Citat:
Det här var fantastiska nyheter. Vilken presskonferens! Själv är jag lyrisk. Att se Åsa Romsom stå där med tårar i ögonen och inse att hennes fanatiska, samhällsomstörtande politik hade nåt vägs ände. Det var guld värt.Hur kommer regeringens omvändning i invandringsfrågan tas emot av PK-media? Det här ska bli mycket intressant att följa. Åtgärder som tidigare var "omöjliga" att genomföra ska nu plötsligt bli verklighet. Politisk som beskrevs som "rasistisk" och "främlingsfientlig" för bara några månader sedan ska nu Miljöpartiet vara med att genomdriva. Jag kan tänka mig att den kognitiva dissonansen av dagens besked kommer spränga trumhinnorna hos en del medarbetare på vissa tidningsredaktioner. Hur ska de nu agera? Ska de attackera regeringen? Ska de erkänna sig besegrade av verkligheten? Hur ska de förklara att den politik som de propagerat för under årtionden plötsligt visar sig vara ohållbar? Frågorna är många. Svaren kommer dyka upp framöver. Nu är det i praktiken omöjligt att hålla fast vid den tidigare massinvandringslinjen när den inte längre bärs upp av den politiska ledningen i Sverige. Fler avböner om "naivitet" kommer förmodligen följa av det här.
Jag önskar att jag hade kunnat befinna mig på plats med en liten, liten genomskinlig plunta. Då hade jag satt pluntan under hennes ögon och fångat in hennes tårar. Tårarna hade jag sparat för mina barnbarns skull. Då hade jag kunnat visa upp flaskan för dem och säga "Här är tårarna, från den dagen då Sveriges sjukaste politiker, i Sveriges sjukaste parti, under Sveriges sjukaste period i historien, fick se sina drömmar slås i kras. Det var där och då som vansinnet fick sitt slut och något bättre kunde byggas ur den aska man lämnade efter sig. Mardrömmen var över och verkligheten gjorde sig påmind på nytt."
Jag tycker det faller väl in med teorin som funnits och återkommit i tråden titt som tätt. Vi var på väg emot etablerandet av ett nytt konsensus, från att Sverige ska ha den mest extrema och liberala invandringen i Europa, ja antagligen i världen, till att invandringen måste minska kraftigt och den tidigare politiken varit misslyckad. När Åsa Romsom, språkrör för tokpacifisterna i MP står i direktsändning och gråter över de åtgärder hon tvingas genomdriva för att fortsätta som statsråd, kan någon då argumentera för att detta konsensus inte har etablerat sig på allvar?
De enda som kommer finnas kvar och driva den tidigare linjen är V och FI, som trånar efter att casha in på miljöpartiets väljartapp. Alla tidigare miljöpartistiska hipsterliberaler och politisk korrekta miljöfascister måste ju finna sig ett nytt hem. Det är uppenbart vad en sådan som Sjöstedt sysslar med. Han vill ha deras röster. För den som hänger med så kan man märka en skillnad där V höjt sitt tonläge i miljöfrågan. Samtidigt som man varit bitvis kritiskt mot den nya regeringslinjen i migrationsfrågan.
Nu gäller det att etablera ytterligare ett konsensus. Att invandringen måste minska kraftigt det är steg ett. Konsensus två måste bli att tidigare beslut ska ändras retroaktivt. Inte bara måste invandringen till Sverige sjunka. Människor måste återvandra. En kraftig kraftig minskning kan leda till att vi når ett slags nolläge i inflödet i Sverige, där ungefär lika många icke-europeer lämnar landet som anländer. Målsättningen måste vara att trycka på för att incitamenten ska leda till att vi uppnår ett nettoutflöde ur Sverige, för en lång tid framåt. Asylinvandringsstopp och repatriering måste vara målsättningen om samhällsstabiliteten i Sverige ska värnas och nationalstaten ska kunna överleva på längre sikt.