2011-07-23, 18:26
Citat:
Men vänta nu lite här...
Ursprungligen postat av Dogdylan
Ja, nu börjar kriget mot Sverigedemokraterna. PM Nilsson använder grymt begåvad retorik - visst drar han in en del onödiga lögner, men PM Nilsson har en poäng, det har gått för långt i konservativa och nationalkonservativa kretsar. Man har skapat en mängd frustrerade individer och som inte ser en annan utväg än att ta till våld på grund av en oresonlig retorik. Problemet är ju bara att PM Nilsson någonstans är ondskan personifierad och inte en liberal - så det han skriver är inte för allas bästa. Det är dock ett bra första inlägg i elitens kamp mot SD. Denna händelse kom som på beställning. Visst är det 3 år kvar tills nästa val - men på grund av det så ligger SD jävligt pyrt till. Jag ser faktiskt inte skäl för media att inte dra på en censur - och den här gången kommer de ha betydligt mer människor på sin sida jämfört med 1994. För Siv Jensen kommer detta bli rena katastrofen.
.....
.....
Menar du på fullt allvar att nationella och konservativa politiker och debattörer har skapat "en mängd frustrerade individer"?
Är inte detta, isåfall, att tillerkänna dessa politiker och debattörer en aning större betydelse för andra individers personliga utveckling än vad de verkligen har.
Det absoluta flertalet av de politiskt intresserade människor jag träffar formar helt klart sina egen ideologiska ståndpunkter. Dessa ståndpunkter baserar de på en blandning av moralisk övertygelse, information om samhället i stort och sist men inte minst personliga erfarenheter.
Begåvat eller normalbegåvat folk som låter sig påverkas så kraftigt som du förefaller göra gällande uppvisar, enligt min erfarenhet, synnerligen slätstrukna och politiskt korrekta åsikter.