2013-05-17, 17:33
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JointarN
Haha, jag var orolig att det inte fanns så mycket til Vitan, men jag är helt utom mig. Jag vill ha allt som finns tillgänligt redan haha!

Men snabb fråga till alla som ändå kan en del:
Kan jag avvakta med att köpa minneskort? Eller borde jag prioritera det redan nu? Vad missar jag ut på med ett 4GB? Är lite sugen på att köpa hem Soul Sacrifice redan nu, men kände att ett större minneskort kanske är viktigare för tillfället.

Kan man avvakta? Kommer de på rea ibland? Typ, stora summer sales som vissa butiker kör med och så?

Vissa spel kräver minneskort. CDON säljer 4 GB för 79 kr, vilket är runt hälften så mycket som standardpriset. Annars finns t.ex. 8 GB för 299 kr på Webhallen.

Du behöver ett minneskort för Soul Sacrifice:

Citat:
Viktig information
• Endast kompatibelt med PlayStation®Vita.
• Du behöver ett PlayStation®Vita-minneskort (säljes separat) för att kunna spela spelet.
• Den här produkten finns på följande språk: tal i spelet: Engelska; text på skärmen: Engelska, Franska, Italienska, Tyska, Spanska.

Kompatibilitetsinformation
1 spelare
1–4 spelare i Ad Hoc-läget
1–4 spelare i nätverk
Nätverksfunktioner
minsta sparstorlek 2048 kB
Pekskärm
Dubbla analogspakar

https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/sv-se/spel/soul-sacrifice/cid=EP9000-PCSF00178_00-SOULSACRIFICEEU0
Senast redigerad av TKD_1337 2013-05-17 kl. 18:00.
Citera
2013-05-17, 18:49
Medlem
Det här greppet verkar bra
http://www.youtube.com/watch?v=QEYVzkWvUbg

Någon som vet nån sida som säljer dem?
Senast redigerad av Adrenachrome 2013-05-17 kl. 18:52.
Citera
2013-05-17, 19:46
Medlem
JointarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Vissa spel kräver minneskort. CDON säljer 4 GB för 79 kr, vilket är runt hälften så mycket som standardpriset. Annars finns t.ex. 8 GB för 299 kr på Webhallen.

Du behöver ett minneskort för Soul Sacrifice:

alright. tack. ska slå till på ett minne nu inom kort! Får ta bort lite nedladdade prylar då. Då vet jag iaf! lite surt att det kostar så mycket bara!

Har någon lite tips på PSN store spel som är värd ens tid?
Citera
2013-05-17, 20:06
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
alright. tack. ska slå till på ett minne nu inom kort! Får ta bort lite nedladdade prylar då. Då vet jag iaf! lite surt att det kostar så mycket bara!

Har någon lite tips på PSN store spel som är värd ens tid?

Lika bra att köpa 4 GB nu ifall CDON höjer det. Det kostar nästan dubbelt så mycket hos andra butiker. De har dessutom fri frakt just nu men då måste man handla för minst 100 kr.

Jag hinner tyvärr inte spela på min PlayStation Vita mer än någon liten stund då och då men jag testade Thomas Was Alone och det verkar vara ett bra indiespel. Den ingår just nu i PS Plus.
Citera
2013-05-17, 20:35
Medlem
JointarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Lika bra att köpa 4 GB nu ifall CDON höjer det. Det kostar nästan dubbelt så mycket hos andra butiker. De har dessutom fri frakt just nu men då måste man handla för minst 100 kr.

Jag hinner tyvärr inte spela på min PlayStation Vita mer än någon liten stund då och då men jag testade Thomas Was Alone och det verkar vara ett bra indiespel. Den ingår just nu i PS Plus.
Har redan ett 4gb. Tänkte att 16gb kan man väl ändå klara sig på. :P

alright. thanks. skall kika in på det spelet!
Citera
2013-05-21, 01:56
Medlem
Citat:
Helt ärligt, jag slog till! Och jag har nog inte varit såhär nöjd! PSVitan är charmig och allting känns liksom, nytt och lyxigt. Till och med PSOne spelen!
Nu är bara frågan vad för spel som räknas som en Must-Have! Har Assasins Creed till PSVita, som för övrigt var rätt så kasst. Och Little Big Planet PSVita.

Gratz! Ja AC var inget höjdar kort, köpte de men orka aldrig lira igenom faktiskt!

Uncharted & Gravity Rush tycker jag är absolut är spel som man borde ha! WRC 3 överraskade på mig och är bra slö lir när man har 10-15 min över och inte vill spela något som man måste sätta sig in i.

Wipeout är också givet om man gillar bil/racing spel, samma med Motorstorm RC.

Sen står Batman Arkham Origins som kommer i October högt upp på min must have lista!
Citera
2013-05-21, 09:26
Medlem
JointarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
Gratz! Ja AC var inget höjdar kort, köpte de men orka aldrig lira igenom faktiskt!

Uncharted & Gravity Rush tycker jag är absolut är spel som man borde ha! WRC 3 överraskade på mig och är bra slö lir när man har 10-15 min över och inte vill spela något som man måste sätta sig in i.

Wipeout är också givet om man gillar bil/racing spel, samma med Motorstorm RC.

Sen står Batman Arkham Origins som kommer i October högt upp på min must have lista!

Helt ärligt så lirade jag lite längre in i AC, och det blir bättre. Men de känns som om NPCerna inte ens kan göra motstånd ibland.. Idunno. Får ge det en ärlig chans!

Där har jag lite beslutsångest om jag ska vara ärlig. Ska man slå till på ett PSN medlemskap och få dom spelen gratis? De känns som att då måste man ju fortsätta om man vill spela dom spelen. Hur stor plats tar de på minneskortet? (Uncharted och GR) om man laddar ner dem alltså? Kommer det inte nya spel att ladda ner sedan efter ett tag? Hur ska man då få plats med allt?

Måste man inte alltid vara uppkopplad sen för att kunna spela dom?
Citera
2013-05-24, 22:37
Medlem
Citat:
Helt ärligt så lirade jag lite längre in i AC, och det blir bättre. Men de känns som om NPCerna inte ens kan göra motstånd ibland.. Idunno. Får ge det en ärlig chans!

Där har jag lite beslutsångest om jag ska vara ärlig. Ska man slå till på ett PSN medlemskap och få dom spelen gratis? De känns som att då måste man ju fortsätta om man vill spela dom spelen. Hur stor plats tar de på minneskortet? (Uncharted och GR) om man laddar ner dem alltså? Kommer det inte nya spel att ladda ner sedan efter ett tag? Hur ska man då få plats med allt?

Måste man inte alltid vara uppkopplad sen för att kunna spela dom?

Hmm vågar man lita på det? Jag satt och vänta på att storyn skulle hooka mig men de hände inget. Möjligt att ja plockar upp de när ja är klar med Sly cooper, som jag hade rekomenderat av hela mitt hjärta, om de gått att ha engelska röster på vitan. Men har fan inte kunnat lösa det. Riktigt B! På ps3an blir de sjukt mycket roligare enbart pga skådespeleriet.

Jag kan ha ungefär 3-4 st fulla spel sen en 1-2 st arcad spel på min med 8 gb. Beroende lite på storleken på spelen. Jag kopplar in min vita i PS3an och slänger in saves och spel fram och tillbaks där beroende på vad jag är sugen på just då. Funkar rätt bra, du kan ju använda en dator för detta med. Jag tycker PS+ är skitvärt men ja har ju en ps3a med.

Du behöver inte vara uppkopplad konstant nej
Citera
2013-05-29, 19:39
Medlem
Fett! Alla spel till PS4 kommer att gå att streama och spela på Vita. Tyder på att Sony lär fortsätta pusha för vitan

http://thenextweb.com/gadgets/2013/05/29/sony-confirms-all-playstation-4-games-will-have-mandatory-remote-play-with-the-playstation-vita/
Citera
2013-05-29, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenachrome
Fett! Alla spel till PS4 kommer att gå att streama och spela på Vita. Tyder på att Sony lär fortsätta pusha för vitan

http://thenextweb.com/gadgets/2013/05/29/sony-confirms-all-playstation-4-games-will-have-mandatory-remote-play-with-the-playstation-vita/

Fast de där tror jag på dagen jag gör det! Inte första gången de lovar det och de inte funkar!
Citera
2013-05-30, 12:27
Medlem
Shejkens avatar
Citat:

Det här fick med att genast lägga en beställning på en Vita! Smuuuuuutt
Citera
2013-05-31, 09:53
Medlem
JointarNs avatar
Citat:

Är du helt säker på det?
Kolla här: https://www.youtube.com/watch?v=pj9lTblpuvQ
Där förklarar dem att Sony bett om PS Vita Remote Play, till alla spel ifrån tredje parti utvecklare. Vilket låter mer som om det hänger på utvecklarna bakom spelet, att tillåta streaming.

Jag är också rejält sugen på en sådan teknik.. Väntar ivrigt på E3 för att få reda på hur detta kommer att sluta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in