Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
Jag tror att socialdemokraternas bunkergäng och strateger har satsat allt på NWO-globalisternas maktinstrument FN och att Sverige ska visa sig duktiga och enastående i samband med FNs dokument
Agenda 2030. Det får inte framkomma kritik som visar på Sveriges totala misslyckande, iallfall inte innan valet till säkerhetsrådet har avgjorts. Sverige har gått "all-in" på att visa sig bäst i klassen och hoppas på att få vara med dom stora killarna.
Jag tror inte det blir så - utan den här säkerhetsrådsomröstningen kommer att sluta på samma sätt för Sverige som OS-omröstningar. Vi kommer inte att få vara med i FN säkerhetsråd. Jag tror att den regisserade migration vi nu ser - och kritik mot den - kan komma från socialdemokraterna endast och endast om vi missar platsen i FNs säkerhetsråd.
Då har vi inget för att kämpa oss blodiga för att få det att se ut som att vi är den humanitära stormakten vi aldrig har varit. Jag har glömt när säkerhetsrådets medlemmar utses, men jag vet att det är under 2016. Om vi förlorar (vilket jag tror) finns då möjlighet att byta fot för Socialdemokraterna och Löfvén. Hamnar vi i FNs säkerhetsråd kommer idiotin att fortsätta för att visa sig duktig inför FN, med allt från miljö- till "sustainable energy" och problemfri mångkultur.
Som så mycket i Sverige är den problemfria mångkulturen och att Sverige är bäst i världen på allting en fasad som desperat upprätthålls för att få saker att verka som något det inte är.
Det är därför Swedin och resten av bunkergänget skriver som dom gör, och det var därför samma bunkergäng gick totalt bananas när SD offentliggjorde sin "internationella annonskampanj" - loserkungar, och vem är dom att representera Sverige internationellt.
Migrationshaveriet och dess omfattning hotar den internationella bilden av världsunik världsbäst och att vi klarar det ingen annan nation klarar utåt - som nu tokprojiceras in i FN för att försöka få den där säkerhetsrådsplatsen.
Allt syftar till att inte tvingas till den jobbiga insikten att vi inte är en världsspelare i den internationella politiken.
Det här tror jag är helt sant. Dessa storslagna ambitioner, där Wallström säkert är en mycket drivande part, beskrivs också på S egen hemsida.
"Vi socialdemokrater vill därför se ett ökat engagemang för FN med fler politiska initiativ som kan bidra till en välfungerande världsorganisation och en bättre internationell ansvarsfördelning, som bättre tjänar mänskligheten. Vi vill också att Sverige ska höja och skärpa sin profil i FN."
http://www.socialdemokraterna.se/Var...k-A-till-O/FN/
Sveriges nya "profil" är som bekant den humanistiska stormakten och den grandiosa imagen ska inte SD eller ens det egna folket få förstöra. Mot bakgrund av det förstår man varför S-anknutna MSM så oförtrutet försöker fostra folket i globalism och utmåla SD som en anomali, en olyckshändelse i arbetet som antingen mörkas eller skambeläggs.
När man läser följande stycke om S ambitioner i FN kan man också se paralleller i inrikespolitiken.
"Det är viktigt att reformarbetet av säkerhetsrådet fortsätter. Säkerhetsrådet måste i sin sammansättning bättre spegla dagens värld."
Det här med rätt "sammansättning" verkar särskilt viktigt för S med tanke på hur stolt regeringen var över antalet kvinnor och personer med invandrarbakgrund bland de egna ministrarna, något MSM också gjorde ett stort nummer av - ett litet FN i miniatyr.
Det är förstås heller ingen slump att "Sverige tillsammans" inleddes av två invandrade konferencierer och det numera ökända talet om att det inte existerar någon svensk kultur utan bara ett hopkok av yttre influenser, lite som FN igen.
Precis som du skriver kommer denna politiska och mediala indoktrinering inte leda till någonting. Det är nästan lite rörande att svenska politiker tror att högstadiehumanism fungerar ute i den stora världen - är du snäll och ett gott föredöme kommer andra också att bli det. Svenska föräldrar har lärt ut denna illusion till sina barn i decennier vilket enbart leder till att barnen senare råkar illa ut och blir förbannade för att föräldrarna ljög, ungefär som svenska folket nu börjar känna inför MSM och det politiska etablissemanget.
Det ironiska är att Sveriges guldålder som internationellt föredöme var under Per Albin Hanssons folkhemsreformer och han var som bekant en mycket stolt svensk nationalist. Människor respekterar ledare med integritet och självförtroende, inte identitetslösa bror Duktig och suck ups.
MSMs baksmälla efter flyktingkampanjen är ingenting mot den som svenska politiker lär uppleva när de inser att de ruinerade landet och alienerade sitt eget folk förgäves.