2013-09-26, 07:26
Medlem
lampross avatar
Jaha. Wolodarski går på med sin höstoffensiv. I våras var det ju "Bästa Beatrice". Det var Ardenneroffensiven i sammanhanget. Och nu, några månader senare, har vi något som motsvarar Hitlers försök 1945 att undsätta Budapest (Unternehmen Frühlingserwachen). Vilket som så går det dåligt för PK-ismen nu, folk är trötta på detta narrativ. Det behövs något nytt. Det behövs normalisering, sunt förnuft och nationalism.

Men Wolodarski kör på. Han kör hårt...! Kanske kommer han med fler utspel för att hålla sin zigenaroffensiv igång. Kanske kommer han att posta bilder på ledande högerbloggare på DN:s framsida, med texten "mångkulturens fiender". Och kanske kommer han att föreslå byggandet av en tio meter hög staty av guld, föreställande en fiolspelande zigenare. Den kan bekostas med en straffskatt på alla etniska svenskar, som borde skämmas för att de har ett sådant ovälkomnande fascistland i höga nord. Och kanske kommer innehav av tyska modellplan att kriminaliseras. Det lär ska finnas många nazitids-skapelser runt om i de svenska stugorna. Men genom att lagföra detta kanske Den Nya Goda Tiden kan gry.

Ja min själ, Wolodarski kör hårt. Och kanske har han en serie liknande, nergrävda minor som han kommer att låta brisera successivt inför valet. Fler kampanjer om hur fascistiska vi svenskar är. Fler artiklar om hur Tredje Riket återinförs om vi nämner etnicitet. Det ska bli intressant att se.
Citera
2013-09-26, 07:46
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pro-Enfald
Jo, såg det nu. Du får gärna radera.
Inlägg som inte bryter mot forumets regler får inte raderas.
/Mod
Citera
2013-09-26, 09:24
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Jag följer media för dåligt för att kunna uttala mig men efter att ha lyssnat på Peter Springare i Studio Ett idag och sett samme person i debatt med rikspolischefen i Aktuellt så känns det i alla fall för mig som en vändpunkt i zigenardrevet. Gå in och titta på SVT Play och se hur nervös rikspolischefen är. Han vet att han har fel och att Peter Springare har rätt.
Springare var med i soffan i SVT på morgonen med Haddad (fp), tror jag han hette, och någon (s) kvinna. Springares saklighet är som bortblåst på journalisterna och politikerna, när ytterligare ett bevis på att avståndet mellan makten och folket är milsvid och anledning till att drevet fortsätter.
http://www.svtplay.se/klipp/1488158/...polisen-vidare
Citera
2013-09-26, 11:01
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Springare var med i soffan i SVT på morgonen med Haddad (fp), tror jag han hette, och någon (s) kvinna. Springares saklighet är som bortblåst på journalisterna och politikerna, när ytterligare ett bevis på att avståndet mellan makten och folket är milsvid och anledning till att drevet fortsätter.

Jag kan inte erinra mig, att jag någonsin i Sverige (i media) sett någon göra det, som Peter Springare gör nu:

Speak truth to power

Själva uttrycket - speak truth to power - har, såvitt jag vet, inte någon svensk översättning.

Citat:
This phrase originated with the Quakers in a 1955 pamphlet (Speak Truth to Power: A
Quaker Search for an Alternative to Violence) ...

It has come to mean "speaking out to those in authority" ...
Citera
2013-09-26, 11:15
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Speak truth to power

Själva uttrycket - speak truth to power - har, såvitt jag vet, inte någon svensk översättning.
Jag skulle uttrycka det: säg makten ett sanningens ord.

Och det är sannerligen vad vi alla måste göra nu. Vi måste inse vår egenmakt och göra motstånd. Inte bara visa trumpet missnöje. Endast klart, tydligt formulerat motstånd gör intryck på makten. "Säg vad du tycker, klart och utan förbehåll" alltså. Säg makten ett sanningens ord!

Som: Vad ni, PK-regim, gör är helt oansvarigt. Ni massimporterar en fjärrbefolkning, ni hindrar polisen att göra sitt jobb (inga etniska signalement), ni skapar vantrivsel och ekonomisk ruin i varenda svenskt samhälle genom massinvandringen.

Ni svartmålar landets majoritetsbefolkning, de etniska svenskarna, men rullar ut röda mattan för envar invandrare. Ni föröder tro, trygghet och tradition, alstrar bort Sveriges sedvanliga folk och skapar i dess ställe en konturlös befolkning utan rötter, berusat på lådvin och däst av hämtpizza, lobotomerat av Idol och Melodifestivalen.

Men det är slut nu. Nu inser svensken sin makt. Han tar makten i sitt eget land. PK-ismen är död och mångkulturismen har gjort sitt. Nu är tid för normalisering och sunt förnuft.
Senast redigerad av lampros 2013-09-26 kl. 11:19.
Citera
2013-09-26, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Springare: "Jag kommer särskilt ihåg ett fall med en 8-årig romsk flicka som stod registrerad på 10 bilar som användes i kriminell verksamh-"
(oj oj oj nu börjar vi närma oss farliga sanningar här)
Programledare: "Peter Springare! Hur många fler såna här register tror du det kan finnas?"
Citera
2013-09-26, 11:25
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Springare: "Jag kommer särskilt ihåg ett fall med en 8-årig romsk flicka som stod registrerad på 10 bilar som användes i kriminell verksamh-"
(oj oj oj nu börjar vi närma oss farliga sanningar här)
Programledare: "Peter Springare! Hur många fler såna här register tror du det kan finnas?"
Jag reagerade över exakt samma sekvens. Bra också att Springare väljer att bemöta Haddads bisarra påstående om rasistisk människosyn på slutet, istället för att svara på programledarens fråga om hur högt upp i systemet detta går.

En ganska bisarr situation. Programledarna och politikerna utgår från en vinkel, Springare för in frågan på ett konkret och relevant spår, bara för att helt ignoreras i det han säger i sak. Han hade lika gärna kunnat sjunga Bä Bä vita lamm.
Citera
2013-09-26, 11:42
Medlem
Ett litet djurs avatar
Jag vet inte om besökare i tråden känner till 8sidor, jag fick den rekommendationen av en lärare då ett av mina barn har lässvårigheter. Saxat från hemsidan:
Citat:
8 SIDOR är en nyhetstidning
på lättläst svenska.

Den ges ut av Centrum för Lättläst.

8 SIDOR har funnits i 30 år.

Tidningen hör inte till något politiskt parti
eller någon förening.

Det är journalisterna på tidningen
som bestämmer vilka nyheter
som är viktigast att berätta.

Centrum för Lättläst finns för att alla som har svårt att läsa, eller vill lära sig läsa svenska, ska kunna få veta samma saker som den som har lätt att läsa.

Alla kan prenumerera på 8 SIDOR.

8 SIDOR är lätt att läsa
Bokstäverna i 8 SIDOR är litet större
än i en vanlig tidning.

Meningarna är kortare.

8 SIDOR har inga svåra och ovanliga ord.
8 SIDOR förklarar vad som hänt, var det har hänt och varför det har hänt.

8 SIDOR ger inte vinst till någon.
Staten ger bidrag för att göra 8 SIDOR.

Många läser 8 SIDOR
En gång i veckan skickas 10 500 exemplar av 8 SIDOR ut.
Omkring 100 000 personer läser 8 SIDOR.
Det är elever i grundskolan,
personer med utvecklingsstörning, invandrare och
många andra människor som har svårt att läsa en vanlig dagstidning.
De behöver lättlästa nyheter
och de tycker om att läsa 8 SIDOR.
(Det är saxat rakt av, därav formatteringen.)

Med ca 100.000 läsare når den således en ganska stor krets och igår släppte de ett inslag om att det är ett år kvar till valet, vilket går att beskåda här - http://www.8sidor.se/start/bildspel/...var-till-valet

Det intressanta? De lyckas med bedriften att inte ens nämna sveriges tredje/fjärde största parti - (sd)

För mig ter det sig som att Centrum för Lättlästhet tycker att vissa saker inte bör nämnas för dess huvudsakliga läsarkrets. Hå hå ja ja.

Edit
Sprang på vem som är chefredaktör och ansvarig utgivare - Malin Crona (twitterkonto)
Är hon "kändis" i MSM?
Senast redigerad av Ett litet djur 2013-09-26 kl. 11:46.
Citera
2013-09-26, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Jag reagerade över exakt samma sekvens. Bra också att Springare väljer att bemöta Haddads bisarra påstående om rasistisk människosyn på slutet, istället för att svara på programledarens fråga om hur högt upp i systemet detta går.

En ganska bisarr situation. Programledarna och politikerna utgår från en vinkel, Springare för in frågan på ett konkret och relevant spår, bara för att helt ignoreras i det han säger i sak. Han hade lika gärna kunnat sjunga Bä Bä vita lamm.
Ja. Ganska talande situation, en person ur verkligheten finns där via länk och mot sig har han 4 PK-troll som låst in sig i Nordkoreanska förnekelsebunkern.

Bra att Springare dragit på sig elden, men fegt och dåligt av övriga chefer på hans nivå att inte stiga fram och stötta hans hållning. Karriäristiska syltryggar.
Citera
2013-09-26, 11:57
Medlem
Blixtmannens avatar
Media driver tesen att förtroendet för polisen är skadat. Nu kan jag bara tala för mig själv, men i mina ögon steg de snarare i aktning. Men det här är ju ett ypperligt tillfälle för politiker och tyckare att positionera sig och stiga i graderna. Vad jag saknar är en tydlig markering från folket, en aktion, facebook-grupper, insändare och kanske en gräsrotsrörelse som tar polisens sida. Sen kan ynkryggarna, plattnackarna och syltryggarna i media och politiken spela sitt spel av indignation, vråla efter blod och rullande huvuden från den ariska polisledningen. Precis som alla andra debatter i Sverige är även denna helt och hållet feminiserad. Det handlar bara om känslor, och om baaaarnen!. Därför är det skönt att Springare kommer in och sprider lite hederlig jävla pragmatism, som verkligen är rena kryptoniten för dessa skönandar med sina känsloargument.
Senast redigerad av Blixtmannen 2013-09-26 kl. 12:11.
Citera
2013-09-26, 12:08
Medlem
Pandelumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtmannen
vråla efter blod och rullande ariska huvuden från polisledningen..

Apropå det undrar jag om inte ett av målen med det här drevet är att på sikt bygga en poliskår som är etniskt och religiöst blandad.
Citera
2013-09-26, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtmannen
Media driver tesen att förtroendet för polisen är skadat. Nu kan jag bara tala för mig själv, men i mina ögon steg de snarare i aktning. Men det här är ju ett ypperligt tillfälle för politiker och tyckare att positionera sig och stiga i graderna. Vad jag saknar är en tydlig markering från folket, en aktion, facebook-grupper, insändare och kanske en gräsrotsrörelse som tar polisens sida. Sen kan ynkryggarna, plattnackarna och syltryggarna i media och politiken spela sitt spel av indignation, vråla efter blod och rullande huvuden från den ariska polisledningen. Precis som alla andra debatter i Sverige är även denna helt och hållet feminiserad. Det handlar bara om känslor, och om baaaarnen!. Därför är det skönt att Springare kommer in och sprider lite hederlig jävla pragmatism, som verkligen är rena kryptoniten för dessa skönandar med sina känsloargument.

Exakt. Riksdagsmannen Haddad menade i morgonsoffan att bedömningen av polisen och registerföringen måste utgå från att det föreligger en rasistisk struktur. Han menar således att poliser lägger ner massor med tid på att registrera personer utifrån ras, oavsett deras kriminella kopplingar. Tror han verkligen på det, att poliserna har så mycket tid över att de väljer att prioritera ras framför kriminalitet? Det vill jag se en rejäl underbyggnad på innan jag tror det.

Det är lätt att konstatera att Sverige lider av att myndighetspersoner kan avsättas enligt LOA, och inte som förr satt till pension såvitt de inte dömdes för brott. Det är vämjeligt hur mjukryggad man är nuförtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in