Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
Det ÄR landsförräderi vi snackar om.
Saker och ting bör kallas vid sitt rätta namn.
Visst är det landsförräderi. Välutbildade människor med tillräckligt mycket information, som för att gynna den egna karriären väljer att vara likgiltiga, eller t.o.m. aktivt arbeta för det svenska folkets undergång, för att istället berika sig själva. Samma typ av människor som lite förstrött tittade åt andra hållet när nackskotten utdelades i Östeuropa.
Men sådana djur, eller snarare kreatur, är inget nytt i historien och varför skulle vi vara förskonade från dem? Östeuropa, nazityskland, Pinochets Chile, Kina, m.fl. var det inte. Så varför vi?
Nja, jag vill påstå att mer intressant är
kreaturets kompis. Han eller hon är också välutbildad och framgångsrik, men inte hänsynslös och absolut inte likgiltig. Det är
socialingenjörsavkomman. En figur som gör det mesta rätt. Har genomtänkta rimliga uppfattningar om det mesta. Förutom en sak och ni vet vad: Mångkultur och invandring. Och jag frågar mig själv: Hur kunde vi komma därhän att välutbildade, allmänbildade människor som vill gott, har svalt och acepterat en sådan vansinnig idé som att Sverige kan tillåtas översköljas med främmande kulturer i samma omfattning som vi föder egna barn? Nej, det beror inte på att dessa människor vill ha landets - eller det svenska folkets - undergång.
Dessa människor vill väl, har goda intentioner. Men det blir så fel, så fel.
Jag tror det beror på att någon gång under efterkrigstiden så kom vi att förkasta, eller glömma bort, betydelsen av att ha en gemensam kultur och historia. Betydelsen av detta när samhället skall organiseras över klassgränser, likaväl som över landsändegränser. Det sociala, kulturella, uteslöts ur ekvationen.
Det goda samhället uppnåddes endast genom rätt socialförsäkringar, modern infrastruktur och rätt lagstiftning. De mer diffusa parametrarna, som inte kan beslutas eller regleras i allmänna val, glömdes bort eller gömdes undan. Var är detta mer tydligt än i media?
De goda människorna raljerar i media över konservativa utsagor om just behovet och vikten av samhörighet, tradition, kultur och historia för samhällets framgång. Raljerandet är av samma slag som den som underutvecklade, religiösa ignoranter uppvisar inför moderna vetenskapliga sanningar om sjukdomar, kvinnor eller universums skapelse.
Förbannelsen är att den mångkulturella idén bärs av människor som oftast är begåvade, välutbildade och vill väl, men som har ett blint öga inför kulturens och historiens betydelse i ett samhälle. Inte olikt fenomen som färgblindhet eller tondövhet.