2016-12-29, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allmogen
Sannerligen skrämmande berättelser från Staffan Danielsson och Finn Bengtsson om vad de utsätts för inom moderutterna och centern. De har varit lojala bortom rimlighetens gräns. Partierna borde istället vara tacksamma när de stått upp mot rena dårskaper.

Det är underbart att TV-mediet demokratiserats och blivit tillgängligt för alla att uttrycka sig i. Internet har piskat fram den tillnyktring som trots allt kan ses på sina håll i traditionella medier. Den enskilt tyngsta faktorn i mediekriget.

Den utredning Danielsson begärde hos RUTen är lika skrämmande den. För det första att ingen begärt någon sådan sammanställning tidigare. För det andra att sysselsättningssiffrorna är ljusår från vad alla profetior om invandringens lönsamhet behöver för att gå i uppfyllelse. Och Danielsson har sagt att det inte gick att få fram hur stor andel av arbetet som utförs med lönebidrag. Vilket förmodligen är en ansenlig andel.

En fundering jag har är hur stor del av de sysselsatta invandrarna som arbetar inom det migrationsindustriella projektet.

Är rätt säker på att andel invandrare är hög bland personalen på HVB-boendena runt om i landet. Likaså dom så kallade gode männen. Vet om ett flertal aktiva i den klubb jag tränar på som är invandrare och arbetar på dessa hem för så kallade ensamkommande.
Citera
2016-12-29, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Johan Forsell, migrationspolitisk talesman för Moderaterna, släpper ut en försöksballong på Twitter.

Kommer detta att avfärdas som en populistisk "Ygeman" av media och av väljare? Eller kommer detta att ge liv i debatten?

Länk Twitter

40% har ej uppgett sin identitet när de klivit över gränsen till Sverige.

Samt:
"Migrationsverket och Polisen har i rapporten "Återvändandeuppdraget" pekat på samordningsproblem. Till exempel kan en person vara dömd i Sverige i en identitet, men ha en annan hos Migrationsverket."

http://www.di.se/nyheter/anders-ygem...a-asylsokande/

En regering har i uppdrag att säkerställa att dess medborgare lever under säkra förhållanden, hur ser detta ut egentligen.
Senast redigerad av chicksdigit 2016-12-29 kl. 20:53.
Citera
2016-12-29, 20:55
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det där är Tino Sanandajis stora fråga. Men han har inte gått lika långt som vi har gjort här och påpekat de egentliga orsakerna. Anders Borg förnekar sig inte. Med större invandring blir det ökad produktion som gynnar företagande. Märkvärdigare än så är det inte. I det har han ju rätt. Borg förnekar inte heller att det blir sämre för den vanlige svensken när det blir en försörjningsbörda och större konkurrens om jobben. Det är nyliberalisternas ingång och de planerar ju att komma undan genom att vara med i den vinnande sidan hos företagarna. Just den här saken döljer man väldigt mycket. Det är här som Dan Eliasson och Anders Danielsson kommer in som konsekvent förnekar konsekvenserna för svensken. SVT och SR hjälper också till väldigt mycket i detta. Vänstern och media å sin sida bjuds in i finrummen för att då med sin agenda syssla med aktivism.

Nu har dock en stor sida av media brutit sig lös och bedriver kritik mot massinvandringen och upplyser om konsekvenserna. Då blir det riktigt jobbigt för vänstern eftersom denna utbrytarskara är liberaler.
Du får heller inte glömma bort den massinvandringsindustriella aspekten av att vi får in hundratusentals okvalificerade kompetenser i landet. Ingen kan väl ha missat de märkliga diskussionerna om "låga trösklar" och "enkla jobb" som förekommit på tidningarnas ledarsida. Många har förundrats över att det är marknadsliberaler som Annie Lööf, Tove Lifvendal, et consortes som driver denna tes. Varför skulle marknadsliberaler vilja ha in en massa nya svenskar i landet så att vi tvingas uppfinna lågtrösklade jobb som aldrig tidigare funnits i Sverige och som ingen har haft en tanke på är nödvändiga i landet?

Att Alice Teodorescu behöver någon som bär hennes väska på Göteborgs centralstation för en tjuga är en sak, men man ska inte glömma bemanningsindustrin som nu vädrar guldrusch när de tänker på de feta kontrakt som väntar dem för att de ska ta hand om alla dessa hundratusentals nysvenskar. Hur många miljarder bemanningsföretagen kan mjölka stat och kommuner på när de ska uppfinna hundratusentals enkla jobb och ta betalt för att fylla dem med nysvenskar vågar jag inte tänka på.

Marknadsliberalerna agerar riktigt smart här, och Svenne sväljer allt med hull och hår. "Jaså, nysvenskarna ska jobba med enkla jobb? Då gör de ju faktiskt nytta. Då kan jag släppa invandringspolitiken och gå tillbaka till att oroa mig för bolåneräntorna igen, eftersom eliten har full koll på massinvandringen."
Senast redigerad av LuktenUtavBajs 2016-12-29 kl. 20:58.
Citera
2016-12-29, 21:22
Medlem
Någon som såg SVT:s årskrönika?

http://www.svtplay.se/video/11737974...-00?start=auto

Jag försöker titta nu men jag blir fysiskt illamående när jag ser dessa människor och hör deras propaganda. Om det är någon som kan berätta om det sas något betydelsefullt i termer av mediakriget så vore jag tacksam.
Citera
2016-12-29, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chicksdigit
40% har ej uppgett sin identitet när de klivit över gränsen till Sverige.

Samt:
"Migrationsverket och Polisen har i rapporten "Återvändandeuppdraget" pekat på samordningsproblem. Till exempel kan en person vara dömd i Sverige i en identitet, men ha en annan hos Migrationsverket."

http://www.di.se/nyheter/anders-ygem...a-asylsokande/

En regering har i uppdrag att säkerställa att dess medborgare lever under säkra förhållanden, hur ser detta ut egentligen.

Ja, ett svar ges av Ivar Arpi 2015-07-10:

Europa är IS nästa stora slagfält
http://www.svd.se/europa-ar-is-nasta-stora-slagfalt

Olika säkerhetstjänster i Europa har länge varnat för att IS smugglar in terrorister i asylströmmarna. Här har Säpo varnat handläggare på Migrationsverket om att jihadister som stridit för Islamiska staten kunde misstänkas försöka få asyl i Sverige, med hjälp av förfalskade eller stulna pass. På grund av det drastiskt ökade söktrycket har arbetsbördan ökat för Migrationsverket, vilket gör att det inte finns resurser till ordentliga utredningar för att upptäcka misstänka jihadister. I stället för att utreda grundligt jagar handläggare ”pinnar”, alltså att avsluta så många ärenden som möjligt. Handläggarnas tidsbrist medför säkerhetsrisker för Sverige kan man tycka.
Citera
2016-12-29, 21:39
Medlem
Hårbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Tanken på en långsiktig strategisk plan känns rätt långsökt även om den förstås inte kan uteslutas. Jag tror på en betydligt enklare förklaring.
...
Att just Sverige och Tyskland har utmärkt sig tror jag går tillbaka till tiden efter andra världskriget, fast på olika sätt. Tyskland sitter fortfarande fast i en nationell skuldkänsla. Sverige har fått hybris efter att ha kört i gräddfilen en lång tid efter kriget.
...
Då blir det såhär – då förvandlas alla sakfrågor till ett politiskt spel utan substans och utan verklighetsförankring. Resultatet blir förr eller senare kaos och anarki. Konstigare än så tror jag inte att det är.
Det är ju rent trams att se viljan att med hjälp av massinvandring från MENA rasera sina egna nationer som något Tyskland och Sverige har åsamkat sig själva.

Eftersom alla västländer utsätts för exakt samma propaganda med global synkronisering så är det ju uppenbart att vårt svenska mediekrig bara är en lokal edition av något större.

Dessutom är det oförskämt att skuldbelägga offret, ungefär som att en kvinna förtjänar att bli våldtagen för att hon har för kort kjol.

Vad som däremot skiljer ut Sverige och Tyskland är vi hittills har varit helt försvarslösa för det nya rovdjur som introducerats i faunan. Vi är nationalstaternas motsvarighet till dronten. I Tysklands fall så är det i viss mån en vingklippning efter 2:a VK som berövat dem flygförmågan, men i Sveriges fall så är det en fatal blandning av extrem likriktning och (osunt) hög tillit som lämnat oss helt utan flygförmåga. Vi har blivit en flock lämlar vars ledare inte längre vill oss väl.

Genom att helt sakna en mångfald bland mediala aktörer så har Sverige länge haft en "single point of failure" när det gäller att plantera idéer i det kollektiva medvetandet. Detta parat med den genom generationer nedärvda egenskapen att lita på våra ledare har gjort att hela svenska folket har förmåtts att marschera efter rena propagandalögner planterade av en liten men homogen grupp. Mediakriget har inte alltid varit ett krig, innan internet slog igenom så var det en hundraprocentigt genomförd ockupation av vårt kollektiva samtal.

Mediakriget uppstod först när alternativa röster började skapa revor i den perfekt uppmålade kulissen.

Man kan med visst fog hävda att ett folk som levt så länge i ett skyddat habitat så att det helt saknar skydd mot yttre fiender förtjänar att gå under, men historieskrivningen skall i alla fall vara rättvis. Det var inte dronten som utplånade sig själv, det var människan som gjorde.

Citat:
Ja, det är rent bedrövligt att journalisterna inte har ifrågasatt det som händer.
Är du så hjärntvättad eller trollar du bara? Det är ju media som har vilselett folket och drivit opportunistiska politiker framför sig till den position vi är idag.

Ställer du på fullt allvar frågan om varför gärningsmannen bakom brottet inte avslöjar sig själv?
Senast redigerad av Hårboll 2016-12-29 kl. 21:44.
Citera
2016-12-29, 21:56
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hårboll
Man kan med visst fog hävda att ett folk som levt så länge i ett skyddat habitat så att det helt saknar skydd mot yttre fiender förtjänar att gå under, men historieskrivningen skall i alla fall vara rättvis. Det var inte dronten som utplånade sig själv, det var människan som gjorde.

Osökt fick du mig att tänka på en insiktsfull väns kommentar hösten 2015:

Svenskarna är som dronten. Skillnaden är bara att dronten inte stod nere vid stranden med skylten "Portuguese welcome!"
Citera
2016-12-29, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hårboll
Det är ju rent trams att se viljan att med hjälp av massinvandring från MENA rasera sina egna nationer som något Tyskland och Sverige har åsamkat sig själva.

Eftersom alla västländer utsätts för exakt samma propaganda med global synkronisering så är det ju uppenbart att vårt svenska mediekrig bara är en lokal edition av något större.

Dessutom är det oförskämt att skuldbelägga offret, ungefär som att en kvinna förtjänar att bli våldtagen för att hon har för kort kjol.

Vad som däremot skiljer ut Sverige och Tyskland är vi hittills har varit helt försvarslösa för det nya rovdjur som introducerats i faunan. Vi är nationalstaternas motsvarighet till dronten. I Tysklands fall så är det i viss mån en vingklippning efter 2:a VK som berövat dem flygförmågan, men i Sveriges fall så är det en fatal blandning av extrem likriktning och (osunt) hög tillit som lämnat oss helt utan flygförmåga. Vi har blivit en flock lämlar vars ledare inte längre vill oss väl.

Genom att helt sakna en mångfald bland mediala aktörer så har Sverige länge haft en "single point of failure" när det gäller att plantera idéer i det kollektiva medvetandet. Detta parat med den genom generationer nedärvda egenskapen att lita på våra ledare har gjort att hela svenska folket har förmåtts att marschera efter rena propagandalögner planterade av en liten men homogen grupp. Mediakriget har inte alltid varit ett krig, innan internet slog igenom så var det en hundraprocentigt genomförd ockupation av vårt kollektiva samtal.

Mediakriget uppstod först när alternativa röster började skapa revor i den perfekt uppmålade kulissen.

Är du så hjärntvättad eller trollar du bara? Det är ju media som har vilselett folket och drivit opportunistiska politiker framför sig till den position vi är idag.

Ställer du på fullt allvar frågan om varför gärningsmannen bakom brottet inte avslöjar sig själv?

Som jag skrivit flera gånger så kan man ställa upp flera olika hypoteser för att förklara det som händer. En stor internationell konspiration är en möjlig hypotes. Men jag tror inte på den eftersom kollektiv dumhet känns troligare för mig. Om du kan övertyga mig om en konspiration så ska jag ändra min uppfattning.

Det finns ju tack och lov en del journalister med en sansad syn på verkligheten. Ivar Arpis artikel om att IS smugglar in terrorister i asylströmmarna i mitt inlägg nyss är ett exempel.

Ann-Charlotte Marteus på Expressen erkände åsiktskorridoren redan för snart två år sedan, se mitt inlägg här:
(FB) Kadhammar diskuterar med MSB - Trollen får inte ta makten!

För övrigt har jag ett resonemang om Peter Kadhammars retorik här:
Citera
2016-12-29, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Johan Forsell, migrationspolitisk talesman för Moderaterna, släpper ut en försöksballong på Twitter.

Kommer detta att avfärdas som en populistisk "Ygeman" av media och av väljare? Eller kommer detta att ge liv i debatten?

Länk Twitter
Menar han inte att snart kommer ytterligare 70 000 personer att bo i Sverige utan tillstånd? Alltså de som redan kommit men väntas få avslag på sin asylansökan.

Eller skulle totalen landa på endast 70 000?
Citera
2016-12-29, 22:44
Medlem
Hårbolls avatar
Citat:
Men jag tror inte på den eftersom kollektiv dumhet känns troligare för mig. Om du kan övertyga mig om en konspiration så ska jag ändra min uppfattning.
Svaret ligger i synkroniseringen. Dumheten är slumpmässig, den globalt synkroniserade utrullningen av "narrativ" är det inte.

Däremot är ordet "konspiration" felvalt, eftersom det inte är något som sker i lönndom. Det senaste exemplet är kampanjen mot "fake news". Det är inget som sker i det fördolda, utan aktörerna är öppna med att de är engagerade i kampen, men samtidigt är det glasklart att det inte är osanna nyheter som är målet som skall bekämpas.

Det var ingen "konspiration" att DDR bekämpade fascism, men däremot visste varje tänkande människa att deras definition av fascism var ekvivalent med politisk opposition.

Citat:
Det finns ju tack och lov en del journalister med en sansad syn på verkligheten.
Ja, och om media hade lyckats kväva internet och fått behålla informationsmonopolet så hade dessa aldrig släppts fram.
Citera
2016-12-29, 23:57
Medlem
https://www.transport.se/Transportar...forlorad-stad/

Fackförbundet transport ger sin syn på hur det är i malmö. Det är inte tranporterna som är det som det handlar om utan om väktare som jag antar ingår i transportförbundet då.

Det är inte en fin bild av malmö som ges, jag tror inte den hade publicerats för ett år sedan, garanterat inte för två år sedan.
Citera
2016-12-29, 23:58
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Som jag skrivit flera gånger så kan man ställa upp flera olika hypoteser för att förklara det som händer. En stor internationell konspiration är en möjlig hypotes. Men jag tror inte på den eftersom kollektiv dumhet känns troligare för mig. Om du kan övertyga mig om en konspiration så ska jag ändra min uppfattning.

Det finns ju tack och lov en del journalister med en sansad syn på verkligheten. Ivar Arpis artikel om att IS smugglar in terrorister i asylströmmarna i mitt inlägg nyss är ett exempel.

Ann-Charlotte Marteus på Expressen erkände åsiktskorridoren redan för snart två år sedan, se mitt inlägg här:

För övrigt har jag ett resonemang om Peter Kadhammars retorik här:
Ja det är ju så klart bara en ren slump att i princip alla västländer runt 60- och 80-talet antog polices som förkunnade att de skulle bli mångkulturella.

Citat:
The White Australia Policy was quietly dismantled after World War II by various changes to immigration policy, although the official policy of multiculturalism was not formally introduced until 1972.

Citat:
Multiculturalism (a Just Society[43]) was adopted as the official policy of the Canadian government during the premiership of Pierre Elliott Trudeau in the 1970s and 1980s.

Citat:
Multiculturalism in the Netherlands began with major increases in immigration during the mid-1950s and 1960s.[89] As a consequence, an official national policy of multiculturalism was adopted in the early 1980s.

Citat:
Sweden was the first country to adopt an official policy of multiculturalism in Europe. In May 1975, a unanimous Swedish parliament passed an act on a new multiculturalist immigrant and minority policy put forward by the social democratic government, that explicitly rejected the ideal ethnic homogeneity and the policy of assimilation.

Citat:
United Kingdom
Multicultural policies[100] were adopted by local administrations from the 1970s and 1980s onwards.

Citat:
Immigration and Nationality Act of 1965
The Hart–Celler Act abolished the quota system based on national origins that had been American immigration policy since the 1920s.
https://en.wikipedia.org/wiki/Immigr...ty_Act_of_1965

Bara. En. Slump.

Eller konspiratorisk hypotes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in