2014-03-31, 11:25
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autozione
Det släpptes lite nya spel till Vitan häromsistens, eller ja, nya versioner av spel så jag slog till på Steamworld Dig och Fez som båda verkar vara riktigt sköna lir. Köpte även Txk då det har fått väldigt bra betyg. Någon annan som skaffat några bra spel på sistone? Har kollat på Luftrausers men det verkar lite tunt på innehåll, några erfarenheter?

Måste för övrigt säga att jag gillar konceptet med cross-buy på många titlar, passar bra när man skaffar PS4 i sommar att ha en massa småspel direkt från start.

Köpte också Fez, härligt spel med charmig grafik och bra musik
Citera
2014-04-01, 06:11
Medlem
Kör Fez på ps4 och sedan tankar bara över saven till molnet och fotsätter på Vitan strax innan jobbet börjar Skitsmidigt.

Nintendo borde verkligen ta efter det här på Wii U och 3DS.
Citera
2014-04-02, 15:06
Medlem
TKD_1337s avatar
Jag tänkte tipsa om Tearaway som Amazon UK säljer för £15.6. Den har fått goda betyg och ser skoj ut så det blev ett köp. Spelet är gjord av LittleBigPlanet-skaparna Media Molecule.

Tänk också på: http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?nodeId=1204872.

http://www.amazon.co.uk/Sony-Tearaway-PlayStation-Vita/dp/B00DCUO1WI
Senast redigerad av TKD_1337 2014-04-02 kl. 15:21.
Citera
2014-04-02, 18:10
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Jag tänkte tipsa om Tearaway som Amazon UK säljer för £15.6. Den har fått goda betyg och ser skoj ut så det blev ett köp. Spelet är gjord av LittleBigPlanet-skaparna Media Molecule.

Tänk också på: http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?nodeId=1204872.

http://www.amazon.co.uk/Sony-Tearaway-PlayStation-Vita/dp/B00DCUO1WI
Tack för tipset

Det kom lite nya spel till PS Plus idag: Hotline Miami, Sly Cooper: Thieves in Time och MotoGP 13. Både Hotline Miami och Sly Cooper är dessutom cross-buy.
Citera
2014-04-05, 08:22
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autozione
Tack för tipset

Inga problem. Amazon slopade FREE Super Saver Delivery till alla länder förutom Storbritannien och Irland dagen efter jag skrev så tur man hann beställa.

Tearaway-demot gav ett positivt intryck. Det var innovativt och varierat med härlig stämning.

Citat:
Det kom lite nya spel till PS Plus idag: Hotline Miami, Sly Cooper: Thieves in Time och MotoGP 13. Både Hotline Miami och Sly Cooper är dessutom cross-buy

Jag har redan Sly Cooper: Thieves in Time till min Vita men det är en stark uppställning. Nu har jag ändå så mycket mer kvar att spela igenom. Bl.a. köpte jag Super Monkey Ball: Banana Split tillsammans med Tearaway och för två veckor sedan blev det LittleBigPlanet.
Citera
2014-04-07, 11:30
Medlem
När kommer den nya vita slim till sverige?
Citera
2014-04-07, 17:44
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartbil
När kommer den nya vita slim till sverige?
Finns tyvärr inga indikationer på att den ens kommer hit, den finns redan i UK och i maj släpps den i USA. Vill du ha en rekommenderar jag att du importerar en. I UK finns endast svart, om du som jag vill ha en fräsigare färg så gör som jag gjorde och importera från Japan
Citera
2014-05-23, 04:12
Medlem
Neandertals avatar
Vilka sajter brukar ni hålla koll på för nyheter om PS Vita?

Jag brukar kolla psvitahub.com och pocketgamer.co.uk samt den där N4G eller vad fan den heter, som samlar en massa nyheter från olika sajter. Känner ni till några bättre sajter? Har såklart googlat runt en del men hittar inte så många riktigt bra. Jag vill inte hålla på att googla eftersom intresset inte riktigt är tillräckligt starkt, utan skulle hellre vilja ha ett par sajter som man kan titta på då och då som man kan lita på att de tar med alla väsentliga nyheter.

Tips?
Citera
2014-05-23, 19:41
Medlem
noremlacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neandertal

Jag brukar kolla psvitahub.com och pocketgamer.co.uk samt den där N4G eller vad fan den heter, som samlar en massa nyheter från olika sajter. Känner ni till några bättre sajter? Har såklart googlat runt en del men hittar inte så många riktigt bra. Jag vill inte hålla på att googla eftersom intresset inte riktigt är tillräckligt starkt, utan skulle hellre vilja ha ett par sajter som man kan titta på då och då som man kan lita på att de tar med alla väsentliga nyheter.

Tips?
Har du även intresse för hacking/modifikationer av Vitan så kan du kolla in:
Wololo.net.
Står även andra saker relaterade till Vitan där, men huvudsakligen hacking av olika slag.
Citera
2014-05-23, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neandertal

Tips?

Brukar hänga på psnprofiles forum där är de rätt snabba med diverse uppdateringar om vad som händer.
Citera
2014-05-24, 18:32
Bannlyst
Om man köper en PS vita från amazon, skickas den då med posten? Var köper man den billigast?
Citera
2014-05-26, 03:17
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgios
Om man köper en PS vita från amazon, skickas den då med posten? Var köper man den billigast?

Amazon UK gör det i alla fall.

Den billigaste är just nu 3G-varianten. Om du ska handla från Spelbutiken så fråga de först om garanti ingår då de har gråimporterat i andra fall. I så fall är det såklart bättre att lägga till en hundring och köpa det på Media Markt eller CDON.
Senast redigerad av TKD_1337 2014-05-26 kl. 04:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in