Citat:
Ursprungligen postat av
Golonka
Främsta anledningen till varför Åkesson klarar sig såpass mycket bättre än Fridolin står nog att finna i att Fridolin inte är van vid att få bryska frågor från massmedia, med stickande följdfrågor när han börjar sitt svammel och sitt floskelrap. Åkesson är härdad genom en skärseld av extremt tufft bemötande från medierna. Han är som ett mobboffer som lärt sig Krav Maga och slår tillbaka, medans Frodolin är som den bortskämde lymmeln som plötsligt får en sträng truppare som styr upp honom.
Men jag vidhåller min uppfattning att Åkesson måste börja använda även kontraslag och motattack när han befinner sig i en sådan här guldsits. Direktsändning och allt. Fatta vilka SANNINGAR han kunde fått ut om han inte var så defensivt inställd! Vi sitter här och är glada över att han slapp få bög-stryk, när vi i själva verket borde vara lite besvikna över att han inte klippte till när han fick chansen. Jag har längre bak i tråden tagit upp lite punkter han borde blivit tydlig med!
Såna här chanser att få ut sitt budskap utan redaktionellt filter växer nämligen inte på träd...
Jag är ju benägen att hålla med om den typen av kritik, även om Jimmie inte kan rå för sin personlighet - som ju också har sina fördelar och styrkor.
Fast det JÅ gör är ju verkligen inte
Krav Maga, snarare använder han sig av en tät gard med händerna uppe vid den egna pannan och en god defensiv med mycket
head movement och fotarbete. När utfrågarna svingar har de svårt att träffa, Jimmie är bra på att hålla hakan skyddad och huvudet kallt när han är omringad av fientliga slagskämpar. Han tenderar att vinna på poäng bara genom det faktum att han förblir stående.
Krav Maga är ju däremot en fullständigt hänsynslöst aggressiv form av självförsvar där det alltid handlar om att skada motståndaren med alla till buds stående vapen. Pungsparkar, slag mot strupen, klösta ögon, vapen.
Polemisk Krav Maga hade varit att anklaga Gustav Fridolin för att låta svenska pensionärer svälta ihjäl och ruinera Sverige för att samtidigt låta lilla Djibril (här är ett foto!) dö av parasitsjukdomar i flyktinglägret - bara för att en flinande Bert Karlsson (här är foto på honom med!) ska få hjälpa den överklass migranter som har stålar och connections att ta sig till Sverige.
Eller att anklaga svenska kvinnor för att vara dåliga mammor när de inte bryr sig om sin söners framtid mer än grupptryck och -status: Kalle kommer ha sämre odds att få tjej, jobb och bostad för att mamma ska få känna sig GOD när hon röstar MP och ett stort överskott unga pojkar/män strömmar in i Kalles liv som konkurrenter.
Tack, morsan - du förstörde mitt liv - lycka till med ålderdomen!
Nu har ju Jimmie inte det temperamentet och en sådan som Björn Söder kanske skulle låta sig provoceras och tappa fattningen på ett sätt som skulle vara en netto-förlust jämfört med Jimmie.
Men varför ska JÅ inte hänvisa till de ekonomer som menar att kostnaden för invandringen redan överstiger 250 miljarder om året? Varför ska inte den siffran slängas ut i etern?
Liksom norska statens beräkningar på att en somaliers snittkostnad (netto!) är 10 miljoner kronor under livstiden i Norge?
I det här läget är all diskussion bra diskussion och i samma ögonblick som beskäftiga "experter" och krönikörer ska vederlägga SD:s siffror så reproduceras de till en allmänhet som är benägen att misstro etablissemangets tillrättalagda statistik.