2015-08-26, 21:52
Medlem
Pandelumes avatar
I dagens Dagens Arena skriver en Mattias Alkberg att han har gett upp försöken att påverka SD-synpatisörer.

Citat:
Ursprungligen postat av Alkberg i Arena
Jag har gett upp
Att försöka nå fram till dem som bestämt sig för att rösta på SD är som att skriva ett brev på finska till någon som bara kan svenska.

En förklaring till kommunikationsproblemen kan vara bilden han har av motståndarna:

Citat:
Ursprungligen postat av Alkberg
Jag vet hur de är, de var likadana när vi växte upp som de är nu. De vill hata, de vill känna sig smarta och de vill gärna att folk ska vara lite rädda för dem. I det avseendet är det ingen större skillnad på oss. Förutom att de är idioter och jag inte är det. Vilket kanske är en idiotisk grej att påstå. Men jag sa ju att jag inte kunde skriva något smart.

Jag menar bara att de alltid funnits, rasisterna, mobbarna och de mobbade. Förr hade de inget parti att rösta på bara, som tillgodosåg deras skräck och hat. Att detta väljarunderlag fortfarande växer kanske bara beror på detta, att de är idioter, att de faktiskt, fram till helt nyss, inte visste att SD var ett parti för dem.

De var så ointresserade att de kanske inte ens visste att SD fanns. De bara röstade på sossarna som de alltid gjort innan. Kanske bott i sådan avkrok att opinionsmätarna aldrig hittat dit innan.

Sen kommer det fram att Alkberg inte ens försökt kommunicera. Han har åtminstone inte träffat någpn SD-synpatisör.

Citat:
Ursprungligen postat av Alkberg
Det här är bara förslag alltså. Idéer jag har. För jag vet inte, jag känner ingen som röstat, eller tänker rösta på SD. Inte som de berättat för mig i alla fall. Jag föreställer mig att det är så för de flesta som läser det här. Och inte har jag forskat i det heller. Varför ska jag hålla på och pilla i bajs bara för att det finns?

http://www.dagensarena.se/opinion/ma...-har-gett-upp/

Intressant. Alkberg och arena-vänsterns antirasister vet hur SD-are är på förhand. De är "bajs", ingen idé att begripa sig på eller tala med. En form av idealism där empiri är ointressant. Vänsterister som lever i sin svartvita idévärld befolkad av bajset och de goda. Häri nånstans finns också en delförklaring till varför det inte går så bra för pk-vänstern.
Citera
2015-08-26, 21:57
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandelume
Intressant. Alkberg och arena-vänsterns antirasister vet hur SD-are är på förhand. De är "bajs", ingen idé att begripa sig på eller tala med. En form av idealism där empiri är ointressant. Vänsterister som lever i sin svartvita idévärld befolkad av bajset och de goda. Häri nånstans finns också en delförklaring till varför det inte går så bra för pk-vänstern.

Hela hans språk bevisar vem det är som är den riktiga mobbaren och hataren.
Citera
2015-08-26, 22:05
Medlem
Pandelumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Hela hans språk bevisar vem det är som är den riktiga mobbaren och hataren.

Ja det är faktiskt komiskt hur lite Alkberg ser sig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Alkberg i Arena
Jag menar bara att de alltid funnits, rasisterna, mobbarna och de mobbade. Förr hade de inget parti att rösta på bara, som tillgodosåg deras skräck och hat. Att detta väljarunderlag fortfarande växer kanske bara beror på detta, att de är idioter, att de faktiskt, fram till helt nyss, inte visste att SD var ett parti för dem.

Vänstern brukar annars vilja visa stor förståelse för grupper som drivs av "skräck och hat" och som tidigare inte haft inflytande. Hamas till exempel eller andra muslimska terrorister. Tror inte Alkberg hade fått kalla dem obegripligt "bajs" i Arena.
Senast redigerad av Pandelume 2015-08-26 kl. 22:07.
Citera
2015-08-26, 22:17
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Ja, man kan aldrig veta vad affekterade människor hittar på med sitt impressionistiska språk. Laryngospasm kan vara ett allvarligt tillstånd i samband med narkos. Är Malin Ullgren månne affekterad - afficierad! - av narkotiska ämnen, eller är det ett redaktionellt, funktionellt anfall?

Globus hystericus är nog vad hon lider av.
Citera
2015-08-26, 22:59
Medlem
Citat:
Alkisbergs nidskrift är en osande utsöndring på kiss ocb bajs-stadiet. Vänsteristiskt ideologiskt enögda kan inte handskas med splittingens och kompartmentaliseringens försvarsmekanismer på ett nyanserat vis, genom introspektion och observation samt handskas med de känslor som väcks; forma något sammanhang, koherens, ett kontinuum av objekt och relationer. Affektregleringen går mellan apatisk resignation och vettlösa ilskeutbrott. Självbilden utmanas, reaktionen blir en känsla av utplåning som oscillerar med hybris. Lassen av ringaktade, föraktade egenskaper de tillskriver och spyr över SD och deras ansiktlösa massor av sympatisörer, är i själva verket projektioner. Det är med de förhatliga sverigedemokraterna som projektionsyta den enögde vänsteristen ser sitt föraktade själv.
Citera
2015-08-26, 22:59
Medlem
Citat:
I dagens Dagens Arena skriver en Mattias Alkberg att han har gett upp försöken att påverka SD-synpatisörer.

En förklaring till kommunikationsproblemen kan vara bilden han har av motståndarna:

Sen kommer det fram att Alkberg inte ens försökt kommunicera. Han har åtminstone inte träffat någpn SD-synpatisör.

http://www.dagensarena.se/opinion/ma...-har-gett-upp/

Uppgivenheten bland kultur- och politikfolket sprider sig allt mer, samtidigt som det i dagarna har skett en återtändning bland de skrikigaste asylaktivisterna och MR-juristerna. Sedan det kommit ut att Tyskland skippar Dublin för syrier samt att tyska militären bygger flyktingläger (enligt ett Al-Jazzeera-klipp) så har de upptäckt att det finns någon där ute i Europa (Merkel) som faller dem på läppen, och detta har försatt dem i extas med tungomålstal och hela registret. Euforiska och segervissa kräver de nu av samtliga 7K-partier att de i total blindo för opinionen följer Merkels exempel, slutar tillämpa Dublin och engagerar militär och civilsamhälle i tidernas mobilisering för flyktingmottagande. Skulle inte förvåna mig om de försöker damma av facklorna och köra en repris på demonstrationerna för amnesti 2005.
Citera
2015-08-26, 23:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Mattias Alkberg är en sk. P3-artist. Dvs någon som kan hanka sig fram på STIM-pengar genom att han spelas på P3, inte för att han gör musik som någon är intresserad av att köpa eller lyssna på, utan för att han just uttrycker postmarxistiska idéer i denna artikel, på bloggar & Twitter. Vilket belönas av åsiktsfränderna inom SR, vilket genererar tillräckliga pengar för överlevnad.
Citera
2015-08-26, 23:19
Medlem
IngmarBergmans avatar
Den borgerliga studentföreningen Heimdal i Uppsala kallar svenska invandringspolitik ohållbar och kräver att alliansen ska gå till val på ett gemensamt migrationsprogram som ska innehålla:

* Färre utfärdade uppehållstillstånd.
* Språktest för medborgarskap.
* Försörjningskrav för anhöriginvandrare

http://www.svd.se/alliansen-maste-go...ngen/om/debatt

Bra initiativ. Skulle man driva den linjen hårt och konsekvent skulle man ha en chans 2018, eller eventuellt nyval. Jag tycker också att tonen i artikeln är uppfriskande hård (relativt sett), och utan massa krusiduller.
Citera
2015-08-27, 01:45
Medlem
Jagviosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Precis på Aktuellt [2015-08-26] ställdes frågan om SVT är vänstervridet. Gravallvarlig redaktionschef avfärdade anklagelsen som osubstantierad, samt att SVT åtnjuter högsta mediala trovärdigheten.

De självklara frågorna ställs ju inte... Hur skulle du känna om 80% av de anställda röstade på Alliansen, eller varför inte SD?

Roligt skitsnack om att "produkten ut till tittarna" inte är vänstervriden, men samtidigt intressant att höra honom ta upp den "andra politiska dimensionen" kring invandring.

Har ni tänkt på att ofta i Aktuellt är det den långa mörkhåriga kvinnan som leder program och inslag som vågar avvika något från åsiktskorridoren? Så var det ju även senast med den somaliska kvinnan som konverterat till kristendom. Jag antar att det är en dödskyss att nämna henne på flashback, men jag har tänkt på det ett flertal gånger. Jag vet inte hur stor makt hon har över innehållet. Antingen är det hon som bestämmer, eller så samarbetar hon med någon producent, alternativt att hon helt enkelt till skillnad från de andra kan tänka sig att fronta sådana inslag.
Citera
2015-08-27, 02:12
Medlem
Jagviosss avatar
Detaljer kring IKEA-morden

Polisens utspel

Väldigt tidigt går polisen ut i media och meddelar att de stärker skyddet av flyktingförläggningen där männen bor. Förutom det helt makalösa att detta av många upplevs som den mest logiska åtgärden efter morden, vill jag tillföra:
* Hur många flyktingförläggningar har egentligen angripits det senaste? Finns det ens grupper i staden som kan tänkas utföra liknande dåd? Här är det ju en intressant detalj att de mördade var tillresta, om lokala personer dödats hade nog det lokala hatet varit större.
* Sedan måste man ju lyfta på hatten, detta är en skicklig avledning av uppmärksamheten från mer relevanta frågor kring invandringen. T.ex. volymer, om mördaren med sin historik inte redan borde vara utvisad, om personer med utvisningsbeslut inte borde låsas in etc..
* Samtidigt känns spinn av denna kvalitet över nivån och ansvaret hos en lokal polischef. Har det förekommit samtal med t.ex. regeringskansliet som rekommenderat denna åtgärd? Finns det fastlagda krisplaner hur de skall agera?
* Kan man när man går ut med informationen om detta extra skydd undgå att förstå att denna information är i princip uppvigling i sig. Vill man till och med plantera ett frö i några vilda hjärnor? Offrar man från regeringen glatt en hel (nedbränd) flyktingförläggning så länge man kan avleda uppmärksamheten från morden?

Avhumaniseringen av offren

* I princip inga medier går ut med bilder på offren, eller närmare detaljer kring dem. Jämför gärna t.ex. när invandrare drabbas eller när (vita) polisen skjuter någon halvkriminell svart gosse i USA. Då plockas alltid prydliga skolfotot från 12-årsåldern fram. Vad jobbade de med, vad var deras drömmar, hur känner deras anhöriga? Flyktingars båtfärder över Medelhavet i princip livebloggas, men här får vi i princip inte veta någonting.
* Inga bilder på offren efter attacken läcker ut. Brottsområdet spärras av helt. För att anknyta till ovan, följer man här en förutbestämd plan kring terrorhandlingar? Minimera läckage av bilder som kan ge en personlig prägel på nyheten (som om det skulle ens finnas en risk att bilderna publiceras).

Det är min bestämda åsikt att ett enda bra färgfoto på mor och son liggandes blodiga med tarmarna halvvägs ute ur magen skulle kunna sänka 7-klöverns invandringspolitik. Detta är "de" nog väl medvetna om. Jämför gärna med de berömda fotona från t.ex. vietnamkriget. En bild säger mer än tusen ord. Ingen behöver berätta för den som ser bilderna vilka slutsatser som skall dras. Därför blir det så viktigt att förvägra oss att se detta. Jag hoppas att bilder från polisens utredning senare går att få ut / läcker ut.

Medias ickefokusfokus

Man pratar länge och mycket om det inträffade, men ingen ställer några relevanta frågor, såsom:
* Hur kunde det hända?
* Hur hindrar vi att detta händer i framtiden?
Man åker istället och intervjuar några i den aktuella staden om hur det känns, samt lyfter att de på asylboendet är rädda.

Nej, IKEA-morden är en händelse som snabbt skall glömmas. Jämför gärna med självmordsbombaren i Stockholm. "Julhandelsbombaren" är en händelse som det nu efteråt är så tyst om att det helt fallit i glömska. När jag såg SVT nämna det för ett tag sedan ryggade jag verkligen till. När hörde du senast någon nämna det? Media/Privat? Så tyst har det blivit att man kan höra insatta och begåvade personer prata om "När skall det första terrorattentatet ske i Sverige?" Det har liksom redan skett, och av tillfälligheter dog endast terroristen.
Senast redigerad av Jagvioss 2015-08-27 kl. 02:19.
Citera
2015-08-27, 11:22
Moderator
Siegfrids avatar
Inlägg som berör judiskt inflytande på invandringsfråga flyttade till passande ämne: (FB) Judiskt inflytande som bidragande orsak till massinvandringen (sammanfogade ämnen)
/Mod.
Citera
2015-08-27, 12:42
Medlem
Accubonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Wolodarski fortsätter sätta agendan. Denna gång under den slagkraftiga rubriken "Flyktingbarnen är en tillgång". På osignerad ledarplats skönjer DN en ny utmaning. Problemet är att de stackars små baarnen i DN:s tycke ses som ett problem i allt för stor utsträckning. Detta vill man nu ändra på. Trots allt är de ju en ren vinstlott och resurs av sällan skådat slag. Påpassligt nog knyts även an till en samtida hatdebatt som nu rasar i den agendasättande journalistikens favoritblaska:

Vedervärdigt avskyvärda kloakråttor, ni vet vilka ni är. Tänk på baarnen! Baaaaarrrrnennn!!! Tillgång och resurs alltså. De många grova våldsbrott som de små liven begår mot svenskar är förstås inget som den kärleksfulle älskaren Wolodarski vill tala om. Nej, för trots allt. Här gäller att se till vad som verkligen betyder något (min fetning förstås):

http://www.dn.se/ledare/huvudledare/...r-en-tillgang/
Ja,vad man ska man säga? Wolodarski står för ren ondska, jag skiter fullkomligt i hans etnicitet men faktum är att han är en av de som ivrigast driver på för att förstöra den lilla chans vi har att rädda Sverige från fullständig kollaps. Ondska. Du, Peter Wolodarski, befinner dig i moraliskt hänseende på Hitlers nivå, och jag skiter i hur osmaklig den jämförelsen må vara.

För övrigt... Sug på den här, PW.

Citat:
Ensamkommande asylsökare i ungdomsåren rör upp känslor som få andra grupper i samhället. De väcker naturligtvis mest avsmak då de flesta avser lura till sig svenskt uppehållstillstånd. Men också en gränslös naivitet och det äcklande godhetskotteri som florerar bland etablissemanget. "Ensamkommande flyktingbarn" är pissmedias vedertagna begrepp, man älskar att tugga tesen att de ensamkommande på något magiskt vis är de mest utsatta i hela världen samtidigt som de uppenbarligen lyckats betala en flyktingsmugglare omkring 100.000 kr för att ta sig hit för att försöka lura i det av överarbete kollapsade migrationsverket att de är yngre än 18 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in