2015-02-15, 16:18
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Riktigt läskigt blir det när så kallade vetenskapsjournalister i en agendasättande tidning, försöker ge en havererad multikultipolitik legitimitet genom amatörmässig slutledning från ett selekterat urval forskning.

Frågan som måste ställas och besvaras är var som hände med ursprungsbefolkningen.

Tror på goda grunder att svaret INTE legitimerar multikulti för Sverige och svenskar, då vi nu räknas till nuvarande ursprungsbefolkning.

Men det kan säkert legitimeras med någon form av skuld för invasionen för 4500 år sedan. Att det inte är mer än rimligt att vi nu får försvinna från historien på grund av historien.
Citera
2015-02-15, 16:19
Medlem
hogerspokets avatar
Neuding piper lite försiktigt om rån mot äldre i SvD.
http://www.svd.se/opinion/ledarsidan...re_4336557.svd

Så långt inget nytt under solen - men när man ögnar igenom kommentarerna blir det intressant:

Citat:
Tråden på Flashback som kartlägger åldringsbrotten har 185 sidor, 2218 poster om detta. De allra flesta av signaturen Spoiler.

Spoiler borde få ett journalistiskt pris, Guldspaden eller vad som helst. Men alldeles säkert kommer han inte att få det, utan riskerar istället att bli uthängd av Aftonbladet.

Finns det någon journalist med ryggrad som vågar nominera Spoiler till guldspaden? Du Paulina?

Övriga kommentarer är överraskande frispråkiga och icke-raderade, vilket väl är en värdemätare på att en viss förändring tycks skönjas.
Citera
2015-02-15, 16:48
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Svårt att veta vad Wolo menar egentligen. Det var någon som sa här på tråden att när judarna fått nog så kan det bli ändring. Wolo är väldigt tight antar jag med andra europeiska inflytelserika judar. Jag tror han är aktiv också i mosaiska församlingen i Stockholm. Börjar judarna bli rädda för samhällsutvecklingen i västeuropa så kommer de att dra i bromsen.

Illusionernas tid är förbi antyder någon form av realism i motsats till idealism=ingen mångkulturidealism. Man måste lyssna till vad han säger.

Både jag och nej. Den organiserade judenheten är sedan tidigare på väg att inträda i protective mode. Den allra senaste tidens händelser kan mycket väl accentuera den rörelsen. Däremot finns det inget gott som kommer att komma ut ur detta. Och mångkulturalismen som sådan är för viktig för att överges, då den utgör det vapen som ska garantera evig judisk överhöghet över västvärlden.

Däremot så tror jag mycket väl att propagandan kan komma att byta skepnad. I stället för flåshurtig mångkulturpositivism kanske det kommer mer av allvarsam fatalism och oblyga budskap som säger att om mångkultur och demokrati står i konflikt så är det demokratin som måste vika sig.

Jag vet inte hur många som beskådade psykbrytet på gårdagskvällens gaygala i TV4? Hennes budskap var glasklart, de människor som proteströstat mot massinvandring och mångkultur skulle inte få finnas representerade i hennes riksdag. Jag skulle inte bli förvånad om hon kommer att lyftas fram i media i närtid. Hennes budskap är regimens: Om mångkultur och demokrati står i konflikt så måste demokratin vika sig.
Citera
2015-02-15, 16:57
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Jag vet inte hur många som beskådade psykbrytet på gårdagskvällens gaygala i TV4? Hennes budskap var glasklart, de människor som proteströstat mot massinvandring och mångkultur skulle inte få finnas representerade i hennes riksdag. Jag skulle inte bli förvånad om hon kommer att lyftas fram i media i närtid. Hennes budskap är regimens: Om mångkultur och demokrati står i konflikt så måste demokratin vika sig.
Vem var detta? Någon känd gayprofil?
Citera
2015-02-15, 17:03
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
P3 kanalens officiella runkobjekt: Lesbisk, feminist, arab, förort, hipster och rappare i ett – Silvana Imam.
Citera
2015-02-15, 17:08
Medlem
Citat:
En gayprofil med det osannolika namnet Silvana Imam. Här är refrängen till en av hennes mer kända låtar:

Citat:
Vet vad du tänker nu men du vet hur det går för dom
Som kommer hit och låter som Jimmie Åkesson
Dom som skiter i blatten, vill ha svinen vid makten
Så gå och slipa kniven och skicka grisen till slakten
http://www.friatider.se/demonstrante...rigedemokrater

Det är hemskt med hat. Eller hur var det nu?
Citera
2015-02-15, 17:11
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
P3 kanalens officiella runkobjekt: Lesbisk, feminist, arab, förort, hipster och rappare i ett – Silvana Imam.

Hon var även med i P3 guld. Självklart avslutade hon uppträdandet med ett politiskt budskap i form av en black power hälsning.

https://www.youtube.com/watch?v=LV6OLCAAghk
Citera
2015-02-15, 17:39
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition

Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
En gayprofil med det osannolika namnet Silvana Imam. Här är refrängen till en av hennes mer kända låtar:

http://www.friatider.se/demonstrante...rigedemokrater

Det är hemskt med hat. Eller hur var det nu?

Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Hon var även med i P3 guld. Självklart avslutade hon uppträdandet med ett politiskt budskap i form av en black power hälsning.

https://www.youtube.com/watch?v=LV6OLCAAghk
Den labila radikalismen som kvinnan visade upp, och som mottogs med stormande applåder, är ett direkt resultat av den obromsade propaganda från SVT, SR, Expressen och Aftonbladet, som under flera år har framställt SD som lika klandervärda som om de vore pedofila SS-trupper.

I sinnet hos Silvana Imam så är detta den absoluta verkligheten. Det finns i deras verklighetsuppfattning ingen nämnbar skillnad mellan andra världskrigets nazister och Sverigedemokraterna.

Visserligen börjar mer cerebrala mediamänniskor på chefsposition nu försiktigt syltrygga sig till en mer eftertänksam och nyanserad position, men samtidigt är det också dessa som är direkt skyldiga till att verklighetsbilden för deras undertrupper - slösinnade artister och andra innemänniskor som Silvana Imam - nu beter sig som om fradgatuggande dödskultmedlemmar när ett, i ett internationellt perspektiv, ganska blygsamt konservativt parti som SD kommer på tal.

Skulle inte förvåna mig om sammansmältningen med IS-terrorister och radikaliserade P3-människor frångår till att vara en skämtsamt sarkastisk liknelse i den här tråden - till en verklig 2010-talets Baader Meinhof liga.
Citera
2015-02-15, 17:43
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill

Tror hennes mor har starka litauiska gener för arabutseendet har hon helt sluppit. Kanske är nån mer europeisk syrisk folkgrupp som hennes far kommer ifrån?

En viktig fråga i framtiden är om det kommer upp några ickepolitiska svenska artister. De har ju inte haft så mycket val än så länge om de ska få nån vettig mediabevakning. Men förr eller senare så behövs det även unga hippa artister som går emot samhällseliten. Behöver inte vara explicit utan det räcker med att man bara säger att man inte tror på sekteristgrejerna och inte är politiskt engagerad.
Citera
2015-02-15, 17:48
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Har just lyssnat på ett inslag i P1 där man grundligt kört den judiska vinkeln på det som skett i Köpenhamn. Komplett med Dror Freiler, manifestationer och en judinna som efterfrågar att icke-judarna ställer sig upp på judarnas sida. Och det är jag beredd att göra.
Tänk kort tillbaka på tiden efter Charlie och koscherbutiken i Paris. Samma sak skedde där. Stor judisk vinkel. Judarna är under attack.

Varför blir det så här? Med så här menar jag att när både det judiska samhället och det västerländska sekulära, postkristna, samhället är under attack samtidigt, så är judarna ett folk, medans de kristna och postkristna inte är det. De senare ersätts med "demokrati", "yttrandefrihet", o.s.v.

Jag tror att förklaringen till detta inte alls har att göra med, hm, de mer konspiratoriska teorierna. Istället tror jag det här är medias sätt att få folk att sitta still i båten. Se för f-n till att inte den sekulärt kristne svensken inser att hennes hela kultur är under attack av en ideologisk, religiös rörelse som aspirerar på världsherravälde - och är beredd att mörda och lemlästa, och har tusentals och åter tusentals unga män som är beredda att dö i detta syfte. Sätt fokus på judarna istället. Spela spelet så att yttrandefriheten, judarna, det öppna samhället, o.s.v., är under attack. Gör allt för att hålla människor borta från den verkliga sanningen: Allt som inte underkastar sig islam skall förgöras.

Men inser då inte media att de begår ett förräderi mot allt de som de håller heligt i andra sammanhang? Nej, de gör de inte. Det beror på att deras riskbedömning m.a.p. islam är helt åt h-e. Vilket i sin tur beror på att de aldrig berör invandringens demografi...eftersom de själva har konsensusförbjudit sådan journalistik.
Citera
2015-02-15, 17:51
Medlem
Pokerkids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket

Så långt inget nytt under solen - men när man ögnar igenom kommentarerna blir det intressant:

Övriga kommentarer är överraskande frispråkiga och icke-raderade, vilket väl är en värdemätare på att en viss förändring tycks skönjas.

Jag tycker att SvD är en förvånansvärt vettig tidning i stort. De tillåter ofta båda sidor i en konflikt att yttra sig. Det finns ofta kommentarsfunktion även på kontroversiella kolumner, även om det förstås censureras en del i kommentarerna.

SvD är inga hjältar som bryter ny mark, men de beter sig åtminstone som man kan förvänta sig att en normalt fungerande tidning gör. Och detta är ingenting man är speciellt bortskämd med i dagens medieklimat.
Citera
2015-02-15, 17:58
Medlem
ChickenLover54s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket

Jag tycker att det blir allt tydligare att det har skett en omsvängning i debatten. Sedan någon gång efter valet har SvD helt bytt riktning och tillåter både fler intressanta debattörer och en friare debatt om allehanda frågor i kommentatorsfälten. Det är något jag verkligen verkligen välkomnar, det har varit så embarmeligt tydligt hur den svenska debatten har farit illa av åsiktskorridoren, debatten saknar djup.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in