2013-11-12, 15:00
Har också märkt att SvD börjat tippa lite lite.. den dagen bägaren helt rinner ur och de prtaar om dagens invandring i klarspråk börjar jag prenumerera på tidningen.
Citera
2013-11-12, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Har också märkt att SvD börjat tippa lite lite.. den dagen bägaren helt rinner ur och de prtaar om dagens invandring i klarspråk börjar jag prenumerera på tidningen.
de har konkat långt innan det blir aktuellt
SvD sjunger på sista versen tror iallafall jag
Citera
2013-11-12, 15:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Gavin McInnes skriver här om dom 10 regler vänsterns debattörer verka följa.
  • 1. SPELL YOUR ENEMIES’ NAMES WRONG
  • 2. PRETEND THAT LOGICAL FALLACIES CONSTITUTE AN ARGUMENT
  • 3. MAKE YOUR HEADLINES HYPERBOLIC AND PATENTLY FALSE
  • 4. USE FIGHTIN’ WORDS SUCH AS “TAKEDOWN”
  • 5. NEVER DISCUSS THE FACTS
  • 6. BE OBSESSED WITH RAPE
  • 7. SAY THE WORD “EVIL” A LOT
  • 8. DISH IT OUT, BUT DON’T TAKE IT
  • 9. BE COMPLETELY UNAWARE OF NUMBERS
  • 10. TRY TO MAKE YOUR ENEMIES GO BROKE

De flesta reglerna känns igen även i det Svenska mediakriget, som vi sett otaliga exempel på.
Citera
2013-11-12, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalomonAugust
de har konkat långt innan det blir aktuellt
SvD sjunger på sista versen tror iallafall jag
Det finns ju förstås en möjlighet att det som händer nu på SvD är "när vi ändå är på väg att packa ihop kan vi lika gärna säga vad vi egentligen tycker". Samtidigt tror jag det ligger en del prestige i att behålla SvD även om finanserna vacklar. Bonniers och Schibsted har en kvällstidning och en seriös dagstidning var. Tror inte att "vinnarna" Schibsted som har Aftonbladet tänker erkänna sig krossade av DN så enkelt.

Däremot blir det nog lite märkligt med den ideologiska avgrundsskillnaden inom Schibsted. DN och Expressen är ungefär samma flumliberala, Expo-anstuckna gegga, men Aftonbladet och SvD sitter dagligen på Twitter och förfasas över varandras ledartexter.
Citera
2013-11-12, 17:01
Använder inte Schibstedt SvD för att skriva av massa förluster? SvD kommer nog finnas ett tag till.
Citera
2013-11-12, 17:41
Medlem
gardasjon96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesar Johansen
Hade Ullenhag varit en tidning hade han varit UNT.

Lysande roligt!

Det är dock ledarsidan som illast. Resten av innehållet i UNT (en numera mycket tunn tidning) kan ofta rapportera objektivt om SD och vid frågeställningar som riktas till kommun-/landstingspolitiker brukar inte SD uteslutas eller förses med brasklappar.

Allt detta med förbehåll för att jag inte läser UNT varje dag, bara när jag inte har lunchsällskap.
Citera
2013-11-12, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gardasjon96
Lysande roligt!
"It's funny 'cause it's true". Ullenhags far, Jörgen Ullenhag, var chefredaktör för UNT 1994-2002, samma tidsperiod som Erik var ordförande i LUF (97-99).

Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
Jörgen Uno Ullenhag, född 5 november 1941 i Arvika, är en svensk forskare, publicist och politiker (folkpartiet). Han är gift med professor emerita i ekonomisk historia Kersti Ullenhag, född Sågvall, och far till Gustav och Erik Ullenhag.
Jörgen Ullenhag, som är son till en köpman, disputerade för filosofie doktorsgrad vid Uppsala universitet 1970 på en avhandling om svensk lönepolitik och var därefter utbildningsledare vid universitet 1971-1979 och byråchef 1979-1985. Åren 1985-1993 var han ordförande i SACO/SR, och han var därefter chefredaktör för Upsala Nya Tidning 1994-2002.
Han var riksdagsledamot för Uppsala läns valkrets 1976-1985 och var i riksdagen bland annat ledamot i utbildningsutskottet 1976-1985 och utrikesnämnden 1980-1982. Han var även gruppledare för folkpartiets riksdagsgrupp 1981-1985.
Man kan alltså inte bli mer folkpartistisk än Ullenhag den yngre är. Han är nästan en parodi på en folkpartist. Född in i en välbärgad socialliberal akademikerfamilj i Uppsala. Tänk er indoktrineringen vid frukostbordet. När han var 4 år blev hans farsa invald i riksdagen precis när borgarna fick makten för första gången på evigheter, och där satt han under Ahlmark, Ullsten och Westerberg. Att Ullenhag d.y. skulle bli något annat än extrem folkpartist är ungefär lika troligt som att någon av Mitt Romneys söner skulle bli satanist eller muslim.

Han ser sig förmodligen som rättmätig tronarvinge till Westerberg och Leissner, självklar partiledare efter de icke värdiga Leijonborg och Björklund, men inget tycks gå hans väg. Först blev han snuvad på riksdagsplatsen för att Malmström snodde det enda Uppsala-mandatet genom att få fler personröster. Han fick göra comeback 2009 efter att Malmström blev invald i EU-parlamentet. Och nu anses Ohlsson vara den självklara efterträdaren till Björklund medan Ullenhag själv är utskrattad integrationsminister som ingen nämner som tänkbar efterträdare.
Senast redigerad av CrispyKreem 2013-11-12 kl. 18:22.
Citera
2013-11-12, 20:26
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
"It's funny 'cause it's true". Ullenhags far, Jörgen Ullenhag, var chefredaktör för UNT 1994-2002, samma tidsperiod som Erik var ordförande i LUF (97-99).

Man kan alltså inte bli mer folkpartistisk än Ullenhag den yngre är. Han är nästan en parodi på en folkpartist. Född in i en välbärgad socialliberal akademikerfamilj i Uppsala. Tänk er indoktrineringen vid frukostbordet. När han var 4 år blev hans farsa invald i riksdagen precis när borgarna fick makten för första gången på evigheter, och där satt han under Ahlmark, Ullsten och Westerberg. Att Ullenhag d.y. skulle bli något annat än extrem folkpartist är ungefär lika troligt som att någon av Mitt Romneys söner skulle bli satanist eller muslim.

Han ser sig förmodligen som rättmätig tronarvinge till Westerberg och Leissner, självklar partiledare efter de icke värdiga Leijonborg och Björklund, men inget tycks gå hans väg. Först blev han snuvad på riksdagsplatsen för att Malmström snodde det enda Uppsala-mandatet genom att få fler personröster. Han fick göra comeback 2009 efter att Malmström blev invald i EU-parlamentet. Och nu anses Ohlsson vara den självklara efterträdaren till Björklund medan Ullenhag själv är utskrattad integrationsminister som ingen nämner som tänkbar efterträdare.

Du menar Cecilia Wikström, vars dåvarande man Jan-Erik Wikström för övrigt var utbildningsminster (fp) när Erik Ullenhags pappa Jörgen Ullenhag satt i utbildningsutskottet.

I folkpartiet är inaveln total.
Citera
2013-11-12, 22:54
Medlem
hogerspokets avatar
Jag dristar mig till att spekulera i att detta kommer att bli morgondagens twitterstorm och, möjligen, en vattendelare mellan ledarredaktionerna på DN och SvD.

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/n...cle17831297.ab

Senast redigerad av hogerspoket 2013-11-12 kl. 22:58.
Citera
2013-11-13, 00:39
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Jag dristar mig till att spekulera i att detta kommer att bli morgondagens twitterstorm och, möjligen, en vattendelare mellan ledarredaktionerna på DN och SvD.

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/n...cle17831297.ab

Vänta bara. "Kravaller och bilbränder i Geijerholm" osv lär vara morgondagens nyheter.

Edit: Missade senaste drevet av aftonbladet, någon som kan länka/ge mig en snabb översättning?
Senast redigerad av MentosFruitcore 2013-11-13 kl. 00:47.
Citera
2013-11-13, 05:13
Medlem
Plågade mig igenom Publicistklubbens debatt om SD och vad man ska kalla dem (en meningslös diskussion som trampat vatten sedan SD var ett 0,1%-parti). Ordväxlingen mellan Anna Hedenmo och Jonna Sima var särskilt plågsam, Sima är så intellektuellt ohederlig att det finns skäl att misstänka att hon helt enkelt inte har ett intellekt värd namnet.

Ja jösses.

Demokrati enligt Wikipedia: Styrelseskick där makten utgår från en stats medborgare via allmänna och fria val.

Demokrati enligt svenska etablissemanget:

1) Felöversätta "människors lika värdighet" i FN-deklarationen till "människors lika värde".
2) Godtyckligt bestämma att människors lika värde = odiskutabel rätt för hela världens befolkning till svenskt medborgarskap och svenska trygghetssystem.
3) Bekämpa partier och de delar av befolkningen som invänder mot punkt 2.

Journalistiskt uppdrag enligt Hedenmo: Förstå och skildra opinionen i Sverige.
Journalistiskt uppdrag enligt Sahlin: Oberoende SVT ska bilda opinion mot alla som inte anser att världen äger Sverige.
Citera
2013-11-13, 06:12
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Plågade mig igenom Publicistklubbens debatt om SD och vad man ska kalla dem (en meningslös diskussion som trampat vatten sedan SD var ett 0,1%-parti). Ordväxlingen mellan Anna Hedenmo och Jonna Sima var särskilt plågsam, Sima är så intellektuellt ohederlig att det finns skäl att misstänka att hon helt enkelt inte har ett intellekt värd namnet.

Ja jösses.

Demokrati enligt Wikipedia: Styrelseskick där makten utgår från en stats medborgare via allmänna och fria val.

Demokrati enligt svenska etablissemanget:

1) Felöversätta "människors lika värdighet" i FN-deklarationen till "människors lika värde".
2) Godtyckligt bestämma att människors lika värde = odiskutabel rätt för hela världens befolkning till svenskt medborgarskap och svenska trygghetssystem.
3) Bekämpa partier och de delar av befolkningen som invänder mot punkt 2.

Journalistiskt uppdrag enligt Hedenmo: Förstå och skildra opinionen i Sverige.
Journalistiskt uppdrag enligt Sahlin: Oberoende SVT ska bilda opinion mot alla som inte anser att världen äger Sverige.
Förklarar varför mitt påstående gillades av vad som ser ut att vara två vänsterfeminister
Citat:
Vänster= "Alla är lika värda". Höger= "Hierarkier behövs för civilization"
https://twitter.com/FBroi/statuses/399643414544650240

Det är även intressant med intersektionalitetsbegreppet, som förenar feminister med multikultivurmare i kampen om vem som är mest vänster. En del högerfolk i USA har insett vilken potential det finns för schismer här och har börjat trolla vänsterfolk genom att anklaga dem för att inte vara egalitära nog. Bland annat fick man #whitewomensplight eller något liknande att trenda på twitter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in