2014-05-16, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Varför bidrar alla dessa tusentals människor helt gratis till SD:s valkampanj? För att de är korkade? Knappast. Dessa personer har inte samma intressen som partiföreträdare för sjuklövern. De vill inte se SD försvinna, utan de vill se SD öka eftersom det legitimerar deras egen roll och deras egna lagbrott.

Tror jag definitivt inte. Man ska komma ihåg att detta är människor som kör med känsloargument och likadant gör de känsloaktiviteter. Det vill känna sig goda, sen om det leder till att SD ökar är inget de vill. Detta kommar bara tagga dessa att hålla på ännu mer.

För mig är det en befängd teori att de vill att de ska öka. Många av dessa som håller på är ju ungdomar, och som alla vet så utvecklas just konsekvenstänkadet ganska sent hos oss människor. Att dessa ungvänstermänniskor skulle vilja att SD ska öka ... nej, nej, nej.

Läste för inte länge sen på Politsm om just detta och de hävdade att trots protesterna så har inte SD ökat. Så det är väl deras självbild att de gör nytta som håller tillbaka SD.
Citera
2014-05-16, 21:42
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minipanini
Tror jag definitivt inte. Man ska komma ihåg att detta är människor som kör med känsloargument och likadant gör de känsloaktiviteter. Det vill känna sig goda, sen om det leder till att SD ökar är inget de vill. Detta kommar bara tagga dessa att hålla på ännu mer.
Både du och Menved är fel ute. Det handlar varken om att de vill att SD ska öka eller att de bara är känslomässiga galningar utan koll. Deras idé är att SD aldrig någonsin ska bli ett "vanligt parti". Att inte "normalisera" dem, som det heter. Folk som pratar om "gratisreklam" bara för att SD alltid är på löpet fattar inte sånt. Det är ingen gratisreklam att alltid synas i sammanhang av bråk, konflikt, problem, hat. Det gör bara att vanliga människor som kanske tänker att de håller med SD ändå drar sig för att rösta på partiet eftersom man associerar t.o.m. den anonyma lappen med att man gör något som inte är samhälleligt acceptabelt och som ("om folk visste") skulle kunna leda till massa onödigt tjafs och bråk. Dessutom så gör det att andra delar av "offentligheten" drar sig för att samarbeta eller synas i samband med partiet (kan vara en så enkel grej som att en lokaluthyrare drar sig för att hyra ut, inte för att han är antirasist utan eftersom "det bara blir massa liv"). Det handlar om psykologi. Det ska alltid kännas onormalt och lite fel att rösta på eller synas i SD-sammanhang. Därför är det fortfarande bra för SD-hatarna att det alltid blir rubriker kring SD.
Senast redigerad av baggebo1 2014-05-16 kl. 21:46.
Citera
2014-05-16, 21:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RupertSheldrake
De små byggnadsfirmorna, som tidigare gått som tåget i framförallt Skåne, stötte först på patrull.

Idag är priserna rekordlåga. Sedan frågar sig folk varför klyftorna i Sverige växer?
Jepp, ROT-avdrag i all ära, men när det, här i Skåne, kostar det 80 spänn i timmen att hyra in byggjobbare från Litauen så är det inte till mycket hjälp.

Du kan anlita Svenska företag vitt, för 200 spänn i timmen, men efter att den Svenske bossen varit ute & räknat på jobbet så kommer det ändå ett gäng icke svensktalande Polacker eller liknande & gör jobbet.

Här hade Uppdrag Granskning kunnat göra ett fantastiskt reportage, bara att köpa en villa & börja hyra in hantverkare.
Citera
2014-05-16, 21:49
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
"Misstag" later lite.. futtigt för att beskriva en politik, som konkurrerar med (och förmodligen brädar) Olof Palmes, i grenen ett dråpslag mot Sverige och landets befolkning.
Det är inte ens ett misstag, det ingår i kalkylen. Alliansen med M i spetsen kan luta sig tillbaka och låta sossarna stå vid rodret. Torpeden, i form av försörjningsinvandring utom all kontroll, är avskjuten, välfärdsstatens slut är oundvikligt. Vill man stå vid rodret i den samhällsomdaningen så måste man hålla sig undan makten när torpeden smäller av.
Citera
2014-05-16, 22:13
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
"Misstag" later lite.. futtigt för att beskriva en politik, som konkurrerar med (och förmodligen brädar) Olof Palmes, i grenen ett dråpslag mot Sverige och landets befolkning.
Det är inte ens ett misstag, det ingår i kalkylen. Alliansen med M i spetsen kan luta sig tillbaka och låta sossarna stå vid rodret. Torpeden, i form av försörjningsinvandring utom all kontroll, är avskjuten, välfärdsstatens slut är oundvikligt. Vill man stå vid rodret i den samhällsomdaningen så måste man hålla sig undan makten när torpeden smäller av.

Det enda sättet att knäcka de svenska socialförsäkringssystemen är att överlasta dem... sa Carl Bildt ngt år innan han blev statsminister.

-----

PS Källan är muntlig... men jag bedömer den som trovärdig.
Citera
2014-05-16, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Både du och Menved är fel ute. Det handlar varken om att de vill att SD ska öka eller att de bara är känslomässiga galningar utan koll.

Menade förvisso inte att de bara var känslomässiga. Utan tog det som exempel på att de inte har en "agenda" att SD ska öka. Jag vet bekantas vänner som var på demonstrationen i Jönköping mot SVP och i diverse andra demonstrationer i Malmö och visst ja det handlar om att SD inte ska normaliseras, men det är ett verklig förhoppning hos dessa att SD ska minska och från deras håll i bästa fall inte åka ur Riksdagen så fort som möjligt. De jag känner som är så pass antiSD att de åker ut på demonstrationer, så är dessa helt övertygade att SD kommer åka ur riksdagen om inte i höst (det vet att det är kört) så i alla fall 2018.
Citera
2014-05-16, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minipanini
Menade förvisso inte att de bara var känslomässiga. Utan tog det som exempel på att de inte har en "agenda" att SD ska öka. Jag vet bekantas vänner som var på demonstrationen i Jönköping mot SVP och i diverse andra demonstrationer i Malmö och visst ja det handlar om att SD inte ska normaliseras, men det är ett verklig förhoppning hos dessa att SD ska minska och från deras håll i bästa fall inte åka ur Riksdagen så fort som möjligt. De jag känner som är så pass antiSD att de åker ut på demonstrationer, så är dessa helt övertygade att SD kommer åka ur riksdagen om inte i höst (det vet att det är kört) så i alla fall 2018.

Till 2018 har förhoppningsvis dina vänner växt upp och insett vad som drabbar även dem.
Citera
2014-05-16, 23:01
Medlem
Superlistigs avatar
Om man har gått från självhat (vit man) till meritokrati, hur tror ni man tänker just nu?
Citera
2014-05-16, 23:45
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superlistig
Om man har gått från självhat (vit man) till meritokrati, hur tror ni man tänker just nu?
Lustigt att du ställde just den frågan, jag skummade twitter lite och då dök följande upp i det bisarra flödet. Nina Allergren är en journalist född 1969, arbetandes på SR. Hennes twitterbeskrivning lyder:
Citat:
Kneg @ Sveriges Radio, just nu programledare för Bästa Minnet i P1. Noggrann, långsam, franska nerver; en dröm för varje arbetsgivare.

Vad skrev då hon? Jo: http://postimg.org/image/dt29poqa3/

Hon upplever alltså ett självförakt över att vara "kritvit", bo på söder och ha jobb på SR. På något vis känns hon väldigt representativ för journalistkåren, hon råkade bara nämna det offentligt.

Länk till twitterinlägget - https://twitter.com/rdjalaie/status/467404809562501120

Passar på att tacka för många eminenta inlägg av väldigt kunniga personer, heder till er.
Citera
2014-05-17, 00:09
Medlem
Bolingbrokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Passar på att tacka för många eminenta inlägg av väldigt kunniga personer, heder till er.

Sannerligen. Det känns som att tråden fick en rejäl vitamininjektion efter en kortare svacka och jag njuter med fredagsvinet i högsta hugg.

Det här är verkligen Sveriges mest dynamiska tankesmedja just nu. Låt valrörelsen skölja över oss!
Citera
2014-05-17, 01:13
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durga
Kan det bara vara så här utstuderat jävligt http://www.nationellidag.se/forintel...opeiska-vision onekligen är det svårt att få ihop logiken i detta vanvettets tid som vi befinner oss i , det finns så många motsägelser som inte har bäring , massinvandringen specifikt.
Okej halmhatt och foliehatt på samtidigt men vad fan är det som pågår och hur har det orkestrerats, eller är det bara en okontrollerad flegma som breder ut sig utom kontroll.

Det bor papekas att det ar olika drivkrafter i spel bakom de olika grupperna som tillsammans ger support och mojliggor den vansinniga invandringspolitiken. Som jag ser det ar det minst 4 olika grupper, med sina respektive drivkrafter. Far aterkomma till detta med ett mer patriotiskt tangentbord och sundare klockslag.
Citera
2014-05-17, 09:39
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur

Hon upplever alltså ett självförakt över att vara "kritvit", bo på söder och ha jobb på SR. På något vis känns hon väldigt representativ för journalistkåren, hon råkade bara nämna det offentligt.

Länk till twitterinlägget - https://twitter.com/rdjalaie/status/467404809562501120

Så svenskt, så svenskt: ett brott mot jantelagen förstås. Och mot den politiska moralen. Det egna livet som ett svek mot alla fattiga förtidspensionerade kvinnor i Norrland som aldrig fick någon utbildning. Ångest!!!! Varför i helvete skulle jag få framgång, bo i bostadsrätt i Stockholm och få fast anställning på SR. Det är osolidariskt. Jag har svikit mina bröder och systrar och alla svarta och rasifierade som inte fått samma privilegier som jag. Ångest!!! Skitjobbigt. Tur att jag jobbar på SR så jag kan jobba intersektionellt och puffa för svaga grupper. Skulden måste betalas. Min framgång måste gottgöras på något sätt. Självspäkning och flagellantism?

Glömmer aldrig den fest jag var på i början av 80-talet. I sällskapet på en 10 personer fanns någon som hade alkoholproblem. En norrländsk akademikerkvinna sa då att eftersom det fanns en person med alkoholproblem med på festen skulle vi andra 9 vara solidariska med denne och avstå från alkohol. Hur det gick sedan kommer jag inte ihåg. Jag vill tro att det här nog bara kan förekomma i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in