Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-01, 13:29
  #12001
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ok, jag bara spekulerade lite. Hur går det för den där firman egentligen?

Det verkar gå rätt så bra.

Citat:
MIKLO ‏@miklonomics juli 1
Skryt: Miklo har blivit upphandlade av Sthlms L Landsting som förstahandsval för konsulttjänster inom boendesegr och hållbar urban utveckling.

Citat:
MIKLO ‏@miklonomics april 16
Nu har vi påbörjat uppdraget åt Skolverket - vi ska göra en förstudie för ny information om skolan till nyligen invandrade invånare!

Citat:
MIKLO ‏@miklonomics mars 5
Vårt jobb för Jordbruksverket visar hur okomplicerat det kan vara att matcha arbetsmarknad i miljonprogr & landsbygd

Citat:
MIKLO ‏@miklonomics feb 14
Vi har jobbat med Stockholms Stadsbyggnadakontor med frågan "Hålls medborgarna utanför stadsbyggnadsprocessen?" Kort rapport ute snart!

Citat:
MIKLO ‏@miklonomics jan 30
Idag prat m justitieminister m stab om polisen och polisrekryteringen i miljonprpgrammen i samband m vår studie om detta

Många skattepengar blir det.

Nu har jag inte läst någon av deras övriga rapporter. Men med tanke på vilken kvalitet den senaste höll och den totala oförmågan att förstå kritiken emot den tror jag inte att det är givet att det är väl spenderade pengar.
Citera
2013-09-01, 14:02
  #12002
Medlem
Dessa Miklo kräk som förpestar vårat land. Gör dom allt detta för att dom seriöst tror på vad dom gör eller är det bara för pengarna? Vad tror ni?
Citera
2013-09-01, 14:16
  #12003
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Dessa Miklo kräk som förpestar vårat land. Gör dom allt detta för att dom seriöst tror på vad dom gör eller är det bara för pengarna? Vad tror ni?
Några inom PK-lägret tror nog religiöst på det de gör. Men resten är bara där för pengarna.

Så att: when the money dries up, the whores will go elswhere for business.
Citera
2013-09-01, 16:26
  #12004
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det verkar gå rätt så bra.
Många skattepengar blir det.

Nu har jag inte läst någon av deras övriga rapporter. Men med tanke på vilken kvalitet den senaste höll och den totala oförmågan att förstå kritiken emot den tror jag inte att det är givet att det är väl spenderade pengar.

Off topic

MIKLO borde ha en egen tråd. Vid snabb Googling framkommer rätt många rapporter från allehanda myndigheter. Om ingen tar sig an uppdraget att starta en tråd om dem gör jag det inom snar framtid.

Bara inom det senaste halvåret har Flashback granskat antisvenska och odemokratiska projekt som interasistemen.se, megafonen, pantrarna, hijabupproret, Ibn rushd och flera andra nätverk som finansieras av skattepengar eller medlemsförbund som en gång startats och fortsatt att bekostas av svenskar. Möjligen borde denna företeelse ha en egen forumdel inom PI?

On topic

Det är tydligt att det förekommer en kosmisk kvalitetsskillnad mellan SR:s reportrar. Vissa kan tydligen vara med och starta ett hijabuppror utifrån twitterskvaller, och en annan granskar starkt kritisk en rapport som finansieras och stöds av myndigheter.
Citera
2013-09-02, 09:44
  #12005
Medlem
MrFishboys avatar
Kriget tar sig nya vändningar, det lågintensiva inbördeskriget hittar nya fiender och polariseringen är ett faktum. Rasismen är nödvändig om den kommer från rätt håll och uttalas av rätt personer. Helt plötsligt börjar media att omhulda begrepp som för tio år sedan skulle resultera i ramaskri, de börjar definiera människor efter hudfärg och skapar en hierarkisk ordning. Man kan inte mer än le...

Citat:
Marcus Priftis: Vithetskritiken är helt nödvändig

Men rasism är inte bara en fråga om medvetna attityder och handlingar. En stor del av rasismen i samhället är strukturell...

Är det samma sorts osynliga strukturer som feminister bekämpar, men här i en helt ny form?
Citat:
Vithetskritiken vill vända upp och ner på det – inte så sällan genom att ifrågasätta den antirasistiska mittfåran. Och som vanligt gör det ont när normer ifrågasätts.

Och så kan jag luta mig tillbaks, se hur konflikterna mellan de olika etniciteterna inom den så kallade antirasismen skapar nya konflikter baserade på sina respektive ursprung och utan att de förstår det, så driver de idéer som jag hela tiden påstått är själva grunden för ett fungerande samhällsbygge. Att utgå från etniciteter.

Citat:
I Sverige är vithetskritiken är ännu i sin linda. Och visst går den att kritisera. Ofta är den kategorisk, klassblind och onödigt USA-fixerad, och den är mycket bättre på att dra upp konfliktlinjer än på att lösa problem. Den kommer heller aldrig att hindra Sverigedemokraterna – det är till och med möjligt att den på kort sikt ger Jimmie’O fler sympatisörer.

Det som började som etnomasochism och kulturförnekelse, börjar nu med medias hjälp att blomma ut till fullständigt rashat.

http://www.dagensarena.se/opinion/ma...elt-nodvandig/
Citera
2013-09-02, 10:00
  #12006
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Och så kan jag luta mig tillbaks, se hur konflikterna mellan de olika etniciteterna inom den så kallade antirasismen skapar nya konflikter baserade på sina respektive ursprung och utan att de förstår det, så driver de idéer som jag hela tiden påstått är själva grunden för ett fungerande samhällsbygge. Att utgå från etniciteter.
Hade dom idioterna bara definierat någon slag "inkluderande" vithetskritik, där även vita "antirasister" hade kunnat vara med i gemenskapen så hade dom ju sluppit denna in-fighting. Tack & lov så har extremismen gått så långt att detta inte längre är möjligt.

Jag kommer att tänka på en replik från den gamla filmen "Harvey" från 1950.
Citat:
Well, I've wrestled with reality for 35 years, Doctor, and I'm happy to state I finally won out over it.

Vissa negrer & blattar har trängt sig så långt upp i bidragspyramiden att dom tror att det är dags att ta över genom att vända sig mot sina vita "välgörare" & tränga undan dom i kampen om att få ner snabeln direkt i bidragsfontänen. Jag tror det kommer att sluta i en stor besvikelse när detta får allt fler vita postmodernister, altruister & batikhäxor att tappa sugen & hitta något annat att känna sig "goda" över.
Sen är festen över & Guran får helt enkelt inse att utan Fantomen & hans allmosor så sinar snart den ljuva nektaren från bidragsfontänen.
Citera
2013-09-02, 10:23
  #12007
Medlem
Hårbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Off topic

MIKLO borde ha en egen tråd. Vid snabb Googling framkommer rätt många rapporter från allehanda myndigheter. Om ingen tar sig an uppdraget att starta en tråd om dem gör jag det inom snar framtid.

Bara inom det senaste halvåret har Flashback granskat antisvenska och odemokratiska projekt som interasistemen.se, megafonen, pantrarna, hijabupproret, Ibn rushd och flera andra nätverk som finansieras av skattepengar eller medlemsförbund som en gång startats och fortsatt att bekostas av svenskar. Möjligen borde denna företeelse ha en egen forumdel inom PI?
Jag välkomnar en tråd som granskar det kränkthetsindustriella komplexet och dess profitörer. Att se relationerna mellan olika aktörer och skrapa på ytan när det gäller skattepengarnas flöden inger en hisnande känsla av obehag och overklighet. Jag önskar verkligen att jag kunnat avfärda det hela som konspirationsteorier av näthatande foliehattar, jag hade mått bättre som lyckligt ovetande.

Just när det gäller MIKLO så är det viktigt att peka på att det är ett skabolag, en fasad för att dölja en av de mest notoriska och uthålliga bidragsprofitörerna: Carlos Rojas Beskow. Trots att mannen är en amoralisk mytoman som ägnat ett yrkesliv åt att sol-och-våra det offentliga så hyser jag en motvillig beundran för hans envishet och förmåga att komma igen i nya skepnader.
Citera
2013-09-02, 15:54
  #12008
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Kriget tar sig nya vändningar, det lågintensiva inbördeskriget hittar nya fiender och polariseringen är ett faktum. Rasismen är nödvändig om den kommer från rätt håll och uttalas av rätt personer. Helt plötsligt börjar media att omhulda begrepp som för tio år sedan skulle resultera i ramaskri, de börjar definiera människor efter hudfärg och skapar en hierarkisk ordning. Man kan inte mer än le...

Kriget tar sig nya vändningar, det lågintensiva inbördeskriget hittar nya fiender och polariseringen är ett faktum. Rasismen är nödvändig om den kommer från rätt håll och uttalas av rätt personer. Helt plötsligt börjar media att omhulda begrepp som för tio år sedan skulle resultera i ramaskri, de börjar definiera människor efter hudfärg och skapar en hierarkisk ordning. Man kan inte mer än le...


Citat:
Marcus Priftis: Vithetskritiken är helt nödvändig

Men rasism är inte bara en fråga om medvetna attityder och handlingar. En stor del av rasismen i samhället är strukturell...

Är det samma sorts osynliga strukturer som feminister bekämpar, men här i en helt ny form?

Citat:
Vithetskritiken vill vända upp och ner på det – inte så sällan genom att ifrågasätta den antirasistiska mittfåran. Och som vanligt gör det ont när normer ifrågasätts.

Marcus Priftis är verkligen otroligt korkad. Visst kan vita antirasister ägna sig åt att bekänna att de är en del av förtrycket, men hur kul är det att engagera sig då? De ska inte bara skämmas för sina medvetna tankar och handlingar, utan även de omedvetna. Hur gör man det? Som att erkänna att man stulit sin grannes cykel trots att man - strängt taget - inte gjort det, och faktiskt inte ens haft en tanke på det.

Alex Bengtsson på Expo har flera gånger betonat att det bästa vapnet mot SD är en bred och folkligt förankrad antirasism, som bygger på lokalt engagemang. Och han har antagligen rätt. Att den antirasistiska rörelsen sektifieras gör inte SD starkare, men det gör deras fiender svagare.

Jag misstänker att det bleka stödet för Hijabupproret var ett tecken på den här utvecklingen. Det är bara de mest godhetsnarcissistiska som orkar krypa för halv- och heldårar som Foujan Rouzbeh och Cherin Awad för att få vara med.

/SD-trollet
__________________
Senast redigerad av CharlieLindh 2013-09-02 kl. 16:10.
Citera
2013-09-02, 16:59
  #12009
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Marcus Priftis är verkligen otroligt korkad. Visst kan vita antirasister ägna sig åt att bekänna att de är en del av förtrycket, men hur kul är det att engagera sig då? De ska inte bara skämmas för sina medvetna tankar och handlingar, utan även de omedvetna. Hur gör man det? Som att erkänna att man stulit sin grannes cykel trots att man - strängt taget - inte gjort det, och faktiskt inte ens haft en tanke på det.

Fast det konststycket lyckades ju feministrörelsen med utan större problem. Där handlade det om att män som genom magi omedvetet skapar förtryckande strukturer som missgynnar kvinnor. Det så kallade Patriarkatet. Var och varannan svensk man gick med på den verklighetsbeskrivningen och typ alla höga politiker skrev under på den fram till valet 2006 ungefär. Så svenska män hade inte några större problem med att se sig som förtryckare i en abstrakt osynlig struktur. Vad som krävdes av män var att erkänna kvinnor som strukturella offer och männen som strukturella förövare (typ, visst finns det en våldtäktskultur!)

Nu vill de upprepa reptricket fast baserat på ras istället där även vita kvinnor ska ingå. Tror inte heller att det kommer fungera på så många. Men utifrån vänstermänniskors synvinkel så handlar det ju bara om en enkel extrapolering av redan befintlig offer-förövare-ideologi till nya områden.
Citera
2013-09-02, 17:57
  #12010
Moderator
Meijis avatar
Tror ni att Reinfeldt kommer att nappa på Thomas Hammarbergs förslag, att alla terrorister på Guantanamo, som hemländerna inte vill ta emot, ska dumpas i Sverige?

Kan den rubbade Hammarbergs förslag falla den rubbade Reinfeldt på läppen?

unvis.it/www.dn.se/debatt/erbjud-obama-samarbete-om-fangar-pa-guantanamo/
Citera
2013-09-02, 18:25
  #12011
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Tror ni att Reinfeldt kommer att nappa på Thomas Hammarbergs förslag, att alla terrorister på Guantanamo, som hemländerna inte vill ta emot, ska dumpas i Sverige?

Kan den rubbade Hammarbergs förslag falla den rubbade Reinfeldt på läppen?

unvis.it/www.dn.se/debatt/erbjud-obama-samarbete-om-fangar-pa-guantanamo/

Förhoppningsvis inte, det vore ju fan katastrof. Det kan vara ett politiskt bakslag också, tänk om ett par skäggmuppar spränger sig och ett antal barn. Dessutom lär väl Säpo varna å det skarpaste.
Citera
2013-09-02, 18:26
  #12012
Medlem
Caesar Johansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Tror ni att Reinfeldt kommer att nappa på Thomas Hammarbergs förslag, att alla terrorister på Guantanamo, som hemländerna inte vill ta emot, ska dumpas i Sverige?

Kan den rubbade Hammarbergs förslag falla den rubbade Reinfeldt på läppen?

unvis.it/www.dn.se/debatt/erbjud-obama-samarbete-om-fangar-pa-guantanamo/

På allvar. Jag blev fan ledsen när jag läste det här. Vi förtjänar fan inte att dö i sprängdåd, bara för att det finns psykiskt sjuka människor som Hammarberg på ledande positioner i samhället. Det räcker att det finns en minimal RISK att någon av dessa fångar är terrorister, för att vi inte ska ge någon av dem asyl i Sverige.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback