Citat:
Ursprungligen postat av
PhasersOnFunk
Jag har allt mer svårt för "kändisar", poilitiker, tyckare och mediafolk. Jag HATAR reklam och kommersialism. Jag har helt och hållet mist respekten. Är det någon annan som delar denna känsla?
Citat:
Ursprungligen postat av
Kaiser Chief
Ja. Klarar knappt av att se på TV eller läsa tidningar, då det oftast får mig att må illa. Helt allvarligt.
Samma sak här.
Det faktiskt fysiska illamåendet man känner när man bevittnar medialandskapets teater av bildsköna halvhjärnor och Stomatol-leende politikerbroilers som försöker sig på "analys" och "diskussion" i frukost-TV genom upprepning av dom auktoritets-auktoriserade floskler som för tillfället gäller, är vi nog inte ensamma om att känna.
Traditionell media håller helt enkelt måttet! Inte bara för bristen på genuin analys av dagens läge, utan också för att att den folkbildande meta-politiken lyser igenom så enfaldigt tydligt.
Vilken tänkande individ kan på allvar fundera på om det är den ena eller den andra sidan i det offentliga samhällsdiskussionen kallat "mediakriget om mångkulturen" man ska ge sin tilltro, när dom stringenta resonemangen och den klara analysen man får sig presenterad på Flashback avslöjar båda sidornas käbbel som det hjärndöda skådespel det verkligen är?