Citat:
Om han inte mindes något, kanske han borde ha uttryckt tvivel? Men så var inte fallet. Almquist är knappast stupfull, vad man kan se på filmen. Tidgare sågs det som en förmildrande omständighet att vara full, nu normalt icke så. Du är ute och cyklar här och SD trollet för ett plausibelt resonemang i detta fall. Damage control, kallas det. För att slippa sådant gäller det att rekrytera rätt. Men det är ganska typiskt eftersom en stor del av SDs riksdagsgrupp är 25-35 år unga, förmodligen med taggarna utåt pga av tidigare erfarenheter. Man borde anstränga sig att hitta också några något äldre hyfsat utbildade svenska män och kvinnor, gärna med intellektuell kapacitet. Men det verkar inte vara sådant man selekterar för inom SD.
Jag förstår inte din invändning. JAG utgår från, att Almqvist inte minns, vad han hade sagt
Men hur kan jag saga det tydligare? Jag vet inte, nota bene *vet inte*, varför Åkesson så villigt gav media en eftertraktad skalp. Jag är tveksam nota bene *tveksam* till, att Åkesson skulle ha sumpat de egna väljarnas förtroende, om han
när han var berusad (!)I nyktert tillstånd använder Almqvist förmodligen inte dessa epitet. DU utgår från, att Almqvist har total recall och varje ord Almqvist någonsin har yttrat finns inristat i hans hjärna - och därför anser du, att Almqvist "ljög", när Expressen frågade, hur han hade formulerat sig dryga två år tidigare.
2. över två år (!) tidigare
3. under ett gräl (!)
Men hur kan jag saga det tydligare? Jag vet inte, nota bene *vet inte*, varför Åkesson så villigt gav media en eftertraktad skalp. Jag är tveksam nota bene *tveksam* till, att Åkesson skulle ha sumpat de egna väljarnas förtroende, om han
1. fördömt epiteten menJag lutar åt Andraandningens uppfattning, att Åkesson kunde ha degraderat Almqvist.
2. hävdat, att när folk GRÄLAR så förolämpar de *medvetet* varandra med de mest nedsättande begrepp, som de kan finna t.ex. "hora". Almquist sa (till de andra): "Strunta i den där lilla horan" för att platta till henne.
3. Påpekat, att även sverigedemokrater är *vanliga människor*, som (tyvärr) kan råka i gräl med gamla och nya antagonister - i synnerhet, när de är salongsberusade.
4. Framhållit det märkliga i att åberopa ett över två år (!) gammalt gräl... och fråga, hur många som egentligen kan bli riksdagsmän, om ribban som media lägger är, att en potentiell riksdagsman aldrig någonsin har grälat med någon och/eller aldrig någonsin har förolämpat någon?