2017-02-05, 19:41
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
Ursäkta att jag tjatar på om Springare men ifall han håller ut och fortsätter som han lovat så tror jag att det här kommer att bli en gamechanger.

Peter Springares facebookinlägg uppvisar på mindre än två dygn:

17 000 gillningar
3 600 kommentarer
11 562 delningar

Har också sett ett par utländska media plocka upp bollen där nedanstående artikel är den mest "prominenta"

http://www.express.co.uk/news/world/...er-blasts-rant

Med honom blir det svårt i och med att han inte är en offentlig person. Trots det levererar han fakta som sprids mer än värsta kändisen kan.
Citera
2017-02-05, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
När nu systemet har ruckats så mycket från sin normala balans (genom mångkultur), så finns inga traditionella demokratiska metoder för att återföra systemet från sitt numera instabila läge. Givetvis kan det förändras genom våldsamma metoder som vi egentligen inte vill acceptera, men du kommer naturligtvis inte att få läsa om det i MSM.
K-O Arnstberg tror att demokratiska val är enda möjligheten:
Citat:
De som har makten över The Moral High Ground kan bara besegras i ett allmänt val. Det är bara demokratin som kan störta den moraliska makteliten. Sådana maktskiften är på väg lite varstans i västvärlden, efter Brexit och Trump. Moralisterna kan behålla sin höga moral, men när de förlorar verklighetskontakten så, med en viss fördröjning, förlorar de också makten.

Även om vi förhoppningsvis slipper makthavare som Rodrigo Duterte, så står vi inför ett dramatiskt maktskifte i Sverige. Alternativet är att de som styr Sverige tappar samhällskontrollen och det svenska välfärdssamhället havererar. I båda fallen vinner verkligheten. Till och med om svenskarna försvinner som ett eget folk, så har verkligheten vunnit. Det kan ta lite tid, men det gör den alltid.

Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Jag vet inte när vänstern släppte lojaliteten mot sina ursprungliga medlemmar, jag tror det var på 90-talet. Och varför det hände borde man verkligen forska i.

Arnstberg benämner värdegrunden som något som myntades eller populariserades inom byråkratin, institutionerna och offentligheten med början i skolväsendet på 90-talet; något som numera blivit en besvärjelse för maktkonservatism. Förmodligen kan marxisterna även få normkritik att inlemmas i värdegrunden - som dock inte får kritiseras, om man inte vill sällas till ondskans mörkermän. Men redan långt tidigare hade studentaktivisterna, 68-vågen, 40-talisterna fjärmat sig från de trista arbetarna; och arbetarna har aldrig identifierat sig med dessa aktivister vars tankestoff och aktivism belägrat hela västerlandet, mer eller mindre, sen slutet av 60-talet. De och deras avkommor sitter de facto på statens och statsmakternas nyckelposter.

Citat:
Om vi återvänder till paradigmskiftet kring 1970 och vänsterpolitikens seger, så finns redan från början ett stort problem. Inte ens då gick det särskilt bra att identifiera ”arbetarklassen”, som utsugen och proletariserad av kapitalismen. Det var en i stort sett överspelad epok. Med lite god vilja kan vi visserligen säga att det fanns en arbetarklass, men denna attraherades knappast av dessa studentaktivister som politiska ledare. Efterhand som välståndet steg, blev det allt tydligare att ”arbetarna” inte tänkte ställa sig på några barrikader, utan föredrog ett materiellt välstånd. Visst ville de förbättra sina löner, få längre semester och allt sådant, men de kände sig inte utsugna av det kapitalistiska samhällsskicket, inte på allvar. De var inte rasande över att vara förtrycka utan, så länge de inte förlorade jobbet, var de ganska nöjda. Om de fick bestämma så var det starka fackföreningar och socialdemokraterna som gällde, det parti som föredrog revisionen framför revolutionen.

Med andra ord, den unga eliten riskerade att förlora makten redan innan de hunnit fram till köttgrytorna. Den växande invandringen kom som en räddare i nöden. Dessa vänsterstudenter hade själva hittat på att de representerade arbetarna. När detta inte fungerade såg de inga problem med att skifta. Dög inte den ena legitimeringen, så dög väl den andra. Det svensknationella projektet överges. Det blev finare att vara globalist än nationalist, finare att hjälpa flyktingar än tröga arbetare. Att ersätta arbetarna med invandrare och kalla alla för flyktingar, det skärpte motsättningen mellan de goda och de onda. Vem vågar säga att det är fel att hjälpa flyktingar (som flyr för sina liv). Vem påstår att alla människor inte är lika mycket värda?! Den som har invändningar är moraliskt föraktlig, någon som inte vill bidra till en bättre värld! Makten över The Moral High Ground konsolideras och makten betyder allt.

https://morklaggning.wordpress.com/2...et/#more-16012

Marxismens mutationer störtar samhällen, de bygger inget. Goda löften som ständigt motbevisas i deras gemena handlingar. Förr eller senare kommer verkligheten ikapp, frågan är bara hur mycket lidande och förstörelse som materialiseras.
Citera
2017-02-05, 20:03
Medlem
DAGGER[X]s avatar
The Diplomad fångar det internationella kriget om mångkultur. Jag måste erkänna att jag inte anade att USA skulle hetta till såpass när denna tråd började bege sig

Citat:
The progressives seek to destroy our culture, and replace it with . . . what exactly? The progs can't or won't say, but we can certainly get a glimpse of what's to come if they succeed. Has "diversity" of the progressive kind made Europe a stronger and a better place to live? I think that hundreds of victims of Islam in Paris, Nice, Brussels, London, etc., might have an interesting answer to that. I note that thanks to the strength derived from diversity, Swedish police now advise Swedish women not to go out alone after dark and to dress modestly so as not offend the "refugees" who might just have to rape and murder these women for cultural reasons. If "diversity" is so good, why not encourage it in the Muslim world? Let's build churches in Mecca! How about that? Why not more diversity in Nigeria? Perhaps Mexico should diversify its demographics by taking in hundreds of thousands of "refugees" from the Middle East and Africa, and not funneling them northward? The same progs who worry about cultural contamination by missionaries of an isolated tribe in the Amazonian forest have no problem turning vast swathes of our cities into "no go" zones ruled by the practitioners of Sharia and the other blessings of the Religion of Peace.

Opposition to the progressive concept of "diversity" has nothing to do with race. I, for one, find race a boring concept, and one that tells you little useful about any person. Melanin levels have no bearing on the worth of an individual. A typical Caribbean person has much more in common with a typical North American person, regardless of color, than does a white Iranian or Syrian. The issue is culture. The overwhelming majority of the immigrants to the US, for example, came from "diverse" backgrounds but within a cultural range framed by Judeo-Christian concepts. Islamic culture is not within that range, and, unlike Buddhism or Hinduism, is openly hostile to our culture and its values. We have the right to defend ourselves from that sort of "diversity," PM Trudeau and Hollywood not withstanding.

http://www.thediplomad.com/2017/02/d...-strength.html
.

Är Antifa påväg att ersätta SJW nu? Intressant att se dom segla upp i USA. Polariseringen i USA är häpnadsväckande, vad händer om en Demokrat vinner nästa val, passfria skytteltåg över Mexikanska gränsen
Citat:

We find ourselves moving so quickly through history these days that the years can’t pass quickly enough. It’s a race for the future, and political phenomenon that were central to our discourse only a year or two ago are being rapidly replaced by new innovations in the field of Political Radicalization. The ‘SJW,’ is just one of these kinds of concepts, as I believe the protests and riots this past week show that the SJW is on the verge of obsolescence, and that a new foe is on the rise, the Antifa. Let this article serve then as a eulogy for the SJW, the noble, the proud, the brave Social Justice Warrior. It’s been a long time coming, as the term has felt dated for some time now, and with the emergence of Antifa there can be no doubt we have entered a new stage of the game. Whether this game is one of any consequence, I can’t say I know for sure, not yet anyway, but on the off chance that it is, it’s important, I feel, to keep track of all the points and tokens accurately each turn so that we’ll be able to tally up a winner when someone finally drops the bomb.

https://medium.com/@kantbot2000/chil...49f#.xyp5fx9w6
Citera
2017-02-05, 20:14
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursäkta att jag tjatar på om Springare men ifall han håller ut och fortsätter som han lovat så tror jag att det här kommer att bli en gamechanger.

Peter Springares facebookinlägg uppvisar på mindre än två dygn:

17 000 gillningar
3 600 kommentarer
11 562 delningar

Har också sett ett par utländska media plocka upp bollen där nedanstående artikel är den mest "prominenta"

http://www.express.co.uk/news/world/...er-blasts-rant
Springare har ju redan fetpudlat, och bekänner sig nu till den globalistiska massinvandringslinjen och att det är ett litet fåtal buspojkar som förstör för alla skötsamma källarskägg i förorternas moskéer. Om det är hans egna övertygelse, eller polisens HR-avdelnings väl valda ord, som kommer till uttryck får vi väl aldrig veta, men nu har ju faktiskt globalistmedia i stället bollen på straffpunkten.

Vilsen polis förhastar sig, begår misstag och tror att nysvenskar är oskötsamma, men har nu upptäckt sitt misstag och rättat sina felaktiga uppgifter. Där har ni Wolodarskis ledare i DN i morgon, sammanfattad i en mening.
Citera
2017-02-05, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Springare har ju redan fetpudlat, och bekänner sig nu till den globalistiska massinvandringslinjen och att det är ett litet fåtal buspojkar som förstör för alla skötsamma källarskägg i förorternas moskéer. Om det är hans egna övertygelse, eller polisens HR-avdelnings väl valda ord, som kommer till uttryck får vi väl aldrig veta, men nu har ju faktiskt globalistmedia i stället bollen på straffpunkten.

Då kanske du skall ta och posta den pudeln här så att vi kan jämföra din text ovan med innehållet i den pudeln.
Citera
2017-02-05, 22:34
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Då kanske du skall ta och posta den pudeln här så att vi kan jämföra din text ovan med innehållet i den pudeln.
Citat:
Om man inte kan diskutera problemet med kriminaliteten bland invandrare utan att hänföra den till rasistisk propaganda, är vi mycket illa ute. Nu är det knappt någon av alla som reagerat på mitt förra inlägg, som hävdar detta, men jag vill utveckla vidare.

Jag är för invandring och mottagande av asylsökanden under ordnade och strukturerade former, så jag är en gång för alla inte rasistiskt lagd när vi kommer till det.Dock är jag mycket bekymrad över den kriminalitet och tänket hos de invandrade kriminella, som kraftigt överbelastar och håller på att stjälpa vårt rättsystem.

Problemet är att ingen vill prata om detta. De enda som ibland tycks reagera på företeelsen är det stora flertalet andra rädda men skötsamma invandrare som lever i skräck bland dessa kriminella.

//..//

Detta är inte att hänga ut invandrare och asylsökanden som kriminella. Detta är att värna dessa grupper och alla andra icke kriminella som bor och verkar i detta land. Återigen; Det handlar om invandrad kriminalitet och invandrade kriminella. Inte om invandrare/asylsökande som grupp.

(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?
Citera
2017-02-05, 22:53
Medlem
fasligts avatar
The perfect shit storm är på väg. Bevisen för hur illa det står till staplas på hög nu och alternativa fakta sipprar in överallt i offentligheten. Ingen kan påstå att man inget visste. Den makthavare som påstår sig inte ha vetat kommer dömas som tyskarna som sa sig inget ha vetat om lägren. Alla vet och alla vet att alla vet. Vansinnet måste få ett slut.

PJ Anders Linder i Borås Tidning om vad som är att vänta.
Citat:
När man läser Migrationsverkets prognos från oktober i fjol blir man varse att asyl- och framför allt anhöriginvandringen bedöms bli historiskt hög även under kommande år. Det är förstås svårt att göra den här sortens uppskattningar och att göra, men utifrån vad myndigheten har av erfarenhet och kunskap förutspår man att det kommer att lämnas in 178 000 nya ansökningar om asyl under femårsperioden 2016-2020 och att de nya så kallade anknytningsärendena ska uppgå till 374 000. Det rör sig alltså om 552 000 som vill få uppehållstillstånd i Sverige av dessa skäl.
Citat:
Ytterligare drygt en halv miljon människor på fem år, som ska hanteras av det svenska mottagningssystemet? Det låter som väldigt många.
Citat:
Ansvariga politiker i regering och riksdag måste tala klartext om detta och förhålla sig till det. Det duger inte att låtsas som om saker och ting har ordnat sig bara för att situationen inte är lika kaotisk som 2015.

Citat:
Tyvärr tyder dock det mesta på att utanförskapet på arbetsmarknaden kommer att öka nästan oavsett vad politikerna realistiskt sett kan göra. Redan bland dem som kom till Sverige under förra årtiondet är det alldeles för få som i dag har jobb och försörjer sig själva nu. Hur ska det då gå för dem som kommer nu?

Därför har jag svårt att se annat än att politikerna inte bara bör agera för att förbättra integrationen utan också för att minska migrationstrycket så att det kommer färre än vad Migrationsverket förutspår. Annars blir det oerhört svårt att klara en balanserad samhällsutveckling med fortsatt social sammanhållning. Ett första steg är att snarast möjligt ge besked om att de ”tillfälligt” strängare migrationsreglerna kommer att gälla varaktigt.
http://www.bt.se/ledare/pj-anders-li...ragan-ar-lost/
Citera
2017-02-05, 22:56
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Trams

Du läser som en aftonbladetskribent skriver. Det där är ingen pudel utan en brasklapp. Behöver du en röd pil? Återkommer han med "invandrade kriminella" nästa vecka har jag rätt om inte så har du rätt. Jag tror inte han ger sig givet stödet han fått.

Nu har någon "TV profil" hakat på också

http://www.friatider.se/medieprofil-...te-pa-medierna

Så jag tror snarare det kan växa än dö.
Citera
2017-02-05, 23:05
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Du läser som en aftonbladetskribent skriver. Det där är ingen pudel utan en brasklapp. Behöver du en röd pil? Återkommer han med "invandrade kriminella" nästa vecka har jag rätt om inte så har du rätt. Jag tror inte han ger sig givet stödet han fått.

Nu har någon "TV profil" hakat på också

http://www.friatider.se/medieprofil-...te-pa-medierna

Så jag tror snarare det kan växa än dö.
Vi får se. Lackmustestet blir om Springare kör en likadan redogörelse på fyllan på sin Fejja nästa fredag också, eller om polisens HR-avdelning kan få honom på andra tankar. Vi får som sagt se.
Citera
2017-02-05, 23:10
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Vi får se.

Det får vi onekligen göra. Jag tror på den perfekta stormen
Citera
2017-02-05, 23:20
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det får vi onekligen göra. Jag tror på den perfekta stormen
Jag hoppas att jag har fel, ty om inte den perfekta stormen kommer illa kvickt så är det kört för Sverige. Kolla på länken från fasligt ett par poster upp, där siffrorna ser alarmerande ut. Ännu mer alarmerande ser det ut om man går in på SCB:
Citat:
1969 hade Sverige åtta miljoner invånare. Under 2004 blev vi nio miljoner. Det tog alltså 35 år för befolkningen att öka med en miljon. Att nå nivån 10 miljoner invånare kommer att ta oss 13 år. Det beräknas ske redan under 2017. Nästa gräns, 11 miljoner, nås 2024. Det är bara sju år senare. En ökning på en miljon har aldrig tidigare skett så fort. Därefter väntas befolkningen öka långsammare.

http://www.scb.se/hitta-statistik/sv...e-8e181774880e

Hint: Det är inte svenska pensionärer som flyttar hem från Portugal som utgör den dramatiska befolkningsökningen.
Citera
2017-02-05, 23:32
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Hint: Det är inte svenska pensionärer som flyttar hem från Portugal som utgör den dramatiska befolkningsökningen.

I det här fallet fick vi positiva nyheter idag som tas upp i en tråd i Politik/EU om Österrikes förslag om reviderad asyllagstiftning där möjligheten att söka asyl i EU tas bort. Kan inte länka på mobil, men du hittar tråden om du är intresserad. Jag tror att EU röstar igenom det förslaget.

Då kan vårt migrationsaktivismverk ha vilka prognoser dom vill sen.
Senast redigerad av Nostradumbass 2017-02-05 kl. 23:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in