2013-08-27, 22:01
Bannlyst
hrmpf vita har fått prissänkning i USA och kostar nu 200$, bör ingen prissänkning komma till Sverige?

var brukar ni köpa era spel?
Senast redigerad av Giorgione 2013-08-27 kl. 22:58.
Citera
2013-08-29, 13:06
Medlem
komigen sony en rejäl sänkning i Sverige nu
Citera
2013-08-29, 13:55
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgione
Jag kommer ändå köpa en vita när priset sänks till runt 1200:- som jag förstått är minneskort ett måste om man ska ha en vita?

Då kommer du få vänta länge.

Ett minneskort är i princip ett måste. Exempelvis så kräver vissa spel det.

Citat:
hrmpf vita har fått prissänkning i USA och kostar nu 200$, bör ingen prissänkning komma till Sverige?

var brukar ni köpa era spel?

Jag använder inte längre min Vita i någon stor utsträckning men Zavvi är där jag brukar kolla först. Priserna här i Sverige är ett skämt.

PlayStation Plus är också prisvärt.
Senast redigerad av TKD_1337 2013-08-29 kl. 14:03.
Citera
2013-08-29, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
PlayStation Plus är också prisvärt.

Fram till 20:e september är det dessutom extra prisvärt om man tecknar ett 1-års abbonemang. Man får nämligen 3 månader extra då

Zavvi är snabba och bra. Spelbutiken.se har en del billigt om man vill handla i Sverige. Tycker att det finns många riktigt bra spel som man kan komma över väldigt billigt, även om det då inte är nyreleaser. Det är bara att hålla utkik på Prisjakt till exempel.
Citera
2013-08-29, 14:31
Bannlyst
Det är synd att prissänkningen till Sverige dröjer.
Citera
2013-08-29, 18:14
Bannlyst
Denna verkar vara billigast i Sverige atm http://www.mediamarkt.se/mcs/product/SONY-PS-Vita---Wi-Fi---Sly-Cooper,90952,445492,888176.html?langId=-16

Hur mycket minne i minneskort ska man ha?
Citera
2013-08-29, 21:43
Bannlyst
Är det sant att man kan returnera ps vita spel om man inte är nöjd med spelet? Läste en recension på ett spel hos cdon och personen skrev att han returnerade spelet till cdon. Går det?
Citera
2013-08-29, 21:56
Medlem
noremlacs avatar
Citat:
Denna verkar vara billigast i Sverige atm http://www.mediamarkt.se/mcs/product/SONY-PS-Vita---Wi-Fi---Sly-Cooper,90952,445492,888176.html?langId=-16

Minst 8gb skulle jag vilja påstå, jag började med 4gb, men för min del var det alldeles för lite.
Citera
2013-08-30, 00:48
Medlem
Citat:

Jag köpte ett 16 gig minneskort med min Vita. Har haft den några månader och laddat hem fyra Indiespel och två riktiga från PSN, och jag har även haft in en del appar som Facebook och Skype. Sen har det installerats speldata från de fysiska spelen jag har också.
Jag har nu 8 gig kvar på kortet.

Citat:
Är det sant att man kan returnera ps vita spel om man inte är nöjd med spelet? Läste en recension på ett spel hos cdon och personen skrev att han returnerade spelet till cdon. Går det?

Beror nog på om spelet är inplastat eller inte antar jag. Men man brukar ju ha öppet köp. Så varför inte?

Men smidigare att läsa om spelet ordentligt på Metacritic och spana in de som har högt betyg innan man slår till på ett köp
Citera
2013-08-30, 03:06
Medlem
Nytt firmware 2.61 ute nu! "Improves system stability" är allt jag hittar efter sök på nätet. Får se om det kommer nån mer utförlig changelog senare.
Citera
2013-08-30, 09:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenachrome
Jag köpte ett 16 gig minneskort med min Vita. Har haft den några månader och laddat hem fyra Indiespel och två riktiga från PSN, och jag har även haft in en del appar som Facebook och Skype. Sen har det installerats speldata från de fysiska spelen jag har också.
Jag har nu 8 gig kvar på kortet.

Beror nog på om spelet är inplastat eller inte antar jag. Men man brukar ju ha öppet köp. Så varför inte?

Men smidigare att läsa om spelet ordentligt på Metacritic och spana in de som har högt betyg innan man slår till på ett köp

Hur stora är spelen från psn om man skulle ladda ner de direkt?
Citera
2013-08-30, 14:42
Medlem
Citat:
Hur stora är spelen från psn om man skulle ladda ner de direkt?

Det är väldigt olika. Spana in listan på den här sidan (listan är påfylld i kommentarerna längre ned)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in