Citat:
Den här frysreaktionen är ju vanlig, bla berättas om det från Estoniaförlisningen. Visst kan några av dagens felsteg förklaras av detta, men frågan är om det inte handlar mer om en sinnesförvirrad fatalism - "utvecklingen" går inte att stoppa. Själv blir jag alldeles sinnessjukt frustrerad när jag läser sådana saker. Låt oss säga att Winston Churchill 1949 hade sagt att det inte fanns något att göra. Hela landet är full av Chamberlains, men var är min Winston?
Men min huvudinvändning mot att det skulle vara en frysreaktion är att det aldrig har setts så mycket aktivitet av riktad ondska från den mörka PK-sidan. Allt har varit värt att ljuga, manipulera och mörka om, enbart för att någon i ett tidigt skede i "utvecklingen" sagt att så ska det vara (och sen sett till att det fanns ekonomiska fördelar att vinna för prästerskapet och mer framträdande medlöpare). De ekonomiska fördelarna för ett antal individer (samt den ekonomiska risken att inte agera konformt) gjorde att det blev ett självrullande tåg som i full fart har kunnat ånga på, emot all logik och erfarenhet.
Men min huvudinvändning mot att det skulle vara en frysreaktion är att det aldrig har setts så mycket aktivitet av riktad ondska från den mörka PK-sidan. Allt har varit värt att ljuga, manipulera och mörka om, enbart för att någon i ett tidigt skede i "utvecklingen" sagt att så ska det vara (och sen sett till att det fanns ekonomiska fördelar att vinna för prästerskapet och mer framträdande medlöpare). De ekonomiska fördelarna för ett antal individer (samt den ekonomiska risken att inte agera konformt) gjorde att det blev ett självrullande tåg som i full fart har kunnat ånga på, emot all logik och erfarenhet.
Ja, var är Winston? Jag har faktiskt funderat på det där med stora män, såna finns inte i Sverige. Att den sociala eliten är oduglingar kan jag begripa, de släpper bara in likasinnade, men att det inte finns några underground-hjältar. Kanske är det jag som hänger med dåligt, men vilka är vår tids intellektuella giganter egentligen? Är de tystade? De där som har integritet och intelligens.
Jag misstänker att det är samhällsklimatet som helt dödar utvecklingen av den sortens människor. Den enda jag misstänker kan vara en sån människa är Lars Vilks. Men jag känner inte till något om honom alls, annat än att han är mycket modig. Hur är det med personerna inom alternativ media?
Kanske är det i och med den totala krisen nu som någon stiger fram som en Winston och räddar landet. Fältet ligger liksom öppet med tanke på att konkurrensen är från tänkare i stil med Arnstad.
Skribenterna i den här tråden kanske?