Citat:
Dom första du nämner är väl tämligen känslostyrda, helt utan logikfunktion.
Arnstad är tvärtom. Som räkneverket i en gamal tvättmaskin som tuffar på och regagerar mekansikt på olika ingångsvärden som rattas in. Han följer konsekvent ett tydligt mönster och låter sig inte störas av sådana banaliteter som att regeringen blivit naziter över natten. På sätt och viss följer en logik, bara det att den är kopplad åt h-e. Men konsekvent. Vänta bara så kommer att hacka på SD som vanligt. Att Löfven skulle dra på sin morfars* gamla SS-uniform offentligt finns inte med i hålkorten som styr Arnstad.
*) Jag har ingen aning om Löfvens morfar var nasist, jag bara skrev så för att det lät bra. Men jag skulle ju inte bli förvånad om han var det.
Arnstad är tvärtom. Som räkneverket i en gamal tvättmaskin som tuffar på och regagerar mekansikt på olika ingångsvärden som rattas in. Han följer konsekvent ett tydligt mönster och låter sig inte störas av sådana banaliteter som att regeringen blivit naziter över natten. På sätt och viss följer en logik, bara det att den är kopplad åt h-e. Men konsekvent. Vänta bara så kommer att hacka på SD som vanligt. Att Löfven skulle dra på sin morfars* gamla SS-uniform offentligt finns inte med i hålkorten som styr Arnstad.
*) Jag har ingen aning om Löfvens morfar var nasist, jag bara skrev så för att det lät bra. Men jag skulle ju inte bli förvånad om han var det.
Du vet inte hur rätt du har angående Löfvens morfar.
http://www.svd.se/stefan-lofvens-mor...r-aktiv-nazist
Arnstad lever i sin egen bubbla, ja. Helt oemottaglig för alla argument. I kväll har hela Sverige hållit andan i väntan på hans dom över Löfven & Romson, men han har inte berört frågan alls. Imorgon är han tillbaka som om inget hade hänt. Möjligen kommer han att bli Sjöstedts rådgivare istället för Löfvens.
Någon efterlyste svulstiga asylrättsjurister att följa på Twitter. Je vous présente: Emma Persson.
https://twitter.com/emmajpersson
Här finns tecknade bilder på döda barn, rapporter om SSU:are som söker sig till utomparlamentariska grupper, snyft om hat från Ivar Arpi och mycket, mycket mer.
För vad som än händer framöver..så hade realister och SDare rätt, och fick rätt mot både nyliberaler och postamarxister, som i stridens ouverture visade sig vara i princip alla (offentliga) mot SD. Sen kommer förstås både nyliberaler och postmarxister att försöka sig på att skriva om historien, men då finns vi att påminna dem (samt ett antal historiker glatt arbetande i pendelns svängning)