2017-10-22, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Varför blir jag inte förvånad..

Politik är en tävling om väljare. Tappet till NMR är/blir obetydligt, möjligheten att få andra väljare ökar. Och själv har jag lärt mig hur enerverande det är att umgås eller diskutera med galenpannor.

Citat:
Ville inte Mattias Karlssons kandidat för Stockholm, Buss-Mia kallades hon, just det? Senast var det örebropolisen som framställde kravet.

Gamla värdelösa idéer. Det här med bussning illustrerar verkligen hur mycket politiken och media handlar om invandring. Alla partiers (utom SD:s möjligen) "värdegrund" och "värderingar" har bara med invandringen att göra. Sverige är inte en nation längre, svenskar är inte ett folk. I stället är Sverige en plats där "integration" ska genomföras till varje pris.

Historielösa och rotlösa människor (t.ex. journalister) hamnar lätt i sådana tankebanor tror jag. Likadant var det med kommunismen för ca. 100 år sedan.

"Jag tror inte på rena, gudagivna, jungfruliga länder".
https://www.dn.se/nyheter/sverige/an...an-fa-en-enda/

Anna-Lena har en annan tro.
Citera
2017-10-22, 22:09
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Det absolut jobbigaste i detta mediekrig är frustrationen över att veta att man själv sitter på svaren. Att blivit matad med trams och osanningar år ut och år in tär på psyket. Tillslut infinner sig en uppgivenhet över människors totala avsaknad av logiskt tänkande och förmåga att ta in hela bilden. Hade det funnits någon rättvisa i världen hade Sverigedemokraterna i detta nu ståtat med 79% i opinionsmätningarn....men de backar. De backar eftersom övriga partier nu tar ansvar för Sverige, jag mår fysisk illa.

Teodorescu ledare rörande socialdemokraternas kovändning i migrationsfrågorna rör inte gemene väljare i ryggen. De vill/kan inte förstå och detta gör mig tom, svensken är en dum och lättlurad idiot i mina ögon.

http://www.gp.se/ledare/teodorescu-h...appa-1.4752438

I Sverige kommer politiker undan med lögner, bara de är trovärdiga i väljarens ögon.

Den uppenbara slutsatsen är att:

EN MAJORITET AV VÄLJARKÅREN ÄR PRINCIPLÖS

http://mobil.thoralf.bloggplatsen.se...ar-principlos/

Det som högerfolk i allmänhet har varit dåliga på är decentraliserad aktivism. Vår rådande samhällssituation beror ju på aktivism och entrism från identitetsvänster och social-/nyliberaler i myndigheter, partier, massmedia och akademi. Det enda politiska motståndet i Sverige utgörs av SD som arbetar mycket centralstyrt vad det verkar. Jag tror att det är viktigt att de som vill ordna samhället på konservativ bas lär sig hur vänstern gjort för att ta över. Det finns tom. instruktionsböcker. David Hines (som tidigare skrivit om den amerikanska 70-talsvåldsvänstern och dess stöd inom akademi samt rättsväsende; länkats tidigare) har läst och sammanfattat flera av dessa böcker för råd till presumtiva aktivister från höger.
...principle that I think is particularly important for Righties to understand is spectrum of allies analysis. According to Joshua Kahn Russell, this tool (or a variant of it) was used by SNCC in planning 1960’s legendary Freedom Summer, when they bussed tons of Northern white college students down to Missisippi in 1960 to help register black voters.

The idea behind spectrum of allies analysis is figuring out where various groups of people are in relation to you and your enemies — and moving them toward you, and away from your enemies. It uses a barometer-like graph with five segments: active allies, passive allies, neutrals, passive opponents, and active opponents.

[...]

Active allies are on your side, and they fight alongside you.

Passive allies are on your side, but don’t fight alongside you.

Neutrals don’t know about you, don’t care about you, and don’t fight for or against you.

Passive opponents are not on your side, but they don’t fight against you.

Active opponents are not on your side and are fighting against you.

Your job is to figure out where various individuals and groups rank in terms of the spectrum of allies. Then you figure out who you can nudge, and how you can nudge them. The goal of Lefties is basically to isolate or neutralize active opponents (including their campaign targets), and to nudge everybody else one segment to the Left.

The other half of the spectrum of allies analysis is that you want to avoid pushing people away from you. You don’t want passive allies to go neutral, you don’t want to flip neutrals to passive opponents, you don’t want to flip passive opponents to active opponents.
https://status451.com/2017/07/11/rad...tralized-left/
Senast redigerad av Napoleon.Snowball 2017-10-22 kl. 22:12.
Citera
2017-10-22, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
The other half of the spectrum of allies analysis is that you want to avoid pushing people away from you. You don’t want passive allies to go neutral, you don’t want to flip neutrals to passive opponents, you don’t want to flip passive opponents to active opponents.[/indent]
https://status451.com/2017/07/11/rad...tralized-left/

Intrikata teorier om 'marxister', frimurare, 'judar' eller andra spännande konspirationer är med andra ord inte en väg framåt. Sådant är en media-nisch och om någon kan försörja sig på det i Sverige så vore det mycket bra jobbat (USA har en betydligt större marknad för sådant med tanke på folkmängden).

Det finns däremot en stor marknad för att säga sådant som folk vill höra och som folk känner igen sig i. Men det går trögt som tusan och de "alternativa" högerpodcasts och webbsidor som faktiskt finns i Sverige än så länge har en undermålig kvalitet.. Men det kommer... jag hoppas det kommer... eller ska man behöva göra det själv? Fan också..
Citera
2017-10-22, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Intrikata teorier om 'marxister', frimurare, 'judar' eller andra spännande konspirationer är med andra ord inte en väg framåt.

Exakt.

Ett annat intressant stycke i länken ovan är det om floating signifiers, dvs. medvetet oprecisa begrepp som kan förena olika grupper under samma fana, exempelvis Barack Obama 2008, Occupy samt, mer aktuellt, alt right. Oftast brukar det dock inte gå att hejda begreppets kristallisering och påföljande polarisering:
Floating signifiers are unifiers because they’re broad and vague; once they’re specific, people who don’t like the specifics back away. That’s exactly what happened to Occupy: it stopped being a floating signifier and meant, well … Occupy. Drum circles and shitting on police cars.
Senast redigerad av Napoleon.Snowball 2017-10-22 kl. 23:34.
Citera
2017-10-22, 23:32
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Nja.. det är kanske begripligt att du tar (eller tycker att du kan ta) grannens bil, om någon lurar i dig, att grannen vill ge dig bilen i present. Men, du har givetvis inga berättigade krav på grannens bil.
Citat:
Att förstå det att kravmaskiner gör som dom är programmerade är ljusår ifrån påståenden som "kraven kan vara berättigade". Vad mer som dessa människor gör här tycker du är berättigat?
Jag motsäger inte att de är ”kravmaskiner” eller menar att det är rimligt. Jag påtalar bara fakta: bjuder man kravlöst in alla i en fattig värld till kanske världens bästa land så får man det resultat som vi nu ser. Jag har full förståelse för att de ”kravmaskiner” som har lockats hit på falska grunder kan känna sig såväl besvikna som lurade.

Jag undrar hur många av alla som försvarar mångkultur som själva har bott eller jobbat i olika kulturer. Som verkligen lärt känna livsmönster i andra kulturer. Inte många tror jag. I min värld handlar det därför om ett dubbelt svek; det är ett svek både mot de egna medborgarna och invandrarna.

Hur ofta ser vi skildringar om invandrarnas vardag i MSM? Nästan aldrig. Ändå är det så många som uttalar sig tvärsäkert. Även här finns en monumental brist på fakta i medierna. Det är en massa självutnämnda ”experter” som i själva verket inte har en aning om verkligheten.

Titta vad alla svenska ambassader i världen informerar om enligt PM Nilssons ledare i DI den 10/10 (länk i mitt tidigare inlägg):
Citat:
Ambassaden informerar om att Sverige erbjuder ersättning för att stanna hemma från och med andra månaden under graviditeten, samt har en ”very long paid parental leave” efter förlossning med rätt att stanna hemma 390 dagar med 80 procent av en normallön fram till att barnen fyller åtta år.

Ambassaden berättar också att barn ger rätt till barnbidrag, 1050 kronor per barn, samt ”extra family supplement” (flerbarnstillägg) och ger rappt ett exempel: ”Så, en familj med sex barn får inte bara 6.300 SEK extra varje månad utan också ett tillägg på 4.114 per månad bara för att de har sex barn”.

Därefter följer rubrikerna ”gratis skola”, ”gratis sjukvård” och ”gratis kollektivtrafik med barnvagn”. Man informerar noggrant om egenavgiften i vården på mellan 100 och 300 SEK men att ”high-cost protection” slår till vid 1.100 SEK och att det därefter är helt gratis.

Och om du är sjuk har du rätt till 80 procent av lönen upp till 27.800 SEK. Du har också rätt till ersättning för att vara hemma med sjukt barn.

Inte mycket plikt, faktiskt ingen alls, men väldigt mycket rätt.

Ambassaden informerar också om en massa andra saker, som att isbjörnar inte vandrar runt på gatan och att man kan leta efter bostad på blocket.se. (Däremot inte om Sveriges största bostadssajt).

På den svenska ambassadens sajt i Jordanien publiceras denna sida precis under informationen om uppehållstillstånd, under rubriken ”Om Sverige”. Den publiceras förstås inte bara i Amman, utan på alla svenska ambassader i världen och är en del av kampanjen ”Work in Sweden”.

[...]

Bidragsnivån i Sverige börjar torna upp som en viktig valfråga. Om sexbarnsfamiljen som ambassaderna skriver om skulle asylinvandra hit är den berättigad till en inkomst på cirka 33.000 kronor i månaden, (försörjningsstöd, barnbidrag, bostadsbidrag), skattefritt.

Nivån gör att familjen lever ganska hyggligt, vilket är värdefullt, men den samlade bidragsnivån gör också att de ekonomiska incitamenten för att skaffa ett jobb är låga, eller till och med negativa. Om man inte kan språket och har låg utbildning överstiger bidragsnivån ofta de löner som står till buds.

Detta måste ju rimligen te sig lockande för många ”kravmaskiner”, eller hur? Är det då rimligt att skylla på de som söker sig hit? Jag tycker INTE det.
Citera
2017-10-22, 23:36
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Intrikata teorier om 'marxister', frimurare, 'judar' eller andra spännande konspirationer är med andra ord inte en väg framåt. Sådant är en media-nisch och om någon kan försörja sig på det i Sverige så vore det mycket bra jobbat (USA har en betydligt större marknad för sådant med tanke på folkmängden).

Det finns däremot en stor marknad för att säga sådant som folk vill höra och som folk känner igen sig i. Men det går trögt som tusan och de "alternativa" högerpodcasts och webbsidor som faktiskt finns i Sverige än så länge har en undermålig kvalitet.. Men det kommer... jag hoppas det kommer... eller ska man behöva göra det själv? Fan också..

Här är i alla fall en som försöker säga vad många vill höra. Carolin Dahlman på Kristianstadsbladet gör en liten ansats till avbön för sin egen medverkan i tillskapandet av happy clappy mångkultur. Hon tar avstamp i ett ifrågasättande av en förnumstig floskel från Soran Ismail som låtit meddela att alla som för tillfället befinner sig i innanförskapet borde ha som målsättning att få in så många som möjligt från utanförskapet.
Citat:
Men vad betyder det ens? Menar han enskilda personers mål eller politiska mål? Är det en vädjan eller ett krav? Vem ingår i innanförskapet eller utanförskapet? Innanför eller utanför vad?
[...]
Jag har själv använt frasen ”Vi måste hjälpa” många gånger, lite utan att riktigt tänka igenom konsekvenserna i form av skattehöjningar, köer på BUP, arbetslöshet, hård press hos Folktandvården, kulturkrockar, brist på lärare eller att det blir mindre över till andra svaga, som pensionärer eller sjuka. Empatin har varit stark vid åsynen av krig, människor som flyr, barn som dör, och det fanns en tid när vi var många som glömde tänka på vad de ord som kändes naturliga då kunde leda till sedan.

Tyvärr måste vi nu tala med mer förnuft
[...]
Kanske missförstår jag Ismail; kanske har han har som mål att låta så många bostadslösa som möjligt bo hemma hos honom. Kanske tänker han överlåta stand-up-scenen till nybörjare som än inte slagit igenom. Kanske delar han ut sina intäkter jämlikt till fattigpensionärer eller tiggare.

Eller kanske menar han i klassiskt liberal anda att folk ska få möjlighet att komma hit och bygga sin framtid på egen hand så länge de följer lagarna?

Kanske... men jag tvivlar på att så är fallet. De som uttalar de enkla orden menar ofta att någon annan ska betala, att det är stat, kommun och landsting ska ha som mål att ”få in så många som möjligt från utanförskapet” – det vill säga att det är vi skattebetalare som ska bjussa vare sig vi vill det eller ej.

Att förvandla utanförskap till innanförskap är nämligen inte gratis. Generös migration med tillgång till välfärdsstaten kostar. Det gör att politikerna måste prioritera ner andra poster, som höjd garantipension eller polislöner. De som tror annat kan inte räkna. Den som kör på ändå respekterar inte sina medskattebetalares rätt till frihet.
http://www.kristianstadsbladet.se/le...plattityderna/

En önskan om att byta tåg vid nästa station kanske. Mångkulturen är verkligen inte vidare värst happy clappy längre. Behovet av positionsbyte tränger sig på när åsynen av alla rävar i hönshuset inte längre går att negligera. Vi lär få se mer av detta i allt stridare ström.
Citera
2017-10-22, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
En önskan om att byta tåg vid nästa station kanske. Mångkulturen är verkligen inte vidare värst happy clappy längre. Behovet av positionsbyte tränger sig på när åsynen av alla rävar i hönshuset inte längre går att negligera. Vi lär få se mer av detta i allt stridare ström.

En tanke som slagit mig är hur journalisters (och andras) syn på "mångkulturen" påverkas av deras eget föräldraskap. Det är en sak att vara förälder åt ett småbarn och en annan att vara det åt en 10-13-åring som ska ut i världen. Jag tänker speciikt på Ann Heberlein. Tydligen har hon en tonårsdotter, blond sådan... det är inte direktörerna på Svenskt Näringsliv som oroar det i läget...
Citera
2017-10-23, 00:07
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Det som högerfolk i allmänhet har varit dåliga på är decentraliserad aktivism. Vår rådande samhällssituation beror ju på aktivism och entrism från identitetsvänster och social-/nyliberaler i myndigheter, partier, massmedia och akademi.
...
Jag tror att det är viktigt att de som vill ordna samhället på konservativ bas lär sig hur vänstern gjort för att ta över. Det finns tom. instruktionsböcker.

Bara så jag förstått det hela rätt.

När vänstern och socialdemokraterna till slut backar i hela Europa och de förlorar mediekriget DÅ skall man användas deras metoder?

Är det inte lite sent och troligen kontraproduktivt att sänka sig till deras nivå? Speciellt nu när de är avslöjade.

Får lov att citera Åkesson: det är respektlöst mot väljarna.
Citera
2017-10-23, 00:09
Medlem
Citat:
En tanke som slagit mig är hur journalisters (och andras) syn på "mångkulturen" påverkas av deras eget föräldraskap. Det är en sak att vara förälder åt ett småbarn och en annan att vara det åt en 10-13-åring som ska ut i världen. Jag tänker speciikt på Ann Heberlein. Tydligen har hon en tonårsdotter, blond sådan... det är inte direktörerna på Svenskt Näringsliv som oroar det i läget...

Så är det, och dessutom har barnföräldrarnas höga ålder en stor skuld i svenskarnas närmast patologiska foglighet, eftersom den medför att tiden som oansvarig och progressivtänkande förlängs med 10-20 år (vilket förändrar röstgrupperingen vid val) samt att de fäder som verkligen oroar sig är medelålders och mitt i karriären; vore familjefäderna 25-30 år skulle potentialen för oroligheter och protester vara mycket större.
Senast redigerad av Napoleon.Snowball 2017-10-23 kl. 00:22.
Citera
2017-10-23, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y

När vänstern och socialdemokraterna till slut backar i hela Europa och de förlorar mediekriget DÅ skall man användas deras metoder?

Är det inte lite sent och troligen kontraproduktivt att sänka sig till deras nivå? Speciellt nu när de är avslöjade.

Med segrar vid valurnorna når man inte makten längre i s k liberala demokratier. Se t ex hur Trumps tredje variant på exekutiv order ännu en gång stoppas av en icke-folkvald progressiv domare på Hawaii. Den stora, samhällsomstörtande massinvandringen beslöts det inte om i allmänna val, utan den genomdrevs genom tålmodig entrism i institutioner och påföljande aktivism i media. Även om Åkesson skulle få egen majoritet skulle han inte kunna styra som han ville, eftersom alla narrativspinnare sitter kvar på myndigheterna och fortsätter att ta in likasinnande. Det är därför man måste lära sig av identitetsvänstern och nyliberalerna: de har nämligen lyckats genomdriva öppna gränser utan folkligt stöd.
Citera
2017-10-23, 00:37
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y

Daniel Suhonen skriver i Dagens Samhälle om socialdemokratins dödsdans, om Det Stora Löftet till medborgarna som svikits.
Citat:
I stället växer olika varianter av främlingsfientliga krafter som ställer grupp mot grupp och tar avsevärda andelar tidigare arbetarväljare. Vad är det som har hänt?

För att förstå det behöver vi bara gå till vårt eget land och betrakta verkligheten. I början av 1980-talet fanns ett slags löfte till medborgarna; om de skötte sig så lovade samhället att inte svika dem.

Barn skulle få gå i en mycket bra, sammanhållen och kunskapsrik skola. Det fanns arbete åt alla. Kanske inte flashiga mediejobb, men vanliga kneg fanns faktiskt när arbetslösheten var runt 2-3 procent i decennier. Bostäder fanns om man ställde sig i bostadskön.

Sjukvården var i stort sett gratis och i topp i världen. Om man blev sjuk eller arbetslös fanns socialförsäkringar som gav löntagarna 90 procents ersättning, ibland mer. När man blev gammal var ATP utbyggt och gav värdesäkrade pensioner på runt 65 procent av slutlönen. Det fanns, och byggdes, äldreboenden, och hemtjänsten gick hem till 70-åringar - och hade tid att sitta ner och snacka. Ibland klagades det på att hemtjänsten var för såsig.

Summerar man det löfte välfärdsstaten gav så var det närmast en garanti mot fattigdom, utslagning och att hamna i bakvattnet. Men högerkrafterna attackerade det som ett totalitärt system, liknande DDR.

Sedan systemskifte och två decenniers demontering av välfärdsstaten. Detta har dock, enligt Suhonens analys, inget med invandring eller dennas volymer att göra.
Citat:
Vi har genomgått ett omfattande systemskifte. Löftet som ställdes är indraget. Det finns inga garantier om någonting.
[...]
Mig veterligen ha allt det här att göra med de politiska val som gjorts. Ingenting av detta har med invandringen att göra.

Men i kallraset från detta indragna löfte förtvinar socialdemokratin, medan de som pekar ut en syndabock till det som hänt, växer och växer.
https://www.dagenssamhalle.se/kronik...n-sviker-19130

Nehej nej. Allt åt alla fungerade visst inte i skarpt läge.

Ett annat tag om socialdemokratins tvinsot tar Peter Santesson i samma publikation. Det svenska välfärdssystemet har inget immunförsvar mot storskaligt lurendrejeri, som t ex med de omfattande identitetsbedrägerierna.
Citat:
En promemoria från Skatteverket avslöjar att läget när det kommer till identitetssvindlerier är förskräckande – systemet saknar immunförsvar. Skatteverkets vilja att stävja oredan är dock stor – arbetet trappas upp och rutiner skärps. Nu måste fler myndigheter följa efter.

Frågan om myndigheternas inställning till identitetsuppgifter, inte minst falska identiteter, har tidigare varit uppe för kritik i den här kolumnen. Lättsinnig kunde man gott kalla Folkbokföringen när den accepterade att uppenbart och välkänt falska identitetsuppgifter förblev okorrigerade i decennier innan den till slut ingrep efter att saken uppmärksammats här. Vi får de myndigheter vi förtjänar, var slutsatsen den gången. Ty myndigheternas handlingsvillighet bestäms ytterst inte bara av regler utan av våra förväntningar och de normer som sätts.
[...]
Ett resultat av det utredningsarbetet är en av de obehagligaste promemorior jag läst på länge. Den dök upp i somras precis före semestern och bar det föga kittlande namnet ”En analys av samordningsnummer för beskattningsändamål”. Under denna titel beskriver Skatteverket en hantering av identiteter (eller vad man nu ska kalla dem) som jag tagit del av med formligen uppspärrade ögon.
[...]
Möjligheterna för bedragare att svindla till sig mängder med samordningsnummer för uppdiktade personer är häpnadsväckande stora. Dessa falska pappersidentiteter används sedan i stor skala till bedrägerier, som bilmålvakter och i liknande oärliga syften. Systemet skapades i en annan tid och situation än vår och saknar så att säga det nödvändiga immunförsvaret. Läget är förskräckande.

Allt handlar inte om regler. I rapporten kan man exempelvis läsa att: ”under analysarbetet har de kontakter vi haft med bland annat Arbetsförmedlingen signalerat att det finns en osäkerhet bland deras handläggare i hur identiteten säkras, samt att man inte känner sig bekväm med att ställa de frågor som krävs för att klarlägga en identitet.” Känner sig inte bekväm? Bekväm? Som sagt, myndigheternas handlingskapacitet i praktiken bestäms också av informella normer och faktorer.
[...]
Det är Skatteverket självt som har den bästa möjligheten (och därmed det största ansvaret) att genomlysa sina bristande rutiner och slå larm om konsekvenserna. Läget är givetvis snarlikt inom en rad andra myndigheter. Det ansvaret tas inte per automatik. Igen: mycket hänger på inställning och informella faktorer på myndigheten.

Man kan bara hoppas på att Skatteverket inspirerar fler aktörer att sätta högsta fart.
https://www.dagenssamhalle.se/kronik...indlande-19072

Det socialdemokratiska myndighetsbygget är statt i totalt förfall. Föräldrafritt i godisbutiken för allsköns individer som är vad som helst utom svenska medborgare.

Länk till rapporten som läses på egen risk och med blodtrycksmedicinen nära till hands.
https://www.skatteverket.se/download...ngsändamål.pdf
Citera
2017-10-23, 01:42
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:

Swebb-TV har en del höjdpunkter.
Speciellt för att beskriva godheten.

När det gäller all media så behövs spridning. Spridning är A o O.

Sedan kommer problem no 2:
Trovärdigheten.

Här är Tino ett lysande Exempel.
Massutmaningen har källhänvisningar som visserligen är oklandriga men liktväl attackerades boken. Utan tort på fötterna så skulle den dött första veckan. Högermedia har betydligt högre krav på sig att vara underbyggd med korrekt fakta.

Problem no 3:
Motagligheten hos mottagarna.

Då merparten av mottagarna är extremt fjärran från att förstå och uppfatta tillståndens sanna natur så skapas låsningar om det som presenteras är för långt borta från den upplevda "sanningen'.

Mycket stora kunskapsluckor finns innom närapå alla ämnen.
Nationalekonomi. Ekonomi, historia, kultur, rättväsende, juridik och religion.
Framförallt så saknas insikten att det som är typiskt svenskt är något uneversiellt. Fast Svenskarna med en total befolkningsvolym är som en större storstad. Och vår livstil och syn på samhället extrem.

Problem no 4.
Skapa reaktion.

#jagmef skapade en spontan kedjereaktion där kvinnor kunde manifestera sexuella övergrepo.
Samt visa sympati och deltagande.
Detta utan att skämmas.
En liknande reaktion måste till för att normalisera det som nu skammålas med att kallas rasism och nazism. Men som egentligen är sunt ifrågasättande och vilja att skapa debatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in