2014-02-10, 19:45
Medlem
Autochthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
Klassförakt i antirasistisk skepnad
Måns Mosesson verkar bo fint på Karlavägen. Fast jobb, rätt åsikter, ung vit man i karriären, muskler. Vem får han som byte? Jo en 61-årig kvinnlig förtidspensionär, som knappt har råd att köpa mat. Som ska framställas som rasist o idiot. Som blir lurad ställa upp. Du borde skämmas Måns. Du, Måns Mosesson är en rutten förtryckare, ett kräk.

Måns Mosesson i chatten på SR (2 feb 2014):
"Jag upplever att många av dem jag träffat och haft kontakt med har ett väldigt begränsat informationsflöde, och är i en värld där ens världsbild mycket sällan utmanas."

"Syftet med den här serien är att bredda bilden av SD:s väljare något. Däremot påstår vi inte att det här är en heltäckande eller fullt representativ bild av alla SD-väljare. Den bilden går naturligtvis inte att ge på tre timmar radio. Men jag upplever att serien som helhet ger en bild av några olika typer av SD-väljare."

[ http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5773723 ]

"Bredda bilden".

Jag upplever att en del av dem som deltar i den här chatten, och skriver hyllningar till Mosesson, lustigt nog verkar ha ett "informationsflöde" som begränsar sig till den världsbild och de åsikter som råder på t.ex. SR. Tänka sig.

Sedan måste jag tyvärr också tillägga att jag ibland känner att Måns blir aningen pretentiös och tillgjord.
Citat:

Måns Mosesson, ungdomskorrespondent
"Det bästa jag vet när jag kommer till en ny plats är att gå vilse."

Att utan karta och mål driva fram längs avenyer och gränder, tills jag plötsligt får syn på någonting, som ställer mina fördomar på ända, och gör världen lite mer komplicerad.

Eller tills jag bara hamnat på en höjd någonstans och inte riktigt förstår hur jag ska ta mig ner igen.

[ http://sverigesradio.se/sida/gruppsi...rtikel=5415686 ]

Kuriosum I:
Måns Mosesson, född 1983, är son till "ICA-Stig" (Hans Mosesson - som f.ö. varit medlem i Nationalteatern)
Citat:

Namn: Hans Mosesson
Ålder: 63 år.
Bor: Hus utanför Göteborg.
Famil: Frun Carola, 48, barnen Måns, 24, Jonas, 21, och Fabian, 17, Hunden Morris 5,5 år.

[ http://unvis.it/www.expressen.se/noje/folk-tar-pa-mig/ ]

Kuriosum II:
En betydligt yngre Måns pladdrar i tunnelbanan:
"Måns Mosesson berättar om lakrispucken"
htt p://www .youtube.com/watch?v=_BxSjCsKsBc
Citera
2014-02-10, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
I Schweiz finns det tydligen en miljöorganisation, ECOPOP, som just är för en mer begränsad invandring av ekologiska skäl:

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5781017

Det är bara för SD att ta det argumentet i varje debatt mot MP för att nöta in vilken inkonsekvent politik det svenska sk. Miljöpartiet för.

TTs artikel om Schweiz folkomröstning kändes för övrigt exakt så objektiv som man kan förvänta sig
"Högerextrema jublar över Schweiz" http://www.svd.se/nyheter/utrikes/ho...iz_8976848.svd

Hehe, det där var faktiskt skarpt argumenterat, om jag får säga det själv. "MP - om du hatar sälungar och afrikanska klimatflyktingar!"

Allt är ju förstås sant och byggt på FN-prognoser och statistik, vilket inte gör det sämre. Migration från ekvatorn mot polcirkeln är enormt energislukande och följdverkningarna blir globala - det går aldrig att komma ifrån. I en debattsituation är det ett mycket skarpt verktyg att ha i verktygslådan.

Det här ger mig en anledning att ställa en viktig fråga - vad fan är det för fel med SD:s infrastruktur när det gäller att preppa sina företrädare för debatter och utfrågningar i media?

Har vi inte en känsla av att motståndarsidan, alltifrån politiker till de medieaktörer vi diskuterar i den här tråden, faktiskt har en sorts grupptänkande där en catchphrase, ett debattgrepp, ett för SD svårhanterligt argument snabbt som twitter sprids till hög som låg för att sedan upprepas ad nauseam?

Varför sker inte detsamma på SD:s kant? Varför finns inte det där West Wing-teamet som kanaliserar talking points till Jimmie och ut i partiapparaten? Som coachar företrädarna för att kunna värja sig i det fientliga medieklimatet. Som förmedlar motmedlen mot Hibo och frågorna om svenskhet.

För argumenten finns ju där, färdiga och blankslipade. Kanske inte på partikansliet, men väl här på Flashback. Här i de anonyma tankarnas gladiatorarena härdar järn järn, här överlever inte floskler och det luddigt tänkta. Här spelar det ingen roll vilken falang eller klick någon är bundis med - här härskar Sveriges enda riktigt meritokratiska idé-kapitalism.

Jag frågade faktiskt Joakim Larsson som postar här och tydligen jobbar på SD:s partikansli om det fanns någon sådan infrastruktur där ett skarpt argument här eller annorstädes snappas upp och distribueras i partileden. Det gjorde det inte. Jimmie får inte de dräpande replikerna, lär sig inte de retoriska judogreppen som hade hamrats in i en amerikansk politiker, om han så kandiderade på lokalnivå.

Detta trots att falangen kring SD-toppen har en öppen närvaro här på Flashback med flera postare, nu senast blivande riksdagskvinnan Paula Bieler.

Hur får PK-sidan det att fungera, hur distribueras de monomana nyckelorden och samordnade debattknepen? Har de någon särskild hashtag, Facebook-grupp eller mejlinglista? Eller är de bara mer fokuserade på opinionsbildning, medan SD har annat att tänka på?
Citera
2014-02-10, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pro-Enfald
Rapparen var ett verktyg för att övertrumfa den svarta lucian och därmed normalisera företeelsen. De visste vad de gjorde där. Det går ju att dra en och annan slutsats av den arbetsmetoden när strategi och metodik diskuteras bland dem som vill svenska folket väl.

Helt korrekt slutsatts!

Jag tror dock inte att det är lämpligt för oss svenskar att använda oss av denna metod då den i mångt och mycket är kontraproduktiv!!

Awb i Sydafrika försökte sig på den här metoden, då det begav sig där, med tvivelaktigt slutresultat....

Den enda vägen som vi kan gå, utan att korrumpera oss själva, är att stå bergfast för vad vilka vi är och vad vi är!!
Vi har inget behov av att normalisera något som inte är normalt, vi vill inte korrumpera folkets sinnen!
Citera
2014-02-10, 23:49
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Hehe, det där var faktiskt skarpt argumenterat, om jag får säga det själv. "MP - om du hatar sälungar och afrikanska klimatflyktingar!"

Allt är ju förstås sant och byggt på FN-prognoser och statistik, vilket inte gör det sämre. Migration från ekvatorn mot polcirkeln är enormt energislukande och följdverkningarna blir globala - det går aldrig att komma ifrån. I en debattsituation är det ett mycket skarpt verktyg att ha i verktygslådan.

KARL-OLOV ARNSTBERG (nedsläckta) artikel:

Ekologiskt sett är Sverige överbefolkat

http://web.archive.org/web/201305070...ge-verbefolkat

Citera
2014-02-10, 23:50
Moderator
Meijis avatar
Forts på Karl-Olov Arnstbergs (nedsläckta) artikel

http://web.archive.org/web/201305070...ge-verbefolkat

Citera
2014-02-10, 23:54
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto

Varför sker inte detsamma på SD:s kant? Varför finns inte det där West Wing-teamet som kanaliserar talking points till Jimmie och ut i partiapparaten? Som coachar företrädarna för att kunna värja sig i det fientliga medieklimatet. Som förmedlar motmedlen mot Hibo och frågorna om svenskhet.

För argumenten finns ju där, färdiga och blankslipade. Kanske inte på partikansliet, men väl här på Flashback. Här i de anonyma tankarnas gladiatorarena härdar järn järn, här överlever inte floskler och det luddigt tänkta. Här spelar det ingen roll vilken falang eller klick någon är bundis med - här härskar Sveriges enda riktigt meritokratiska idé-kapitalism.

Jag frågade faktiskt Joakim Larsson som postar här och tydligen jobbar på SD:s partikansli om det fanns någon sådan infrastruktur där ett skarpt argument här eller annorstädes snappas upp och distribueras i partileden. Det gjorde det inte. Jimmie får inte de dräpande replikerna, lär sig inte de retoriska judogreppen som hade hamrats in i en amerikansk politiker, om han så kandiderade på lokalnivå.

Detta trots att falangen kring SD-toppen har en öppen närvaro här på Flashback med flera postare, nu senast blivande riksdagskvinnan Paula Bieler.

Hur får PK-sidan det att fungera, hur distribueras de monomana nyckelorden och samordnade debattknepen? Har de någon särskild hashtag, Facebook-grupp eller mejlinglista? Eller är de bara mer fokuserade på opinionsbildning, medan SD har annat att tänka på?
Idealet vore om du Oyto, KrispyCreem, Lucky och Caesar Johansen bildade tagteam och knackade på dörren till SD`s partikansli och helt enkelt presenterade er.

Man kan anta att den totala frånvaron av skam att posta färdigtuggade vänster/liberal-budskap gällande invandring i sociala medier också gör att catch phrases och slagord också sprids mer effektivt, inte bara bland deras mest engagerade fotsoldater, utan också lätt färgar av sig på dom som mest signalerar sin politiska tillhörighet på slentrian för att passa in i gruppen. Om varenda SD-supporter delade med sig av dom argument och källor som finns i den här tråden, så skulle saker nog se lite annorlunda ut. Nu gör man inte det för att slippa besvär.
Citera
2014-02-11, 00:29
Medlem
Jag har väntat på den mest demokratiföraktande kommentaren till den schweiziska folkomröstningen. Jag trodde den skulle komma från Carl Bildt men den kom naturligtvis från den andra huvudkandidaten Pjotr Wolodarskijevitch.

http://www.dn.se/ledare/huvudledare/...ror-sig-bakat/

Citat:
Schweiz lär inte avskaffa sin direktdemokrati, men har just visat hur ohanterlig den kan vara. Komplicerade frågor låter sig inte så lätt besvaras med ja eller nej. Effekterna är svåröverskådliga. Och det faktum att invandrare kommer för att arbeta, och bidrar till statskassan i betydligt högre utsträckning än de tar emot bidrag, drunknar ofta i en populistisk smet.

Detta är alltså vad DN:s chefredaktör har för tankar om er, kära läsare.
Citera
2014-02-11, 00:56
Medlem
Pandelumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Jag har väntat på den mest demokratiföraktande kommentaren till den schweiziska folkomröstningen. Jag trodde den skulle komma från Carl Bildt men den kom naturligtvis från den andra huvudkandidaten Pjotr Wolodarskijevitch.

Även om Wolo hade haft rätt (vilket han inte har) så fattar han inte att det finns fler värden än rent ekonomiska. Han fattar helt enkelt inte.
Citera
2014-02-11, 01:04
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandelume
Även om Wolo hade haft rätt (vilket han inte har) så fattar han inte att det finns fler värden än rent ekonomiska. Han fattar helt enkelt inte.

Han fattar allting. Det är bara det att han pratar med kluven tunga, han vill nämligen inte ha samma mål som vi andra. Direktdemokrati är mycket riktigt "svårkontrollerat" för globalistmaffian och fri rörlighetsdårarna.

Varför tror du att vi inte får folkomrösta på samma sätt här? Folkomröstningar är nämligen också problematiska - folk kan ju rösta fel och vad gör man då?

Hans agendasättande, med att tjura över zigenarna är bara att han tjurar om sin egen grupp, men han använder zigenarna som proxy. Det diskvalificerar honom som debattör i alla ämnen.
Senast redigerad av Nostradumbass 2014-02-11 kl. 01:06.
Citera
2014-02-11, 08:48
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Ett nytt ord har skapats : Immigrationströtthet
Skapare var Gunilla von Hall i SvD i denna artikel om folkomröstningen i Schweiz.
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/sc...ng_8974020.svd

Därmed har vi ett nytt ord i spektrat
Rasistisk - främlingsfientlig - invandringskritisk - invandringstrött?

Vid närmare inspektion verkar det som om fru von Hall varit och snokat i det mest förbjudna - Avpixlats kommentarsfält.
Där finns en kommentator med signaturen Immigrationstrött. (profilen är privat och går vad jag kan se inte att länka)
Nu kan signaturen ha ändrats, men annars tror jag von Hall bör se upp med vilka sidor hon surfar på. För mycket läsning av de främlingsfientliga bloggarna kan leda till att man omedvetet tar till sig deras vokabulär och förhållningssätt. Det blir en normalisering av det fruktansvärda. Ett sluttande plan som von Hall kommit alldeles för långt ut på.
Jag rekommenderar SvD att installera ett surf-filter på hennes dator.
Citera
2014-02-11, 09:05
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen

Ytterligare ett par sjuka formuleringar:

Gång efter annan har SVP utnyttjat den schweiziska direktdemokratin för att bygga liknande staket

SVP utnyttjar direktdemokratin? Genom att lägga förslag som folket får rösta om? Hur bör ett parti använda direktdemokratin utan att utnyttja den?

Men SVP har placerat Schweiz i ett juridiskt ingenmansland.

Återigen försöker Wolodarski få det att låta som om det inte är folket som har röstat, utan SvP (ett ondskefullt rasistparti) som agerat som nån sorts särintresse.
Citera
2014-02-11, 09:07
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Han fattar allting. Det är bara det att han pratar med kluven tunga, han vill nämligen inte ha samma mål som vi andra. Direktdemokrati är mycket riktigt "svårkontrollerat" för globalistmaffian och fri rörlighetsdårarna.
Människor förstår ofta världen utifrån sin egen personlighet. Korkade människor tror ofta att andra handlar utifrån dumhet. Intelligenta inser att andra intelligenta förstår, men ljuger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in