Citat:
Ursprungligen postat av
Caesar Johansen
På vilket sätt uppmärksammades rapporten? Den nergjordes ju helt och hållet. Den rapporten kommer aldrig mer kunna användas. Den kommer inte kunna delas på twitter, inte ropas ut från talarstolen i riksdagen, inte ligger till underlag för utredningar. Den är död, och Miklos rykte har fått sig en törn.
Rapporten hade tidigare lyfts fram i ett regionalt nyhetsinslag, ca: ett dygn innan Studio 1 sände sin GRANSKNING av rapporten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Caesar Johansen
Miklo hade redan lyfts fram av typ P4 Dalarna i ett nyhetsinslag:
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5630077
Hade du gett det här några månader så hade denna "rapport" snart varit på var mans läppar. Politiker hade putsat ut, twitteriter hade dansat på bordet,krönikörer hade skrivit överlägsna krönikor. Nu kommer allt bli tyst och begravet istället.
Om Johannes Rosendahl på Dalanytt uppmärksammar bondfångarnas makulatur på torsdag - och studio Ett har ett inslag om det påföljande dag (!) - så handlar det knappast om någon brandkårsutryckning av Studio Ett och Katarina Gunnarsson i syfte att desavouera bondfångeriet.
Det ser snarare ut som ett samordnat gemensamt initiativ av SR att lansera den s.k. "rapporten".
Jag kan inte blicka in i Katarina Gunnarssons hjärna, så jag vill inte spekulera över, vilka motiv hon kan ha haft... och jag kan inte heller tvärsäkert uttala mig om, vad som hade hänt, om Studio Ett ignorerat bondfångarnas lilla alster.
Mindre uppmärksamhet för något brukar dock som regel inte automatiskt leda till större genomslag för detta.