2014-07-28, 12:34
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det är Manelli som återkommer som Närpolischef i diverse artiklar om brottslighet.
Men vi kanske skall ta det i den andra tråden: (FB) Koppargården Landskrona - Poliser i utsatt position får ingen hjälp

Jag efterlyste bara ett litet förtydligande och inte någon diskussion (i den här tråden).
Citera
2014-07-28, 13:51
Medlem
gringo1s avatar
Medial bevakning av tregedin Sverige och de som ställde till det Här kommer den från dem som ställde till det , Varsågoda ett sanningsserum http://youtu.be/15qWQ6bUHmk
Citera
2014-07-28, 14:05
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gringo1
Medial bevakning av tregedin Sverige och de som ställde till det Här kommer den från dem som ställde till det , Varsågoda ett sanningsserum http://youtu.be/15qWQ6bUHmk
Ja det var ju en rätt vass satir. "Sjuklöverns valfilm"... Reinfeldt sägande "invandring berikar Sverige" mot bakgrunden av ett brinnande Husby.

Det är svårt att vara satirisk i detta extrema samhällsklimat, men denna film funkar liksom.
Citera
2014-07-28, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Här har vi den så modiga Alice Teodorescu som vågar vara icke-pk.
http://www.svd.se/opinion/ledarsidan...sm_3779726.svd

T.o.m. Sverigedemokraternas väljare är positiva till invandringspolitiken men lite sura för att politikerna inte tar deras oro på allvar. Det här var nog det värsta, mest ondskefulla dravel jag läst av en kolonisatör på en ledarsida.
Alice T deklarerar på Twitter att hon är för fri invandring, så även vettiga och synbart smygkonservativa debattörer kan ha stora skruvar lösa, är jag rädd. Hon är "one of them" ifall någon trodde annat.
Citera
2014-07-28, 14:42
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Lena Andersson är alltså ytterligt liberal. Inte vänster, som en del här i tråden verkar ha fått för sig. Öppna gränser, oreglerade arbetstider och marknadshyror är alltså precis vad man skall förvänta sig. Och hon bor i Tensta, där hon också vuxit upp.
Har hon flyttat tillbaks till Tensta nyligen? Annars var det faktiskt ett par årtionden sedan hon köpte en bostadsrätt på Östermalm. Frågar med tanke på hur avlägsen verkligheten hon har blivit.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2014-07-28 kl. 14:51.
Citera
2014-07-28, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Har hon flyttat tillbaks till Tensta nyligen? Annars var det faktiskt ett par årtionden sedan hon köpte en bostadsrätt på Östermalm. Frågar med tanke på hur avlägsen verkligheten hon har blivit.
Jag tror distansen sitter i psyket. Allt är bara torra, teoretiska, ideologiskt dogmatiska resonemang från den där fundamentalistiska kaosliberalen. Då lever man nog inte i verkligheten även om man fysiskt bor i Tensta.
Citera
2014-07-28, 15:15
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Jag tror distansen sitter i psyket. Allt är bara torra, teoretiska, ideologiskt dogmatiska resonemang från den där fundamentalistiska kaosliberalen. Då lever man nog inte i verkligheten även om man fysiskt bor i Tensta.
Men i sin debutbok (1999) skildrar hon just hur illa det fungerar i Tensta och hur handfallna lärarna står inför mångkulturproblemen i skolan. Att romanen ö.h.t. publicerades måste ha berott på att hon faktiskt växt upp där och ovedersägligen visste vad hon pratade om. Mig förvånade det lite, att någon vågade. Strax därefter skaffar hon en bostadsrätt på Östermalm (alltså för mindre än två årtionden sedan, som jag skrev ovan).
Citera
2014-07-28, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Men i sin debutbok (1999) skildrar hon just hur illa det fungerar i Tensta och hur handfallna lärarna står inför mångkulturproblemen i skolan. Att romanen ö.h.t. publicerades måste ha berott på att hon faktiskt växt upp där och ovedersägligen visste vad hon pratade om. Mig förvånade det lite, att någon vågade. Strax därefter skaffar hon en bostadsrätt på Östermalm (alltså för mindre än två årtionden sedan, som jag skrev ovan).
Hon kanske har förträngt åren i Tensta då. Skulle jag också göra. Men hennes hårresande hållning i migrationsfrågor är att vi saknar moralisk rätt att avvisa någon som vill hit, och sen får det få precis vilka konsekvenser som helst. Kåkstäder, välfärdshaveri, kaos, detta godtar hon ej som giltiga skäl att reglera invandringen. Hon är alltså beredd att förstöra alla svenskars liv och trasha ett tusenårigt rike för ett ideal. En sådan nihilistisk empatilöshet fordrar psykopatiska drag, en patologisk bortkoppling från verkligheten, arvet, historien, allt. Kaosliberalers alibi är givetvis att de känner empati med alla som vill till Sverige, men denna tunna slöja döljer inte den skriande bristen på medkänsla för det egna folket. De intalar sig att det inte finns en sådan konflikt. Man kan intala sig mycket, som att man kommer att leva för alltid, men det blir inte mer sant för det.
Citera
2014-07-28, 17:45
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
[Alice Teodorescu skriver:]
Citat:
En del frågor är för viktiga för att inte tas på allvar. Att låta ett parti med rasistiska rötter sätta dagordningen för integrations- och migrationspolitiken, att debattera deras problemformulering istället för att konkurrera med bättre lösningar, att inte förstå att många av de som kan tänka sig att rösta på Sverigedemokraterna i grunden är positivt inställda till svensk migrationspolitik, men missnöjda med integrationspolitiken; det är att inte ta frågorna på allvar.
http://www.svd.se/opinion/ledarsidan...sm_3779726.svd

T.o.m. Sverigedemokraternas väljare är positiva till invandringspolitiken men lite sura för att politikerna inte tar deras oro på allvar. Det här var nog det värsta, mest ondskefulla dravel jag läst av en kolonisatör på en ledarsida.

Jag tror inte, att vi riktigt har klart för oss, vilken nedlåtande, arrogant och anspråksfull von oben inställning skribenter som Alice Teodorescu, Paulina Neuding, Sakine Madon, Dilsa Demirbag-Sten m.fl har till svenska folket.

I Barometern skriver Paulina Neuding en uppfodrande ledare: "Upp till bevis om integrationen".

Rubriken och texten kan svårligen tolkas på något annat sätt, än att Paulina Neuding kräver att svenska folket i allmänhet och SDs röstare i synnerhet nu sätter axeln mot plogen och "går ihop" för att på sin fritid "ta emot" de asylsökande med "kläder och gåvor.. praktikplatser ...besök till sporthallen, biblioteket och idrottsplanen ...kafékvällar varje vecka .. bjuder på middag" m.m. samt ger de asylsökande som vill träna möjligheten gratis utnyttja lokala Gym.

Denna insats åligger enl Neuding svenska folket i allmänhet och SDs röstare i synnerhet för att "välkomna" det stora flödet av migranter, som sjupartikoalitiones politiker importerar en masse till Sverige. Neuding skriver:

Citat:
...hur tas de tusentals nyanlända som kommit till Sverige de senaste veckorna och månaderna emot i gemenskapen? Hur känner de sig när de går nerför gatan?

I Hammenhög på Österlen har man gått ihop i byn för att ta emot de asylsökande. När den första förläggningen startade kom grannar med kläder och gåvor för att hälsa välkomna. Rotaryklubben har försökt hjälpa nyanlända med praktikplatser och ordnat besök till sporthallen, biblioteket och idrottsplanen. Man har ordnat kafékvällar varje vecka. Gymmet i byn ställer upp för dem som vill träna. Migrationsminister Tobias Billström och Migrationsverket har börjat tala om en Hammenhögsmodell, som man nu försöker sprida till resten av Sverige. I Vittsjö utanför Hässleholm har man tagit efter Hammenhög och välkomnar de nya grannarna genom Rotary, kyrkan, idrottsklubbarna och Lions. Byalaget har bjudit på middag och de asylsökande har bjudit tillbaka.

Men på de här orterna är samtidigt missnöjet stort med den byråkrati som placerat flyktingarna på förläggningarna. I Hammenhög var SD största parti i EU-parlamentsvalet, samma sak i Gustav Fridolins Vittsjö. Samma sak i vår lilla by på landet. Och administrationen, byråkratin kring flyktingmottagandet är en sak. Integration är att vara en del av gemenskapen.

Inte ens Sverigedemokraterna kräver längre att flyktingar som fått uppehållstillstånd ska skickas hem. (Det gör däremot Svenskarnas parti, enligt principen sist in, först ut). Från SD och partiets väljare brukar det sägas att man inte är emot människorna som flyr hit, utan att man oroas för integrationen.

Nu har man ett utmärkt tillfälle att visa att man menar vad man säger. 60.000 människor tillbringar sin första sommar i Sverige och de flesta kommer att bli kvar. Om man månar om integrationen, sammanhållningen, kan man göra en insats genom att tala om för dem att de är välkomna.

Marika Formgren har träffande kallat debatten om den s.k. "integrationen" för en surrogatdebatt. Antingen har Paulina Neuding inte fattat, att SD och partiets väljare invänder mot den världsunika invandringens kvantitet och kvalitet... eller (imho troligare) så låtsas hon inte om den saken.

Paulina Neuding, Alice Teodoresco & co ser i praktiken Sverige som ett gigantiskt läger för ekonomiska migranter (inkl. kriminella och krigsförbrytare) jämte en liten andel flyktingar.

De betraktar det befintliga svenska folket huvudsakligen som migranternas självklara (tvångskommenderade) servicepersonal och försörjningsinstrument.

http://www.barometern.se/ledare/upp-...en(4383423).gm

----

Jag vill än en gång puffa för Marika Formgren i Danmarks röst för dem, som inte redan har lyssnat. Det är ett mycket intressant program. Rekommenderas varmt!

http://arkiv.radio24syv.dk/video/100...ost-23-07-2014

Tanja Bergkvists beskrivning av fördumningsinustrin i den svenska skolan och högskolan rekommenderas också.

http://arkiv.radio24syv.dk/video/100...ost-11-07-2014
Senast redigerad av Meiji 2014-07-28 kl. 17:56.
Citera
2014-07-28, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji

Jag vill än en gång puffa för Marika Formgren i Danmarks röst för dem, som inte redan har lyssnat. Det är ett mycket intressant program. Rekommenderas varmt!

http://arkiv.radio24syv.dk/video/100...ost-23-07-2014
Följde din uppmaning. Fy tusan vilken både vass, modig och vettig kvinna (och snart, i konsekvens namn, inte längre Journalist utan IT ingenjör). Det är debattörer av sådan kaliber SD behöver knyta till sig, men kanske gör Marika kanske bättre nytta för sanningen som en helt fristående oppositionell röst. När vansinnets stoppats i Sverige blir hon nog Svd:s chefredaktör, det förtjänar hon.
Citera
2014-07-28, 18:03
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Alice T deklarerar på Twitter att hon är för fri invandring, så även vettiga och synbart smygkonservativa debattörer kan ha stora skruvar lösa, är jag rädd. Hon är "one of them" ifall någon trodde annat.

Det är ungefär så jag tänker om Adam Cjewman. Han har genomtänkta analyser och kommer med relevanta argument mot vänstern. Men så fort det talas om invandring är det intellektuell härdsmälta. Verkar som om invandringsdebatten gör något med människors omdömen.
Citera
2014-07-28, 18:05
Medlem
Förvirrad sak. Åsiktskorriodoren är trång, framför allt för dom som skriver negativt om SD? Är Jan Söderqvist ett mongo, eller är det jag som missuppfattar honom?

unvis.it/http://www.svd.se/kultur/det-ar-mycket-prat-nu-om-asiktsfortryck_3780966.svd

Vi har ju numera ett riksdagsparti som har sina rötter i organisationen BSS (Bevara Sverige Svenskt), ett parti vars ledande företrädare inte tvekar att beväpna sig med järnrör och skandera rasistiska slagord på stadens gator. Om någon råkar kalla detta parti för fascistiskt i Sveriges Radio, blir sändningsledningen nervös och inskrider med tillrättalägganden som om det funnes något att lägga tillrätta. Om jag själv skulle råka göra detsamma i Svenska Dagbladet, eller framföra annan kritik mot samma parti, får jag återigen ställa in mig på att anonyma sympatisörer lägger ut min adress och bilder av min portuppgång på nätet med den outtalade men otvetydiga uppmaningen att jag och familjen ska förmås att skåda ljuset medelst fysisk övertalning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in