Flashback bygger pepparkakshus!
2013-11-04, 13:35
Medlem
Caesar Johansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Instämmer... men det finns en del materiella problem, som måste hanteras.

I de stadsdelar, där Sveriges nya, importerade befolkning bor, så finns det (och kommer det inte sällan att finnas) problem såsom incest (eller annan inavel) med barn som följd, sopor som kastas var det faller sig inkl. ut genom fönstret, utbredda drogproblem, en extrem vattenförbrukning (eftersom vattenkranen får rinna non-stop så att vattnet är "färskt"), trångboddhet och därav följande slitage på bostadsbeståndet, kackerlackor och vägglöss, återkommande mordbränder (av hus och bilar) osv etc.

Hur bör myndighets-Sverige förhålla sig till det? F.n. hanteras det genom att myndigheter och media dels döljer detta samt döljer de eskalerande kostnaderna för skattebetalarna dels anlitar myndigheterna eller har en egen armé av renhållningsarbetare, skadedjursbekämpare, byggnadsarbetare, socialarbetare, räddningspersonal, fältarbetare m.m. jämte andra skatteavlönade individer i det gigantiska invandrings- och integrationsindustriella komplexet.

Mjukis-förstående-omhändertagandeideologin må vara djupt främmande för många invandrargrupper.. men dessa grupper sluter trots det i stor utsträckning upp bakom gruppens etnocentriska, högljudda kravmaskiner, som anser att det är ooooorättvist om utfallet blir sämre när den grupp, som man anser sig tala för, i genomsnitt har ett mer ociviliserat beteende.
(Från mobilen)
Man får göra skillnad mellan kulturell och ekonomisk integration. Kulturell integration/assimilering är en tvångsåtgärd i syfte att bibehålla enhetsstaten, ej önskvärt. Ekonomisk integration är däremot helt nödvändigt. För att klara det måste man först och främst förändra asyl- och anhöriginvandringen i den formen vi har idag. Sen finns det inga enkla svar hur man skall gå till väga - fall av återvandring av antisociala icke-medborgare är en del av det, större krav på eget ansvarstagande är ett annat. Det går, men det kommer ta tid. Men detta är egentligen en annan fråga.
Citera
2013-11-04, 14:07
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesar Johansen
(Från mobilen)
Man får göra skillnad mellan kulturell och ekonomisk integration. Kulturell integration/assimilering är en tvångsåtgärd i syfte att bibehålla enhetsstaten, ej önskvärt. Ekonomisk integration är däremot helt nödvändigt. För att klara det måste man först och främst förändra asyl- och anhöriginvandringen i den formen vi har idag. Sen finns det inga enkla svar hur man skall gå till väga - fall av återvandring av antisociala icke-medborgare är en del av det, större krav på eget ansvarstagande är ett annat. Det går, men det kommer ta tid. Men detta är egentligen en annan fråga.

Olika kulturmönster ger - med nödvändighet - olika samhälleliga, materiella utfall, vilket man måste förhålla sig till och hantera... inte bara praktiskt, utan också *teoretiskt*.

-----

PS När du skriver, att du inte vill behålla enhetsstaten... är du kanske öppen för s.k. rättspluralism?

Citat:
Enhetsstat kallas en stat som bara består av en statlig enhet med gemensam lagstiftning..

http://sv.wikipedia.org/wiki/Enhetsstat
Citera
2013-11-04, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caesar Johansen
(Från mobilen)

Förefaller det inte troligare att den debatten undviks i offentligheten och att den etablerade problemformuleringen som stavas strukturell-et.c. under tystnad fasas ut. (Definitionen på strukturell diskriminering, rasism, et.c. är ju egentligen bara när verkligeheten avviker ifrån den egalitära utopin).

Istället får vi en välfärdstat som demonteras i samma takt som fackföreningsrörelsen skapar ett nytt skyddsnät av försäkringslösningar för de som har jobb (=svenskarna och en handfull lyckade blattar).

Retoriken kring utanförskapet skulle bara behöva modifieras marginellt och i decennier framåt kan 7-partiet sälja in drömmen om återställare i socialförsäkringssystemen!..... ......när...humpf..ekonomin tillåter.
Senast redigerad av SnyggSmartochLat 2013-11-04 kl. 15:22.
Citera
2013-11-04, 16:29
Medlem
Caesar Johansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Olika kulturmönster ger - med nödvändighet - olika samhälleliga, materiella utfall, vilket man måste förhålla sig till och hantera... inte bara praktiskt, utan också *teoretiskt*.

-----

PS När du skriver, att du inte vill behålla enhetsstaten... är du kanske öppen för s.k. rättspluralism?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Enhetsstat

Kulturella aspekter kan absout spela en roll. Till exempel kan den romska nomadkulturen inte förenas med en bofast majoritetskultur. Nomader drar från plats till plats, tar inget ansvar, bryr sig inte om platsen de är på, försöker överleva och förse sig. Den här konflikten är internationell - det pågår t.ex. allvarliga konflikter mellan nomadiska och bofasta folk i centralasien. Romerna måste helt enkel avveckla alla negativa aspekter av sin nomadiska kultur - och anta en mer bofastkompatibel kultur. Kvar får musik, mat, språk och andra ytliga saker vara.
Jag tror däremot inte att flertalet av invandrare i Sverige idag är ointegrerbara ekonomiskt. De som har haft det svårt att komma in i samhället ekonomiskt, har det delvis på grund av kulturella orsaker - men den främsta orsaken är kass utbildningsbakgrund.

Nej jag är inte öppen för rättspluralism. Lagen skall vara en, och enbart ha sin grund i den svenska traditionen. Helt enkelt för att Svea Rikes Lag är bättre och mer kompatibel med ett modernt samhälle, än t.ex. Tohran och Sharialagarna. Det är möjligt att valet av ordet "enhetsstat" var olyckligt, då det egentligen bara är motsatsen till federation. Men då Sverige historiskt har varit så hårt centraliserat, och alla regionala/religiösa/kulturella avvikelser har tillintetgjorts - skulle jag säga att vi har en slags "kulturell enhetsstat", i mycket högra grad än andra länder. Detta har gjort att helt andra saker har varit möjliga att genomföra i Sverige än på annat håll - typ folkhemmet med mera.
Sen är jag inte emot enhetsstaten per se - men jag erkänner att enhetsstaten är borta, och varje försök att rekonstruera den kommer slå tillbaka på det svenska folkets etniska integritet. Om "nya svenskar" ska skapas, som bibehåller det gamla folkets uniformitet, men ändå har lite inslags från när och fjärran - då måste allvarliga tvångsåtgärder till, som jag betraktar som oetiska. S.k. "Sverigevänner" måste sluta stirra sig blinda på relationen stat/land/folk - och istället i huvudsak lägga fokus på folkets långsiktiga kulturella överlevnad. Om statens enhet får överordnad prioritet, finns en risk att man gör våld på folket (tror jag i alla fall).
Senast redigerad av Caesar Johansen 2013-11-04 kl. 16:34.
Citera
2013-11-04, 21:13
Ska bli intressant hur media förhåller sig framöver. Som det förmodade journalistpriset för "Jörnrörsdrevet" till Expressens reportrar. Mitt tips är att de smyger som katten.
Citera
2013-11-05, 06:56
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Ska bli intressant hur media förhåller sig framöver. Som det förmodade journalistpriset för "Jörnrörsdrevet" till Expressens reportrar. Mitt tips är att de smyger som katten.

Det där med järnrör kan du glömma. Morden i Linköping har satt en ny prägel på begreppet järnrörsgate.
Citera
2013-11-05, 07:33
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig

Om alternativ media och nätskribenter visar enad front i kriget mot MSM och konsekvent associerar järnrör med blån*eger så känner jag mig väldigt säker på att du kommer att få rätt. Och det vore i så fall en stor metapolitisk framgång.

Men det förutsätter att Fria Tider, Avpixlat, Realisten m.fl. och vi på Flashback blir tydligare på att lyfta fram den associationen.

Kom igen nu, det här kan bli roligt!
Citera
2013-11-05, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Om alternativ media och nätskribenter visar enad front i kriget mot MSM och konsekvent associerar järnrör med blån*eger så känner jag mig väldigt säker på att du kommer att få rätt. Och det vore i så fall en stor metapolitisk framgång.

Men det förutsätter att Fria Tider, Avpixlat, Realisten m.fl. och vi på Flashback blir tydligare på att lyfta fram den associationen.

Kom igen nu, det här kan bli roligt!

Intressant tanke, att järnrörsassociationen skulle kunna överföras på våldsverkande negrer istället. Sker det en konsekvent sådan begreppsförskjutning, t ex "Järnrörsnegern", så är det möjligt att det tippar Expressens chanser att få SJP. Det hade sannerligen varit både bra och kul.
Citera
2013-11-05, 12:31
Medlem
Apropå våldsverkande negrer i Ljungsbro och Norge... media går idag ut med att GM i Norge var en ospecificerad asylsökande som skulle utvisas (never mind att det heter AVVISAS - utvisning är en laga påföljd, att söka asyl är inte ett brott). Vid en första anblick kan det kanske tyckas att de lättar på locket, men syftet är tydligt - de anser att situationen är en förmildrande omständighet och vill nu använda sydsudanesens terrorhandling som ett förtäckt hot: "Ser ni? Så här går det när man inte ger asyl. Ge asyl till alla eller skyll er själva om ni blir mördade ombord på kapade bussar". Nyckelordet är "desperat". Fiolorkestern spelar redan på Twitter:

Citat:
annatekla ‏@annatekla 52m
Ta ifrån en människa allt och se så konstigt hon beter sig: Busskaparen skulle ha utvisats i dag
Citera
2013-11-05, 12:37
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Apropå våldsverkande negrer i Ljungsbro och Norge... media går idag ut med att GM i Norge var en ospecificerad asylsökande som skulle utvisas (never mind att det heter AVVISAS - utvisning är en laga påföljd, att söka asyl är inte ett brott). Vid en första anblick kan det kanske tyckas att de lättar på locket, men syftet är tydligt - de anser att situationen är en förmildrande omständighet och vill nu använda sydsudanesens terrorhandling som ett förtäckt hot: "Ser ni? Så här går det när man inte ger asyl. Ge asyl till alla eller skyll er själva om ni blir mördade ombord på kapade bussar". Nyckelordet är "desperat". Fiolorkestern spelar redan på Twitter:

Det är så jag tolkar det med. PK:iter backar inte för utpressning och hot. Rena maffiametoder.
Citera
2013-11-05, 12:51
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem

Jag läste precis den vinkeln på SVT Text och reagerade exakt likadant. MSM-patrullerna försöker helt enkelt att använda sig av den blodigaste sortens invandrarbrutalitet som ammunition på sin sida av kriget. Ett nytt grepp helt klart.

För jag antar att man fortfarande inte får urskulda Breivik med "Ta ifrån en vit människa hennes land och se så konstigt hon beter sig" (för att parafrasera den tweet du citerade).
Citera
2013-11-05, 12:58
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Jag läste precis den vinkeln på SVT Text och reagerade exakt likadant. MSM-patrullerna försöker helt enkelt att använda sig av den blodigaste sortens invandrarbrutalitet som ammunition på sin sida av kriget. Ett nytt grepp helt klart.

För jag antar att man fortfarande inte får urskulda Breivik med "Ta ifrån en vit människa hennes land och se så konstigt hon beter sig" (för att parafrasera den tweet du citerade).
Jag minns inte heller några omfattande snyftreportage om Mangs eller Ausonius.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in