2018-02-28, 12:18
Medlem
Peter Kadhammar på Aftonbladet har gjort en snabbvisit på Mångkulturellt Centrum och han verkar ha svårigheter med det budskap som presenteras för de etniska diasporornas medlemmar angående bl. a. hur Polisens uppgifter skildras.

Citat:
En pappdocka föreställande en polis med solglasögon och armarna i kors, en hotfull pose, står i en utställningshall i Fittja. Känslan av att polisen vill allmänheten illa förstärks av den stora rubriken bakom dockan:
VÅLD I DEMOKRATINS NAMN!
Pappdockan står hos Mångkulturellt centrum, en kommunal stiftelse. Kulturminister Alice Bah Kuhnke skulle inviga en ny app mot rasism där, jag for ut för att lyssna men fastnade för pappdockan.
Bah Kuhnke kom förresten inte. Hon meddelade förhinder, hennes pressekreterare kan inte säga varför mer än att det dök upp ett "internt möte" som ministern var tvungen att prioritera.

Medan övriga gäster efter invigningen av appen drack bubbel och minglade tittade jag närmare på utställningen med den hotfulla polisdockan. Så problemet i Sverige är att poliser utövar våld mot oskyldiga människor i tid och otid? tänkte jag. Inte skjutningar och att polisen tappat greppet om en del förorter?

Om pappdockan var omöjlig att missförstå framstod texten på väggen bakom som desto mer kryptisk:
"De dominerande grupperna har ofta makten över de etablerade massmedierna och kulturinstitutionerna, och över det språk som används av och på de offentliga institutionerna. Dessa institutioner producerar hegemoniska diskurser om olika samhällsfenomen, som också formulerar normer om hur det ska se ut i samhället."
Jag blundade och föreställde mig grupper av skolungdomar som ska vallas här. Undrar vad de får ut av texten? Eller vad får invandrare med knackiga kunskaper i svenska ut av den? Eller infödda genomsnittliga svenskar för den delen.....

Mångkulturens aktörer verkar omprövas även hos Aftonbladet. Kadhammar är fullt på det klara med hur bisarr utställningen var.

Man kan inte låta bli att undra vad Kadhammars analys är av vilka de dominerande grupperna i Sverige är. De som har makten över de etablerade massmedierna och kulturinstitutionerna.

https://www.aftonbladet.se/a/A2Gnx3/...on-i-demokrati
Senast redigerad av Ottokar 2018-02-28 kl. 12:23.
Citera
2018-02-28, 15:29
Medlem
orrtupps avatar
Kan rekommendera Idevärlden https://www.svtplay.se/video/1704808...=auto&tab=2018
Där Ola Wong mycket tydligt och bra pekar på den oroande utvecklingen inom museivärlden där sakkunskap får ge vika för normkritik och identitetspolitik.

Han bemöts av Clara Åhlvik och Qaisar Mahmood. Clara verkar inte glad över debatten och framför enbart halmgubbe argument mot Wong, Mahmoods insats är bara inställsamt snömos som jag har svårt att begripa, ingen i studion verkar heller begripa vad han pratar om. Dessutom leker han med lego samtidigt som han pratar (sic) antagligen är han inspirerad av Rosling eller så är det bara för att förvirra.

Vill verkligen inte vara sådan men han framstår verkligen muslimsk i sitt inställsamma sätt att prata bort meningsmotståndare, imamer som intervjuas om hedersvåld, jämställdhet och annat som dom inte vill diskutera brukar låta likadant.

En gång i tiden tyckte jag att han verkade någorlunda vettig, såg honom diskutera nationalism en gång där han tycktes försvara nationalstater och gränser men nu blir jag orolig över att han är ansvarig för vårt kulturarv.
Citera
2018-02-28, 15:41
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Peter Kadhammar på Aftonbladet har gjort en snabbvisit på Mångkulturellt Centrum och han verkar ha svårigheter med det budskap som presenteras för de etniska diasporornas medlemmar angående bl. a. hur Polisens uppgifter skildras.

Mångkulturens aktörer verkar omprövas även hos Aftonbladet. Kadhammar är fullt på det klara med hur bisarr utställningen var.

Man kan inte låta bli att undra vad Kadhammars analys är av vilka de dominerande grupperna i Sverige är. De som har makten över de etablerade massmedierna och kulturinstitutionerna.

Inte så lättbegripligt men jag tror diskursen är att stödja personer från invandrat från diktaturländer genom att säga att polisen är lika ond här i Sverige som i valfritt diktaturland i Afrika/mellanöstern och att vår demokrati heller inte är något föredöme eftersom demokratier ofta fört krig mot varandra - något som hävdas i utställningen och i artikeln. Och att det även i Sverige finns personer och grupper som utövar makt och dominerar precis som i Afrika/mellanöstern. Inget lättbegripligt men det verkar som om Mångkulturellt Centrums syfte är att ge "empowerment" åt nyanlända grupper. Att Alice Bah-Kuhnke uteblir är ett tecken på att hon befinner sig under press på grund av Kulturrådets verksamhet: alltid dessa skattefinansierade ideologiska instrument som ska stödja mångkultur, kvinnor och HBTQ. Inget som går under radarn längre.
Senast redigerad av stevenstills 2018-02-28 kl. 15:46.
Citera
2018-02-28, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar

Kadhammars placering på mediakrigets slagfält är utan tvekan på vänsterflanken. Jag uppfattar dock honom som en "nyttig idiot" för oss nationalistiska dissidenters sak.

Han har den goda egenskapen att ofta ge sig ut på fältet och beskriva de absurditeter som uppstår i det mångkulturella Sverige. T ex gillade jag hans inslag från Filipstad för något år sedan....
http://arbete.story.aftonbladet.se/c.../de-nyanlanda/

....samt en tripp ut till ett blatteboende i Bromma förra året:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...kor-till-offer

Jag respekterar Kadhammar för att han inte gömmer sig bakom ett skrivbord. Mycket av begynnande tvivel över mångkulturen hos PK-folket har nog såtts av personer som honom. Det är därför jag inte vill såga alla mediamurvlar, trots att de kunde varit frispråkigare i ett tidigare skede av landets förstörelse.
Citera
2018-02-28, 20:01
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Kan rekommendera Idevärlden https://www.svtplay.se/video/1704808...=auto&tab=2018
Där Ola Wong mycket tydligt och bra pekar på den oroande utvecklingen inom museivärlden där sakkunskap får ge vika för normkritik och identitetspolitik.

Han bemöts av Clara Åhlvik och Qaisar Mahmood. Clara verkar inte glad över debatten och framför enbart halmgubbe argument mot Wong, Mahmoods insats är bara inställsamt snömos som jag har svårt att begripa, ingen i studion verkar heller begripa vad han pratar om. Dessutom leker han med lego samtidigt som han pratar (sic) antagligen är han inspirerad av Rosling eller så är det bara för att förvirra.

Vill verkligen inte vara sådan men han framstår verkligen muslimsk i sitt inställsamma sätt att prata bort meningsmotståndare, imamer som intervjuas om hedersvåld, jämställdhet och annat som dom inte vill diskutera brukar låta likadant.

En gång i tiden tyckte jag att han verkade någorlunda vettig, såg honom diskutera nationalism en gång där han tycktes försvara nationalstater och gränser men nu blir jag orolig över att han är ansvarig för vårt kulturarv.
Såg avsnittet. Mahmood framstår som en social psykopat som klättrat uppåt med härskartekniker och social pondus snarare än sakkunskap. Vilket framgår i programmet, Wongs argumentation är överlägsen och stringent.

Den mångkulturella normen är tydligt internaliserad i våra institutioner och förkroppsligas när rent socialpolitiska personer som Mahmood får tillgång till maktpositioner. När normer institutionaliseras i maktstrukturen så har vi nått vägs ände, den dialektiskt nödvändiga normkritiken blir till att vara för Sverige och svensk kultur - för dynamikens skull.

Stipulerandet av det nationalistiska Sverige och svenska värderingar kommer bli allt mer rumsrent. I denna positiva rörelse kommer mångkulturens Sverige få sig en ordentlig törn.
Citera
2018-03-01, 22:47
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp

Qaisar Mahmood mår nog inte bra. Och han har aldrig gått att riktigt förstå. Han framstår som synnerligen slem. I övrigt har han sagt att han aldrig känt sig välkommen i Sverige. Vilket säkert är en korrekt bedömning av Qaisar, för det är säkert inte så många svenskar som välkomnat honom. Hur som haver skrev eller fick han publicerat i SvD 2013 det här.

https://web.archive.org/web/20160422...a-i-tio-budord

Den gode bevararen av svenskt kulturarv fick då publicerat tio budord för svenskar/svenskhet. I korthet går det ut på att vad som helst och vem som helst är svenskt och svensk. På gammalt klassiskt erövrar-/inkräktar-manér resonerar han. Han skriver det inte rakt ut men man kan, utan att tänja alltför mycket på saker och ting, se det som att hans uppfattning är, att landet han kommit till och den inhemska befolkningen inte finns eller i vart fall inte är värt något, och vem som helst har rätt att göra anspråk på landet och vem som helst har rätt att säga sig tillhöra och utgöra folket, har rentav rätt att definiera vilka som är folket. Vilket för mig mer och mer framstår som själva kärnan i den svenska varianten av den mångkulturella ideologien.

Att karln ens får vistas i lokaler tillhörande svenska staten är skräp. Han borde hjälpas hem till Pakistan för att där få tillfälle att dekonstruera lite pakistansk nationalism och kulturhistoria.

I övrigt tack för länk.
Citera
2018-03-02, 23:34
Medlem
fasligts avatar
Ja vad ska man säga? Malmö är framtidsstaden på så väldigt många sätt. Bland annat visar man pedagogiskt och tydligt vad hela landet har att se fram emot om de miljöpartistiska dårarna lyckas få igenom sin helt vettlösa gymnasieamnesti för iranska män som kallar sig afghanska barn.
Citat:
Värnhemsskolans lokaler inhyser numera gymnasieskolan, SFI och vuxenskolan Komvux. Sedan i augusti förra året när komvux-eleverna flyttade dit från Universitetsholmen har det varit allvarliga problem, berättar elever för 24Malmö.

Redan första dagen blev en pojke knivskuren i korridoren.
[...]
Nu träder elever fram för att berätta om en ohållbar miljö och en rädsla för att överhuvudtaget vistas i lokalerna.

– Det är väldigt otryggt och ofräscht. Vi känner oss instängda. Det är en väldigt hotfull stämning, elever som blir väldigt hotfulla mot lärare och andra elever, säger Josefine Palm, elevskyddsombud på Komvux.

Flera elever berättar om sexuella trakasserier som sker dagligen. Främst genom rop och skrik på andra språk än svenska. Något som inte har polisanmälts.
[...]
Polisanmälningar bekräftar att narkotika finns på området. Senast i december anmäldes en 16-årig pojke som testade positivt för narkotikapåverkan.

– Det är som att det är en annan värld. Det finns andra regler här som inte fungerar i det övriga samhället. Det är flera som har sett öppen knarkförsäljning, säger Josefine Palm.

En lärare på skolan som vill vara anonym bekräftar uppgifterna:
[...]
Nej, jag säger inte ifrån längre, jag vågar inte. Situationen är så hotfull, man är inte trygg längre, jag vet flera lärare som känner sig otrygga.
[...]
Får ni någon respons när ni påtalar brister eller att ni upplever otrygghet?

– Så som jag upplever det så nej. Det tycker inte jag är okej, det ska vara konsekvenser av att bete sig på ett kränkande sätt, säger Josefine Palm

– Vi vill ha det städat, en trygg skolgång. Vi vill komma hit utan att bli attackerade, säger Susanne Olsson.
http://24malmo.se/2018/03/01/elevern...-ett-fangelse/

De där berömda smällarna svenska skolelever ska ta för integrationen av etnotribalistiska muhammedaner ser typ ut så här. Blattarna höjer hela tiden insatsen i den verkliga verkligheten och metoofeminister klär sig i svart på filmgalor och kräver mer feminin representation i kulturfiktionens bastioner. Vanliga flickor och kvinnor som försöker utbilda sig till en mer fredad tillvaro blir under tiden attackerade. I skolan.
Citera
2018-03-03, 11:07
Moderator
TheLuckys avatar
Teodorescu skriver idag en krönika. Texten handlar om mötet med svensk sjukvård där hennes bebis är huvudpersonen. Denne höll på att dö. PÅ riktigt alltså. Man lägger bara in bebisar om det är akut. Annars inte. Orsaken är inte fysisk platsbrist, utan på bristen på sjukvårdspersonal.

Citat:
Läkarna och sjuksköterskorna som jag frågar suckar uppgivet när jag för frågan på tal. Flera återkommer emellertid till att det grundläggande problemet är bristen på sjuksköterskor. Utan sjuksköterskor kan sjukhusen inte ha alla platser öppna på avdelningarna vilket leder till platsbrist, trots att det rent fysiskt kan finnas lediga platser att tillgå. Många läkare jag talar med, hemmahörande inom olika fält, beskriver att en ansenlig del av arbetstiden går åt att leta efter en vårdplats till patienterna. Resursslöseriet är enormt.

Hennes analys är följande:

Citat:
Nu måste politikerna fokusera på välfärdens kärna och skära i det som faller utanför. En diskussion om finansieringen av framtidens välfärd måste också initieras. Kostnaderna ökar lavinartat i takt med att befolkningen blir äldre och större till följd av de senaste årens stora migration. Därför måste välfärden sannolikt komma att finansieras av den enskilde i högre utsträckning, precis som det är i andra länder. Det förutsätter emellertid att människor också får behålla mer av de pengar de själva slitit ihop. Därtill måste förmodligen tillgången till välfärd ske successivt genom kvalificering för den som är ny i Sverige. Inspiration kan hämtas från valfritt försäkringsbolag: först betalas en avgift, sedan plockas ersättning ut - inte tvärtom. I längden klarar nämligen systemet inte att betala ut mer än vad som betalas in.
http://www.gp.se/ledare/teodorescu-m...sjuk-1.5250561

Ja, vad fan får man för pengarna?

Här är Jörgen Huitfeldt krönika i kvartal för några veckor sedan intressant. Han skrev om varför han ställer så många frågor om invandringen:

Citat:
Även om många till en början inte ville låtsas om det, har invandringsfrågan graviterat in i centrum av svensk politik på ett sätt som nog få hade förutsett. Inte nog med att frågans betydelse i medborgarnas ögon på ganska kort tid gått från att vara perifer till en av de allra viktigaste. I praktiken har det varit just frågan om invandringen som tidvis har förlamat regeringen och gjort det svårt att styra landet. Det är den som ledde till att Sverige stod på randen till nyval vid utgången av 2014, det är den som gjorde att sju partier lade de flesta av sina motsättningar åt sidan och valde att samarbeta för att stoppa det åttonde från inflytande. Det är den som just nu skapar osäkerhet om det ens finns ett sammanhållet borgerligt alternativ till regeringen Löfven eller inte. Från att mest ha varit en fråga om värderingar har den blivit en fråga som konkret påverkar själva styret av Sverige.

Frågan om invandringens storlek och konsekvenser sysselsätter dessutom inte bara oss i Sverige, utan medier och politiker i hela den industrialiserade världen. Och givet att Sverige är det land som gått allra längst i att ta emot stora grupper migranter från krigsdrabbade och dysfunktionella länder, tittar omvärlden på oss med oro och förnyat intresse. Mot den bakgrunden blir det svårt att argumentera för att frågan skulle vara mindre brännande här. Runt om i Europa diskuteras till och med om själva asylrätten bör avskaffas, eller åtminstone reformeras, en diskussion som inte på allvar har börjat föras här.
https://www.flashback.org/newreply.p...=63366645#info

Karin Pihl i expressen konstaterar följande:

Citat:
Ändå känns det som att politikerna tror att detta bara är en fas. Att alla gänguppgörelser och skjutningar är en parentes i Sverigebygget. Snart kommer allt bli ”som vanligt” och föräldrar kommer att våga låta sina 13-åriga söner gå hem ensamma från fotbollsträningen igen.

Visst kanske det blir bättre i framtiden. Men knappast under nästa mandatperiod. Det kommer att ta tid.

Risken att utsättas är fortfarande låg. Man ska inte vara alarmist. Men det är inte konstigt att andelen svenskar som tycker att utvecklingen går åt fel håll är dubbelt så stor som gruppen som ser ljust på framtiden.

Att dagens ungdomar inte kramar om en mp3-spelare i fickan för att batterierna inte ska dö, utan en burk försvarssprej, eftersom det alltid är bra att vara redo – ja, i fall att – gör mig sorgsen.
https://www.expressen.se/ledare/kari...-som-gar-over/

Precis, det kommer inte att bli bättre. Jag har tidigare påpekat att mer människor betyder större makt åt media och politiker. Men om en stor grupp inte ser sig som en del av befolkningen och en annan växande del av befolkningen har ett alternativ med ny typ av politiker och media förlorar den gamla eliten den vinst man trodde man skulle få av mångkulturen. Nu sitter man på tvåp problem: dels det kaos som mångkulturen orsakat och dels att man retat upp en större del av befolkningen. Överger man nu välfärdsmodellen, som man mer eller mindre tvingas till, får man ett tredje problem, nämligen de argsinta kravmaskinerna som man tidigare hyllat.
Citera
2018-03-03, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Teodorescu skriver idag en krönika. Texten handlar om mötet med svensk sjukvård där hennes bebis är huvudpersonen. Denne höll på att dö. PÅ riktigt alltså. Man lägger bara in bebisar om det är akut. Annars inte. Orsaken är inte fysisk platsbrist, utan på bristen på sjukvårdspersonal.

Här är Jörgen Huitfeldt krönika i kvartal för några veckor sedan intressant. Han skrev om varför han ställer så många frågor om invandringen:

https://www.flashback.org/newreply.p...=63366645#info

Karin Pihl i expressen konstaterar följande:

https://www.expressen.se/ledare/kari...-som-gar-over/

Precis, det kommer inte att bli bättre. Jag har tidigare påpekat att mer människor betyder större makt åt media och politiker. Men om en stor grupp inte ser sig som en del av befolkningen och en annan växande del av befolkningen har ett alternativ med ny typ av politiker och media förlorar den gamla eliten den vinst man trodde man skulle få av mångkulturen. Nu sitter man på tvåp problem: dels det kaos som mångkulturen orsakat och dels att man retat upp en större del av befolkningen. Överger man nu välfärdsmodellen, som man mer eller mindre tvingas till, får man ett tredje problem, nämligen de argsinta kravmaskinerna som man tidigare hyllat.

Liberaler är verkligen hopplöst politiskt efterblivna. Vilken förortsrasifierad kommunist till identitetspolitiker som helst, är instinktivt bättre realist och strateg än dessa väletablerade yrkesmänniskor. Teodorescus individualistiska ideologi gör henne definitionsmässigt oförmögen att förstå något annat än ett homogent samhälles utveckling. Hon KAN inte analysera rätt den verklighet hon framöver delar med Gürs bidragsproletariat.

När i världshistorien har en överbelastad välfärdsstat lett till lägre skatteuttag, Alice? Fungerar din privatekonomi så att obetalbara konsumtionslån bara måste ackumuleras till en viss nivå, för att sedan leda till ökat sparande? Eller måste du spara OCH betala av straffräntorna samtidigt? Maxat skattetryck OCH privatförsäkring.

Hur analyserar Alice det parlamentariska beslutet att appropriera vita sydafrikaners mark utan ersättning? Vilken privat försäkringslösning borde denna grupp valt för att trygga sin vardag? Vilken liberal lagstiftning hade behövts för att skydda mot lagstiftning?

Vilken gated commuity skyddar mot skattmasen, Alice, när Göteborgs och Sveriges demografi förändrats tillräckligt? Och människor förstås fortsätter att grupprösta för sina respektiva kollektiva särintressen och inte ditt inbillade allmänintresse.
Citera
2018-03-03, 13:18
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Plockar upp trådstarten och fetmarkerar i inlägget med mina parenteskommentarerför att förtydliga inlägget:

Patrik Oksanen skriver i en ledare i Hudiksvalls tidning om hur dagsläget är i den kampen och det visar sig om man håller med vad Oksanen skriver, vilket också Anders Lindberg på Aftonbladet tydligen gör, att TS hade fel. Det blev inte inbördeskrig först och främst mellan utan SD eller i de vanliga medierna och mellan vänsterliberaler och liberaler.

För idag skriver Oksanen följande text som jag tar mig friheten att fetmarkera och kommentera i
Oksanen: Hatsajterna vinner kampen om engagemanget

Fria Tider, Nyheter Idag och Samhällsnytt (tidigare Avpixlat) är digitala makthavare och måste granskas som makthavare. Det går inte att avfärda de olika nyanserna av högerpopulistiska och högerextrema nätsajter, eller låtsas som att de inte har någon effekt eller betydelse i vårt digitala landskap.
...
Kommande siffror från den digitala tjänsten Idagora som samlar borgerliga ledarsidor har också mätt effekterna av de så kallade "alternativa" nätsajterna tillsammans med socialdemokratiska Aftonbladet. Jämförelsen blir inte smickrande för varken borgerliga ledarsidor eller Aftonbladet. Kampen om det digitala engagemanget vinns av trion Fria Tider, Nyheter I dag och Samhällsnytt.
...
Fria Tider, Samhällsnytt och Nyheter Idag ”hade större spridning i sociala medier de senaste 12 månaderna än Göteborgs-Postens och Aftonbladets ledarsidor”.
...
Sverigedemokraternas politiska katt med nio liv, Kent Ekeroth, står bakom Samhällsnytt.
...
När nu genomslaget för dessa sajters opinionsarbete, om än i lånad nyhetsskrud, visar sig utklassa opinionssidorna så måste vi konstatera att vi pratar om digitala makthavare 2018.

Så ser den nya medieverkligheten ut. Det behöver vi andra både inse och lära av.
http://www.helahalsingland.se/opinio...m-engagemanget

Så visst deltar SD. Inbördeskriget är över i vanliga MSM då alternativa medier nu passerad dessa.
MSM i Sverige har självmant gjort sig irrelevanta.
Som Oksanen så klart formulerar: "Bakom det ligger en blandning av underskattning av betydelsen, bristande fokus och ”fat cat”-syndromet."

Och hur har då alternativar medier vunnit?
Jo de har ifrågasatt fler tabun än mångkulturen, Wollo och hela begreppet med tabun.
Ifrågasättandet av Frankfurtskolan, post-modernism och framförallt. Varit kritiska mot makten. Även om den gömmer sig bakom tabun som antisemitism. Också om det är makthavarna MSM.

För det landar i detta, enligt Oksanen, digitala makthavare skall granskas som makthavare.
För det ÄR en maktanalsys som ligger i botten. Makten om agendan, sanningen och... målet.
Men det gäller också MSM.
Anders Linberg retweetar Oksanen artikel med följande kommentar:
"Hatsajterna är makthavare, de måste granskas som sådana ->"

Svaren i twittertråden är inte nådiga:
https://twitter.com/anderslindberg/s...48653591465984

Så vi kan se att kriget om mångkulturen till slut inte stod mellan liberaler och vänster. Att kriget handlar om makt, frankfurtskolan, postmodernism och mediernas egna förmåga att snabbt agera i en föränderlig värd. De lade krokben på sig själva i ultrarapid.

Kul att just Oksanen drog liknelsen med "fat cat" och extra kul att Lindberg kräver granskning av makthavarna medierna.
Aftonbladet kör idag en artikel som, likt inlägget ovan, bekräftar att TS är vederlagd. Det blev aldrig något "mediekrig om mångkulturen mellan mångkulturalister och liberaler". Då det väl uppstod ett mediekrig om mångkulturen visade sig Sverigedemokraterna inte bara delta, utan gå ur segrande med hatsvansen i topp.
Citat:
Sverigedemokraterna är överlägsna när det gäller att engagera i sociala medier. Aftonbladets genomgång visar att partiet utklassar konkurrensen, vecka efter vecka.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...sociala-medier
Citera
2018-03-03, 14:00
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Liberaler är verkligen hopplöst politiskt efterblivna. Vilken förortsrasifierad kommunist till identitetspolitiker som helst, är instinktivt bättre realist och strateg än dessa väletablerade yrkesmänniskor. Teodorescus individualistiska ideologi gör henne definitionsmässigt oförmögen att förstå något annat än ett homogent samhälles utveckling. Hon KAN inte analysera rätt den verklighet hon framöver delar med Gürs bidragsproletariat.

När i världshistorien har en överbelastad välfärdsstat lett till lägre skatteuttag, Alice? Fungerar din privatekonomi så att obetalbara konsumtionslån bara måste ackumuleras till en viss nivå, för att sedan leda till ökat sparande? Eller måste du spara OCH betala av straffräntorna samtidigt? Maxat skattetryck OCH privatförsäkring.

Hur analyserar Alice det parlamentariska beslutet att appropriera vita sydafrikaners mark utan ersättning? Vilken privat försäkringslösning borde denna grupp valt för att trygga sin vardag? Vilken liberal lagstiftning hade behövts för att skydda mot lagstiftning?

Vilken gated commuity skyddar mot skattmasen, Alice, när Göteborgs och Sveriges demografi förändrats tillräckligt? Och människor förstås fortsätter att grupprösta för sina respektiva kollektiva särintressen och inte ditt inbillade allmänintresse.

Well, Alice är Alice, men hon har i vart fall förmågan att lyfta realiteter som andra inte gör i samma utsträckning. Att M tvingas förhålla sig till SD efter valet 2018 var hon först med hösten 2016. Det fick media att tvinga M till svar. Saken ledde till partiledarbyte. Fast något egentligt svar har vi inte fått. Nu är det alltså välfärdens vara eller icke vara. De mer insatta vet redan att den inte är hållbar i nuvarande form. Men ingen törs framföra det uppenbara. Hennes erfarenheter med vården kan ingen ta i från henne och hon delar den med miljoner medborgare. Så det är egentligen ingen åsikt så sett att välfärden måste läggas om.

Det är så liberala skribenter nu arbetar. De tar ansatts i konkret handfast verklighet. Antingen självupplevd eller genom andras erfarenheter. Dessa kan ingen ifrågasätta. Självklart kan man ha synpunkter på flera av deras analyser, men deras agenda är uppenbar, nämligen att värna om friheten. Löfven sa nyligen att förmögenhetsskatten måste höjas. Det som en del i projektet Sverige. Det andas åter igen en slags decemberöverenskommelse. Kommuntvånget med migranter likaså. På detta vill nu Ylva Johansson att även a-kassan, pensionssystemet med mera skulle kunna delas med gruppen som står utanför, det vill säga bidragsberoende migranter. Mångkulturen börjar äta in sig i allt. Det är ju därför det individuella perspektivet är så viktigt.

Om den individuella friheten mer och mer naggas till förmån för en iscensatt mångkultur som är odemokratiskt påtvingat är det väl liberala skribenters skyldighet att ifrågasätta detta projekt. Då kan jag inte se det som fel att belysa det individuella perspektivet.
Citera
2018-03-03, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky

Porslinsdockan:
Citat:
Kostnaderna ökar lavinartat i takt med att befolkningen blir äldre och större till följd av de senaste årens stora migration.

Fast massimmigrationen, som skulle rädda välfärden, innebär ju en föryngring av befolkningen:
Citat:
Utrikesfödda har generellt en yngre befolkningsstruktur än inrikesfödda, invandringen har därför en föryngrande effekt på befolkningen totalt sett.
http://www.migrationsinfo.se/befolkn...ersfordelning/

Så vad blir då kvar av Porslinsdockans argument? Antalet förstås. Och något som hon inte vill medge:
Massinvandringens karaktär, sorten invandrare, och dess förtäring av välfärden och samhället överlag.

Hon manar till debatt om finansieringen av välfärden och välfärdens uppdrag, kärna, för såhär "får det inte fortsätta". Går det att skära på kostnadssidan tro? Och samtidigt stärka kärnan? Vad skulle kunna göras åt det? Inte anhöriginvandra ett nytt "Göteborg" de närmaste åren väl? Så länge Sjuklövern håller ihop som politisk klass och kast, finns det nog inga starka incitament att minska på korruptionen, kortsiktigheten och negligerandet av det svenska folkets väl och vilja. Tvärtom kan den största ineffektiviteten, förskingringen och de egenskapade problemen anses legitimera ytterligare pålagor och avgifter, för att hålla den domesticerade men latent upproriska medelklassen på mattan. Systemet har blivit fientligt mot medborgarna. Tas SD någon gång till nåder och plats i salongerna, har det då, om inte förr, blivit en avdankad anpassling, helt tillfreds med att ha kommit in i stugvärmen och accepterats som en del av systemet.

Patrik Engellau:

Citat:
Min teori är att det finns ett pactum turpe mellan politikerna och deras apparater enligt vilket det råder en allians mellan dessa, alltså politikerna och apparaterna, med uppgift att gemensamt klämma ur medborgarna, i alla fall nettoskattebetalarna, de medel alliansen – och då menar jag självklart inte ”Alliansen” mellan de borgerliga partierna – behöver för att göra sin grej, vilket i huvudsak är att inneha makten över nationen samt att hålla sig försörjd och ha det trevligt medan den låtsas tjäna medborgarna.

https://detgodasamhallet.com/2018/03...er/#more-11453
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in