2011-12-21, 13:20
Medlem
Freedom Fighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prafjessor
Heh, på Twitter haglar just nu inektiv riktade mot Neuding och A J-H. "Brunhöger", "SD-retorik", "försvar av de som hatar invandrare", etc.
Har du nåt tips på vad man sammanfattningsvis ska prenumerera på för att få in de tongivande PK-häxorna i twitter-flödet?
Citera
2011-12-21, 13:24
Moderator
Siegfrids avatar
Maja Hagerman svamlar på i DN mot kyrkorna, som hon anser är bastioner för svensk etnicitet genom att endast tillåta kristna ritualer i sina kyrkorum.
Tydligen gick det för dåligt med försöken att förbjuda luciafirande, julkrubbor och tomtar. De etniska svenskarna var inte riktigt mogna för en sådan reform, och reagerade med föredömlig avsky.

Nu försöker Maja Hagerman en annan approach, kristendomen ska ut ur kyrkorna och ersättas med till exempel "en sura ur Koranen" eller "en ateistisk välgångsönskan".

Och beklagar att länsmuseet i Härnösand inte fick använda ett par kyrkorum till borgerliga och hiduiska ceremonier utan att kyrkan grep in och avhelgade rummen.

Citat:
Vi vill ge möjlighet att hålla andra typer av ceremonier än kristna i de sakrala rummen, om det behovet finns. Kyrkorum för kristna ceremonier finns det ju gott om och att vi öppnar de här kyrkorna ser jag som ett komplement, inte som någon polemik eller kritik mot kyrkan.
Så motiverade dåvarande länsmusiechefen Bengt Edgren, som gud vare lov inte fick något förlängt förordnande. Det beklagar Maja Hagerman, som uppenbarligen vill se en total avkristning.

http://www.dn.se/ledare/kolumner/dag...oppna-kyrkorna
Citera
2011-12-21, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Maja Hagerman svamlar på i DN mot kyrkorna, som hon anser är bastioner för svensk etnicitet genom att endast tillåta kristna ritualer i sina kyrkorum.
Tydligen gick det för dåligt med försöken att förbjuda luciafirande, julkrubbor och tomtar. De etniska svenskarna var inte riktigt mogna för en sådan reform, och reagerade med föredömlig avsky.

Nu försöker Maja Hagerman en annan approach, kristendomen ska ut ur kyrkorna och ersättas med till exempel "en sura ur Koranen" eller "en ateistisk välgångsönskan".

Och beklagar att länsmuseet i Härnösand inte fick använda ett par kyrkorum till borgerliga och hiduiska ceremonier utan att kyrkan grep in och avhelgade rummen.

Så motiverade dåvarande länsmusiechefen Bengt Edgren, som gud vare lov inte fick något förlängt förordnande. Det beklagar Maja Hagerman, som uppenbarligen vill se en total avkristning.

Jag börjar bli riktigt trött på Maja Hagerman. Allt hon gör handlar om att riva ner, aldrig om att bygga upp. Visst ska man som historiker och vetenskapsman inte medverka till nationalistisk propaganda - men man ska fan heller ha som livsmål att rasera nationen. Senast förra året var det en stor historikerkonferens vars mål var att försöka styra svensk historieförskning att bli mer internationell. Tack och lov verkar det ha fallit på sin egen orimlighet. Förhoppningsvis till Hagermans stora sorg.
Citera
2011-12-21, 13:35
Medlem
Vireks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid

Undra om hon tycker det samma skall gälla moskéer och synagogor
Citera
2011-12-21, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom Fighter
Har du nåt tips på vad man sammanfattningsvis ska prenumerera på för att få in de tongivande PK-häxorna i twitter-flödet?

Så illa vill jag dig inte...

...men ett tips är att kolla under taggen #svpol. Där ryms både PK-häxorna och Avpixlats stormtrupper.
Citera
2011-12-21, 15:15
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cwejman
Gnälligt småbarnsjoller
Varför försöker du inte ge seriösa svar på seriösa frågor?
Citera
2011-12-21, 15:22
Medlem
Citat:
a) Det beror på vad man menar med "multikulturalisering". Vad menar du?

Du vet mycket väl vad jag menar. Det går inte att misstolka. Men jag nöjer mig med det faktiskt. Du duckar frågan medvetet och avfyrar motfrågor istället, det är svar nog för mig

Tack och ha det! Har jag några fler funderingar ställer jag dom i den andra tråden!
Senast redigerad av Kosken-Pekka 2011-12-21 kl. 15:24.
Citera
2011-12-21, 15:56
Medlem
Alexander857s avatar
Citat:
Jag har absolut inget emot att fördöma vad som sker i Israel. Om du kan vänta dig ett officiellt fördömande från FP kan jag inte uttala mig om.

Sedan vet jag inte hur relevant det är för just den här tråden. Men du är välkommen till frågetråden där jag redan besvarat ett stort antal frågor av naturen "Du har självklart dubbla måttstockar när det kommer till Israel och här har du exempel x som ska sätta dig på plats". För att undvika fler upprepningar kan du se mina svar på de frågorna där.

Jag flyttade över denna diskussionen till din egen frågetråd https://www.flashback.org/p34672127#p34672127 för att vi inte skulle snöa in alltför mycket på dig i här. Jag tar mig ändå friheten att citera mitt inlägg här eftersom iaf en av frågeställningarna berör ämnet.

Citat:
Ursprungligen postat av Alexander857
Kan vi förvänta oss ett officiellt fördömande från dig då? Kanske på DN-debatt eller varför inte på SVD brännpunkt där du nyligen fördömde Ullenhag för att "inte bevisat sig stå för en human flyktingpolitik". http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...ik_6594950.svd
Ullenhag och alliansens flyktingpolitik måste ju ändå framstå som Moder Teresa's egna jämförelsevis med Israels dito.

På LUF's hemsida så kan man läsa att ni i förra veckan utfört en aktion till stöd för gömda/illegala invandrare - "LUF-landet är ute och kampanjar och skramlar för gömda flyktingar och mänskliga rättigheter" http://www.luf.se/aktiviteter/avdeln...g-15-december/
Så återigen är det ju tydligt att ni har gjort detta till er paradfråga. Därför känns er tystnad inför det som händer just ni i Israel väldigt intressant.

Kommer du eller LUF officiellt att fördöma Israel för deportationen av "infiltratörerna"?

Kan du dra dig till minnes att det säg, senaste 20 åren, utförts någon repatriering i denna omfattning utav ett "demokratiskt" land?

Tycker du inte att mediatystnaden kring detta är uppseendeväckande?
Citera
2011-12-21, 17:14
Bannlyst
Enligt Eli Göndör finns det ingen svenskhet. Undrar om han även förnekar judiskheten, tror inte det va?

http://www.newsmill.se/artikel/2011/...ra-svenskheten
Citera
2011-12-21, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagedu
Enligt Eli Göndör finns det ingen svenskhet. Undrar om han även förnekar judiskheten, tror inte det va?

Citat:
Ursprungligen postat av jagedu

Nä inte precis

Citat:
Svenskheten är alltid är rörlig och därmed egentligen odefinierbar,

Också sagt av Göndör

Citat:
– Med arvet och karaktären jude följer det med en tung historia, säger Eli, en historia eller bakgrund som man inte kan välja bort. Ett ”paket” fortsätter Eli, med förbestämda ramar som går 2000 år bakåt i tiden och som tvingar en jude att hela tiden leva i gränslandet mellan det som är svenskt och judiskt.
– Hela tiden ifrågasätts vi från de icke-judiska
Citera
2011-12-21, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Också sagt av Göndör

Från samma uppsats:
Judisk identitet i Sverige
Om antisemitiska hot och identiteten jude
Av. Mattias Eriksson

Citat:
Eli Göndör är journalist, författare och känd besökare på Judiska centret. Eli håller dels i skrivkurser på Judiska centret för att lära judar att argumentera bättre för sin religion, han undervisa även rent historiskt vad judendom är och om de traditioner som finns. Men i dag är han inte här av någon av de anledningarna. Idag ska Eli prata om det judiska jaget och den judiska identiteten för intresserade från JudStud. En förening som består av judar som studerar på Stockholms universitet.

Eli själv har idag, 47 år gammal, börjat finna sitt jag. Först nu har han hittat sin fyrkant, sin nisch, och är inte beroende av sin omgivnings förväntningar utan bär med sig 2000 år av historia och ser framåt.
– Men än så länge har jag bara skrapat på ytan, säger han.
Frågan är hur mycket en jude ska behöva offra av sina religiösa och traditionella traditioner för att accepteras i ett samhälle. Hur mycket ”judiskhet” kan man bevara och fortfarande förbli accepterad av sina icke-judiska landsmän som en lojal medborgare? Enligt Eli skapar sig varje person en identitet beroende på vilken referensram man har. Judar har alltid underställt sig makt och dess omgivning och därför lärt sig leva med det förflutna. Därför klarar judar av att leva som en särart och ändå behålla sin identitet.
– Den karakteristiska, juden, inom citationstecken säger Eli, är anpassningsbar, och har alltid varit känd för att ha anpassat sig. Men det har ju inte hjälp hittills så varför fortsätta?

Det här är alltså en person som idag har skrivit en artikel på Newsmill där han förklarar att det inte finns några svenskar, och även satt rasiststämpeln på Erik Ullenhag, Sveriges genom tiderna mest svenskförnekande minister, just för att han inte anstränger sig ännu mer för att utplåna svenskheten.
Citera
2011-12-21, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cellar

Inget av de stora partierna har några svar; de vill inte ens behandla frågan för rädsla vad Bonnierpressen kommer börja gallskrika om. Men SD då? De har inga svar heller. De talar flummigt om att införa en assimilationspolitik och en 'kulturnationalism'. Symbolpolitik can only take you so far. Vad konkret vill de göra? Den frågan alla vägrar ställa sig är: kan man överhuvudtaget göra något? Många av dessa människor vill inte arbeta och ännu fler kan inte ens få ett jobb, knappt ens läsa.

SD vill om du inte visste det strypa invandringen till en tiondel / dansk-finsk nivå ffa genom åtgärder liknartade de som framgångsrikt andvänts i Danmark. Alliansen vill med Lööw, Ullenhag och Reinfeldt öka invandrings och folkutbytestakten för snabbare kunna se de lysande resultaten av deras "spännande experiment". Mp och V - och därmed av nödtvång S - vill stoppa Alliansens inhumana utvisningspolitik och kommer säkerligen försöka vara ännu godare vid en återtagen regeringsmakt. Inga skillnader mellan alternativen? Tjena Sherlock.

SD har det enkla svaret på problem A (som i Akut). När problem A är under kontroll får man titta på problem B - obligatorisk utvisning vid upprepad kriminalitet är där en början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in