Citat:
Som Nostradumbass skriver:Stockholmsmedierna, dvs nästan alla, har i fråga om invandrare och mångkultur legat efter den nationella trenden. Långt efter.
Stockholmarna har varit faktaresistenta och skiljt sig från resten av landet i mängder av frågor.
[...]
Är de så enkelt att de i huvudstaden levt i villfarelsen att de flesta av uppenbar utländsk härkomst i Stockholm varit turister och inte bosatta i staden? Att de helt enkelt trott att de allra flesta av dessa mångkulturalister varit tillfälliga besökare? Och därmed glatt sig åt alla dessa "besök" för det har bara förstärkt deras sjukliga narcissism.
Stockholmarna har varit faktaresistenta och skiljt sig från resten av landet i mängder av frågor.
[...]
Är de så enkelt att de i huvudstaden levt i villfarelsen att de flesta av uppenbar utländsk härkomst i Stockholm varit turister och inte bosatta i staden? Att de helt enkelt trott att de allra flesta av dessa mångkulturalister varit tillfälliga besökare? Och därmed glatt sig åt alla dessa "besök" för det har bara förstärkt deras sjukliga narcissism.
Citat:
Du kan bo på plats A, jobba på plats B, utan att röra dig bortom dessa två platser under flera år. Det finns de som är uppvuxna i Storstockholm som aldrig åkt pendeltåg, som knappt ens vet att det finns. Jag tror dessutom att få vill ägna en ledig dag till att åka till Rinkeby på sightseeing, även om det skulle vara väldigt nyttigt (personlig erfarenhet). I en mindre stad märks inflödet mycket tydligare, eftersom det finns ett centrum där näst intill alla invånare rör sig minst en gång i veckan, om inte mer.
Men jag tror inte att medierna är anledningen till att invånarna i Stockholm skulle ligga efter i kritik mot mångkultur, åtminstone inte huvudanledningen. Riksmedia tar ju hela landet del av, och jag ser samma typ av nyheter och vinkling i mina lokala tidningar. Men det är intressant vad som kan ligga bakom, om invånarna i just Stockholm ligger efter i mångkulturskritik. (Att mediefolk ligger efter, det vet vi ju redan.) Det blir även spännande att se vad som händer och uttrycks om någon månad, i media och bland folket, när fredagen sjunkit in på riktigt.