Citat:
Kontra-Jihadismen är en gren av neo-konservatismen som i sin tur är en gren av liberalismen. Det huvudsakliga syftet med kontra-jihadismen eller snarare rörelsen som sådan är att konstant försvara liberala värden och israelisk aggression. Det förefaller mycket underligt att muslimer skall kritiseras för att de är konservativa och vill bevara sin kulturella och religiösa särart. Vidare är islamismen eller jihadismen en produkt av västerländsk (i synnerhet amerikansk) och israelisk aggression i den muslimska världen.
Vi har antingen givit vårt stöd till dem så som vi gav vårt stöd till talibanerna mot Sovjet Union medan vi andra sammanhang har givit vårt stöd till sekulära arab nationalister som Saddam Hussein. Vidare, det är vi eller snarare våra liberala ledare som är problemet. Det är våra västerländska ledare som försvarar den liberala världsordningen, globalisering och försvarar särintressen i regionen vilket leder till muslimer tar till sig extrema religiösa tolkningar av Islam för att försvara sig. Förövrigt är Islam en mycket vacker religion som jag respekterar men det innebär inte att jag vill att det här landet skall bli muslimskt land i demografisk, religiös eller kulturell mening. Tvärtom, vi skall bevara vårt protestantiska arv och arbeta för att muslimer (oavsett schattering) kan bevara sitt muslimska arv primärt i deras hemländer.
Jag är inte en liberal som förespråkar en liberal global monokultur. Jag konservativ. Således, jag förespråkar därför att vi bör (inom rimlighetens gräns) konservera språk, kultur, religioner och folk inom ramen för nationalstaten. Detta innebär inte att jag tar detta till sin extrem och vill förbjuda blandäktenskap, utländska adoptioner, stoppa all invandring, turism, avskaffa religionsfriheten, stänga ned internationell handel, massdeportera muslimer eller för den delen införa en radikal assimilationspolitik. Om västvärlden hade hållit sig borta från den liberala världsordningen och den hyperglobalisering den medför hade vi inte haft de problem vi har idag.
Citat:
Vare sig man hittar analyser, fakta och argument i DN eller i counter jihad miljön så är de något som behöver analyseras i sak. Är de fel så får de väl bemötas och falsifieras.
Att judarna är välorganiserade är väl en fråga som inte är uppe för debatt ens. De skämtar ju själva om att så snart två judar möts så uppstår tre organisationer. De har för f-n till och med en egen olympiad. Men det är många som arbetar efter agendor. Revisorer och advokater runt om i världen träffas årligen i allehanda organisationer och smider planer efter sina egna agendor. De antar måldokument och arbetar efter dessa. Inget märkligt i det. Frågan är väl vad som ligger i agendorna.
Att det i slutändan är våra politiker som ännu så länge formellt är ytterst ansvariga för soppan i det här landet har du dock rätt i. Men frågan är väl vad för agendor och vem/vilka arbetar fram de agendor som våra politiker styr efter.
Att judarna är välorganiserade är väl en fråga som inte är uppe för debatt ens. De skämtar ju själva om att så snart två judar möts så uppstår tre organisationer. De har för f-n till och med en egen olympiad. Men det är många som arbetar efter agendor. Revisorer och advokater runt om i världen träffas årligen i allehanda organisationer och smider planer efter sina egna agendor. De antar måldokument och arbetar efter dessa. Inget märkligt i det. Frågan är väl vad som ligger i agendorna.
Att det i slutändan är våra politiker som ännu så länge formellt är ytterst ansvariga för soppan i det här landet har du dock rätt i. Men frågan är väl vad för agendor och vem/vilka arbetar fram de agendor som våra politiker styr efter.
Visst, absolut...
Naturligtvis bedriver etniska minoriteter, länder och etniska grupper lobbying och identitetspolitik. Jag vänder mig inte emot fenomenet att saudier gärna vill ha sin specifika tolkning av Islam som det dominerande uttrycket bland muslimer boende i Sverige eller att EU vill införa sin specifika och liberala tolkning av Islam i Saudiarabien. Det skulle vara konstigt annars. Jag vänder mig dock emot att det råder någon massiv muslimsk, judisk, kinesisk, mestizo eller för den delen vit konspiration.
Senast redigerad av Edgerton 2018-06-11 kl. 16:35.
Senast redigerad av Edgerton 2018-06-11 kl. 16:35.