2016-07-18, 11:11
Medlem
DN står upp för kulturarvet. Iallafall om det är skatter och artefakter från antiken med potentiellt status av världsarv:

Citat:
”Vi måste hålla samman för att försvara vårt gemensamma kulturarv eftersom det är att försvara den mänsklighet vi delar, att försvara vilka vi är och vart vi är på väg.”

Så sa FN-organet Unescos generaldirektör Irina Bokova under ett tal på årets Almedalsvecka.

Citat:
Attacker mot kulturarv i krig är emellertid inget nytt utan har förekommit i alla tider. För vad är ett bättre sätt att manifestera sin makt över ett folk än att slå sönder symbolerna för dess kultur?

Citat:
Som Bokova konstaterade efter ett möte med Yazidier på flykt: ”Det är mer än etnisk rensning, för du berövar dem deras identitet. Du vill förstöra dem totalt, du vill inte att något av deras kultur ska finnas kvar. Det är som om de aldrig existerat.”

Det är detta som är ”kulturell rensning”. Genom att förinta alla tecken på att någon annan varit på platsen innan, kan du rättfärdiga dina anspråk på ägande.

Citat:
I alla tider har folk genom handel och utbyte skapat länkar också till andra kulturer. Varje generation skapar nya band, och knyter upp några gamla. Tillsammans bildar de ett nätverk som förenar oss med varandra och med våra rötter. När man förstör kulturarv sliter man av en del av det som binder människor samman.

http://www.dn.se/ledare/huvudledare/...urens-forsvar/

Och kanske har det genom årtusendena även tidigare funnits kulturradikala ministrar och riksantikvarier... DN låter som när riksantikvarie Lars Amréus härförleden hävdade följande:

"Historien arbetar mer drömlikt; hoppar, rycker och delar sig. Trådar slits av och lindas samman på nytt."

"Vi är snart tio miljoner människor i Sverige och vi ska dela på en gemensam framtid. Det är en utmaning att forma denna framtid till ett samhälle som håller ihop. Det första steget tar vi genom att dela lika på det förflutna."
Citera
2016-07-18, 13:36
Medlem
Kaitas avatar
Detta är första gången jag ser hela asylrätten/-systemet ifrågasättas av msm. GP Ledare idag:
http://www.gp.se/ledare/asylrätten-h...egad-1.3483230

"Asylrätten har blivit förlegad"
Citera
2016-07-18, 14:05
Medlem
Prawitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
Detta är första gången jag ser hela asylrätten/-systemet ifrågasättas av msm. GP Ledare idag:
http://www.gp.se/ledare/asylrätten-h...egad-1.3483230

"Asylrätten har blivit förlegad"

Intressant. Läser man texten som kommer efter Boströms ledare ser vi ännu ett slag mot PK-elitens försök att skönmåla utvecklingen i Sverige.

Citat:
Gästkrönika: Paulina Neuding berättar om sin relation till den numer ökända Malmvägen i Sollentuna.

Nedgången på Malmvägen har pågått länge, och det är inte första gången det skjuts. Redan 2004 skrev Svenska Dagbladet om denna del av Sollentuna som en laglös förort där invandrarkillarna skipar sin egen rättvisa (6/1 2004).

Hur går en sådan utveckling ihop med bilden av att Sverige blivit tryggare? Det gör det givetvis inte. De som påstår att Sverige har blivit tryggare brukar basera det på den samlade statistiken över dödligt våld och utsattheten för brott enligt den Nationella Trygghetsundersökningen, medan man ignorerar andra viktiga mått på kriminalitet och otrygghet.

Men det finns gott om belägg för att utvecklingen är precis så alarmerande som den framstår för en vanlig tidningsläsare: Antalet utanförskapsområden gick från tre till över 180 mellan åren 1990 och 2012, enligt beräkningar av nationalekonomen Tino Sanandaji för tankesmedjan Den Nya Välfärden. Enligt Polisen är 53 områden särskilt präglade av kriminalitet. Skjutningar och granatattacker har ökat kraftigt, och situationen i Sverige beskrivs som extrem jämfört med övriga Norden.

https://www.gp.se/ledare/h%C3%A5ll-m...ande-1.3482268

Pk-vänstern nuvarande strategi är att börja jämföra Sverige med Syrien och Irak för att påpeka hur "tryggt" Sverige är, och att situationen inte alls är så farlig som många vill göra gällande. Som vanligt beror allting på vad man jämför med. Vi befinner oss inte på Iraks våldsnivå ännu, men det finns många i Sverige som jobbar hårt för att vi ska ha ett Bagdad eller flera även i Sverige.

DN är nog dom som fortfarande driver tesen om att Sverige är tryggare nu än på mycket länge. Den stora frågan är hur många som fortfarande verkligen tror på deras propaganda. Många vill nog låtsas som om utvecklingen i Sverige inte är så farlig, men ett krypande obehag har nog börjat växa hos många som tidigare inte brydde sig om vad invandringen gör med Sverige. Medias makt att mörka minskar hela tiden.
Citera
2016-07-18, 22:40
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Bra, då har Teodorescu, Neuding et consortes fastställt att det ser illa ut med det mångkulturella lyckosamhället, vilket naturligtvis får bl. a. alla Teodorescu fan boys i tråden att tala i tungor av hänförelse och salighet. När Teodorescu skriver i sin blaska att "invandrare måste skärpa sig" så ser många av trådens deltagare i en inre syn hur Alice går runt med ridbyxor på Avenyn och heilar. So weit, so gut.

Nu ska vi bara knyta ihop nämnda nyliberalers övertygelse för att helt fri och oreglerad invandring faktiskt ändå är bra för Sverige. Den som inte tror mig bör lyssna på söndagsintervjun i P1 för ett tag sedan där Alice pressades av Martin Wicklin om invandringen. Efter att ha slingrat sig som en mask på en metkrok tvingades Alice erkänna att hon är för fri och oreglerad invandring till Sverige, bara man får bort hindret "välfärd" först. Intresserade debattörer besitter bestämt den kompetens som krävs för att navigera på www.sr.se och själv gräva fram intervjun.

Så, hur kombinerar vi fri och oreglerad invandring med det mångkulturella lyckosamhällets totala kollaps? Hur ska vi få muslimerna, som idag har en all-inclusive-vistelse i Sverige men ändå "stökar", att frivilligt gå med på att sluta "stöka" och i stället jobba inom hemtjänsten för ett par hundralappar över existensminimum? Nyliberalerna är som bekant övertygade om att om man bara tar bort bidragen så pejlar alla in sin plats i samhället och tar med glatt sinne ett jobb med en lön som motsvarar den egna platsen i samhällsstegen. Oavsett hur låg lönen är. Så, alla Teodorescu fan boys, hur gör vi med en saken?
Citera
2016-07-18, 23:45
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Bra, då har Teodorescu, Neuding et consortes fastställt att det ser illa ut med det mångkulturella lyckosamhället, vilket naturligtvis får bl. a. alla Teodorescu fan boys i tråden att tala i tungor av hänförelse och salighet.

Nu är det Håkan Boström, som är klarspråkande semestervikarie och tar bladet från munnen i GP - precis som förra sommaren. Teodorescu är förmodligen ledig.
Citera
2016-07-19, 00:09
Medlem
Citat:
Din nya idol Håkan Boström räknas säkert in i et consortes ska du se. Han går säker också runt på Avenyn i ridbyxor och heilar i kväll.

Du verkar tycka att det vore ett gott tecken ifall Boström gick och heilade på Avenyn.
Citera
2016-07-19, 00:25
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
Du verkar tycka att det vore ett gott tecken ifall Boström gick och heilade på Avenyn.
Nja, jag skulle nog tycka att det vore bättre om Boström sparkade igång andra halvlek i stället. I första halvlek fick bl. a. Neuding, Teodorescu och Boström visa att de tycker att invandrare ska sluta "stöka", och som vi uttråkade åskådare vet så gick vi in i halvtidsvila med resultatet 0-0. I andra halvlek måste de bekänna färg. Det duger inte att lojt stå och passa bollen mellan sig på egen planhalva om man ska kvalificera sig till Champions League. Nu vill det till sinnrika anfall, läckra dribblingar och skott på mål om åskådarna inte ska somna på läktaren. Tyvärr tror jag att Teodorescu United spelar med övertygelsen om att det viktiga är inte att vinna, utan att det räcker med att delta. Och deltagit har de ju förvisso. Vi har ju fått veta att de tycker att invandrare ska skärpa sig och ta låglönejobb.
Citera
2016-07-19, 10:23
Moderator
Siegfrids avatar
Inlägg flyttade till (FB) Medias behandling av yxattacken i Tyskland.
/Mod.
Citera
2016-07-19, 15:04
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Bra, då har Teodorescu....

Länka till intervjun då istället för snacka skit.
Citera
2016-07-19, 15:16
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Länka till intervjun då istället för snacka skit.
Nej, det tänker jag inte. Om du är en driven mediakrigare borde du klara av att skriva in "söndagsintervju teodorescu" i googles sökfält själv. Glöm inte att trycka på <ENTER>.
Citera
2016-07-19, 15:28
Medlem
Droidlifes avatar
Citat:
Nej, det tänker jag inte. Om du är en driven mediakrigare borde du klara av att skriva in "söndagsintervju teodorescu" i googles sökfält själv. Glöm inte att trycka på <ENTER>.

"Hallonmun". <3

Tiden drar närmare då det skall väljas sida. Vi får se vem som faller var. Fruntimmer är fruntimmer och skall cuttas lite slack tycker jag. Sockermolnpuff kan gott ges en eloge för att hon iallafall vågar "sticka ut" och tala om saker som är "känsliga". Det finns ju otaliga exempel på helt bindgalna brudar vars intellekt aldrig ens skulle tänka tanken tills dess att "barnet" står och blickar ned emot deras kropp under de sista andetagen.
Senast redigerad av Droidlife 2016-07-19 kl. 15:32.
Citera
2016-07-19, 15:31
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:

Hon säger: Jag är för fri invandring men inser att det inte är realistiskt givet det samhällssystem vi har idag.......Jag är för fri invandring som princip men jag tror att det skulle kräva otroligt stora förändringar som jag inte ser är realistiska i dagsläget.

Som jag trodde. Du snackar skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in