2014-12-11, 09:33
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Finns värre i DN.

Exempel:

En brittisk utredning gav vid handen att utgifterna för invandringen dit är 140 miljarder pund medan intäkterna är 20 miljarder pund.

Rubriken i DN blev: Storbritannien tjänar 20 miljarder pund på invandringen.

Haha! Chutzpah.
Citera
2014-12-11, 09:34
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Kalkylen som används är att 9 miljoner Svenskars boende ökar i värde med 10% per år.
Lågt räknat 10.000 kr per m2

Årlig värdeökning om
9 milj x 10.000 x 20m2 x 1.1 = 1980 miljarder. Långt mer än kostnaden för invandring.

Värdeökningen gör folk rika. Tror man.
Hela samhället är uppbyggt på detta. Det är grundproblemet.

Om någon börjar bygga billigare bostäder rasar hela samhället i bitar. Invandringen används för att trycka upp värdet på hela bostadsbeståndet, underifrån.

Om man stoppar invandringen måste man börja riva hus för att bibehålla värdet på hela bostadsmarknaden.

Men man kan inte riva privata hus.
Därför är man fast i en efterfrågeökning av bostäder som genereras av invandring för att öka värdena på befintliga bostäder.

Ren ekonomi som styr. Inte undra på att de på Södermalm är livrädda om invandringen skulle minska. Det är deras dyra bostäder som först skulle falla i pris. Och mest.

Management by nigeriabrev.
Citera
2014-12-11, 09:40
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Jag har dragit samma slutsats. Det som förvånar mig i sammanhanget är att ingen gör sin matematikläxa i journalistkåren. Det är ju nämligen mycket enkelt att räkna på detta. Med mycket modesta antaganden om nyproduktionskostnad på 20 kkr/m2 (verklighetens siffror finns hos SCB tillgängliga för alla), samt boytebehov på 20 m2 per person i snitt, kan man räkna ut kostnaden bara för nyproduktion av bostäder åt "nettoinvandringen". För 2013 blir det 65000x20000x25=32,5 miljarder kr. Detta är innan drifts- och levnadsomkostnader börjat ticka ("integration").

Idag betalas dessa miljarder av mina barn, vilket jag mer än en gång i affekt påpekat. Sverige går med stormsteg tillbaka mot ett fattigland. Ingen tillräcklig livsmedelsproduktion, ingen drivmedelsproduktion, eventuellt otillräcklig elproduktion och dessutom kommer resursen boende vara en brist. 1800-talet igen. Jag känner människor som på fullaste allvar menar att med smartphones och lite bidrag till kolonisatörerna, så kommer detta upplägg att fungera. Det tror inte jag.

Sverige ligger väl iofs femma i Europa vad gäller kvm/person, kanske mycket pga av alla ensamhushåll.

http://cornucopia.cornubot.se/2012/1...s-sverige.html
Citera
2014-12-11, 09:49
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Ytterligare ett exempel från morgonens P1, http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6042623

Citat:
Tiggande EU-migranter har på sina håll blivit en del av stadsbilden. Samtidigt utsätts alltfler migranter för trakasserier och våldsbrott. Randi Mossige-Norheim har under veckan rapporterat om hur människor utsätts av förbipasserande. Hör om lyssnarnas reaktioner på rapporteringen. Och vad gör egentligen polisen gör för att utreda brotten? Hör Per Englund, kriminalinspektör på Rikskriminalpolisen.

Journalisten börjar yra om "kunskap om brott mot tiggare". Man undrar om hon någonsin har funderat i termer av "kunskap om tiggares brottslighet"? Förmodligen inte.

När Pelle Polis Per Englund ansluter diskussionen per telefon, blir det absurt på riktigt. Han deklarerar att polisens uppgift är

Citat:
Främja rättvisa och trygghet. Upprätthålla allmän ordning och säkerhet.

Hur står sådana här människor ut med sig själva? Karljäveln måste ju åtminstone se sig själv i spegeln när han rakar sig. Kan inte vara lätt. För det är naturligtvis så, att drivor med tiggare som är utplacerade utanför varje butik och annan samhällelig verksamhet som besöks av tillräckligt många människor, är allt annat än allmän ordning, säkert och tryggt. Samma argument kan anföras om tältläger, mänsklig avföring i trapphus och allt annat svinaktigt beteende som dessa människor för med sig.
Citera
2014-12-11, 09:53
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Sverige ligger väl iofs femma i Europa vad gäller kvm/person, kanske mycket pga av alla ensamhushåll.

http://cornucopia.cornubot.se/2012/1...s-sverige.html

Det må vara hänt, men 20 m2/person i mitt räkneexempel är allt annat än mycket. Vill man ha Italiens födelsetal, så är det också en god idé att anamma deras bostadspolitik (och annan politik för den delen).

Och hur bostadsbeståndet fördelar sig per individ(er) vid ett givet tillfälle kan man bara acceptera. Det är faktiskt fascinerande hur Lars Wilderäng, som vill ge sken av att vara civilsamhällets försvarare mot statliga experiment, kan tjata om att vi har så många m2 per person. Hur tänkte han att man skulle göra? Tvångsförflytta människor? Det är vad det är. Unga människor idag kan inte vänta på flyttkedjor och annat teoretiskt trams.
Citera
2014-12-11, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liposome
I Västerås Tidning beskriver statsvetaren Terence Fell från Mälardalens Högskola hur det kan bli lugnare och trevligare i s k "utsatta områden", men det är tveksamt om han förstår vad det är han egentligen beskriver om man skulle översätta det till nationell nivå:

[i]"Homogenitet är nyckeln...

För ett otränat öga kan ju detta betyda att det kan funka ganska bra med nationalstater, kanske rentav att det vore en vinnare att bo kvar där man bodde från början. Dags att hissa Hitler-flaggan?

Sidan 4: http://pdf.direktpress.se/flashpublisher/magazine/11320

Ha, måste vara århundradets självmål.
Nåja med tanke på mängden idioti media öser ur sig, så blir väl "århundradet" knappt ens en vecka långt.

Två frågor dyker upp i huvudet.

1. Vem fan betalar för skiten?
2. Har dom som gör det kommit ett steg längre och ser msm som en ersättare för svenska mad, som väl lades ner för ett antal år sedan?
Citera
2014-12-11, 10:13
Medlem
PatriaNostras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JevlaTomteVerkstad
Carina Bergfeldt på AB jämför extravalet 2015 med valet i Tyskland 1932 och anser att en röst på SD 2015 är som att rösta på NSDAP 1932.
http://unvis.it/www.aftonbladet.se/n...cle20002640.ab

Fy vad jag hatar dessa slappa Hitleranalogier. Det är få saker som gör mig mordisk, detta är en av dem.

Tyskland efter första världskriget var ett land i fullständig moras och politiskt kaos med stor fattigdom mitt i ett Europa med fortfarande mycket svag demokratisk tradition. Att man blev förnedrade genom freden i Versailles är ganska få som bestrider. Mitt i dessa för saken gynnsamma förhållanden steg så småningom Hitler fram som en Ledare. Att vägen dit inte var så rak är det få som minns, det hade lätt kunnat gå i någon helt annan riktning.

Denna tyska situation jämförs helt obesvärat med dagens Sverige. Ett Sverige som gått från extrem fattigdom till att bli ett av världens rikaste länder på mindre än ett sekel. I detta Sverige har politiker och media beslutat sig för en linje som enligt alla seriösa undersökningar totalt strider mot folkviljan. Detta kostsamma och sorgliga experiment har man bedrivit i mer än 20 år (mer enligt vissa bedömare) och så blir man förvånad att opinionen sakta men säkert förändras.

Nej Carina Bergfeldt, det är inte Åkesson eller Karlsson som ska jämföras med Hitler i din analogi. Det är Westerberg, Sahlin, Reinfeldt, Ullenhag, Löfven, Fridolin, Romson, Sjöstedt och alla andra som tvingar ett helt folk att radikaliseras i sitt motstånd mot den påförda mångkulturen.

Och du Carina Bergfeldt. Och du!

Du är en sann näthatare och uppviglare Carina Bergfeldt. Och du har lyckats. Du har fått även mig att hata.
Senast redigerad av PatriaNostra 2014-12-11 kl. 10:19.
Citera
2014-12-11, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatriaNostra
Fy vad jag hatar dessa slappa Hitleranalogier. Det är få saker som gör mig mordisk, detta är en av dem.

Tyskland efter första världskriget var ett land i fullständig moras och politiskt kaos med stor fattigdom mitt i ett Europa med fortfarande mycket svag demokratisk tradition. Att man blev förnedrade genom freden i Versailles är ganska få som bestrider. Mitt i dessa faktiskt gynnsamma förhållanden steg så småningom Hitler fram som en Ledare. Att vägen dit inte var så rak är det få som minns, det hade lätt kunnat gå i någon helt annan riktning.

Denna tyska situation jämförs helt obesvärat med dagens Sverige. Ett Sverige som gått från extrem fattigdom till att bli ett av världens rikaste länder på mindre än ett sekel. I detta Sverige har politiker och media beslutat sig för en linje som enligt alla seriösa undersökningar totalt strider mot folkviljan. Detta kostsamma och sorgliga experiment har man bedrivit i mer än 20 år (mer enligt vissa bedömare) och så blir man förvånad att opinionen sakta men säkert förändras.

Nej Carina Bergfeldt, det är inte Åkesson eller Karlsson som ska jämföras med Hitler i din analogi. Det är Westerberg, Sahlin, Reinfeldt, Ullenhag, Löfven, Fridolin, Romson, Sjöstedt och alla andra som tvingar ett helt folk att radikaliseras i sitt motstånd mot den påförda mångkulturen.

Och du Carina Bergfeldt. Och du!

Du är en sann näthatare och uppviglare Carina Bergfeldt. Och du har lyckats. Du har fått även mig att hata.

Om inte annat är hon en av de främsta för att göra nazismen rumsren. Den kan var lite vad som helst tydligen, inte så märkvärdigt hemskt med andra ord. Det är inte vad jag säger kan hon replikera, nazism är jättedåligt. Ja men så relativisera den då inte, är svaret.
Citera
2014-12-11, 10:28
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Ytterligare ett exempel från morgonens P1, http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6042623

Journalisten börjar yra om "kunskap om brott mot tiggare".

Journalisten heter: Randi Mossige-Norheim.

Randi Mossige Norheims journalistik utformas "några särskilda sanningsanspråk".

I Uppdrag Gransknings program om "Den Goda Viljan" maj 2013, så finns en intervju med Randi Mossige-Norheim med en sekvens, där oförmågan att skilja på fakta och åsikter/värderingar syns plågsamt tydligt.

UG har beslagit Mossige Norheims program (Konflikt) med en rad med faktafel. Mossige-Norheim kan inte förneka dessa faktafel, men hennes attityd är bagatelliserande. Kl. 47.00 säger hon:

Citat:
Randi Mossige-Norheim - Det är väl ett ganska normalt och vanligt sätt att se vad händer egentligen. De' e ge Jag kopplar inte samman det, med att det är några särskilda sanningsanspråk jag kan säga det om ganska mycket. Vi säger inte att nåt' är fel eller rätt.

Intervjuaren: - Ni säger inte att nåt' är fel eller rätt? säger intervjuaren häpen.

Randi Mossige-Norheim: - Nähä! Vi säger inte att nåt' är fel eller rätt

Intervjuaren: - Men är det inte ert jobb att ta fram saker som är rätt å säga, frågar intervjuaren.

Randi Mossige-Norheim: - Jag menar att vi inte sätter oss till doms över nå'n Vi sätter oss inte till doms över nå'n

http://www.svt.se/ug/jag-trodde-pa-journalistiken

Om man anser, att fakta är detsamma som åsikter, så finner man det kanske självklart att skapa beskrivningar av omvärlden UTAN "några särskilda sanningsanspråk".

----

I programmet du länkar till säger Randi Mossige-Norheim att hon inte sett, att tiggerskan blev spottad på. Hon spelar upp en bandinspelning med några ljudeffekter... utan "några särskilda sanningsanspråk" från Mossige-Norheim, får man förmoda.

Finns det några som helst belägg för angrepp på tiggare, utöver kvinnan som bestals på 62 kr, där tjuven var en yngling med icke-svenskt ursprung (Ahmed ... om jag minns rätt), vilken dömdes till 30 dagsböter (!) för stöld, samt den "rumän" som f.n. är åtalad (i Kalmar, vill jag minnas) för att han sparkat ett par romer, eftersom de var ovilliga att betala honom för den plats de satt på?
Senast redigerad av Meiji 2014-12-11 kl. 10:33.
Citera
2014-12-11, 10:46
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji

I Uppdrag Gransknings program om "Den Goda Viljan" maj 2013, så finns en intervju med Randi Mossige-Norheim med en sekvens, där oförmågan att skilja på fakta och åsikter/värderingar syns plågsamt tydligt.

UG har beslagit Mossige Norheims program (Konflikt) med en rad med faktafel. Mossige-Norheim kan inte förneka dessa faktafel, men hennes attityd är bagatelliserande. Kl. 47.00 säger hon:

Om man anser, att fakta är detsamma som åsikter, så finner man det kanske självklart att skapa beskrivningar av omvärlden UTAN "några särskilda sanningsanspråk".

----

I programmet du länkar till säger Randi Mossige-Norheim att hon inte sett, att tiggerskan blev spottad på. Hon spelar upp en bandinspelning med några ljudeffekter... utan "några särskilda sanningsanspråk" från Mossige-Norheim, får man förmoda.

Finns det några som helst belägg för angrepp på tiggare, utöver kvinnan som bestals på 62 kr, där tjuven var en yngling med icke-svenskt ursprung (Ahmed ... om jag minns rätt), vilken dömdes till 30 dagsböter (!) för stöld, samt den "rumän" som f.n. är åtalad (i Kalmar, vill jag minnas) för att han sparkat ett par romer, eftersom de var ovilliga att betala honom för den plats de satt på?

Vad jag kan komma ihåg är det bara den fönstertvättande butikschefen i Göteborg, en kommunpolitiker som falskanklagade en tiggare för rån, och ytterligare någon politikertomte som falskanklagade en annan tiggare för stöld av en ipad han tappat bort.

(FB) GÖTEBORG: Butikschef påstås ha hällt ut en spann vatten över tiggare
(FB) Anklagade tiggare för stöld av surfplatta (lögn) .. och SJÄLVKLART var det i Sjöbo
(FB) Vem är moderaten som ljuger om att hemlös rånat henne? (Göteborg)
Citera
2014-12-11, 11:02
Medlem
Gullegubbens avatar
Mer om bostadsbristen:

"Den vanliga uppfattningen är att det råder stor bostadsbrist i Stockholm, att den tilltar och att den ska byggas bort. Men den beskrivningen är en sanning med modifikation, visar rapporten. Byggande och befolkningsutveckling har följts åt sedan början av 1990-talet, men bostadsytan har fördelats ojämnt. Trångboddheten har tilltagit i socioekonomiskt svaga områden med flerfamiljshus – alltså de områden där stora delar av den inflyttande befolkningen bosätter sig. I innerstan och attraktiva närförorter har bostadsytan per invånare i stället legat stadigt eller till och med ökat.

Redan på 1990-talet hade en boende i förorten Fittja nästan tio kvadratmeter mindre boyta än länssnittet. Till år 2009 hade boytan minskat marginellt på länsnivå (0,10 kvadratmeter), medan Fittjabon hade förlorat betydligt mer (2,3 kvadratmeter).

– Om man nu ska använda det förskräckliga uttrycket etniska svenskar, så är det så att de bor spatiöst och har klarat sig generellt bra jämfört med andra, säger Tore Englén."

http://www.dagenssamhalle.se/nyhet/s...flyttare-12433

Ett nytt Lort-Sverige är på väg.

Fast det kan ju vara mätproblem i form av att många flyktingar är skrivna i Sverige men vistas mest i länderna de flytt i från.
Senast redigerad av Gullegubben 2014-12-11 kl. 11:04.
Citera
2014-12-11, 11:07
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji

----

Man behöver inte fundera speciellt långt för att komma till slutsatsen att hela utgångspunkten är fiktion. Det finns inga omfattande trakasserier eller våld mot romer i Sverige. Tält och annat som brinner upp, gör det naturligtvis av egen förskyllan. Vad mer kan man vänta av spritköksanvändande romer, med sängrökning som försvårande omständighet? Att ingen ännu dött (förutom av elchock vid kopparstöld) är väl närmast ett mirakel. Och är det att förvånas över att tonåriga tjejer och killar förhärdas och förleds till rått beteende, när vuxenvärlden tillåter dessa människospillror att ständigt reproducera sin parasitära och dysfunktionella kultur, som minst av allt accepterar landsförrädare Reinfeldts s.k. arbetslinje? Vem tror att vårt samhälle blir ömt och solidariskt genom att vi tillåter ett för alla andra grupper och individer oacceptabelt beteende - sitta i rännstenen - hos just romerna?

F.ö. vevade P1 runt Manuela och hennes tiggande på St Eriksgatan redan igår. Snacka om att av världens alla fattiga så har just rumänska och bulgariska romer blivit P1:s helt egna pet project. Inte kvinnor i Kongo eller tibetaner i Tibet. Nä, romer. Det enda som står högre i kurs hos P1 är palestinier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in