2017-03-21, 21:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Här måste jag bara rapportera att ledarskribenten Mats Skogkär på HD/Sydsvenskan verkar ha plockat upp ett ord härifrån:
Citat:
Dags att dra åt bidragskranen. Hårt.
http://www.hd.se/2017-03-21/dags-att...agskranen-hart
Citera
2017-03-21, 22:07
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Här måste jag bara rapportera att ledarskribenten Mats Skogkär på HD/Sydsvenskan verkar ha plockat upp ett ord härifrån:

http://www.hd.se/2017-03-21/dags-att...agskranen-hart

Det var värst. Är han ledarskribent? Jag ser honom ibland i facebook- och twitterdiskussioner och han verkar där för vettig för att kunna ha en msm-position. Eller har jag blandat ihop honom med någon annan Skogskär.
Citera
2017-03-21, 23:42
Medlem
Chang Frick har ringt runt för att leta jobb åt Lars Ohly. Till slut får han napp. Tino Sanandaji behöver någon som kan läsa in hans "Massutmaning" som ljudbok. Han är beredd att betala avtalsenlig lön.
Citat:
– Jag läste nyheten om Ohly och det är lite trist. Lars Ohly påminner om många invandrare från Iran som jag sett, som kommer till Sverige i 50-årsåldern och däröver, och som haft professionell karriär i sitt land men i Sverige inte får några jobb alls. Det är inte bara en fråga om pengar utan även om att känna sig behövd.
Citat:
Men jag kan också ge ett konkret tips till honom, jag söker någon som kan läsa in ljudboksversionen av ”Massutmaning” och jag funderade på Sven Wollter men Lars Ohly har nästan lika bra röst.
Citat:
– Det är inte ironiskt eller sarkastiskt, utan han får jobbet om han tackar ja. Jag kommer betala avtalsmässig lön. Jag har sett att han på sociala medier kallat mig nazist och högerextrem, jag tror inte att han läst min bok utan det är en förutfattad mening han har. Genom att läsa upp ljudboken får han en chans att faktiskt läsa boken.
Trollkulturen från amerikanska alternativhögern har nått Sverige. Kan Lars Ohly få behålla sitt bidrag om han tackar nej?

http://nyheteridag.se/tino-sanandaji...n-min-ljudbok/
Citera
2017-03-22, 00:20
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal

Felet är alltså inte att sonen har våldtagit en ung flicka, utan att han inte var gift med henne. Får man med sig en sådan kvinnosyn hemifrån – i kombination med en vana att få sin vilja igenom – är det kanske inte så konstigt att man inte respekterar en ung tjejs vilja.

Enkel matematik kära journalister, enkel matematik!

Mångkultur. Det är precis just det som är mångkultur. En annan syn på sina mdmänniskor och sig själv i förhållande till omgivningen. Nu är det ju så att svenska myndigheter är skyliga, enligt grundlagen, att bidra till att invandrare behåller och utvecklar sin kulturella särart. Att motarbeta en sådan kvinnosyn som beskrivs ovan är alltså helt lagvidrigt, för en svensk myndighet. Alla utom SD var eniga om att införa det i grundlagen. Och journalisterna hejjade på, och gör dt fortfarande. Mångkultur är bra och nödvändigt.
Citera
2017-03-22, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Chang Frick har ringt runt för att leta jobb åt Lars Ohly. Till slut får han napp. Tino Sanandaji behöver någon som kan läsa in hans "Massutmaning" som ljudbok. Han är beredd att betala avtalsenlig lön.

Trollkulturen från amerikanska alternativhögern har nått Sverige. Kan Lars Ohly få behålla sitt bidrag om han tackar nej?

http://nyheteridag.se/tino-sanandaji...n-min-ljudbok/

Ja, Ohly får behålla sin riksdagslön. Ohly är inte ens skyldig att söka ett nytt arbete, eller att anta ett erbjudande om arbete.
Citera
2017-03-22, 09:18
Moderator
Siegfrids avatar
Dagens Widar Andersson i Folkbladet:
Asylpolitiken bör ersättas med en folkvandringspolitik.
Dagens rörelse mot Europa är inte en fråga om skyddsbehövande individer utan om en folkvandring likt tidigare folkvandringar genom tiderna.
Därför ska den inte mötas med asylregler, utan med reglerad invandring med arbetstillstånd som Kanada.
Frågan om hur man motar de horder som bokstavligen står och hänger på stängslen till Europa lämnar han därhän.
Citat:
Folkvandringstrycket mot Europas gränser är således fortsatt högt. Tack vare partnerskap med Turkiet och stora insatser i Grekland så har de stora vandringarna norr och västerut i Europa minskat radikalt under det gångna året. Att enbart dämma upp människomassorna vid gränserna kommer dock inte att fungera i längden. Människors längtan efter bättre livschanser och mer anständiga livsvillkor är stark och uthållig.

Att försöka processa fram en fungerande folkvandringspolitik är därför sannolikt den mest bjudande uppgiften för ledande politiker i Sverige och i många andra länder. Att möta folkvandringar med asylrättsprövningar låter sig inte göras. Asylprövningar är ändamålsenliga då skyddsskälen står i centrum. Däremot är asylrätten otympligt ofunktionell då det istället snarare handlar om en förfrågan om att få pröva lyckan i en rikare del av världen. Vilket de svenska nyliga erfarenheterna mer än övertydligt visar.

---

Folkvandringens huvudspår bör anknyta till förhållningssätt som är betydligt mer ändamålsenliga och långsiktigt uthålliga. Närmast till hands är den slags arbetskrafts- och meritinvandring som tillämpas i Kanada (och efter Brexit snart också i Storbritannien fullt ut).

http://folkbladet.se/opinion/ny-poli...om4556000.aspx
Citera
2017-03-22, 09:37
Moderator
Meijis avatar
Ulf Erlandsson, sverigedemokratisk politiker i Hässleholm tar strid mot Expo med en artikel i Kristianstadsbladet: "Jag är banne mig inte rasist, men realist!". Erlandsson skriver:

Citat:
Nu har jag fått utstå oerhört mycket smutskastning. Jag har utmålats som rasist efter att Expo har synat min Facebook.

Då ska man veta att Expo är en vänsterorienterad organisation som har till uppgift att smutskasta Sverigedemokrater och som anser att SD inte har något existensberättigande. Man kan inte säga att Expo är den oberoende granskare man påstår sig vara. Även om Fria Tider anses vara en olämplig sajt att dela artiklar från, kan inte allt som kommer från den sajten stämplas som rasistiskt.

Jag har till största delen delat artiklar som informerar om partimätningar när SD har gått upp, något som dessutom den politiskt korrekta (PK) media ibland ”glömmer” att rapportera om. Detta ser jag inte som rasistiskt… men vi har väl olika uppfattningar om vad som är rasistiskt.

Jag anser inte heller att det är rasistiskt att dela artiklar som upplyser om diverse våldsbrott som begås i samhället, detta kan vi dagligen ta del av i PK-media, men när någon media tar upp att förövaren ifråga kommer från ett annat land anses det av vissa vara rasistiskt. Det går inte stoppa huvudet i sanden och selektera vilken information som ska nå folket.

Erlandsson lyfter fram flera centrala frågor.
1. Expo är *inte* någon oberoende granskare, utan en organisation som ägnar sig åt att smutskasta SD.

Erlandsson beskriver hur Expo arbetar: "Expo har folk som sitter och granskar Sverigedemokraters Facebooksidor och när granskarna ser något som inte passar i deras ögon, tar de en skärmdump och sparar i något arkiv" för att kunna åberopa ett antal år senare.

2. Han avfärdar Expos och likasinnades teknik att bortse från sakinnehållet och på ett bräde avfärda allt som har publicerats av Fria Tider och annan regimkritisk media.

3. Erlandsson motsätter sig, att svenska s.k. journalister vilseleder väljarna genom att "selektera vilken information som ska nå folket".

4. Erlandsson ifrågasätter hur lättvindigt någon stämplas som "rasist" och frågar retoriskt: "Är det utvalda aktiviteter på Fb som avgör om man är rasist?"

Erlandsson kallar sig själv inledningsvis för "realist" och avslutar med, att "tacka alla som har stöttat mig via mail, brev, insändare, telefonsamtal och personliga möten". Han tydliggör därmed, att man inte längre självklart blir utstött, när Expo i samarbete med MSM förklarar någon som fredlös.

Det skall bli intressant att se, om Expos stödtrupper=den svenska journalistkåren går till samlat motangrepp... eller om svenska s.k. journalister väljer att avstå från det.

http://www.kristianstadsbladet.se/de...t-men-realist/

-----

När "realist" ersätter "rasist" så kanske "utopist" blir begreppet för PK-folket.

Utopister som inte bara är självgoda... utan därtill partiska, kortsiktiga och irrationella. Minns Ivar Arpis viktiga ledare, som undertecknad skrev om i söndags (länk).

https://www.svd.se/var-empati-leder-oss-fel/om/ledare

https://unvis.it/svd.se/var-empati-l...-fel/om/ledare
Senast redigerad av Meiji 2017-03-22 kl. 09:53.
Citera
2017-03-22, 10:37
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Minns Ivar Arpis viktiga ledare, som undertecknad skrev om i söndags (länk).

https://www.svd.se/var-empati-leder-oss-fel/om/ledare

https://unvis.it/svd.se/var-empati-l...-fel/om/ledare

Den där frågan har utretts ordentligt redan för 2000-3000 år sedan.

"A serene and peaceful mind (citta-prasadanam) is cultivated (bhavanatah) by being friendly (maitri) towards happy people (sukha), compassionate (karuna) towards those who are suffering (duhkha), delighted (mudita) with those who are virtuous (punya) and disengaged or undisturbed (upeksa) by those who are doing harm (apunya)."
Citera
2017-03-22, 12:10
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Ulf Erlandsson, sverigedemokratisk politiker i Hässleholm tar strid mot Expo med en artikel i Kristianstadsbladet: "Jag är banne mig inte rasist, men realist!". Erlandsson skriver:

Erlandsson lyfter fram flera centrala frågor.
1. Expo är *inte* någon oberoende granskare, utan en organisation som ägnar sig åt att smutskasta SD.

Erlandsson beskriver hur Expo arbetar: "Expo har folk som sitter och granskar Sverigedemokraters Facebooksidor och när granskarna ser något som inte passar i deras ögon, tar de en skärmdump och sparar i något arkiv" för att kunna åberopa ett antal år senare.

2. Han avfärdar Expos och likasinnades teknik att bortse från sakinnehållet och på ett bräde avfärda allt som har publicerats av Fria Tider och annan regimkritisk media.

3. Erlandsson motsätter sig, att svenska s.k. journalister vilseleder väljarna genom att "selektera vilken information som ska nå folket".

4. Erlandsson ifrågasätter hur lättvindigt någon stämplas som "rasist" och frågar retoriskt: "Är det utvalda aktiviteter på Fb som avgör om man är rasist?"

Erlandsson kallar sig själv inledningsvis för "realist" och avslutar med, att "tacka alla som har stöttat mig via mail, brev, insändare, telefonsamtal och personliga möten". Han tydliggör därmed, att man inte längre självklart blir utstött, när Expo i samarbete med MSM förklarar någon som fredlös.

Det skall bli intressant att se, om Expos stödtrupper=den svenska journalistkåren går till samlat motangrepp... eller om svenska s.k. journalister väljer att avstå från det.

http://www.kristianstadsbladet.se/de...t-men-realist/

Expo gör smutsjobben åt mainstreammedia. Det verkar även som man är en plattform för vänsterinriktade forskare. Inte att dessa forskare medverkar öppet, utan mer att man stödjer med kunskap. 7klöverns ungdomsförbund stödjer också expo. Så även vissa kändisar och företag som ser en vinst med att få den sortens good will som antirasism ger.

Det ligger då i sakens natur att bibehålla och med alla medel sprida uppgifter om att rasismen är stor. Det är den ena sidan. Den andra, och den viktigaste, är att normalisera de negativa konsekvenser det får för personer som utsätts för expos så kallade granskningar. Det är nu inte bara granskningar, utan man går metodiskt tillväga med att kontakta arbetsgivare, vänner om det går och andra aktörer som då inte längre vill ha med den granskade personen att göra. Detta är den egentliga drivkraften och expos hela verksamhetsidé. Avslöjade personer är bevis för rådande rasismen i Sverige och precis som hos stasi handlade det om rikets säkerhet.

Liknelser med Stasi har som sagts gjorts. I verket "Kommunismens svarta bok" kan vi läsa om en intervju med den ungerske motståndsmannen, Z Nyeste, som hade upplevt både nazistiska och kommunistiska förhörsmetoder.

"Om man arresterades som politiskt oliktänkande av nazisterna ville de vanligtvis veta vad man gjorde, vilka vänner man hade, planering och så vidare. Kommunisterna bekymrade sig inte om sådant. De visste redan när de arresterade en vad för slags bekännelse man skall skriva under. Men inte en själv. Jag kunde absolut inte tro att jag skulle bli en amerikansk spion!"

Nu är inte expo detsamma som Stasi, däremot finns samma tendenser att utpeka individer som ett hot utan att man har ett underlag för det. Hos människors åsikter eller uttalanden lägger man in negativa värden efter eget behag. Bakom sig har man den så kallade värdegrunden och alla som bryter mot den är rättslös. Social stigmatisering blir till följd och räknas för expo som en seger. Antalet självmord på grund av kränkningar och trakasserier i arbete är mellan 100 till 300 per år. Expo arbetar hårt för att skapa en ny grupp som riskerar att begå självmord.

Katerina Janouch skrev i måndags i Nyheter idag:

Citat:
Men dessvärre drabbar de svenska stasimetoderna även tusentals anonyma, både infödda svenskar och invandrare, som lider skada i det fördolda. Jag har de sista månaderna översköljts av vittnesmål från helt vanliga människor i hela Sverige som förlorat arbete, vänner och till och med familj på grund av sina åsikter. En person med ett kreativt yrke berättade att hen inte på något sätt uttryckt något extremt på sin arbetsplats. Däremot begick hen misstaget att antyda att hen inte röstade vänster när saken kom på tal. Därefter hade stämningen blivit kylig och olustig. Hen ställdes inför valet att spela med eller stå på sig. Detta är en lång historia, men hen valde det sistnämnda, med resultatet att hen numera är arbetslös. Och detta är bara ett exempel. Många väljer tystnad framför dialog av samma anledning. Man vill inte förlora inkomst och social plattform. Man vill även i fortsättningen bli bjuden på middagar och ha kvar sina vänner på Facebook. Man kanske rentav vill fortsätta ha bra kontakt med sina barn.
http://nyheteridag.se/janouch-dem-du...de-mot-toppen/

Media är i allra högsta grad skyldig till denna dystra utveckling. I mediakriget har vi under åren gång på gång sett hur man försökt använda den här metoden även på etablerade skribenter. Tror Dahlberg, Arpi, Gudmundsson, Lotta Gröning, Andersson med flera kan instämma i detta. Särskilt DN har sysslat med värdegrundsförtal mot skribenter såsom Teodorescu.
Citera
2017-03-22, 15:32
Medlem
Hårbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Trollkulturen från amerikanska alternativhögern har nått Sverige.
Den mest glädjande nyhet man kan tänka sig om det är mer än en svala.

Det mest synliga resultatet är att det helt enkelt funkar; Trump är president, inte Clinton.

Det viktigaste resultatet är dock att alternativhögern eroderar hela etablissemangets maktbas genom att inte erkänna dess överhöghet. Etablissemangets reella makt är liten, det lever på den fiktiva makten att så många frivilligt ger etablissemanget tolkningsföreträde och legitimitet samt godkänner dess självutnämnda position på "the moral high ground".

Det är därför alternativmedia ligger mer rätt i fas med samtiden än SD som medvetet och omedvetet har internaliserat sina politiska motståndares världsbild och fortfarande tror att vägen till framgång är att vara självutplånande.

Vinnaren är den som har bollar att utropa sig till vinnare; se Chang Fricks klander av Bonniers bristande pressetik.
Citera
2017-03-22, 15:57
Medlem
Expressen gör ett inlägg i mångkulturdebatten idag:

"Anyurus skildring av islam spräcker fördomar"

Så här står det:
Citat:
Per Wirtén är imponerad av Anyurus skildring av praktiserande muslimer.
– Det finns en fantastiskt vacker skildring av muslimsk bön som bara spräcker hundra år av stereotyper om vad det är att böja knä och be, säger han.
Han ställer sig dock frågan till hur den ska svenska offentligheten kommer reagera på romanens antydan om att hoppet går att återfinna i just det religiösa.
– Den svenska offentligheten är ju så religionsfientlig, oavsett om det handlar om islam eller kristendom.

Man behöver knappt läsa mellan raderna för att tolka det han skriver som att han är öppen för att göra Sverige till en muslimsk stat, men att han är tveksam till att det skulle gå på grund av det stora motståndet hos svenska folket.
Han bekräftar därmed många av de farhågor som folk har. Det finns en del fanatiker på vänsterkanten i Sverige som verkligen gör allt för att förstöra vårt samhälle.

http://www.expressen.se/kultur/anyur...cker-fordomar/
Citera
2017-03-22, 16:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hårboll
Det viktigaste resultatet är dock att alternativhögern eroderar hela etablissemangets maktbas genom att inte erkänna dess överhöghet. Etablissemangets reella makt är liten, det lever på den fiktiva makten att så många frivilligt ger etablissemanget tolkningsföreträde och legitimitet samt godkänner dess självutnämnda position på "the moral high ground".

Vinnaren är den som har bollar att utropa sig till vinnare; se Chang Fricks klander av Bonniers bristande pressetik.
Som konstaterats tidigare i tråden så är upplevd makt = verklig makt.
Nu börjar det bli allt tydligare att inte bara är kejsaren naken, han är även väldigt klent utrustad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in