Citat:
Ursprungligen postat av
lampros
Jag håller med i att de förändringar som måste till för att PK-ismen ska falla, är djupgående. Vi kan som sagt glömma en dansk lösning. Någon form av paradigmskifte måste till, som "att gå från materialism till idealism". Och massinvandringsregimen är materalistisk. "Invandring för att hålla tillväxten uppe" är ett tecken på detta.
Skillnaden är att jag tycker mig känna av förändringens vind redan nu. Men det är väl bara jag.
Det finns många bilder att använda för den smygande process mot en hastig systemförändring som nog många av oss både anar, önskar och förutsäger.
Vi har den läckande dammen som ju kommer att brista snarare än långsamt erodera. Eller det termitskadade huset som knarrar fastän det fortfarande onekligen står upprätt. Eller den till synes solida isen som ännu inte brutits upp av vårfloden, trots att man på sina håll kan se vattenmassorna genom den.
I historiska termer väntar vi på murens fall eller en svensk vår. Sovjetsystemet föll allt snabbare ju längre processen gick och det som en dag verkat omöjligt var nästa dag oundvikligt. Genom vår analyserande kremlologi undergräver vi - om än aldrig så lite - systemlojala media och aktörer. Vi har ju nämligen tänkande läsare som väger vår ekokammares klang mot den mediala bubblans - och sedan själv drar slutsatserna.
Den enda kraft som har tillräcklig bärighet att utgöra fundamentet till nästa paradigm är förstås - nationalismen. Det är en organisk urkraft att söka samhörighet i en fragmentiserad och hotfull värld. I mångetniska statsbildningar så övertrumfar nationell gemenskap ideologi, höger-vänster är underordnat turk-kurd, ukrainare-ryss. Eller för den delen svensk-finne i vårt östra grannland.
Svenskens rätt till självbevarelsedrift och egenintresse är den marknadsekonomi som kommer ersätta mångkulturens påbjudna planekonomi.
För att det fungerar.
Jag menar ju att ett glatt, populistiskt, nationalistiskt, uppkäftigt och slagkraftigt SD redan hade kunnat fungera som en åskledare för spänningar som är minst lika starka i den svenska atmosfären som i andra europeiska länder. Det kunde hänt,
borde hänt.
För här visas ju medias indirekta och förödande inflytande: Ett självsnöpt SD som genom sin anpasslighet och sitt kallsvettiga förhållningssätt till medias makt, håller den under armarna och faktiskt försenar paradigmskiftet.