2013-08-31, 16:21
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesar Johansen
På vilket sätt uppmärksammades rapporten? Den nergjordes ju helt och hållet. Den rapporten kommer aldrig mer kunna användas. Den kommer inte kunna delas på twitter, inte ropas ut från talarstolen i riksdagen, inte ligger till underlag för utredningar. Den är död, och Miklos rykte har fått sig en törn.

Rapporten hade tidigare lyfts fram i ett regionalt nyhetsinslag, ca: ett dygn innan Studio 1 sände sin GRANSKNING av rapporten.

Citat:
Miklo hade redan lyfts fram av typ P4 Dalarna i ett nyhetsinslag:
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5630077

Hade du gett det här några månader så hade denna "rapport" snart varit på var mans läppar. Politiker hade putsat ut, twitteriter hade dansat på bordet,krönikörer hade skrivit överlägsna krönikor. Nu kommer allt bli tyst och begravet istället.

Om Johannes Rosendahl på Dalanytt uppmärksammar bondfångarnas makulatur på torsdag - och studio Ett har ett inslag om det påföljande dag (!) - så handlar det knappast om någon brandkårsutryckning av Studio Ett och Katarina Gunnarsson i syfte att desavouera bondfångeriet.

Det ser snarare ut som ett samordnat gemensamt initiativ av SR att lansera den s.k. "rapporten".

Jag kan inte blicka in i Katarina Gunnarssons hjärna, så jag vill inte spekulera över, vilka motiv hon kan ha haft... och jag kan inte heller tvärsäkert uttala mig om, vad som hade hänt, om Studio Ett ignorerat bondfångarnas lilla alster.

Mindre uppmärksamhet för något brukar dock som regel inte automatiskt leda till större genomslag för detta.
Senast redigerad av Meiji 2013-08-31 kl. 16:30.
Citera
2013-08-31, 16:30
Medlem
Caesar Johansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Om Johannes Rosendahl på Dalanytt uppmärksammar bondfångarnas makulatur på torsdag - och studio Ett har ett inslag om det påföljande dag (!) - så är det knappast någon brandkårsutryckning av Studio Ett och Katarina Gunnarsson i syfte att desavouera bondfångeriet.

Det ser snarare ut som ett samordnat gemensamt initiativ av SR att lansera den s.k. "rapporten".

Jag kan inte blicka in i Katarina Gunnarssons hjärna, så jag vill inte spekulera över, vilka motiv hon kan ha haft... och jag kan inte heller tvärsäkert uttala mig om, vad som hade hänt om Studio Ett ignorerat bondfångarnas lilla alster.

Mindre uppmärksamhet för något brukar dock som regel inte automatiskt leda till större genomslag för detta.

Inte heller jag kan se in Gunnarssons hjärna , men utifrån vad jag vet om henne sedan innan och med tanke på hur reportaget såg ut, tror jag snarare att det rör sig om brandsläckning.
Hon är en bra och rejäl journalist.
Citera
2013-08-31, 16:34
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Inte heller jag kan se in Gunnarssons hjärna , men utifrån vad jag vet om henne sedan innan och med tanke på hur reportaget såg ut, tror jag snarare att det rör sig om brandsläckning.
Hon är en bra och rejäl journalist.

Jag håller med. Hon hade kunnat lägga upp reportaget på många sätt. Nu valde hon att ge utrymme till tre personer som framstod som om de hade betydlig insyn i de somaliska civilsamhället - och ALLA gav uppgifter som indirekt sågade denna undermåliga rapport.

Edit: Man kan undra vem som beställde rapporten, vad de betalade och om de är nöjda med resultatet.
Citera
2013-08-31, 16:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Man kan undra vem som beställde rapporten, vad de betalade och om de är nöjda med resultatet.
Syftet med den här typen av "rapporter" & "projekt" är ju i första hand att fungera som födkrok åt diverse vänsterfolk som lever på att producera propaganda.
Citera
2013-08-31, 16:53
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Man kan undra vem som beställde rapporten, vad de betalade och om de är nöjda med resultatet.

Ja, varifrån (och från vilka) får de här skatteparasiterna cum bondfångarna sina pengar? Och vilka (radio)journalister ser till, att SR uppmärksammar denna propaganda?
Citera
2013-08-31, 17:17
Medlem
I rapporten står att den är gjord på eget bevåg. Men man undrar ju...
Citat:
Vår undersökning har såklart en massa hål. Den är gjord med begränsade medel, utan finansiär eller uppdragsgivare. Den är gjord på eget initiativ av eget intresse.
Sidan 25: http://www.miklo.se/rapporter/MIKLO_...nanalfabet.pdf

Miklos rekommendationer i rapporten är ju för övrigt lite skojiga. Bland andra:
Citat:
  • Miklo rekommenderar redaktioner, kommuner och politiker att i framtiden vara försiktiga med statistiska uttalanden om utbildningsnivå hos svenskar som invandrat när de saknar underlag.
  • Miklo rekommenderar media att se över hur de skildrar migrationsrelaterade frågor i nyhetsjournalistiken och kontrollera så att nyansering och objektivitet upprätthålls.
  • Miklo rekommenderar att en större del av landet tar vara på de resurser och möjligheter som migrationen innebär.
(S. 23)

Förvisso efterlyser de mer forskning också. Men ingen rekommendation om att föra någon form av officiell statistik över nyanländas ursprung och utbildning. Om man verkligen velat ha korrekt kunskap på området så hade det väl varit en bra rekommendation.
Citera
2013-08-31, 17:43
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebnekaisa

Citat:
● Miklo rekommenderar redaktioner, kommuner och politiker att i framtiden vara försiktiga med statistiska uttalanden om utbildningsnivå hos svenskar som invandrat när de saknar underlag.

● Miklo rekommenderar media att se över hur de skildrar migrationsrelaterade frågor i nyhetsjournalistiken och kontrollera så att nyansering och objektivitet upprätthålls.

(S. 23)

http://www.miklo.se/rapporter/MIKLO_...nanalfabet.pdf

Miklo höjer ett varningens finger för hatfakta!

Citat:
Förvisso efterlyser de mer forskning också. Men ingen rekommendation om att föra någon form av officiell statistik över nyanländas ursprung och utbildning. Om man verkligen velat ha korrekt kunskap på området så hade det väl varit en bra rekommendation.

Nämen USCH... det vore ju en källa för ännu mer hatfakta!

-----

Vad betyder Miklo? "Micklare" verkare vara dialektalt för klåpare (i Östergötland) så det är ju välfunnet...
Citera
2013-08-31, 17:45
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Sidan 25: http://www.miklo.se/rapporter/MIKLO_...nanalfabet.pdf

(S. 23)

Vad de i princip menar är att samhället ska bortse från de negativa konsekvenser massinvandringen orsakar. Vilket tyder ju på en viss nervositet. Men också all form av verklighetskontakt.

Som flera kunnat notera kommer vi att få se flera tabbar. Det började med Hijabupproret och det blir fler. Mångkulturprojektet gynnar sådana människor som har ett stabilt yttre, men när de blir pressade gör de sanslösa och panikartade uttalanden. Kommunismen och fascismen sysslade också med att frisera statistik och uppgifter i slutet.
Citera
2013-08-31, 17:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Vad betyder Miklo?
Jag gissar att dom hittat på namnet för att det påminner om "Migro", som fått lite publicitet för sin landsförrädiska verksamhet.

På samma sätt som telefonskojarna i "Phonera" valt namnet för att det uppläst i telefon låter som "Sonera".
Citera
2013-08-31, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag gissar att dom hittat på namnet för att det påminner om "Migro", som fått lite publicitet för sin landsförrädiska verksamhet.

På samma sätt som telefonskojarna i "Phonera" valt namnet för att det uppläst i telefon låter som "Sonera".
Firman registrerades tydligen 2008, så isåfall är det Migro som renommésnyltar på Miklo...

Citat:
Den senaste årsredovisningen för Miklo Miljonmångfald AB, tidigare Carlos Rojas Samhällsentreprenörer AB, visar att bolaget är likvidationspliktigt. Under 2010 drog bolaget in drygt 800 000 kronor, men gjorde en rörelseförlust på 140 000 kronor. Den största utgiften var personalkostnader på 462 663 kronor, och den enda anställda i företaget är Carlos Rojas själv. Det egna kapitalet i Miklo Miljonmångfald ligger på -22 000 kronor, vilket gör att revisorn inte har upprättat någon kontrollbalansräkning.
Rojas försäkrar dock att pengarna kommer vara inne innan årsskiftet.

– Cashen rullar in. Det går bra nu, säger han.
http://www.resume.se/nyheter/media/2...startar-gring/

Vilken svindlare.
Citera
2013-08-31, 18:17
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Firman registrerades tydligen 2008

Citat:
Den senaste årsredovisningen för Miklo Miljonmångfald AB, tidigare Carlos Rojas Samhällsentreprenörer AB, visar att bolaget är likvidationspliktigt. Under 2010 drog bolaget in drygt 800 000 kronor, men gjorde en rörelseförlust på 140 000 kronor. Den största utgiften var personalkostnader på 462 663 kronor, och den enda anställda i företaget är Carlos Rojas själv. Det egna kapitalet i Miklo Miljonmångfald ligger på -22 000 kronor, vilket gör att revisorn inte har upprättat någon kontrollbalansräkning.
Rojas försäkrar dock att pengarna kommer vara inne innan årsskiftet.

– Cashen rullar in. Det går bra nu, säger han.

http://www.resume.se/nyheter/media/2...startar-gring/

Vilken svindlare.

Jag skulle tro, att Carlos Rojas har parasiterat på skattepengar via olika "projekt" i hela sitt liv, ända sedan han upptäckte hur lätt det var att få "cashing i kassan" (Carlos Rojas formulering) genom att skicka in en blankett till t.ex. Ungdomsstyrelsen. Carlos Rojas beskrev belåtet denna upptäckt för ett antal år sedan i en kolumn i Aftonbladet alt. Expressen. Usch!

EDIT

Svenska journalister och svenska politiker vilseleder gemensamt och i tyst samförstånd väljarna. Förmodligen kommer svenska journalister att ge denna helt eller delvis skattefinansierade, parasitära undervegitation en allt större roll i medias ansträngningar att dra ner mössa över ögonen på Svensson - typ Megafonen, Hijab-tanterna, Carlos Rojas m.m.
Senast redigerad av Meiji 2013-08-31 kl. 18:34.
Citera
2013-08-31, 18:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Firman registrerades tydligen 2008, så isåfall är det Migro som renommésnyltar på Miklo...
Ok, jag bara spekulerade lite. Hur går det för den där firman egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in