Okej. Ytterligare än utmaning, den här gången från Amanda Renberg - god vän och kollega.
A is for age: 27, känner jag mig som i alla fall.
B is for booze of choice: Just nu, vit glögg med lime och is.
C is for career: Chefredaktör på Plaza Kvinna sedan ett par månader. Proffessionell tyckare, skriver krönikor i tidningen Stockholm City, salongk.se, medverkar/har medverkat i åsiktspaneler i SVT1, SVT2, TV4, TV400, TV3, TV8, P1, P3, P4, P5. Har jobbat som journalist i 10 år och varit anställd på Göteborgs-Posten och Expressen. Har också en bakgrund på GöteborgsOperan, som sångerska, som trolleriassistent, som arbetsledare på McDonald´s och som entertainer på Göteborgs Kommun.
D is for your dad's name: Peter Boisen heter han.
E is for essential items to bring to a party: läppglans, svart kajal, happy smile, rufsigt hår.
F is for favourite song at the moment: »Take on me« med A-ha

G is for favourite game: krogleken. När man sitter med några vänner, skrattar, dricker lite vin och snackar om livet. Och så kärleken förstås. Jaga Tilda runt runt i lägenheten eller retas med Lars.
H is for home town: Stockholm. Förr var det Göteborg. Men nu trivs jag riktigt bra här i Stockholm.
I is for instruments you play: Piano - som jag spelar på inte riktigt varje dag. Men nästan. Sen kan jag kompa på gitarr - ok, inte bra. Blockflöjt är ett annat instrument jag behärskar, samt maraccas och de flesta andra rytminstrument.
J is for jam or jelly you like: Jordgubb och hallon.
K is for kids: Tilda Boisen. Min älskade dotter, snart två år. Världens sötaste troll och gullunge.
L is for living arrangements: Delar lägenhet och liv med make Lars och dotter Tilda. I jättefina trean på Kungsholmen.
M is for mother's name: Rosita Boisen.
N is for name of your crush: Jag har redan nämt båda två. Mina två älsklingar - Lars och Tilda. De är det finaste jag har.
O is for overnight hospital stays: Senast för ett par år sedan när jag försökte föda fram Tilda i 48 timmar, innan de till slut fick göra akut kejsarsnitt. Allt gick jättebra och det var fantastiskt så klart.
P is for phobias: Myror. När det bara kryllar.
Q is for quotes you like: »Better to have loved and lost than never to have loved at all.« Lord Alfred Tennyson. Tänk att aldrig ha fått vara riktigt kär. Det är det bästa som finns.
R is for relationship that lasted the longest: Kärleksrelationsmässig – Lars och jag, fem år. Annars är det ju mamma och pappa jag har haft den längsta relationen med. Kompis jag fortfarande träffar mycket, Kicki - 10 år.
S is for sartorial style [ung; hur går du klädd]: Jeans. Och topp. Eller klänning. Svag för v-ringningar och omlottlösningar. Svart, rött, lila är några färger jag återkommer till.
T is for time you wake up: mellan 05.15-07.30. I dag hade jag första sovmorgonen på tre månader. Sov till 10.30. Så underbart att det knappt kan beskrivas i ord.
U is for underwear: Äger väldigt mycket av den varan. Typ, en hel garderob. Så slipper man tvätta så ofta.
V is for vegetables you love: Gurka, härligt krispig. Annars lök - fantastisk som smaksättare. Vitlök, rödlöd, gräslök, purjolök.
W is for weekend plans: i dag - vara ledig! Hänga med vännerna Niclas och Amanda. I kväll, umgås med min älsklng, utan barn. Käka middag ute. Sitta hos TIlde de Paula i Nyhetsmorgon Söndag i morgon, prata lite hos Charlotte på P5 Radio Stockholm efter lunch och sen skicka lägga sista handen vid nästa nummer av Plaza Kvinna ett par timmar - och så kanske gå ut en sväng med en kompis på kvällen.
X is for x-rays you've had: ett par på min vänstra underarm, som jag bröt när jag var 12 bast.
Y is for yummy food you make: capresesallader, kycklingrätter, soppor.
Z is for zodiac sign: Libra. Våg.
Å är åt dem du vill skicka listan vidare till: Robert – som knappt är att betrakta som bloggare längre. Och så musik-Elin och mode-Carina på Plaza Kvinna.
Ä är för älsklingstrend: Omlottklänningar, tighta mörka jeans, höga stövlar.
Ö är för en önskan just nu: mer tid med Lars och Tilda.