2013-05-14, 23:11
Medlem
JointarNs avatar
Hej allesammans i tråden! Tänkte höra med er vad ni har för åsiknter och upplevelser! Idag var jag 99% på att köpa en PSVITA, och jag var riktigt taggad!
Men så googlade jag lite, och jag känner mig tveksam..
Kan börja med att säga såhär: Nej, jag har ingen PS3 och har inte haft PSP. Är sugen på PS4 däremot.

Så tänkte jag, en PSVita vore kul! Lite casual o sådär.

Men vart är spelen?
Och varför är det så svagt med appar? Jag inbillade mig lite att PSVitan var som en iPad produkt fast för gamers. Vilket lät kul! Allt-i-ett liksom! Men den har inte ens Twitch, vilket hade avgjort rätt så mycket för mig faktiskt!

Och varför är PSone spelen inte inkorporerade till den? Varför är vissa spel tydligen enbart spelbara om du kan synkronisera in dom ifrån en PS3? (Den punkten kändes riktigt tråkig faktiskt!)

Kommer det komma spel? Finns det någonting på g? Jag jobbar själv i spelbutik, och vi har helt ärligt ingen aning någon av oss, i och med att vi får noll info om konsollen. Inte ens av Sony själva.
Citera
2013-05-15, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JointarN
Hej allesammans i tråden! Tänkte höra med er vad ni har för åsiknter och upplevelser! Idag var jag 99% på att köpa en PSVITA, och jag var riktigt taggad!
Men så googlade jag lite, och jag känner mig tveksam..
PS Vita är en av de största failen på den senaste tiden, ungefär som Windows 8 och Wii U. Det finns nästan inga bra spel till PS Vita, och anledningen att den failar är för att folk använder smartphones för att spela, och ingen vill spela på en bärbar konsol, de köper en smartphone eller en stationär konsol istället. Du kan se min videorecension av PS Vita här: http://www.youtube.com/watch?v=O-JHIuEbWtU
Citera
2013-05-15, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
PS Vita är en av de största failen på den senaste tiden, ungefär som Windows 8 och Wii U. Det finns nästan inga bra spel till PS Vita, och anledningen att den failar är för att folk använder smartphones för att spela, och ingen vill spela på en bärbar konsol, de köper en smartphone eller en stationär konsol istället. Du kan se min videorecension av PS Vita här: http://www.youtube.com/watch?v=O-JHIuEbWtU

Jasså, ingen vill spela på en bärbar konsol säger du? Vad gör alla som har köpt tex en nintendo ds då? Har den som prydnad? Jävligt korkat uttalande...
Citera
2013-05-15, 22:33
Medlem
JointarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradoxal
Jasså, ingen vill spela på en bärbar konsol säger du? Vad gör alla som har köpt tex en nintendo ds då? Har den som prydnad? Jävligt korkat uttalande...
Tror detta är ett troll tbh. Videon han länkade kändes lite så.

Jag undrar fortfarande om detta är värt det. Eller har jag bara fått stim för att ha något nytt?
Citera
2013-05-16, 20:38
Medlem
Citat:
Kommer det komma spel? Finns det någonting på g? Jag jobbar själv i spelbutik, och vi har helt ärligt ingen aning någon av oss, i och med att vi får noll info om konsollen. Inte ens av Sony själva.

Här är en lista på en del kommande spel
http://www.gamesradar.com/15-upcoming-playstation-vita-games-2013-new/

"Looks like PS Vita's future is bright. Well, brighter than most people think. There may be an absence of big-name games, but there is plenty of genuine quality. And hey, we didn't even mention the exclusive BioShock game that Irrational hasn't even started making yet. And hey, again, there are bound to be some big Vita announcements at E3. So chin up, Vita owners. Looks like Uncle Sony still loves you."

Jag tror det blir fett när PS4:an kommer. Har en känsla de kommer funka bra ihop & hoppas det lossnar på spelfronten då
Senast redigerad av Adrenachrome 2013-05-16 kl. 20:43.
Citera
2013-05-16, 22:26
Medlem
Det ryktas att Vita kan komma att showa ordentligt på E3
http://www.playstationlifestyle.net/2013/05/16/game-informer-teases-that-vita-might-have-a-surprisingly-big-show-at-e3/
Citera
2013-05-17, 00:46
Medlem
Citat:
Tror detta är ett troll tbh. Videon han länkade kändes lite så.

Jag undrar fortfarande om detta är värt det. Eller har jag bara fått stim för att ha något nytt?

Fråga dig själv hur mycket du kommer använda dig. Personligen är jag skit nöjd med min. Jag reser rätt mycket hittar mycket dö tid på udda ställen där jag plockar fram den och lirar. Har även en flickvän som gillar att ha mig jämte när hon somnar så då åker den fram istället för att sitta vid ps3an hela natten och hon får sova i sängen tom.

Personligen skulle jag vilja säga att ps3:an är ett jäkla plus om du ska köpa den, inte för att jag köpt så värst mycket crossplay grejer men tex ps+ känns som att betala hela priset för halva kakan utan ps3an. Sen är ju crossplay spelen rätt najs med (har iof bara Sly cooper just nu) samt att jag ser framemot hur de kommer väva in PS4:an i hela paketet.

Så du får nog bara ta ställningen till hur mycket tid du har att spendera vid den. Spelen finns där även om utbudet lämnar mer att önska så har jag själv lirat igenom många bra spel på den och den har lätt gjort sig värt priset för mig.
Citera
2013-05-17, 11:59
Medlem
JointarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
Så du får nog bara ta ställningen till hur mycket tid du har att spendera vid den. Spelen finns där även om utbudet lämnar mer att önska så har jag själv lirat igenom många bra spel på den och den har lätt gjort sig värt priset för mig.

Helt ärligt, jag slog till! Och jag har nog inte varit såhär nöjd! PSVitan är charmig och allting känns liksom, nytt och lyxigt. Till och med PSOne spelen!
Nu är bara frågan vad för spel som räknas som en Must-Have! Har Assasins Creed till PSVita, som för övrigt var rätt så kasst. Och Little Big Planet PSVita.
Citera
2013-05-17, 13:54
Medlem
Citat:
Helt ärligt, jag slog till! Och jag har nog inte varit såhär nöjd! PSVitan är charmig och allting känns liksom, nytt och lyxigt. Till och med PSOne spelen!
Nu är bara frågan vad för spel som räknas som en Must-Have! Har Assasins Creed till PSVita, som för övrigt var rätt så kasst. Och Little Big Planet PSVita.

Spel som finns nu som du måste ha enligt mig: Soul Sacrifice, Virtues last reward, Rayman origins, Gravity rush, Persona 4 Golden.

Spel som ej släppts en som blir måste: Finalfantasy X / X-II.

Sen rekomderar jag starkt att köpa ett grip till vitan så att det blir mer ergonomiskt att spela, jag har ett som jag är skitnöjd med spelar aldrig utan det.
Citera
2013-05-17, 13:59
Medlem
JointarNs avatar
Citat:
Spel som finns nu som du måste ha enligt mig: Soul Sacrifice, Virtues last reward, Rayman origins, Gravity rush, Persona 4 Golden.

Sen rekomderar jag starkt att köpa ett grip till vitan så att det blir mer ergonomiskt att spela, jag har ett som jag är skitnöjd med spelar aldrig utan det.

Rayman Origins ingick i mitt byte mot PSVitan... Känns onödigt. Kommer väl finnas till PS4, så det vore lite mera kul att ha den till det, så min sambo kan joina in igen!

Tänkte tanka Soul Sacrifice demot nu. Grav Rush tänkte jag köpa imorn, och Persona blir nog nästa inköp. What's good about Virtues Last Reward?

Finns det något kul på PSN som är ett must-have? Typ ifrån PSone eran?

Ett grip? ;o länka!
Citera
2013-05-17, 15:07
Medlem
Citat:

Cool. Hittade Rayman Origins för 149 :-på CDON
http://cdon.se/spel/rayman_origins-15652845

Virtues last reward hade jag aldrig hört talas om. Ser ju riktigt bra ut! Får bli ett senare köp
Citera
2013-05-17, 15:16
Medlem
JointarNs avatar
Haha, jag var orolig att det inte fanns så mycket til Vitan, men jag är helt utom mig. Jag vill ha allt som finns tillgänligt redan haha!

Men snabb fråga till alla som ändå kan en del:
Kan jag avvakta med att köpa minneskort? Eller borde jag prioritera det redan nu? Vad missar jag ut på med ett 4GB? Är lite sugen på att köpa hem Soul Sacrifice redan nu, men kände att ett större minneskort kanske är viktigare för tillfället.

Kan man avvakta? Kommer de på rea ibland? Typ, stora summer sales som vissa butiker kör med och så?
Senast redigerad av JointarN 2013-05-17 kl. 15:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in