2014-12-14, 15:23
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
Naturligtvis kan det vara sant, men det troligaste är inte att det handlar om svenskar mot invandrare, utan invandrare mot invandrare. Man ger sken av att det handlar om svenskar, men den öppna rasism jag sett i Malmö har varit uteslutande från andra invandrare.

Mycket möjligt att det är annorlunda i Stockholm. Men i Malmö hade inga svenskar varit inblandade. Det borde inte vara annorlunda i Stockholm, om det nu knte skedde på Söder? White only...

Men släpp den där bisarra myten om att det inte finns invandrare på Söder någon gång. Det kanske är rätt få som bor där, men Södermalm hör till innerstaden, med mycket krogar och restauranger, vilket betyder att de som bor i förorten åker dit för att roa sig.
Citera
2014-12-14, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
På vät mot Akalla en sen kväll är risken för att träffa en svensk rätt liten. Och dessutom, om det varit tre svenskar som hade haft för vana att ropa "heil hitler" och "heja Sd" så hade de nog blivit konflikt med lokalbefolkningen för länge sen.

Jag missade det med Akalla, men jag känner inte heller till Stockholm så väl. Öppen rasism är riktigt obehaglig. Jag såg en asiatisk kvinna trycka en muslimsk kvinna med spädbarn mot bussväggen när hon gick förbi.

Författarens/journalistens blinkningar ger jag inte mycket för. Vad fan ska de betyda om det är allvar?
Senast redigerad av Sius 2014-12-14 kl. 15:38.
Citera
2014-12-14, 15:44
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Reagerade på samma sak. 'Heja Sd friskt humör!!! Eh, och Heil Hitler, btw...' känns lite 'underwear gnomes'-aktigt. För att inte säga fabricerat.

Låt se:
Vi har en artikel i AB, avhandlandes en med civilkurage lindrigt bemedlad svensk med kulturellt ursprung långt borta från söder, beskrivandes dödsknarkarrasister i 40-års vilka skriker 'Heil Hitler' och 'Heja SD' åt en traditionellt klädd äldre muslimsk kvinna på tunnelbanan...

Hade han fabulerat att de heilande medelålders dödsknarkarnazisterna välte en migrant-roms tiggarkopp på vägen upp från tuben hade det fan varit jackpot. Hur kunde de missa detta?

Steg 2 i denna uppenbara bluff kommer snart som ett brev på posten:

SVT-reportern som skrev om rasistattacken i T-banan MORDHOTAD !!

Alltid samma uttjatade visa. Först någon fabel om SD, sen massor av påstådda, otäcka hot. Inget verifierat naturligtvis.
Citera
2014-12-14, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Men släpp den där bisarra myten om att det inte finns invandrare på Söder någon gång. Det kanske är rätt få som bor där, ...
Jag tittade lite snabbt på en gata på Söder. I åldrarna 80+ var de inte många med utländska namn. Och i den mån det förekom var det finska.
Tittar man däremot i åldrarna 20-35 år var det ca 20%. Lite tunt underlag men det ger väl någon slags indikation iaf.
Citera
2014-12-14, 15:47
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Det finns väl övervakningskameror på alla vagnar? Gjorde han inte polisanmälan?

Och uttrycket "Heja SD" låter liksom lite krystat och gammalmodigt eller? När hörde man det på en idrottsläktare senast? "Heja" alltså? 50-talet?

SD kör ju med sin slogan "Heja Jimmie" (se t.ex. den nya profilbilden på SD:s facebooksida: https://www.facebook.com/SDjatack), så då låter "Heja SD" inte osannolikt. Det är nog det minst osannolika i hela historien.
Citera
2014-12-14, 15:49
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
Jag missade det med Akalla, men jag känner inte heller till Stockholm så väl.

I Stockholm finns en väldigt tydlig apartheid. Detta kan man bl.a. se när det kommer till vilken typ av människor som tar vilken typ av linje i tunnelbanesystemet. Här är en linjekarta: http://s.yimby.se/se/678/05c80fe5-74...156cde17d6.png

Folk som tar tunnelbanan mot Akalla, Hjulsta och Norsborg skiljer sig markant från folket som tar en tunnelbana som går mot de övriga ändhållplatserna. Då menar jag inte på att det är en liten skillnad utan det är svart på vitt att om det är en tunnelbana som går till någon av de nämnda ändhållplatserna är det plötsligt 80% fler invandrare. Det låter givetvis helt galet, men så illa är det faktiskt. Om man vill bevittna det själv är det bara att åka till T-centralen så kan man se det med egna ögon.
Citera
2014-12-14, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Men släpp den där bisarra myten om att det inte finns invandrare på Söder någon gång. Det kanske är rätt få som bor där, men Södermalm hör till innerstaden, med mycket krogar och restauranger, vilket betyder att de som bor i förorten åker dit för att roa sig.

Jag tänker inte på Stockholm till vardags. Om det är en myt som är fel är de bra att du påpekar det.
Jag var mycket i Stockholm som barn, men numera ser det tyvärr ut som vilken håla som helst.
Citera
2014-12-14, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Du tänker antagligen på den rapport Kent Asp skrev 2013.
http://politikdelen.com/2014/12/11/p...-ifragasattas/

Den sidan ja, men graferna på rapportering är inte från 2013 utan 1 april 18 juni 2014.
Innan valet försöktes således fortfarande Sd tigas ihjäl, men då parat med insinuerande artiklar som inte direkt handlade om Sd.
Citera
2014-12-14, 16:05
Medlem
Den intressanta frågorna, Vad har detta för nyhetsvärde? Vad har det med SD att göra?

Enda syftet är att demonisera SD som idag är en folklig antirasistisk demokratirörelse.
Citera
2014-12-14, 16:07
Medlem
Citat:
Har tyckt illa om Schyffert ända sen han första gången dök upp i tv, är väl över tjugo år sen nu. Fortfarande lika obehaglig.

Han känns som den där typen av ögontjänande mobbare som samtidigt är frökens gullegris.
Citera
2014-12-14, 16:13
Medlem
Månsans avatar
DN-artikeln med Björn Söder var tydligen inte tillräckligt demoniserande mot SD.

Nu har man flyttat upp den på förstasidan och satt en helt absurd rubrik. Läser man artikeln säger Söder ungefär tvärt om.

Ny rubrik: Judar är inte svenskar
Tidigare rubrik: "SD: Invandrare ska få pengar för flytt"

Sicken jävla skittidning DN blivit.
Citera
2014-12-14, 16:13
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Enda syftet är att demonisera SD som idag är en folklig antirasistisk demokratirörelse.

Jan Helin tycks ha glömt att han dagen efter valdagen gick ut i sin ledare eller blogg och sa att "nu är det farligt att peka finger till SD och kalla dess väljare för rasister och idioter nu när dom fått 13%".

Nu gör man exakt det. Det verkar som att analysen hur media ska hantera SD från 2002 står oförändrat kvar. Intellektet vet att det inte fungerar att demonisera 13% av väljarkåren, men det blir något pavlovskt över det här med demoniseringen.

Som en person som lider av panikångest och kastar all rationell analys och tanke över bord och kör "mer av samma" som inte fungerar, för att det känns rätt och lugnande i stunden trots att det är destruktivt.

Det är fan så jag häpnar - det är som media inte vet (eller jo, det gör dom) men dom kör ändå fulla ställ på känslofiolen och en allt större skara väljare undrar om SD är de enda som kan locka fram denna kollektiva panikångestattack som pavlovskt leder till mer demonisering utan analys.

Att. Dom. Aldrig. Lär. Sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in