den större bilden. Nu vill jag påpeka att det i fallet med invandrar inte handlar om riktig empati utan mer om sympati, och där hävdar jag att kvinnor känner igen sig i att vara i underläge och därför identifierar sig med invandrarna, och därför helt tappar sin förmåga till förnuftigt tänkande, det blir för personligt, kvinnor är inte bra på att skilja på sak och person.

Lägg ihop det här med att den nya vänstern attackerar hierarkier. Samt att Ann är indoktrinerad i det tänket. Hon visar ett typiskt kvinnligt sätt att reagera och manipulera. Nu tycker hon att det är orättvist att dra in hennes diagnos, men den är förvillande lik borderline (vilken är en differentialdiagnos) och fler kvinnor med liknande känslomässiga problem behöver vi inte i politiken. Oavsett om man ser att vara bipolär som orsakat av kemikalier så finns en del problembeteenden som kännetecknar diagnosen. Blir man frisk med medicin? Det tror jag inte, jag tror man håller det i schack, men skall läsa på. (det är en affektiv sjukdom, det vill säga känsloläget är förändrat)

Mitt sätt att bidra till tråden är att lägga till den här könsaspekten. Om det finns manliga brister så finns det kvinnliga brister. Könskvotering i politiken är inte en bra sak, och han har rätt Jordan att det inte är muslimerna som driver på censuren, det är den kvinnliga narcissistiska kulturen att se invandrare som offer. De är redan skyddsobjekt. Jag ser inte empatin som en brist, den är en tillgång, men avsaknaden av förmåga till strukturerat är en jättebrist om man skall syssla med politik. Om en kvinnas tantrums skall styra politiken då blir det - kaos.

De användbara idioterna är de känslostyrda kvinnorna - de är de som har makten. Se på afghanerna som fick stanna.

Se också hur olika P Jonasson har hanterat frågan i jämförelse med Ann. Jonasson lägger fram fakta. Ann har fyra fallbeskrivningar.
edit
Dessutom är Ann jävig eftersom hon tydligen själv blivit våldtagen. Vad fan är det här?
Senast redigerad av Gertrud1 2018-06-30 kl. 16:23.
Citera
2018-06-30, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
Bundna på olika sätt.

Johan Westerholm kommenterar idag som redaktörens kommentar frågan om Lifvendal och mångkulturen på detta sätt:

Citat:
Min uppfattning är att det som kan spelat in är att SvD:s chefredaktör och Ann Heberlein står på diametralt olika sidor i moderaternas syn på migration och kultur.

Lifvendahls position är väl dokumenterad dels genom det förord hon skrev i Philip Legrains svenska upplaga till “Invandrare – Vi behöver dem” men även i andra sammanhang. I en intervju i DN från 2003 menar hon att hon är stolt över partiets liberalisering av flykting- och invandringspolitiken samt motståndare till att moderaterna skulle utvecklas till att bli mer pragmatiska.

I en annan artikel, en bokpresentation av hennes egen bok “Vem kastar första stenen”? utgiven på Timbro förlag från samma år i SvD framgår bland annat att Lifvendahl menar att
”Vi måste acceptera att människor vill bo i Sverige utan att känna sig svenska”
””Vi kan överge svenskheten som mål för integrationen”.

Min uppfattning är att Lifvendahl, som ledarredaktör för oberoende moderata SvD, nu på sitt sätt från sin position som ledarredaktör på en tidning utanför partiet intervenerade i moderaternas inre liv. Hur moderaterna väljer att förhålla sig till detta återstår att se.

Det är centralt att hålla i minnet vem som är slutlig ägare till SvD och därmed ser till att tillsätta de som ska sköta ideologiproduktionen för tidningen.

Vi var väl många som blev fundersamma (jag blev det i vart fall) när den tunga borgerliga opinionsbildaren SvD förvandlades till en megafon för radikalfeminism och flyktingvurmande.

Man kan säga att Shipstedts köp av SvD blev en förutsättning för frånvaron av ett mediakrig om mångkulturen. När SvD bytte ägarhänder så tystnade den sista stora megafonen som hade kunnat vara en plattform för svenskt förnuft.
Citera
2018-06-30, 15:57
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
För det fetade: För att man tycker det är fint och vackert när folk av alla slag kan leva bo och umgås tillsammans. Man trivs bättre i en miljö där en mångfald av mänskliga uttryck kommer till tals. Man gillar inte tradition och igenkännande, man gillar annorlunda. Att det i praktiken bevisligen inte funkar är mindre viktigt för det hela är från början en föreställning, en berättelse, ett idealläge och en utopi.

För det övriga har du nog ett svar eller snarare en problematisering i mitt inlägg här ovanom:
(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?
Om man är stark måste man vara snäll.

Skrev inte det, men jag har ju formulerat egna svar, utöver att ha funderat. Som deltagare i den här tråden har jag självklart svar på det mesta, . Har också läst ditt svar, vilket är ett svar så gott som något - enkelt och förhållandevis elegant.

Av de många egna svar jag formulerat i huvet, ett slags samlingssvar på många frågor, är det jag ständigt återkommer till, att av någon anledning vill man ha kontinuerligt större invandring och som ett av flera medel för bevarandet av lugn, ordning och reda, smidighet i största allmänhet av den allmänna samfärdseln människor emellan, har man i mer eller mindre hög grad hos olika grupper och personer anammat den mångkulturella teoribildningen som överideologi, och i den svenska varianten av den ideologin intar svensken en mycket problematisk roll, så pass problematisk att han av vissa helt bortses från, förnekas rentav.

Mina svar varierar dock över tid. Vilket svar jag kommer fram till beror av sådana saker som sinnesstämning, politiska såväl som reella samhälleliga skeenden och lite annat mer eller mindre relevant. Genomgående vid allt funderande och svarsformulerande är att jag har påfallande svårt, i vart fall i eget tycke, att vara klar och tydlig. Jag kan inte riktigt pin-pointa hela mångkulturgrejen, som istället bara glider undan närmare granskning, glider undan som en tvål i vatten. Och detta är en omständighet som jag inte riktigt kan härleda. Beror det på mina egna tankefel, tillkortakommenden hos mitt intellekt? Eller förstår jag mig inte på frågan/frågorna om mångkultur? Är det bara är så att hela det mångkulturella projektet är spretigt med otydliga konturer, eller beror min oförmåga på att jag befinner mig mitt i skeendet, eller är det så att jag saknar språket för att kunna komma åt det hela?

Kanske är svaret på mina funderingar, åtminstone delvis, samma svar som gäller många idéburna organsiationer och strukturer, det vill säga att efter en tid blir det hela självgående och varför något en gång i tiden skapades och implemeterades är, rätt vad det är, i stort sett oväsentligt. Det blir då tämligen meningslöst att fundera så mycket på vad mångkulturen egentligen är, dess innersta kärna som ideologi betraktat. Inte heller är det då meningsfullt att fundera längre stunder över vad man egentligen vill uppnå. Istället räcker det att konstatera att just den ideologin är skadlig i många avseenden, den är helt enkelt en dålig idé och därför ska den bort.

Men att få bort mångkulturalismen är ju minst sagt problematiskt. Till exempel i Sverige har stat och kommun investerat allt mer och mer i det pågående projektet, om man nu ska kalla det för ett projekt, och många, många är verksamma i, ja, för sin utkomst helt beroende av, branscher som lever för och av projektet. De ursprungliga idéerna om det mångkulturella samhället, och då även resultatet av genomförandet av dessa idéer, har inte längre någon större betydelse, om ens någon. Det rullar så att säga bara på. När försök görs att bryta denna process, att avsluta detta projekt, ter det sig så klart som något ytterligt hotfullt för många. I mångkulturens fall hotar ett avslut inte bara mångas uppehälle, det hotar också deras självbild och identitet, i vissa fall människors hela världsuppfattning. De senare bitarna kan vara en förklaring till det i många fall regelrätta avhumaniserandet av dem som kritiserar rådande mångkulturella ordning, oavsett vad kritken består av och hur den framförs, och det förklarar också osakligheten och den många gånger förekomamnde rena dumheten och elakheten i debatter och diskussioner.

Hur som haver, har jag rätt eller fel, eller kanske lite av båda, så är det hela väldigt spännande, i lagoma doser.
Citera
2018-06-30, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Men att få bort mångkulturalismen är ju minst sagt problematiskt. Till exempel i Sverige har stat och kommun investerat allt mer och mer i det pågående projektet, om man nu ska kalla det för ett projekt, och många, många är verksamma i, ja, för sin utkomst helt beroende av, branscher som lever för och av projektet. De ursprungliga idéerna om det mångkulturella samhället, och då även resultatet av genomförandet av dessa idéer, har inte längre någon större betydelse, om ens någon. Det rullar så att säga bara på. När försök görs att bryta denna process, att avsluta detta projekt, ter det sig så klart som något ytterligt hotfullt för många. I mångkulturens fall hotar ett avslut inte bara mångas uppehälle, det hotar också deras självbild och identitet, i vissa fall människors hela världsuppfattning. De senare bitarna kan vara en förklaring till det i många fall regelrätta avhumaniserandet av dem som kritiserar rådande mångkulturella ordning, oavsett vad kritken består av och hur den framförs, och det förklarar också osakligheten och den många gånger förekomamnde rena dumheten och elakheten i debatter och diskussioner.

Hur som haver, har jag rätt eller fel, eller kanske lite av båda, så är det hela väldigt spännande, i lagoma doser.

Du har helt rätt i detta och som jag ser det kan inte mångkulturen avvecklas från en dag till en annan. Den är i sig en industri som sysselsätter så många människor och omsätter så stora summor att ett tänkt beslut om att avveckla den från en dag till en annan oundvikligen skulle kasta Sverige i en djup depression.

Ideologiskt och mentalt är skulle det vara att jämföra med murens fall 1989 för befolkningen i östblocket. En hel ideologi som trummats ut under många år ända från Bamse och Alfons Åberg upp till högskolor och värdegrundsutbildningar i arbetslivet.

Många är de industrier som just nu slickar sig om munnen vid tanken på mer mångkultur och ännu fler utlänningar. Vi kan ta byggindustrin som både har att se fram mot infrastruktur, bostadsbyggande för diasporornas medlemmar till att hantera white flight för svenskarna.

Därför tror jag att Oytos idéproduktion omkretsloppsmigrationen där Sverige helt enkelt startar ett nytt projekt som handlar om att bygga upp en ny industri för att hjälpa diasporornas medlemmar att fullfölja sin flyktingresa hem är den hitintills bästa tanken om vägen framåt. Ett ca 10 årigt projekt.

Det nya Miljonprogrammet!
Citera
2018-06-30, 16:57
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Att man är rädd för svensk nationalism och samtidigt bejakar och uppmuntrar utlänningars rätt att odla sin egen nationella etniska kulturella karaktär, kommer sig rimligtvis från att svenskarna trots allt fortfarande är i majoritet i sitt land och definitivt har makten. Vi kan när som helst göra slut på det mångkulturella experimentet, vi kan göra det riktigt svårt för de utlänningar som bosatt sig här. Det är till en början bara att dra åt kranen.

Så om man är stark måste man vara snäll.

Går det att försvara svenskarnas rätt till att betraktas som ett folk som alla andra utan att samtidigt gå till frontalangrepp mot mångkulturen? För i Sverige är vi inte ett folk som alla andra. Lika villkor gäller inte.
Mångkulturen handlar ju om att bryta ner homogena nationer, så nej. Jag kan inte se hur det skulle gå ihop att hävda svenska folkets rätt och samtidigt vara för mångkultur. Det är nu det börjar bli intressant. När senast yttrades ord som dessa i Sveriges Riksdag?
Sverige är svenskarnas land. Det anser nationalistpartiet Alternativ för Sverige, som ställer upp i riksdagsvalet den 9 september.

Enligt partiet är det svenskarna som är Sveriges ursprungsbefolkning.

– Det är bara vi svenskar som har en naturlig och hävdvunnen rätt till vårt land. Vi är värdfolket och ursprungsfolket, och de är gäster, förklarar riksdagsledamoten Jeff Ahl under en diskussion i riksdagen angående relationen mellan svenskar och invandrare.

– När vi får inflytande och makt så kommer de också skickas hem i mängder och det effektivt, fortsätter Ahl.

Om det handlar om invandrare med medborgarskap eller uppehållstillstånd spelar ingen roll, menar han. Alla sedan år 2000 ska omprövas. De som arbetar och anpassar sig kan dock få stanna.
http://www.friatider.se/afs-svenskar...-ursprungsfolk

Mer av detta!
Citera
2018-06-30, 17:52
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Du har helt rätt i detta och som jag ser det kan inte mångkulturen avvecklas från en dag till en annan. Den är i sig en industri som sysselsätter så många människor och omsätter så stora summor att ett tänkt beslut om att avveckla den från en dag till en annan oundvikligen skulle kasta Sverige i en djup depression.

Ideologiskt och mentalt är skulle det vara att jämföra med murens fall 1989 för befolkningen i östblocket. En hel ideologi som trummats ut under många år ända från Bamse och Alfons Åberg upp till högskolor och värdegrundsutbildningar i arbetslivet.

Många är de industrier som just nu slickar sig om munnen vid tanken på mer mångkultur och ännu fler utlänningar. Vi kan ta byggindustrin som både har att se fram mot infrastruktur, bostadsbyggande för diasporornas medlemmar till att hantera white flight för svenskarna.

Därför tror jag att Oytos idéproduktion omkretsloppsmigrationen där Sverige helt enkelt startar ett nytt projekt som handlar om att bygga upp en ny industri för att hjälpa diasporornas medlemmar att fullfölja sin flyktingresa hem är den hitintills bästa tanken om vägen framåt. Ett ca 10 årigt projekt.

Det nya Miljonprogrammet!

Bara en fundering från min sida. Om en vecka tänker jag nåt annat, kanske redan imorgon har jag en ny idé. För mig är mångkulturgrejen en källa till ständigt upp-poppande tankar och funderingar, ett regelbundet upphov till helt strukturlös och oplanerad tankeverksamhet. Att det jag tänker verkligen är värt nåt, är mot den bakgrunden mer än osäkert, men som sagt tycker jag det är roligt att fundera på de i tråden aktuella sakerna. Vidare angående min kommentar, menar jag nog mera verklighetsuppfattning än världsuppfattning - i och för sig inget viktigt, men så djupt liggande, så genomgripande, uppfattar jag problematiken med mångkulturidén.

Gällande kretslopsmigration vet jag inte om jag tycker att det är något som bör ingå i ett statligt organiserat projekt. Bättre är kanske om det blir så att folk åker hem som en indirekt följd av omläggningar av de delar i mångkulturprojektet som utgörs av invandringsregleringens utformning och den där till knutna mottagnings- och bidragsbiten. Ett direkt utpekande av stora grupper av befolkningen, som varande föremål för ett statligt återvandringsprojekt, kan bli problematiskt. Men vem vet, det skulle kanske funka, dock sannolikt ej lugnt och smärtfritt. Vill dock inte ge mig in i en diskussion angående kretsloppstanken och släpper därför den frågan.

Allt gott!
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2018-06-30 kl. 17:53. Anledning: rättstavning
Citera
2018-06-30, 18:36
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Alice T skriver som svenskhet.

Citat:
Den efterföljande, grovt förenklade diskussionen, fick mig att minnas ett sammanhang i Almedalen för några år sedan där komikern Özz Nûjen och jag debatterade den svenska nationalismen och Nûjen utan omsvep förklarade att han var orolig för nationalismen i Sverige. Samtidigt påpekade han att: ”Många flyktingar som jag, jag har bott i Sverige i 32 år, jag flydde ju inte hit för att bli svensk, jag flydde ju hit för att kunna fortsätta att vara kurd, det var därför som jag flydde från Turkiets förtryck, annars hade jag ju lika gärna kunnat stanna i Turkiet och avsagt mig det kurdiska. Det är därför folk flyr, för att kunna fortsätta att vara sig själva.” (SVT/Youtube). Varför hans nationalism var mindre skadlig än andras framgick dessvärre inte.
...
Intressant dock att kurdspåret nu gått mainstream på allvar.

Man tror inte det är sant men i alla fall så skall Özz återigen medverka i Almedalen.
"Byggföretaget Veidekke anlitat Özz Nujen som debattledare för ett seminarium om svart arbetskraft i byggbranschen under årets Almedalsvecka i Visby"
http://katerinamagasin.se/veidekke-s...byggbranschen/

https://pbs.twimg.com/media/Dbx72v0XkAAVXmC.jpg:large

Kurdspåret är svågerpolitik!
Citera
2018-06-30, 21:58
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Mångkulturen handlar ju om att bryta ner homogena nationer, så nej. Jag kan inte se hur det skulle gå ihop att hävda svenska folkets rätt och samtidigt vara för mångkultur. Det är nu det börjar bli intressant. När senast yttrades ord som dessa i Sveriges Riksdag?
Sverige är svenskarnas land. Det anser nationalistpartiet Alternativ för Sverige, som ställer upp i riksdagsvalet den 9 september.

Enligt partiet är det svenskarna som är Sveriges ursprungsbefolkning.

– Det är bara vi svenskar som har en naturlig och hävdvunnen rätt till vårt land. Vi är värdfolket och ursprungsfolket, och de är gäster, förklarar riksdagsledamoten Jeff Ahl under en diskussion i riksdagen angående relationen mellan svenskar och invandrare.

– När vi får inflytande och makt så kommer de också skickas hem i mängder och det effektivt, fortsätter Ahl.

Om det handlar om invandrare med medborgarskap eller uppehållstillstånd spelar ingen roll, menar han. Alla sedan år 2000 ska omprövas. De som arbetar och anpassar sig kan dock få stanna.
http://www.friatider.se/afs-svenskar...-ursprungsfolk

Mer av detta!
Det inledande där är Vilhelm Moberg. Jag har själv använt det. Mobergs narionalism kom under kriget och det handlade om en mobilisering mot nazisterna och det var ett enat folj mot ett yttre hot.

Problemet idag är att folket upplever helt olika hot, och framförallt ser man hotet från andra grupperingar av svenskar. Antirasismen har ersatt kristendomen. När sånt där kommer från Afs så får det motsatt verkan även om var 5:e svensk kanske håller med.

All förändring måste komma från folket. Om de nyss vågat lita på att nationalism inte innebär folkmord så kommer en grupp och plankar hitler

Dulny attackerade fysiskt en motdemonstrant. Visserligen rev han bara sönder skylten men det var våld.

Finspångmemeserna får folk att associera till nassarna och det blir väldigt begripligt varför man sparkat ut de här herrarna från SD.
Även om jag känslomässigt skulle önska att det vore så enkelt som att sparka ut de som inte sköter sig så ser jag praktiska problem.
1 De hörsammar inte uppmaningen att det är dags att lämna festen
2 lilsom med judarna så kommer ingen vilja ha dem
3 Om vi börjar internera dem så har vi hamnat just där alla varnat för, och med den skam som vi har för förra gången så kommer det inte ha folkets stöd. Förr blev det inbördeskrig.
4 Om det mot förmodan skulle bli så att alla som är utvisade och blir tagna i förvar så måste diskussionen bli. Vad gör vi med dom. Vi blir inte av med dom? Känns frågan igen?

När det hände förra gången hade International jewish congres (tror jag de hette?) ekonomiska påtryckningsmedel och drog igång en bojkott. Jag är ganska övertygad om att islamister kommer att ha en åsikt denna gången. Liksom vänstern liberalerna moderaterna socialdemokraterna liksom internationella intressen kommer se till att utfallet inte missgynnar dem.

Doctor Phil har ett exempel. När du blir stoppad av polisen så har du ett val. Antingen gillar du läget och gör det bästa av situationen utifrån en konsekvensanaly, eller så beter du dig som en trotsig tonåring och ställer till det än värre för att du vägrar anpassa dig till verkligheten. Either you get it or you don't. Du skall få hela Mobergcitatet om en stund.
Citera
2018-06-30, 22:16
Medlem
Gertrud1s avatar
http://www.gertrud1.se/wp-content/up...ge-är-vårt.png

Bilden kommer från projekt Allmogen som såvitt jag kan bedömma sysslar med att rädda vår nationella identitet ifrån fullkomlig nedbrytning.
Citat:

Allmogen*är ett frihetligt och oberoende folkbildningsprojekt som arbetar med att levandegöra och föra vidare kunskap om den svenska allmogens historia, kultur och kulturarv. Vi värnar – inte kungarnas, svenska statens eller krigens historia – utan de vanliga människornas historia, och deras strävan efter fred, frihet och lycka genom seklerna. Det är i mångt och mycket människorättens, äganderättens och frihetskampernas historia. Här väcks de döda till liv. Här står vi det onda emot –*i Vilhelm Mobergs anda.
Vad som sker är en assimilering av svensken till mångkulturen. Om man har starka krafter emot sig kan man inte rusa sta och anfalla plakat eller få folk att tro att det blir värre i Sverige 2018 Än i Berlin 1930 eller när det var.

Man lockar till sig fler flugor med honung än med ättika. Steg 1 är att återta vår rätt till vår historia och vår självkänsla som folk. Alla har rätt till sin identitet och sitt kulturella ursprung. Vi måste hitta vår gemenskap och vår "vi känsla". Det har projekt allmogen fattat. Först då kan vi enas och ta det ansvar för det livsverk som de miljoner som befolkat Sverige före oss.

Moberg manade till reflexion. Det är högaktuellt idag.

Vi behöver kloka män, inte galenpannor som rusar sta. Vi behöver få fler att förstå att vi är både bedragna och bestulna.

Oavsett religion eller ideologi så när det brinner runt omkring så är var och en sig själv närmast.

Moberg igen http://allmogen.org/wp-content/uploa...litar-stat.jpg
Problemet är att svensken invaggats i tron att vi är framme. Att inget ont kan hända oss. Men det har redan hänt -medan vi sov.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-06-30 kl. 22:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in