2013-02-01, 20:16
Medlem
GoldEagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ligger på ca1700:-:
Verkar som dom inte vet i Japan heller vad dom ska med 2st gamepads till

Den kostnaden gäller för USA/Japan. Tror faktiskt att vi i Sverige får slänga ut lite till.
Ja, det verkar underligt. Men vi alla vet ju hur annorlunda Japaner är..
Citera
2013-02-01, 20:47
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldEagle
Den kostnaden gäller för USA/Japan. Tror faktiskt att vi i Sverige får slänga ut lite till.
Ja, det verkar underligt. Men vi alla vet ju hur annorlunda Japaner är..
http://cdon.se/spel/wii_u_gamepad_black-21353266
Citera
2013-02-01, 21:35
Medlem
GoldEagles avatar
Citat:
http://cdon.se/spel/wii_u_gamepad_black-21353266

Intressant. Stämmer inte överrens med mina uppgifter, jag kan dock ha helt fel.
Citera
2013-04-22, 18:49
Medlem
Mitt wii u har gått sönder och jag vill skicka in den på reperation, men jag vet inte hur? Kan någon hjälpa mig?
Citera
2013-04-22, 19:11
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adoado
Mitt wii u har gått sönder och jag vill skicka in den på reperation, men jag vet inte hur? Kan någon hjälpa mig?
Du kontaktar ju den som sålt den till dig, så borde de hjälpa dig med reparationen.
Citera
2013-04-23, 00:11
Medlem
Citat:
Du kontaktar ju den som sålt den till dig, så borde de hjälpa dig med reparationen.

Jag har kontaktat dem men de säger att de inte tar emot reperationer. Köpte mitt Wii U på spelbutiken.se
Citera
2013-04-23, 00:20
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Jag har kontaktat dem men de säger att de inte tar emot reperationer. Köpte mitt Wii U på spelbutiken.se

Väldigt märkligt. Sade inte Spelbutiken något mer?

Så här säger Bergsala som representerar Nintendo i Sverige:

Citat:
Med garanti

Om din Nintendo-produkt inte fungerar på grund av ett tillverkningsfel har du möjlighet att lämna in produkten hos butiken där du köpte den för att få den utbytt eller reparerad. Förutsättningen för detta är att det finns garantitid kvar och att kvitto kan visas upp.

Utan garanti

Om skadan inte beror på ett tillverkningsfel, om garantitiden har gått ut eller om kvitto saknas, kan du mot en kostnad få din Nintendo-produkt reparerad av vår serviceavdelning Bergsala Service Center. Fyll i serviceformuläret som du hittar här.

http://www.nintendo.se/service
Citera
2013-04-23, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Väldigt märkligt. Sade inte Spelbutiken något mer?

Jag skickade ett mail till dem och detta fick jag som svar:

"Bäste Kund,

Tack för att du kontaktar oss.

Vi har ingen reparationsservice. Du skulle kunna kolla med konsolservice.se, vet inte om de kan hjälpa dig.

Var vänlig kontakta oss igen om du har ytterligare frågor"

Jag kollade sidan men fanns inget om Wii U, :S
Citera
2013-04-23, 06:54
Medlem
klybans avatar
Citat:

"Bäste Kund,

Vi har ingen reparationsservice. Du skulle kunna kolla med konsolservice.se, vet inte om de kan hjälpa dig.

Du köpt via nätet?
Ta och kolla igenom dina papper du fick, dom kanske nämner hur man ska göra där.

Men annars tycker jag du ska ringa dom om det går, eller besöka butiken om du köpte den där.
Tycker deras svar var väldans lustigt faktiskt.

Normalt säger man då kanske att man inte reparerar, MEN ta kontakt med detta företag "insert name" som kommer dom hjälpa dig med allt i denna garanti fråga.
Men nu säger dom kontakta dom, dom "kanske" kan hjälpa dig, det är ju et riktigt lama svar.

Skriv tillbaka och säg till dom att nu fixar ni detta, jag ska inte behöva ringa runt till företag som ni inte vet själva om de kan hjälpa mig.
Och kan dom inte detta, så låter spelbutiken som en extremt oseriös försäljare.

Vad har gått sönder på den?
Eller vet du inte, liksom bara svart?
Citera
2013-04-23, 10:23
Medlem
Citat:
Du köpt via nätet?
Ta och kolla igenom dina papper du fick, dom kanske nämner hur man ska göra där.

Men annars tycker jag du ska ringa dom om det går, eller besöka butiken om du köpte den där.

Normalt säger man då kanske att man inte reparerar, MEN ta kontakt med detta företag "insert name" som kommer dom hjälpa dig med allt i denna garanti fråga.
Men nu säger dom kontakta dom, dom "kanske" kan hjälpa dig, det är ju et riktigt lama svar.

Skriv tillbaka och säg till dom att nu fixar ni detta, jag ska inte behöva ringa runt till företag som ni inte vet själva om de kan hjälpa mig.

Jag har köpt konsolen på nätet, ska kolla i genom alla papper, väntar svar från dem nu för det har varit helg.

Jag vet inte vad som har gått sönder, jag vet att det är något internt, konsolen kommer inte förbi öppnings logan "Wii U" till Menyn.
Citera
2013-04-23, 11:56
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:

"Bäste Kund,

Mycket dåligt agerat av Spelbutiken. Hänvisa de till vad som står på Nintendos hemsida om garantin.
Senast redigerad av TKD_1337 2013-04-23 kl. 12:02.
Citera
2013-04-23, 12:12
Medlem
GoldEagles avatar
Citat:

"Bäste Kund,

Kan sätta en hög summa pengar på att spelbutiken köper från utlandet, och inte direkt av Nintendo/Bergsala. Därför har du inga garantier för en reparation. Men rekommenderar dig att kontakta Bergsala ändå, kolla med dem vad de har för garantier, specifikt för spelbutiken.

Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Mycket dåligt agerat av Spelbutiken. Hänvisa de till vad som står på Nintendos hemsida om garantin.

Läs mitt inlägg ovan så förstår du lite mer. Nintendo har troligtvis ingenting med detta att göra.

Citat:
Du köpt via nätet?

Det tråkigaste när man köper från en sådan skum butik som spelbutiken är att dem inte har något avtal med distributörerna utav har köpt från tredjepart. De har ingen egen service utav hänvisar till tillverkaren som i sin tur oftast inte godkänner en reparation på grund av att de inte har något avtal med nämn butik.

Citat:
Jag har köpt konsolen på nätet, ska kolla i genom alla papper, väntar svar från dem nu för det har varit helg.

Jag vet inte vad som har gått sönder, jag vet att det är något internt, konsolen kommer inte förbi öppnings logan "Wii U" till Menyn.

Kontakta Bergsala direkt för att få ett riktigt svar. Spelbutiken kommer inte göra något, och inte bry sig om den har gått sönder eller inte.

Låter den konstigt? Har du fått igång konsolen över huvud taget?
Senast redigerad av GoldEagle 2013-04-23 kl. 12:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in